Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
خروج پول هوشمند در بورس - نشانه های خروج پول از بازار بورس | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خروج پول هوشمند در بورس – نشانه های خروج پول از بازار بورس

همانطور که میدانید ورود پول به یک سهم و به صورت کلی بازار سرمایه، میتواند موجب رشد آن سهم و بازار سرمایه شود، همچنین خروج پول از سهم و یا به صورت کلی بازار سرمایه، میتواند موجب افت آن سهم و بازار بورس شود. پس شناسایی پول هوشمند در بورس و به صورت کلی مشاهده جریان نقدینگی در هر سهم و کل بازار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. خروج پول هوشمند در بورس میتواند موجب افت بازار شود. نکته ای که اهمیت دارد این است که نشانه های خروج پول از بازار بورس چیست و چگونه میتوان تشخیص داد که خروج پول هوشمند در بورس دارد اتفاق می افتد؟

در این مقاله آموزشی قصد داریم تا در خصوص خروج پول هوشمند در بورس و نشانه های خروج پول از بازار بورس برای شما عزیزان صحبت کنیم و اگر حتی ۱۰۰ هزار تومن سهام داری، این مطلب رو بهت پیشنهاد میکنم، چرا که با توجه به رشد بسیار زیادی که در ۲ سال اخیر بورس داشتیم، هر لحظه امکان اصلاح شاخص بورس و حتی ریزش آن هست و خروج نقدینگی از بازار ، بهترین فاکتور برای تشخیص روند آتی بازار بورس به حساب می آید و ما در این مطلب بهتون آموزش می دهیم تا قادر باشید حجم معاملات و جریان نقدینگی در بازار بورس رو رصد کنید و به عنوان یکی از مهم ترین فاکتور های سرمایه گذاری در بورس ، آن را لحاظ کنید. پس همراه کد بورسی باشید.

خروج پول هوشمند در بورس

یکی از حائز اهمیت ترین معیارهایی که می توان از ورود پول هوشمند به سهمی آگاه شوید، افزایش قابل ملاحظه حجم معاملات روزانه در بازار بورس خواهد بود. با رصد حجم معاملات در بازه های زمانی گوناگون و مقایسه آن با میانگین هفتگی و ماهانه می توان خروج پول هوشمند در سهم یا بازار بورس را شناسایی کرد. با استفاده از نمودار های میله ای، فیلترهای بورس و دیگر اندیکاتورها می توان حجم معاملات و جهت بازار را حدس زد و با مقایسه حجم معاملات روزانه نسبت به بازه های زمانی گوناگون می توان متوجه شد که سهمی از بازار عقب است یا نه و نسبت به این اطلاعات می توان نسبت به خرید و فروش سهم سهم اقدام کرد. بر اساس یکی از قوانین مرسومی که در بازار بورس وال ‌استریت همیشه وجود داشته این است که، حجم معاملات تغییرات قیمت را ایجاد میکند. حجم معاملات در بازارهای پر رونق، تقریبا سنگین و در بازارهای راکد، اغلب سبک می باشد، ولی با این وجود نمی ‌توان گفت فقط حجم معاملات به ‌صورت دقیق این موضوع را تعیین میکند. تشخیص ورود پول هوشمند نیاز به دانش کافی و تجربه و شناخت سهم و بازار دارد.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


در حقیقت چنانچه حجم معاملات یک سهم در زمان عدم وجود تقاضای آن به یکباره افزایش بسیار به خود دید، یکی از نشانه های ورود پول هوشمند محسوب خواهد شد. در نقطه مقابل می توان به فروش سنگین یک سهم به دیدگاه خروج پول هوشمند از آن سهم اشاره داشت؛ لذا خرید و فروش سنگین یک سهم در بازه های زمانی کوتاه مدت را می توان نشانه ای از ورود و خروج پول هوشمند به حساب آورد. شایان ذکر است که ارزش معاملات روزانه نیز یکی دیگر از عوامل تشخیص این موضوع به شمار می رود، بدین شکل که چنانچه میانگین ارزش معاملات روزانه در بازار در محدوده ‌ای باشد و در زمان کوتاهی ۲ تا ۳ برابر شود، می ‌توان این طور برداشت کرد که دلیل این نقدینگی بالا وجود پول هوشمند است. با توجه به موارد بیان ‌شده، سرمایه‌ گذاران و سهامداران خرد، قادرند ورود یا خروج پول هوشمند را شناسایی کنند.

پول هوشمند چیست؟

پول هوشمند اغلب تحت سرمایه گذاری نهادی و به صورت منسجم روانه بازار می شود و نمی توان آن را سرمایه گذاری اندک و مستقل نماید و اثرات خود را به صورت افزایش حجم و افزایش ارزش معاملات به صورت یکباره در بازار اعمال می کند. پول هوشمند معمولا در موج ابتدایی وارد بازار شده و هیجاناتی را در بازار بورس به وجود می آورد که خود باعث تحریک ورود سرمایه گذاران در مرحله بعدی خواهد شد که این نیز همگام با خروج گام به گام پول های هوشمند در بازار انجام میشود و لایه های آخر خریداران نیز عموما بازنده این بازی هستند.

نشانه های خروج پول از بازار 

در ابتدا وارد سایت سازمان بورس شوید و وضعیت بازار را بررسی کنید و همینطور تابلوی سهام های تاثیرگذار در شاخص کل را نیز در نظر بگیرید. مهم ترین شرکت ها و موثر ترین شرکت های بورسی قطعا قادرند تاثیر بیشتری در شاخص داشته باشند و روند کلی بازار را تعیین کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که شاخص کل هم وزن هم در کنار شاخص کل میتواند بیانگر خروج پول از بازار باشد ولی در این شاخص، تاثیر شرکت های بزرگ و شاخص ساز کم است و بهتر است در این مواقع شاخص کل را مبنای خود قرار دهیم. در ادامه باید روند خروج پول از سهام های بنیادی و بزرگ بازار را بررسی کنید که روش آن را در بخش بعدی توضیح خواهیم داد ولی به صورت کلی می بایست حجم معاملاتی آن ها را نسبت به بازه های مختلف زمانی در گذشته در نظر بگیرید و این که این سهام ها در بازار منفی هستند یا مثبت رو هم مد نظر داشته باشید.

در واقع میتوان اینطور گفت که اگر حجم معاملات ۲ برابر یا بیشتر از ۲ برابر میانگین حجم ماهانه بود و این حجم در جهت منفی خورده بود و قیمت سهام نزولی بود و شاهد عرضه حقوقی و حقیقی بودیم و در حقیقت قدرت فروشنده بر خریدار برتری داشت، میتوان گفت که شاهد خروج پول از آن سهم هستیم و اگر روند اکثر شرکت های بزرگ و بعضا کوچک به همین منوال بود میتوان گفت که خروج پول از بازار در سطح گسترده ای در حال رخ دادن است. البته در نظر داشته باشید که جربان نقدینگی مثبت (ورودی) به بورس دقیقا نقطه مقابل خروج نقدینگی از بورس است و در زمانی که ارزش کل معاملات روزانه بورس عدد قابل توجهی را نشان دهد و رند همچنان صعودی باشد، به هیچ عنوان نگران اصلاح شاخص کل بازار نباشید و اگر اصلاحی هم باشد مقطعی است و روند کلی سهام های بزرگ و کوچک و به صورت کلی بازار بورس صعودی خواهد بود.

به عنوان یک نکته طلایی در نظر داشته باشید که اگر تعداد خریدار حقیقی از تعداد فروشنده حقیقی بیشتر باشد در واقع قدرت خریدار بیشتر است و نباید نگران بود، ولی اگر تعداد فروشنده از تعداد خریدار بیشتر باشد نشان دهنده قدرت فروشنده در آن بازه زمانی و در آن سهم است. همچنین توجه کنید که با تقسیم حجم خرید حقیقی ها، بر تعداد آن ها سرانه خرید حقیقی ها را به ما خواهد داد و به همین ترتیب سرانه فروش حقیقی ها به دست خواهد آمد. بعد از اینکه سرانه خرید و فروش حقیقی ها را محاسبه کردید، سرانه خرید را بر سرانه فروش تقسیم کنید؛ در صورتی که عدد حاصل شده از ۱ بزرگتر باشد پول هوشمند وارد سهم شده است و در صورتی که کوچک تر از ۱ باشد، خروج پول از سهم را شاهد هستیم.

چگونه خروج پول از سهم را تشخیص دهیم؟

خروج پول هوشمند در بورس

برای تشخیص خروج پول از سهم ۲ فاکتور اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. در واقع اگر این دو فاکتور در کنار یک دیگر وجود داشته باشد، می ‌توان این طور بیان کرد که شاهد خروج پول از سهم هستیم که یک اتفاق بد برای سهم خواهد بود، این دو فاکتور به شرح زیر است :

  • حجم معاملات روز، از میانگین حجم ماه بیشتر باشد
  • قیمت روز سهم منفی باشد

اندیکاتور mfi برای تشخیص خروج پول هوشمند در بورس

اندیکاتور mfi یا همان money flow index یک اندیکاتور تشخیص گردش (ورود و خروج) پول به حساب می آید. اندیکاتور mfi از دو خط ۸۰ و ۲۰ برخوردار است و از طریق این دو خط می ‌توان نقاط ورود و خروج به سهم را شناسایی کرد. گفتنی است که در قسمت تنظیمات اندیکاتور mfi ، دو گزینه tick  و real وجود دارد. چنانچه گزینه tick را انتخاب نمایید، اندیکاتور طبق تعداد معاملات تنظیم خواهد شد و چنانچه گزینه real را انتخاب کنید، اندیکاتور mfi طبق حجم معاملات تنظیم خواهد شد.

فیلتر ورود و خروج پول هوشمند و کد به کد

true==function()
{

var jhm=0;
for( D=0; D<22; D++)
{
jhm = jhm + [ih][D].QTotTran5J
}

(cfield3) = ( jhm /22 ) ;

}()

(tvol)>1.5*(cfield3)&&((ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI)>=((ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI)&&(pl)>=(pc)&&(plp)>0&&(ct).Buy_I_Volume>0.5*(tvol)&&(ct).Sell_N_Volume>0.5*(tvol)

(tvol)>1.5*[is5]&&((ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI)>=((ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI)&&(pl)>=(pc)&&(plp)>0&&(ct).Buy_I_Volume>0.5*(tvol)&&(ct).Sell_N_Volume>0.5*(tvol)

(tvol)>1.5*[is6]&&((ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI)>=((ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI)&&(pl)>=(pc)&&(plp)>0&&(ct).Buy_I_Volume>0.5*(tvol)&&(ct).Sell_N_Volume>0.5*(tvol)

فیلتر حجم معاملات ۵ برابر میانگین معاملات ۳ ماه گذشته

true==function()
{

var jhm=0;
for( D=0; D<22; D++)
{
jhm = jhm + [ih][D].QTotTran5J
}

(cfield3) = ( jhm /22 ) ;

}()

(tvol)>1.5*(cfield3) && ((ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI)>=((ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI)&&(pl)>=(pc)&&(plp)>0&&(ct).Buy_I_Volume>0.5*(tvol)&&(ct).Sell_N_Volume>0.5*(tvol)

کلام آخر

در انتها باید چنین گفت که معامله گران حرفه ‌ای با رصد مداوم جهت تحرکات قیمتی و حجم معاملات و دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت، میتوانند تا از ورود و خروج پول هوشمند در بورس اطلاع یابند و بتوانند به کمک این موج ایجاد شده سود خوبی کسب نمایند. افرادی که به این عوامل موثر توجهی ندارند، تحت تأثیر شایعات انتشار یافته و اخبار نادرست قرار خواهند گرفت و تصمیمات خود مبنی و خرید یا فروش سهام های گوناگون را با هیجان کاذب انجام می دهند و دچار زیان خواهند شد. بدین صورت دریافت اطلاعات و آموزش ‌های لازم نقش بسیاری در کسب سود در بازار بورس ایفا خواهد کرد. اگر در خصوص با نشانه های خروج پول از بازار بورس سوالی دارید، حتما از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

اگر می خواهید از ورود پول هوشمند، خروج پول هوشمند به صورت روزانه و داینامیک مطلع شوید، بخش رصد بازار بورس بصورت رایگان این اطلاعات را در اختیارتان قرار می دهد.

برای دوستانتان بفرستید: