Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بهترین فیلترهای نوسان گیری - فیلترهای کاربردی و حرفه ای بورس | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین فیلترهای نوسان گیری – لیست ۵ تایی

استفاده از کامپیوتر در راستای تشخیص بهترین سهام ها از جهات مختلف که با اسم فیلتر نویسی شناخته می شود، بسیار رواج پیدا کرده است و تعداد افراد زیادی قصد دارند که با بهترین فیلترهای نوسان گیری آشنا شوند ولی نمیدانند که از کجا شروع کنند! در این مقاله تحت عنوان بهترین فیلترهای نوسان گیری ما قصد داریم تا ۵ تا از بهترین، حرفه ای ترین و در عین حال ساده ترین فیلتر های بورسی رو براتون توضیح بدیم و در انتها هم مزایای استفاده از فیلترهای نوسان گیری رو عنوان کرده و یه نتیجه گیری کلی در خصوص پرکاربردترین فیلتر بورس، داشته باشیم، پس با کد بورسی همراه باشید.

بهترین فیلترهای نوسان گیری

در ابتدای امر باید این نکته رو یادآور بشم که، هر کدام از فیلتر های نام برده شده در این مقاله از کد بورسی، باید توسط شما در سایت سازمان بورس، امتحان شود تا فرآیند یادگیری آن آسان تر باشد، لذا تمامی این فیلتر های عنوان شده رو در سایت سازمان بورس امتحان کنید تا به بهترین شکل، استفاده آن ها رو درک کنید.

فیلتر اول: فیلتر صف خرید

مطمئنا شما عزیزان هم بعضی مواقع به منظور انجام یک معامله مناسب تر، تمایل دارید ببینید در یک زمان خاص چه نمادهایی در بازار بورس ایران صف خرید هستند. در واقع با استفاده از فیلتر زیر در دیده بان بازار قادر خواهید بود تمام صف های خرید نمادهای بورسی ایران را فیلتر کنید و همه را با هم به تماشا بنشینید. در این راستا به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که هرگز در هیچ صف خریدی وارد نشوید بلکه در روزهای منفی سهام مد نظر خود را خریداری نمایید. خرید کردن در صف خرید فقط در نزدیکی کف حمایتی امری منطقی است و می توانید زمانی که سهم یک حرکت جدید را از نقطه حمایت جدید خود شروع کرده است با رعایت اصول مدیریت سرمایه، خرید خود را انجام بدهید، حتی اگر سهم در صف خرید قفل باشد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

true==function()
{
if((qd1)>0&&(pd1)==(tmax))
{
return true;
}
else
{
return false;
}
}()

بهترین فیلترهای نوسان گیری

استراتژی استفاده از فیلتر صف خرید

استراتژی نخست

بر اساس استراتژی می بایست نمودار سهم را مورد بررسی قرار دهیم، در شرایطی که سهم در نقطه حمایتی قوی قرار داشت، سهم را قادریم در صورت عرضه خرید بزنیم. در این وضعیت معامله ریسک پایینی دارد و قادر خواهیم بود از سهم انتظار رشد منطقی را داشته باشیم.

استراتژی دوم

اگر با بررسی سهم، متوجه شدید که سهم در نقطه مقاومت خود قرار دارد، چند روز منتظر خواهیم ماند و در صورتی که مقاومت سهم شکسته شد، آن سهام را خریداری می کنیم. در این صورت معامله ریسک به مراتب کم تری به همراه خواهد داشت و مدیریت سرمایه اجازه ورود ما به سهم را خواهد داد.

فیلتر دوم: فیلتر صف فروش

(po1)==(tmin)&&(qd1)==0&&(qo1)<2000000

بهترین فیلترهای نوسان گیری

استراتژی استفاده از فیلتر صف فروش

استراتژی اول

هدف ما انتخاب سهم ارزنده در قیمت مناسب است تا با خرید آن ها به کسب سود بپردازیم. بر اساس استراتژی در پیش گرفته، نمودار سهام را مورد بررسی خود قرار می دهیم. در شرایطی که سهام در کف حمایتی مناسب باشد می توان در صف فروش با رعایت مدیریت سرمایه و به شکلی پله ای، خرید خود را انجام داد.

استراتژی دوم

تعداد سهام در صف فروش می تواند راه پیش روی بازار را در کوتاه مدت را بیان کند. در ضمن با افزایش تعداد سهام در صف فروش به روند احساسی بازار پی خواهیم برد. در حقیقت بدین وسیله بررسی می کنیم که بازار احساسی است یا منطقی؟ در صورتی که سهام صف فروش کم شود می توان از برگشت بازار از حالت احساسی به حالت منطقی اطمینان حاصل کرد و بازار را با منطق بیشتری مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

فیلتر سوم: نماد های در حال صف خرید

(pd1) == (tmax) && (qd1)>=0.2*(bvol) && (qd1)<=(bvol)

همان طور که از نام این فیلتر مشخص است؛ این فیلتر نمادهایی را برای شما به تصویر خواهد کشید که در آستانه صف خرید قرار دارند. در این راستا به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم در صف خرید هیچ نمادی نروید، ولی اگر مایل به انجام این امر باشید این فیلتر به شما در انتخابتان کمک بسیاری خواهد کرد. دستور زیر را کپی کنید و در دیده بان بازار قرار دهید. (یک  روش معاملاتی با استفاده از این فیلتر سهام را که پیدا کردید حجم معاملات را بررسی کنید در صورتی که حجم معاملات سهم از ۲ برابر حجم ماهانه بیشتر بود احتمال ورود پول هوشمند به سهم بسیار است و میتوان به دید نوسان ۱۰ درصدی سهم را خریداری کرد).

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

 


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


فیلتر چهارم: نماد های در حال صف فروش

true==function()

{

if((tvol)>(bvol) && (pmin)== (tmin) && ((pl)-(pc))/(pl)*100>1.5 && (ct).Sell_CountI >= (ct).Buy_CountI && (tno)>5 && (tno)>20)

{

return true;

}

else

{

return false;

}

}()

فیلتر پنجم: نمادهای با احتمال وجود خرید گروهی

این فیلتر سهامی را نمایش خواهد داد که در ۲ روز گذشته از صف فروش آن ها، به اندازه حدود حجم مبنا خریداری شده است. در این گونه سهام احتمال وجود خرید گروهی بسیار به چشم می خورد.

true==function()
{
if((bvol) < (tvol)/2 && (pcp) <= -3.7 )
{
return true;
}
else
{
return false;
}
}()

توصیه می شود نمادهای این فیلتر را در دیده بان خود قرار دهید و پیگیر آن ها باشید.

نکته کلی بهترین فیلترهای نوسان گیری

به هر شکل این نکته را در خاطر داشته باشید که بورس مثل یک پازل است و تحلیل تکنیکال، تابلوخوانی، امواج الویت، فیلترنویسی و مواردی از این دست قطعات این پازل به حساب می آیند که هم دیگر را تکمیل می کنند. وقتی قادر هستیم از بورس کسب سود داشته باشید که تمامی قطعات را به خوبی بشناسیم و در کنار هم قرار دهیم. وقتی که از یک قطعه مثل فیلتر بهره می گیریم، باید توجه داشته باشیم که باید تابلوی سهم، جایگاه سهم از نظر تکنیکال و پارامترهای دیگری را هم مورد بررسی قرار دهیم تا به بهترین شکل از بورس کسب سود داشته باشیم.

نمونه ای از استفاده یک نمونه فیلتر نوسان گیری بورس (خرید گروهی در تاریخ ۵ دی ماه ۹۸)

فیلتر نوسان گیری بورس

مزایای استفاده از فیلتر نویسی در بورس

  • ساده بودن محیط اسکریپت نویسی
  • تسریع و تجمیع اطلاعات تکنیکال و فاندامنتال
  • رصد نمودن بازار با استراتژی های گوناگون
  • دسته بندی و انتخاب فیلدهای لازم نماد ها و سفارشی کردن هر یک از آن
  • استفاده از قسمتی از اطلاعات فاندامنتال و قسمتی از اطلاعات تکنیکال که استفاده از اطلاعات فاندامنتال فقط برتری فیلتر نویسی در بورس نسبت به زبان برنامه نویسی قدرتمند MQL است.
  • سرعت در اجرا و بازگردندان لیست سهام ها، با شرایط مد نظر ما
  • عدم استفاده از نرم افزار و نصب آن؛ بخاطر این که این امکان در سایت وجود دارد

کلام آخر

در این مقاله ما به توضیح ۵ تا از فیلتر های ساده و در عین حال کاربردی در بازار سرمایه پرداختیم. باید یک بار دیگر اشاره داشته باشیم که برای استفاده از فیلتر های گفته شده باید؛ در ابتدا یک فیلتر کامل رو از اینجا کپی کنید و در سایت سازمان بورس در قسمت دیده بان بازار و در بخش فیلتر، منتقل نمایید و برای آن اسم فیلتر را بنویسید تا در آینده قادر به استفاده از آن باشید. در انتها فیلتر وارد کرده را اعتبار سنجی کنید تا از لحاظ کد های دستوری مشکلی نداشته باشد و در آخر روی دکمه ثبت کلیک کنید تا فیلتر مد نظر شما برای سایت اعمال شود و اطلاعات آن قابل مشاهده باشد. به عنوان نکته آخر در خاطر داشته باشید که فیلتر نویسی، تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و … همگی در یک راستا و در راستای اتخاذ تصمیمی بهتر در بهترین زمان برای کسب بیشتری میزان سود مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین تلاش داشته باشید تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا سود های بیشتری برای شما به ارمغان آید. هر سوال و یا موردی بود از بخش زیر قادر به مشاده آن خواهید بود.


هر سوالی در رابطه با بورس دارید از ما بپرسید:

برای دوستانتان بفرستید: