Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول در ایران برای سال 1401

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول در ایران برای سال ۱۴۰۱

بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول برای سال ۱۴۰۱ در ایران رو شناسایی کردید؟ با وجود تورم راهکاری که برای حفظ ارزش دارایی خود در ایران دارید چیست؟ همان طور که میدانید ایران با تورم های بسیار زیاد و روزانه باعث شده است تا افراد برای یک هزار تومان خود هم برنامه ریزی کنند تا ارزش پولشان به طرز فجیعی کاهش پیدا نکند، همین امر موجب شده است تا افراد به دنبال بازارهای مالی مناسبی باشند تا سرمایه خود را در آن ها قرار داده و از افزایش قیمت ها مصون بمانند. در این راستا همیشه این سوال که پولمان را در کجا سرمایه گذاری کنیم مطرح بوده و هست و همه همواره به دنبال بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول در ایران هستند، به همین دلیل در این مطلب آموزشی و رایگان قصد داریم به زبان ساده بازارهای مالی ایران را معرفی کنیم و مزایا و معایب حال حاضر هر کدام را بیان کنیم و ببینیم در سال ۱۴۰۱ کدام بازار مالی می تواند سوددهی بیشتری برای سرمایه به دنبال داشته باشد، پس اگر می خواهید بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول در سال ۱۴۰۱ را بشناسید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول

در واقع حفظ ارزش پول بدین معنی است که پول شما چقدر ارزش دارد و شما در ازای پولتان چه چیزهایی را قادرید خریداری نمایید. اگر پول‌هایتان را جمع کنید و بتوانید یک پس انداز بزرگ درست کنید، در نهایت با خرج کردن آن چه چیزی را بدست خمی آورید؟ یک ماشین، خانه یا هر دارایی با ارزش دیگر. جالب است بدانید که ارزش پول هم معنای جهانی دارد و هم معنای داخلی، به شکلی که در جهان شما ارزش پولتان را بر حسب سایر ارزها می سنجید.

میتوان گفت که ارزش داخلی پول ملی، متاثر از عوامل بسیاری است که مهم ‌تر از همه این عوامل، جریان تورمی است که در داخل ایجاد می شود و به واسطه آن رابطه، مبادله آن پول با کالاها و خدماتی که در داخل تولید و عرضه می ‌شود. هر چقدر بهتر بتوانیم جریان تورمی را کنترل کنیم، این کنترل جریان تورمی، می ‌تواند در تقویت حفظ ارزش پول ملی در بخش داخلی مثمرالثمر باشد تا بدین ترتیب پول ملی دچار نوسانات عمده نشود، بنابراین ثبات و پایداری قیمت ‌های داخل عاملی در حفظ ارزش داخلی پول ملی بسیار تاثیرگذار است.

کاهش ارزش پول ملی یعنی کاهش ارزش واحد پول یک کشور نسبت به قیمت طلا یا دیگر پول‌ های خارجی. این موضوع موجب افزایش میزان صادرات و دشواری واردات کالا خواهد شد، به این خاطر که سایر کشورها کالاهای این کشور را ارزان ‌تر تهیه خواهند کرد. این پدیده بر تجارت، صنعت و بازار اوراق بهادار کشور تاثیر منفی خواهد داشت و موجب کاهش قدرت خرید خواهد شد. حفظ ارزش پول در داخل و خارج کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌ های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم‌ کننده نظام پولی و اعتباری کشور و نظارت بر بانک ‌ها و مؤسسات اعتباری از حائز اهمیت ترین وظایفی هستند که بانک مرکزی باید آن ها به بهترین شکل مدیریت نماید.

تأثیر تورم بر اقتصاد و ارزش پول

ارزش پول ملی در اصل هویت ملی ساکنان یک کشور می باشد و تمامی بخش‌ ها و نهادهای مالی و اقتصادی کشور وظیفه دارند که از ارزش و جایگاه پول ملی در برابر نوسانات اقتصادی محافظت نمایند و تقویت آن همواره در اولویت قرار داشته باشد. مقدار سالم و اندک تورم امری مثبت قلمداد می ‌شود، چرا که به افزایش دستمزدها و تولید سودآور و شناور شدن سرمایه در اقتصادی رو به رشد منتهی خواهد شد و تا وقتی که همه ‌چیز به صورت هماهنگ تغییر کنند، این شاخص زیان‌ آور نیست.

این پارامتر یکی از شاخص‌ های حائز اهمیت در سنجش ثبات اقتصادی و سیاسی یک کشور به حساب می آید و بررسی و تحلیل آن، می ‌تواند نقش بسزایی در تحلیل مسائل اقتصادی ایفا کند. مشکلات تورمی زمانی بروز می‌ کنند که افزایش این شاخص با افزایش درآمد مردم متناسب نبوده و چنانچه درآمد افراد جامعه به میزان افزایش قیمت کالا و خدمات بالا نرود، به مرور زمان قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کند. نتیجه‌ این اتفاق کاهش رشد اقتصادی و بروز رکود خواهد بود.

بهترین روش برای حفظ ارزش پول

یکی از بهترین راهکارها به منظور حفظ ارزش پول، سرمایه گذاری آن است. افراد سطح ریسک‌ پذیری متفاوتی دارند که باید مطابق با آن، سرمایه گذاری مطلوب خود را انتخاب کنند و در صورت عدم توجه به سطح تحمل ریسک خود امکان دارد در انتخاب استراتژی مناسب سرمایه گذاری دچار خطا شده و متحمل ضرر جبران ‌ناپذیری شوند. این موضوع را باید در نظر داشته باشید که سرمایه‌ گذاری در هر بازاری نیازمند دانش و مهارت خاص خودش است و نباید بدون آگاهی به آن ورود نمود.

راهکارهای حفظ ارزش پول

  1. در شرایط عادی و با ثبات، بهترین کار سرمایه ‌گذاری در فعالیت های مولد است. کارآفرینی مستقیم، خریدن سهام در بازار بورس یا حتی سپرده‌ گذاری در بانک از انواع این دسته از سرمایه گذاری ها به حساب می آیند. در این شرایط بهترین کار ساختن سبد سرمایه گذاری متنوع از سرمایه ‌گذاری ‌های مولد اقتصادی می باشد.
  2. در زمان هایی که سرمایه ها موقتا از تعادل خارج می شوند و شرایط اربیتراژی رخ می دهد، می توان به صورت کوتاه مدت سودهای بالایی کسب کرد. به صورت معمول این نوع سرمایه گذاری ماهیت مولد بودن را نخواهد داشت، به عنوان مثال در سال های گذشته، ارز و طلا به نرخ غیرتعادلی خرید و فروش می شدند و این بدین معنی است که تغییر قیمت آن ها تناسبی با سایر متغیرهای اقتصادی، مانند نقدینگی، رشد اقتصادی، و تورم نداشت.
  3. در شرایط عدم ثبات اقتصادی، بازار از آرامش و پیش ‌بینی پذیری نسبی برخوردار نیست. آینده به شدت تابع تصمیمات سیاسی و متغیر است. یعنی بجای این که بازار تابع منطق اقتصادی باشد، به تصمیمات واکنش نشان خواهد داد. در این شرایط، تصمیمات سیاسی غیرقابل پیش ‌بینی خواهد بود و متعاقبا، پیش ‌بینی‌ های اقتصادی دقت پایین تری را خواهد داشت. در این شرایط، باید سرمایه‌ گذاری را به نیت حفظ سرمایه انجام داد و نه افزایش سرمایه و باید به سودی کمتر از سودهای مرسوم راضی شوید، ولی ریسک خود را نیر با استفاده از این رویکرد کاهش خواهید داد. این تصمیم به این خاطر است که نمی ‌داند بازار به چه سمت و سویی خواهد رفت، بنابراین از سود بالا چشم پوشی کرده و صرفا هدف حفظ سرمایه را پی می گیرد.

حالاتی که ذکر کردیم، شرایطی است که در اقتصاد ایران تجربه شده، ولی در شرایطی که قیمت ‌ها از ثبات خاصی برخوردار نباشد، یک سوال اساسی در ذهن عموم مردم نقش می بندد که چگونه ارزش پولم را حفظ کنم؟ چنانچه قصد دارید ارزش دارایی ‌خود را با سرمایه گذاری حفظ کنید، بایستی ابتدا به تورم غلبه کنید و در ادامه به اندازه‌ مورد انتظارتان سود کسب نمایید. بعضی از افراد سود سالانه‌ ۲۰ درصد را برای سرمایه خود مناسب می دانند و برخی دیگر سودهای ۱۰۰ درصدی. این موضوع در نگاه اول ساده به نظر می رسد، ولی وقتی ‌که شما در یک بازار با ریسک بالا مانند بازار بورس سرمایه‌ گذاری می ‌کنید، این امکان وجود دارد که سرمایه شما منفی شود، بنابراین همواره قسمتی از پول ‌خود را در بانک یا اوراق دولتی سپرده ‌گذاری نمایید.

حتما بخوانید : بهترین بازار سرمایه گذاری در حال حاضر کدام بازار است؟


ولی  این سوال همچنان مطرح است که چقدر از پول ‌تان را در بانک و صندوق های درآمد ثابت سپرده کنیم؟ چقدر سود سالانه برای خود در نظر خواهند گرفت؟ پاسخ به این سوالات با پارامتر ریسک ‌پذیری تعیین می ‌شود. هر فرد سطح ریسک ‌پذیری مشخصی دارد که بر مبنای آن، باید استراتژی سرمایه گذاری خود را برنامه ریزی کند.

در حال حاضر که بی‌ ثباتی در اقتصاد کشورمان را بیشتر از همیشه شاهدیم و نوسان قیمت ارز و سکه بر روی کالاهای مصرفی خانواده‌ ها نیز تاثیر گذاشته است، داشتن برنامه ‌ریزی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول ضروری به نظر می آید. مسئله این است که با وجود عدم ثبات در بازارها، نگه داشتن پول نقد تصمیم درستی نیست و بهتر است پول‌ خود را سرمایه‌ گذاری نمایید. این کار موجب خواهد شد تا دارایی شما تا حدی با نوسان بازار هماهنگ شود.

بهترین بازار برای حفظ ارزش پول در حال حاضر

۱) مسکن

وضعیت بازار مسکن هم مثل بازار ارز است، با این تفاوت که مسکن استهلاک دارد و هزینه انتقال سند و هزینه مالیاتی دارد و بر خلاف بازار ارز و طلا فروش آن به زمان احتیاج خواهد داشت. مزایای سرمایه گذاری در بازار مسکن این است که با تورم رشد خواهد کرد و  مالک می تواند با اجاره دادن، درآمدزایی داشته باشد.

حتما بخوانید : فروش متری مسکن در بورس – پیش فروش متری مسکن در بورس کالا


با افزایش قیمت مسکن به خصوص از سال ۹۷ به بعد، خرید مسکن و سرمایه گذاری در این حوزه کمی برای عموم مردم سخت تر شده است، تا جایی که بیشتر افراد برای استفاده شخصی نیز قادر به خرید مسکن نیستند، چه برسد به سرمایه گذاری در حوزه مسکن، لذا خرید مسکن در ایران به سرمایه نسبتا زیادی نیاز دارد ولی اگر بخواهید با ارقام به مراتب پایین تر برای سرمایه گذاری در این حوزه اقدام کنید، مسکن پردیس، هشتگرد، پرند، دماوند، بومهن و … می تواند گزینه مناسب تری نسبت به سرمایه شما به حساب آید.

  • استهلاک دارد
  • با تورم رشد خواهد کرد
  • هزینه انتقال سند و هزینه مالیاتی دارد
  • با اجاره دادن، درآمدزایی خواهید داشت
  • هنگام خرید و فروش، هزینه بنگاهی دارد
  • پیدا کردن مشتری زمان ‌بر است و نقدشوندگی بالایی به همراه نخواهد داشت

۲) خودرو

می دانیم که در هیچ جامعه ای خرید خودرو سرمایه گذاری نمی داند، چرا که خودرو استهلاک دارد و قیمت و ارزش خودرو متاثر از سیاست های تعرفه ‌ای دولت است و مالک به جز مسافر کشی نمی تواند از آن کسب درآمد داشته باشد که آن هم موجب مستهلک شدن خودرو می شود و در برخی موارد پیدا کردن مشتری و تبدیل کردن آن به پول نقد زمان بر است، به همین خاطر بازار خودرو جای امن برای سرمایه گذاری شما با پول نقدتان به حساب نمی آید.

تنها مزیت بازار خودرو این است که قیمت آن با نرخ دلار رشد می ‌کند، ولی خب با توجه به شرایطی که توسط دولت و خودروسازان ایجاد شده است، خرید خودرو با قیمت کارخانه و فروش آن به قیمت روز بازار و استفاده از حاشیه سود فروش آن به یک نوع سرمایه گذاری پر سود و بعضا زود بازده در ایران تبدیل شده است و افراد زیادی با خرید و فروش ماشین به همین شیوه سود های خیلی خوبی را کسب کرده اند.

  • استهلاک بالایی دارد
  • با نرخ دلار رشد خواهد کرد
  • عملا قابل اجاره دادن نخواهد بود
  • پیدا کردن مشتری به زمان نیاز دارد
  • ارزشش متاثر از سیاست های تعرفه‌ ای دولت می باشد

۳) زمین

خرید و سرمایه گذاری روی زمین در مناطق در حال رشد قطعا می تواند بهترین سرمایه گذاری بلند مدت در ایران به حساب آید. خرید زمین در ایران هیچ موقع با ضرر همراه نبوده است و چه بسا سودهای بسیار زیادی را در صورت صبر به دست آورند که در بازارهای مالی دیگر نمی توانستند کسب کنند.

معمولا این ذهنیت در خصوص با سرمایه گذاری روی زمین در مناطق مختلف وجود دارد که بهتر است پول خرید زمین، پول اضافه ما باشد و ما تا چندین سال دیگر به آن نیاز نداشته باشیم تا به آن زمین و منطقه اجازه رشد و افزایش ارزش را به صورت کامل بدهیم و بتوانیم حداکثر سود را از سرمایه گذاری خود ببریم. اگر دوست دارید در مورد خرید زمین برای سرمایه گذاری اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مطلب بهترین راهنما برای شماست.

  • مستهلک نمی شود
  • با تورم رشد خواهد کرد
  • درآمدزایی از محل اجاره امکان پذیر نیست
  • هنگام خرید و فروش، هزینه بنگاهی باید پرداخت شود
  • ارزشش متاثر از رونق در قسمت ساختمان ‌سازی است
  • نقد شوندگی پایینی دارد و پیدا کردن مشتری به زمان نیاز دارد
  • ارزش ان تا حدودی تابع سیاست های شهری ا‌ست مثل جواز، تراکم، خیابان ‌کشی ‌های آینده و …

۴) طلا

می دانیم که سرمایه گذاری در بازار طلا به نوعی به نرخ دلار بستگی دارد و واکنش نشان می دهد ولی واکنشی به قیمت جهانی طلا نشان نداده و خریدار تا حدودی ریسک تقلب فروشنده در عیار و وزن را متحمل می شود و نقدشوندگی بالا تنها مزیت این نوع سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در حوزه طلا به چند شکل گوناگون تبدیل می شود و خرید طلای دست اول یا نو، خرید طلای دست دوم یا کارکرده و همین طور خرید طلای آب شده را شامل می شود که هر یک شرایط مختص به خود را دارند ولی به صورت کلی شرایط سرمایه گذاری روی همه آن ها تقریبا یکسان خواهد بود و تفاوت آن ها بیشتر در نرخ کارمزد و مالیاتی است که روی قیمت طلا محاسبه می شود و جالب است بدانید که طلای آب شده کارمزدی حدود ۱ الی ۳ درصد دارد و معاف از مالیات است و از این رو برای سرمایه گذاری مناسب تر است ولی خب استفاده زینتی از آن نمی توان کرد و باید حواستان باشد که طلای آب شده مرغوب با عیار مشخص از مرکز معتبری را با فاکتور دقیق فروش خریداری کنید، چرا که تقلب در فروش طلای آب شده به مراتب بیشتر از انواع دیگر طلا است.

  • استهلاک ندارد
  • نقدشوندگی نسبتا بالایی دارد
  • به نرخ دلار واکنش نشان می‌ دهد
  • به قیمت جهانی طلا واکنش نشان می ‌دهد
  • هنگام خرید و فروش، هزینه بنگاهی یا کارگزاری چندانی نخواهد داشت

۵) سکه

خرید سکه در ایران بسیار مرسوم است و به غیر از موضوع سرمایه گذاری، می توانید از سکه برای مقاصد دیگری مثل هدیه دادن نیز استفاده کنید و در خصوص سکه این موضوع هم مطرح است که می توانید تقریبا با هر میزان پولی برای خرید سکه اقدام کنید چرا که سکه در چندین مدل و وزن برای فروش در دسترس است و با هر سرمایه ای که دارید، می توانید برای خرید آن اقدام کنید.

بهترین سرمایه گذاری تا سال 1401

استفاده زینتی از سکه امکان پذیر نیست ولی خب اگر با توجه به حباب سکه و روند قیمتی دلار و انس جهانی، در زمان مناسبی برای خرید سکه اقدام کنید، با توجه به این که هزینه ساخت سکه از طلا پایین تر است، به سود به مراتب بیشتری دست پیدا خواهید کرد. سال ۱۴۰۱ می تواند برای طلا و سکه، سال سودآوری باشد، چرا که همان طور که می دانید، هر دوی آن ها از قیمت دلار پیروی می کنند و با افزایش قیمت دلار، طلا و سکه هم می تواند رشد قیمتی مناسبی را تجربه کند. چنانچه دوست دارید بدانید بهترین نوع سکه برای سرمایه گذاری کدام است حتما این مطلب را مطالعه فرمایید.

  • استهلاک ندارد
  • نقدشوندگی نسبتا بالایی دارد
  • به نرخ دلار واکنش نشان می دهد
  • به قیمت جهانی طلا واکنش نشان خواهد داد
  • ریسک تقلب در عیار و وزن به مراتب پایین تر است
  • هنگام خرید و فروش، هزینه بنگاهی یا کارگزاری نخواهد داشت

۶) سهام شرکت

بازار بورس یکی از بهترین بازارهای مالی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول مثل بازار طلا، ارز، مسکن و خودرو می باشد به حساب می آید، چرا که سرمایه گذاری در بازار سهام از قابیلیت نقدشوندگی بالایی برخوردار است و به جز موارد خاص، آن هم در بورس کالا به نوسانات قیمت ارز وابسته نبوده و همچنین دردسرهای بنگاه داری و نقل و انتقالات مثل بازار خودرو و مسکن را نخواهد داشت.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


سرمایه گذاری مستقیم در بازار بورس امکان پذیر است و روش مستقیم به افرادی توصیه می شود که سابقه فعالیت در بازار بورس را پیش از این دارند و روش غیر مستقیم که به صورت معمول با ریسک بسیار پایینی همراه است، برای آن دسته از سرمایه گذارانی مناسب است که به مبانی تحلیل تکنیکال و همچنین تحلیل فاندامنتال آشنا نیستند و چه افرادی که علم و آگاهی در این زمینه را دارند ولی فرصت مدیریت پرتفوی خود را ندارد.

حتما بخوانید : بهترین روش سودآوری در بورس + راهنمای رایگان کسب سود


روش غیر مستقیم به این صورت است که شما سرمایه خود را در اختیار افراد خبره بورس قرار می دهید و آن ها معمولا تحت عنوان سبدگردان و یا صندوق های سرمایه گذاری مختلف مشغول به فعالیت در بورس هستند و دیگر شما نگرانی از بابت بازدهی سرمایه خود نخواهید داشت ولی خب به تبع اگر روند بورس مثبت باشد و خودتان آشنایی کافی با مبانی بورس و معاملات آن را داشته باشید، سودی که کسب می کنید از سود سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس به مراتب بیشتر خواهد بود.

پس سعی کنید با توجه به شرایطی که دارید برای انتخاب روش سرمایه گذاری خود در بورس اقدام کنید و در نظر داشته باشید که اگر دانش و آگاهی کامل را از بورس و مفاهیم بورسی ندارید و قصد سرمایه گذاری در بورس را دارید، بهترین راه برای شما سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس خواهد بود.

بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول در سال ۱۴۰۱ احتمالا بازار بورس باشد، چراکه با روندی که بازار بورس از اوایل سال ۹۹ تا الان طی کرده است، سهام های مختلف اصلاح قیمتی بسیار خوبی را تجربه کرده اند و در حال حاضر بازار بورس ایران برای سال ۱۴۰۱ یک بازار جذاب و پرپتانسیل به حساب می آید، اگر که دولت مجددا دخالت های بی جا در روند بازار بورس نداشته باشد و اجازه دهد بازار به سمت جایی که باید برود، حرکت کند. پس این بازار در سال ۱۴۰۱ می تواند سودهای به مراتب بالایی را برای سرمایه گذاران به ارمغان بیاورد و بهتر است نگاه عمیق تر و دقیق تری به آن داشته باشید.

  • متاثر از سیاست‌ خارجی است
  • نقد شوندگی بالایی در بورس دارد
  • متاثر از شرایط اقتصادی کشور است
  • سرمایه در کنترل فیزیکی مالک قرار ندارد
  • از کیفیت مدیریت شرکت بسیار تاثیر می گیرد
  • هزینه کارگزاری و مالیات حین معامله به نسبت خونه به مراتب کم تر است
  • متاثر از شرایط اقتصادی صنعت خاصی ‌است که شرکت در آن فعالیت می‌ کند
  • از کیفیت سیاستگذاری اقتصادی دولت نیز تاثیر می گیرد مثل؛ سیاست بودجه ‌ای، سیاست پولی، بانکی و ارزی

۷) صندوق سرمایه گذاری مشترک

صندوق سرمایه ‌گذاری مشترک، دربرگیرنده حجم عظیمی از پول ‌های سرمایه‌ گذارانِ پرشماری است که مثل شما خواننده گرامی این مطلب، به دنبال پس ‌اندازکردن پول خود یا کسب درآمد هستند. سرمایه ‌گذاری در صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری مشترک، بسیار ساده است و احتیاجی نیست تا شخصا سهام و اوراق قرضه را خرید و فروش نمایید، بلکه سرمایه‌ گذاران در این صندوق‌ ها می ‌توانند هر زمان که بخواهند، سهامشان را به فروش برسانند.

  • فروش این سرمایه‌ گذاری قدری بیش از روش قبلی زمان‌ نیاز خواهد داشت، ولی به صورع معمول یک هفته زمان خواهد برد
  • تاثیر‌پذیری این نوع سرمایه ‌گذاری از کیفیت مدیریت شرکت، یا وضعیت یک صنعت، از روش پیشین کمتر خواهد بود. علت این تفاوت، تنوع سهام‌ های درون پورتفولیوی صندوق است

۸) سپرده مدت‌ دار بانکی

از دیرباز سرمایه گذاری در بانک ها با اقبال عموم روبرو بوده و بعضا هنوز هم است. بانک های مختلف در گذشته سود بسیار خوبی نسبت به تورم و نرخ سود وام های بانکی می دادند و همین امر موجب شده بود تا افراد وام با ۱۰ درصد سود بگیرند و با خواباندن همان پول در بانک، از سود ۱۸ الی ۲۰ درصی برخوردار شوند، ولی امروزه شاید سرمایه گذاری در بانک کار عاقلانه ای به حساب نیاید، چرا که تورم بسیار زیاد است و پول ارزش خود را رفته رفته نسبت به سایر دارایی ها و اجناس از دست خواهد داد، پس سرمایه گذاری در بانک بیشتر برای افرادی که سنی ازشان گذشته است و به دنبال کمک خرجی برای زندگی هستند، می تواند گزینه مناسبی باشد ولی برای باقی افراد، قطعا بازار مالی بهتر و سودآورتری در طول زمان وجود خواهد داشت.

  • نقد کردن پیش از موعد معمولا جریمه دارد
  • ریسک عدم دریافت اصل و سود تقریبا وجود ندارد
  • از همه موارد بالا، نسبت به تورم آسیب ‌پذیرتر است
  • سود ثابت از پیش تعیین شده دارد که به جهش ‌های تورمی و ارزی واکنشی نشان نخواهد داد

۹) سرمایه گذاری در حوزه ارز

این بازار برای بسیاری از افراد و سرمایه گذاران جذابیت خاصی داشته ولی  اگر شما به سیر و روند چند سال اخیر بازار ارز نگاه کنید، متوجه می شوید که این بازار در این مدت بازدهی چشم گیری داشته است یکی از مزایای آن مثل بازار طلا نقدشوندگی بالای آن است. بازار ارز بسیار به تصمیم گیری و سیاست گذاری های دولت مرتبط است و به همین خاطر حوزه امنی برای سرمایه گذاری افراد به حساب نمی آید. خرید ارزهای مثل دلار، یورو، پوند، لیر و … ریسک نگهداری و دزدی را هم به همراه خواهد داشت ولی همان طور که گفتیم نقدشوندگی بسیار خوبی برای آن دیده می شود. اگر می خواهید بدانید که دلار بخریم یا بیت کوین این مطلب را حتما بخوانید.

  • ریسک نگهداری و دزدی برای آن وجود دارد
  • سفته بازی بسیار در این بازار دیده می شود
  • بسیار متاثر از سیاست گذاری های دولت است
  • امکان خرید ارز تقلبی از مراجع غیر معتبر نیز وجود دارد
  • تورم زاست و نوسانات آن موجب نگرانی افراد می شود
  • با خرید و نگهداری آن به اقتصاد کشور لطمه وارد می شود

۱۰) سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و یا سایر رمزارزهای معروف و معتبر جهان نیز می تواند مسیر همواری برای افزایش دارایی و سرمایه شما به حساب آید. نکته مهمی که در این نوع سرمایه گذاری باید در نظر داشته باشیم اینجاست که با سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی، هم از طریق افزایش قیمت رمزارز و هم با افزایش قیمت دلار در ایران می توانیم از دارایی های دیجیتالی خود سود به دست آوریم و این موضوع می تواند سرمایه گذاری در این بازار پرنوسان را جذاب تر از همیشه کند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به صورت کلی ما برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید ارز یا ارزهای مورد نظر خودمان را که قصد خرید آن ها را داریم انتخاب کنیم و سپس از یک صرافی معتبر برای خرید آن اقدام کنیم و بعد از این که خریدمان کامل شد، از آن دارایی دیجیتال در یک کیف پول مناسب (ترجیحا سخت افزاری) نگهداری کنیم تا به سود مورد نظرمان دست پیدا کنیم.

شاید سال ۱۴۰۱ خیلی برای بازار ارزهای دیجیتال خوش یمن نباشد، چرا که این بازار در روند اصلاحی قرار گرفته است و چنانچه کف قیمتی که پیش از این از بیت کوین به ثبت رسیده است، به سمت پایین شکسته شود و کف قیمتی پایین تری در روزها و ماه های آتی ثبت شود، دیگر باید با روند صعودی بیت کوین خداحافظی کنیم و دیگر از روند اصلاحی هم خبری نخواهد بود و وارد روند نزولی بیت کوین خواهیم شد که دقیقا مشخص نیست و این موضوع تا چه زمانی ادامه پیدا کند، به موارد بسیار بستگی دارد که در حال حاضر قصد نداریم آن ها را بررسی کنیم، چرا که همچنان بیت کوین در روند صعودی بلندمدت خود قرار دارد و در حال حاضر بررسی این موارد الزامی نیست.

به صورت کلی در شرایط فعلی کمی محتاط تر عمل کنید و حد ضررهای خود را رعایت کنید و سعی کنید فریب نهنگ ها، اخبار و شایعات موجود در بازار ارزهای دیجیتال را نخورید و تنها بر مبنای استراتژی معاملاتی خود پیش روید و مطمئن باشید که در بلندمدت به سود مورد نظر خود دست پیدا خواهید کرد. البته این را هم نباید فراموش کرد که بازار کریپتوکارنسی همچنان پتانسیل های بسیار زیادی برای سوددهی و رشد در ماه ها و حتی سال های آینده دارد و شما می توانید به این کاهش قیمت ها، به چشم یک تخفیف از بازار نگاه کنید و سعی کنید تعداد رمزارزهای مورد نظر خود را افزایش دهید تا در زمان رشد و افزایش قیمت، سرمایه خود را تا حدود زیادی افزایش دهید.

  • بازار کریپتو از هیچ دولت و سیاستی تاثیر نمی پذیرد
  • ریسک کلاهبرداری در خرید، فروش و نگهداری آنها وجود دارد
  • دنیای غیرمتمرکز است و مالیات و … شامل حال آن نمی شود
  • پتانسیل این بازار برای سرمایه گذاری و سودآوری بسیار بالاست
  • سود و زیان آن به دلار است و با افزایش قیمت دلار و ثبات قیمت ارز هم می توان سود کسب کرد
  • بازار کریپتو در ایران قانونی محسوب نمی شود و رویکرد مناسبی در خصوص آن اتخاذ نشده است
  • بسیاری از صرافی های معتبر خارجی مثل بایننس، تحت تاثیر تحریم های آمریکا به ایرانی ها اجازه افتتاح حساب و فعالیت را نمی دهند.

امیدوارم الآن دیگر بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول در سال جدید را برای خود شناسایی کرده باشید.

همچنین اگر دوست دارید یاد بگیرید پامپ و دامپ چیست و تشخیص پامپ و دامپ چگونه است این مقاله به شما کمک می کند.

از نظر شما سرمایه گذاری در کدام بازار مالی در سال ۱۴۰۱ بازدهی بهتری به همراه خواهد داشت؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: