Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
کد به کد حقوقی به حقیقی - پول هوشمند و کد به کد در بورس چیست؟ | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کد به کد حقوقی به حقیقی – کد به کد در بورس چیست؟

شاید خیلی به گوشمان خورده باشد که در فلان سهم شاهد کد به کد حقوقی به حقیقی هستیم و یا به صورت کلی کد به کد در سهم فلان صورت گرفته است، ولی هیچ موقع دقیقا متوجه نشدیم که معنی این جمله دقیقا چیست و کد به کد در بورس چیست و به چه کاری می آید و چگونه میتوان از آن سیگنال خرید و یا فروش گرفت؟ یا این که معاملات بلوکی چیست و چه تفاوتی با کد به کد در بورس دارد؟ یا اینکه کد به کد حقوقی به حقیقی چگونه قابل تشخیص است؟ در این مطلب قصد داریم در ابتدا عنوان کنیم که کد به کد سهام چیست و کد به کد حقوقی به حقیقی به چه معناست و همچنین راه تشخیص کد به کد در بورس را که همان فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی را به شما عزیزان معرفی کرده و فیلتر مربوطه را برای شما بیاوریم تا از آن استفاده کنید تا انتقال سهام از حقیقی به حقیقی و برعکس را بتوانید تشخیص دهید و قادر به شناسایی ورود پول هوشمند و کد به کد حقوقی به حقیقی هم باشید.

تشخیص کد به کد حقیقی به حقیقی بسیار آسان است و با کپی کردن فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی که در ادامه آورده ایم، در بخش فیلتر سایت سازمان بورس، می توانید کد به کد در تک تک سهام های بورسی را مورد بررسی قرار دهید و ورود و خروج پول هوشمند و کد به کد حقیقی به حقوقی را تشخیص دهید.

کد به کد حقوقی به حقیقی

در نظر داشته باشید که منظور از کلمه‌ “کد” در اصطلاح کد به کد، همان “کد بورسی” است. همان طور که می‌ دانید امکان دارد یک شخص کنترل معاملات چند حساب بورسی را در اختیار داشته باشد و یا چند نفر که هر کدام یک کد بورسی مجزا دارند، امکان دارد روی معاملات خود با یک دیگر مشورت کرده و به صورت هماهنگ شده خرید و فروش های هدفمند را انجام دهند که در حقیقت این حالت نیز معادل این است که یک نفر کنترل چند حساب بورسی را در اختیار داشته باشد.

در هر کدام دو حالتی که گفته شد، فرد یا افراد مذکور قادر هستند با اردر گذاری “حجم مشخصی” روی “قیمت مشخصی” به صورت “همزمان” در “دو سمت خرید و فروش” تابلوی یک سهم، معاملاتی بین کدهای در اختیار خود انجام دهند. بهترین زمان برای انجام کد به کد، وقتی است که اولا تعداد معاملات پایین باشد و ثانیا در تابلوی معاملات، بیش ترین قیمت خرید از کم ترین قیمت فروش، حداقل ۲ ریال کم تر باشد. در این وضعیت شخص با قرار دادن اردرهای خود بین این دو قیمت، ضمن انجام معاملات کد به کد مورد نظر، در نوبت خرید یا فروش سایر خریداران قرار نخواهد گرفت و سهمی به دیگران نخواهد رسید یا سهمی از دیگران خریداری نخواهد شد!


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


هر شرکت در بازار سرمایه ایران، در کنار سهامداران عادی، سهامداران خاص خود را دارد که قادرند اشخاص حقوقی یا حقیقی باشند. این افراد که اغلب سرمایه زیادی در اختیارشان است، می‌ توانند تعیین ‌کننده میزان عرضه و تقاضا در سهم و به ‌تبع آن تعیین قیمت سهم باشند. در زمان هایی که این سهامداران با توجه به شرایط بازار تصمیم به خریداری سهم می‌ گیرند. با این کار تقاضا در سهم را زیاد کرده و پس از مدتی با سود از سهم خارج می ‌شوند و یا وقتی که اوضاع کلی بازار خوب نباشد و صف‌ های میلیونی فروش وجود داشته باشد، از سهم حمایت کرده و از کاهش ارزش آن ممانعت به عمل می آورند. معاملات به شکل “کد به کد کردن سهام” یکی از روش ‌های تشخیص شروع حرکت جدید در یک سهم است که در ادامه مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

کد به کد در بورس چیست ؟

در خصوص با این که کد به کد در بورس چیست باید گفت که در واقع سهامداران در بازار بورس اوراق بهادار، اعم از حقیقی و حقوقی، دارای یک کد معاملاتی اند. همچنین اغلب سهامداران حقوقی چندین کد حقیقی هم برای انجام معاملات خود دارند. با استفاده از این کدها قادرند سیگنال ‌های خرید یا فروش صادر کنند که با دانش تابلو خوانی قابل ‌شناسایی هستند.

کد به کد در بورس چیست

سیگنال خرید در این مواقع زمانی صادر خواهد شد که سهامدار حقوقی با کد حقوقی خود به فروش سهم اقدام کند و با کد حقیقی خود شروع به خریداری کند، در این صورت قیمت با کاهش روبرو خواهد شد. در ادامه با استفاده از کد حقوقی شروع به خرید سهم در بازار کرده تا جایی که قیمت سهم در بازار افزایش یافته و در نتیجه پس از رشد قیمت با کد حقیقی اقدام به فروش سهم خواهد کرد و به ‌این ‌ترتیب سود خوبی نصیب کد حقیقی خریدار خواهد شد. همین حالت در جهت منفی و در زمان کاهش قیمت نیز وجود دارد و می‌ تواند در عرض چند ثانیه حجم معاملات را به‌ شدت افزایش دهد.

دلایل انجام معاملات کد به کد در بازار بورس چیست؟

کد به کد کردن سهام در بازار سرمایه، هم به وسیله سهامداران حقوقی و هم حقیقی صورت می پذیرد که می ‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد :

  • جابجایی سهم برای شروع یک حرکت مثبت در سهم و یا حرکت منفی در سهم
  • فریب خریداران و فروشندگان و گمراهی آن‌ ها در تابلو خوانی که منجر به نوسان گیری سوددهی برای کدهایی که اینکار را انجام می دهند، می شود

روش تشخیص کد به کد حقوقی به حقیقی

تابلو خوانی در بورس در سایت مدیریت فناوری بورس تهران (tsetmc.com) به ‌عنوان یکی از حائز اهمیت ‌ترین روش‌ های معاملاتی و تکمیلی در کنار آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال می ‌تواند امکان رفتارشناسی و روان شناسی بازار را برای سرمایه گذار فراهم آورد. در معاملات روزانه، وقتی که حجم معاملات در طی زمان ‌های خاصی سریعا روند افزایشی به خود می گیرد و در واقع حالت غیر نرمال پیدا می ‌کند، امکان انجام شدن معاملات کد به کد خواهد بود. به این منظور، ریز معاملات روزانه در صفحه مربوط به هر نماد را می ‌توان مشاهده کرد.

ریز معاملات روزانه‌ هر سهم در سایت tsetmc در بخش اطلاعات تکمیلی وجود دارد. برای روزهای گذشته نیز با دبل-کلیک روی رکورد روز عنوان شده در بخش سابقه‌ معاملات می ‌توان به ریز معاملات دسترسی داشت. در راستای بررسی وجود کد به کد در معاملات می بایست به دنبال چند معامله که در “یک زمان یکسان” با “حجم‌ های یکسان و زیاد” و در “قیمت یکسان” انجام شده اند، بگردید. برای مثال در تصویری که در بخش بعدی برای شما آورده ایم، یک نمونه کد به کد را مشاهده می ‌کنید. این موضوع را در خاطر داشته باشید که الگوی مطرح شده در اینجا، برای معاملات ابتدایی روز، وقتی که سهم با صف خرید یا صف فروش گشایش می ‌شود معتبر نخواهد بود، به خاطر این که غیر محتمل نیست که در این شرایط، یک فرد چند اردر حجیم ابتدای صف گذاشته باشد و از اتفاق فرد دیگری هم چند اردر حجیم معادل برای خرید یا فروش در جهت دیگر ثبت کند و الگوی مذکور شکل گیرد.

انواع  کد به کد در بورس

همان طور که پیش تر هم اشاره شد، کد به کد کردن به شکل های گوناگون می‌ تواند انجام شود که شامل کد به کد از حقیقی به حقیقی، از حقوقی به حقیقی، از حقوقی به حقوقی و از حقیقی به حقوقی است که در ادامه به انواع آن خواهیم پرداخت :

  • سیگنال خرید : فروش با کد حقوقی و خرید با کد حقیقی در محدوده ‌های حمایتی که هدف حرکت رو به رشد در سهم خواهد بود.
  • سیگنال فروش : فروش با کد حقیقی و خرید با کد حقوقی در محدوده‌ های مقاومتی که هدف خالی کردن و فروش سهم خواهد بود.
  • خرید و فروش با کد حقوقی : که اهمیت موقعیت حمایتی سهم در آن زیاد است.
  • خرید و فروش با کد حقیقی : که اهمیت موقعیت مقاومتی سهم در آن زیاد است.

نکته : یکی از موارد حائز اهمیت در روانشناسی بازار که در زمان مشاهده کد به کد باید آن را در نظر داشته باشیم، نقاط حمایت و مقاومت سهم در بورس محسوب می شود. تحت شرایطی که در این نقاط کد به کد دیده شود، بسیار مهم خواهد بود و باید مورد توجه قرار گیرد.

نکته : وقتی که در نمادی کد به کد صورت می پذیرد، تعداد خریدار و فروشنده هم تغییراتی پیدا خواهد کرد که بیانگر این است که معامله بین عده ای خاص صورت پذیرفته است، لذا هر زمان به این نتیجه رسیدید که در نمادی کد به کد سهام انجام شده است، حتما معاملات سهم را رصد کنید و به دنبال یافتن سیگنال خرید و یا فروش در سهم باشید، به خاطر این که درک کد به کد سهام در معاملات می تواند موقعیت های مناسبی را برای سرمایه گذار در بازار به وجود آورد.

نکته : یکی از حائز اهمیت ترین حالت‌ های گفته شده، حالت کد به کد کردن در سهم از حقوقی به حقیقی است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

نکته : با شناسایی کد به کدها و معاملات بلوکی به سادگی قادرید حجم هایی که به صورت صوری در بازار ایجاد می شود را تشخیص دهید و با دید باز معاملات خود را انجام دهید.

مثال : همان طور که در تصویر زیر می بینید، در سهم وتوکا در تاریخ، روز و ساعت فوق، حجم های مشکوکی به صورت کد به کد با قیمتی یکسان و در ساعتی یکسان جابجا شده است که نشان دهنده کد به کد در سهم وتوکا است.

کد به کد حقوقی به حقیقی

معاملات بلوکی در بورس به چه شکل است؟

سفارشی که برای فروش یا خرید قسمت بزرگی از یک نوع اوراق بهادار مانند سهام یک شرکت بدون محدودیت حجم و قیمت ثبت می‌ گردد، معامله بلوکی نام دارد. معاملات بلوکی شامل تعداد زیادی از سهام یا اوراق مشارکت است که با یک قیمت از پیش مشخص شده بین طرفین خریدار و فروشنده خارج از بازارهای بورس یا فرابورس، به منظور کاهش تاثیر همچین معامله بزرگی بر قیمت جاری سهام در بازار صورت می پذیرد.

برای شرکت های بورسی وقتی معامله بلوکی صورت می پذیرد که حجم معاملات سهام یا حق تقدم سهام ۵۰ برابر محدودیت حجم هر سفارش در بازار باشد و یا معاملاتی که ارزش معامله آن بیشتر از ۲ میلیارد تومان باشد. این معاملات اغلب در زمان معاملات بازار و با شرایط بازار عادی انجام می گردد، یعنی سهم در دامنه مجاز خود مورد معامله قرار می گیرد.

فیلتر شناسایی معاملات بلوکی

(l18)[(l18).length-1]==2

تفاوت کد به کد و معاملات بلوکی

  1. جالب است بدانید کد به کد دارای کارمزد است، اما در معاملات بلوکی کارمزدی پرداخت نخواهد شد و از همین روی کد به کد از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار است.
  2. بعضی وقت ها معاملات بلوکی باعث رشد قیمتی سهم می شود و این امر مربوط به سطح انتظارات سرمایه گذاران می باشد، به خاطر این که عموما ارزشگذاری بلوک بالاتر از قیمت تابلو است و از همین روی انتظار بازار این است که سهم با افزایش قیمت مواجه شود، بنابراین وقتی که آگهی بلوکی سهمی انتشار یافت، حتما باید معاملات آن را رصد کرد و اثرات قیمتی سهم را به دقت رصد کرد.
  3. در کد به کد چندین معامله در یک زمان یکسان و اغلب با حجم یکسان و مبلغ یکسان انجام می شود،اما در معاملات بلوکی در یک ثانیه یک معامله با حجم بسیار بالا می باشد.
  4. کد به کد زمانی در یک سهم مشاهده می شود که هدف خاصی برای سهم در نظر گرفته شده است، اما معاملات بلوکی بیشتر برای شاخص سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی

ورود پول هوشمند و کد به کد حقوقی به حقیقی :

(tvol)>(([ih][0].QTotTran5J+[ih][1].QTotTran5J+[ih][2].QTotTran5J+[ih][3].QTotTran5J+[ih][4].QTotTran5J+[ih][5].QTotTran5J+[ih][6].QTotTran5J+[ih][7].QTotTran5J+[ih][8].QTotTran5J+[ih][9].QTotTran5J+[ih][10].QTotTran5J+[ih][11].QTotTran5J+[ih][12].QTotTran5J+[ih][13].QTotTran5J+[ih][14].QTotTran5J+[ih][15].QTotTran5J+[ih][16].QTotTran5J+[ih][17].QTotTran5J+[ih][18].QTotTran5J+[ih][19].QTotTran5J+[ih][20].QTotTran5J+[ih][21].QTotTran5J+[ih][22].QTotTran5J+[ih][23].QTotTran5J+[ih][24].QTotTran5J+[ih][25].QTotTran5J+[ih][26].QTotTran5J+[ih][27].QTotTran5J+[ih][28].QTotTran5J+[ih][29].QTotTran5J)/30)&&((ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI)>=((ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI)&&(pl)>=(pc)&&(plp)>0&&(ct).Buy_I_Volume>0.5*(tvol)&&(ct).Sell_N_Volume>0.5*(tvol)

خروج پول هوشمند و کد به کد حقیقی به حقوقی :

(tvol)>(([ih][0].QTotTran5J+[ih][1].QTotTran5J+[ih][2].QTotTran5J+[ih][3].QTotTran5J+[ih][4].QTotTran5J+[ih][5].QTotTran5J+[ih][6].QTotTran5J+[ih][7].QTotTran5J+[ih][8].QTotTran5J+[ih][9].QTotTran5J+[ih][10].QTotTran5J+[ih][11].QTotTran5J+[ih][12].QTotTran5J+[ih][13].QTotTran5J+[ih][14].QTotTran5J+[ih][15].QTotTran5J+[ih][16].QTotTran5J+[ih][17].QTotTran5J+[ih][18].QTotTran5J+[ih][19].QTotTran5J+[ih][20].QTotTran5J+[ih][21].QTotTran5J+[ih][22].QTotTran5J+[ih][23].QTotTran5J+[ih][24].QTotTran5J+[ih][25].QTotTran5J+[ih][26].QTotTran5J+[ih][27].QTotTran5J+[ih][28].QTotTran5J+[ih][29].QTotTran5J)/30)&&((ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI)<((ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI)&&(pl)<=(pc)&&(plp)<0&&(ct).Buy_N_Volume>0.5*(tvol)&&(ct).Sell_I_Volume>0.5*(tvol)

ورود پول و کد به کد حقوقی به حقیقی :

(tvol)>([ih][0].QTotTran5J+[ih][1].QTotTran5J+[ih][2].QTotTran5J+[ih][3].QTotTran5J+[ih][4].QTotTran5J+[ih][5].QTotTran5J+[ih][6].QTotTran5J+[ih][7].QTotTran5J+[ih][8].QTotTran5J+[ih][9].QTotTran5J+[ih][10].QTotTran5J+[ih][11].QTotTran5J+[ih][12].QTotTran5J+[ih][13].QTotTran5J+[ih][14].QTotTran5J+[ih][15].QTotTran5J+[ih][16].QTotTran5J+[ih][17].QTotTran5J+[ih][18].QTotTran5J+[ih][19].QTotTran5J+[ih][20].QTotTran5J+[ih][21].QTotTran5J+[ih][22].QTotTran5J+[ih][23].QTotTran5J+[ih][24].QTotTran5J+[ih][25].QTotTran5J+[ih][26].QTotTran5J+[ih][27].QTotTran5J+[ih][28].QTotTran5J+[ih][29].QTotTran5J)/30&&((ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI)>=((ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI)&&(ct).Buy_I_Volume>0.5*(tvol)&&(ct).Sell_N_Volume>0.5*(tvol)

نتیجه گیری و کلام پایانی 

در انتها باید گفت که شناسایی به‌ موقع معاملات کد به کد در بورس در کنار این موضوع که از گمراهی سهامداران و به طبع آن از ضرر و زیان جلوگیری می کند، می ‌تواند سیگنال ‌های خرید یا فروش در یک سهم مناسب را مشخص کند که این مهم با داشتن دانش تابلو خوانی در بورس عملی خواهد بود.

وقتی که در نمادی معامله کد به کد انجام شود، تعداد خریدار و فروشنده نیز تغییر کرده و معمولا افزایش پیدا خواهد کرد که بیانگر این است که معامله میان عده‌ ای خاص انجام شده و درک درست این موضوع می ‌تواند موقعیت‌ های مناسبی را برای سرمایه ‌گذار در بازار رقم بزند. به دنبال آن، مدیریت سرمایه مناسب هم می ‌تواند ضامن بقا و ماندگاری سرمایه گذار در بازار بورس باشد، لذا پیشنهاد داریم تا از این مباحث به‌ عنوان اصول اساسی موفقیت در بازار استفاده کنید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

در این مطلب سعی شد هر چیزی که در خصوص با کد به کد در بورس باید بدانید را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. همچنین فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی و فیلتری که ورود پول هوشمند و کد به کد حقوقی به حقیقی را نشان دهد را هم در راستای تشخیص کد به کد در بورس به شما عزیزان گفتیم تا از آن استفاده کنید و نهایت لذت و سود را از معاملات خود ببرید. الآن دیگر میدانید که کد به کد در بورس چیست و چه انواعی دارد و چرا انجام می شود و این برای ما باعث افتخار است.

امیدوارم از این مقاله آموزشی رایگان نهایت استفاده رو برده باشید. هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص با کد به کد در بورس داشتید، از بخش ارسال دیدگاه ها و نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در فرصت مناسب پاسخ تمامی عزیزان داده شود.

اگر دوست دارید از اطلاعات درشت ترین خریداران حقیقی روزانه در بورس اطلاع یابید، روی این لینک کلیک فرمایید.

برای دوستانتان بفرستید: