برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

روش های سرمایه گذاری افراد ثروتمند

طرز تفکر افراد ثروتمندروش های سرمایه گذاری افراد ثروتمند به گونه ای است که کمترین ریسک را در کنار بیشترین میزان سود در بلندمدت برایشان به ارمغان آید؛ البته افراد ثروتمند و سرمایه گذاران قدیمی در زمان مناسب، ریسک بالایی را نیز به جان می خرند تا سود بسیار بالایی به دست آورند ولی این دلیل نمی شود که در هر موقعیتی ریسک کنید و سرمایه خود را در معرض خطر قرار دهید. در این مطلب آموزشی قصد داریم روش های سرمایه گذاری افراد ثروتمند را به همراه نکات طلایی و کلیدی ثروتمند شدن و اصول سرمایه گذاری درست و منطقی را به شما یاد دهیم، پس به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید؛

روش های سرمایه گذاری افراد ثروتمند

این که افراد ثروتمند چه طرز فکری در مورد پول دارند و چطور پول خود را سرمایه‌ گذاری می‌ کنند، رازی است که بسیاری از افراد دوست دارند درباره آن بیشتر بدانید. یکی از مرسوم ترین پرسشی که بسیاری می پرسند، این است که من باید پول خود را در چه بازاری سرمایه‌ گذاری کنم؟ این پرسش بیشتر به وسیله کسانی که مقدار زیادی پول پس‌ انداز کرده‌ اند ولی نیاز به راهنمایی درباره سرمایه‌ گذاری دارند، مطرح می‌ شود. ثروتمندان افراد خوبی برای پرسیدن سؤالات سرمایه‌ گذاری هستند، چرا که افراد ثروتمند همواره به دنبال چیزی برای سرمایه‌ گذاری هستند، لذا اطلاعات زیادی درباره سرمایه‌ گذاری دارند.

این منصفانه است که فرض کنیم افراد ثروتمند می‌ دانند روی چه چیزی سرمایه‌ گذاری نمایند؛ چرا که اگر کسی ثروتمند باشد، احتمالا در مدیریت پول خود مهارت بالایی دارد. بیشتر مدیریت خوب پول، سرمایه‌ گذاری هوشمند است. اطلاعات متفاوتی درباره نحوه سرمایه‌ گذاری افراد ثروتمند وجود دارد. تعداد زیادی از مردم سرمایه‌ گذاری در بازار سهام، املاک، کالاها، رمزارزها یا صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری مختلف را توصیه می کنند. شما می‌ خواهید باور داشته باشید که اگر به توصیه‌ های متخصصان درباره سرمایه‌ گذاری افراد ثروتمند گوش دهید، به نتیجه دلخواه دست پیدا خواهید کرد.

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون تومان


شما همچنین باید باور کنید که اگر از توصیه ثروتمندان استفاده نمایید، خودتان هم ثروتمند می شوید. به هر روی ثروتمندان ثروتمند هستند، لذا بایستی بدانند چگونه ثروت خود را چند برابر کنند. فکر می‌ کنید ثروتمندان چگونه پول خود را سرمایه‌ گذاری می‌ کنند؟ چند مثال از سرمایه‌ گذاری‌ های با بازده بالا که در صورت انجام صحیح به صورت واقعی بازدهی دارد، چیست؟ در این مطلب قصد داریم همه‌ چیز درباره روش های سرمایه گذاری افراد ثروتمند را بررسی کنیم و ببینیم افراد ثروتمند پول خود را چطور سرمایه گذاری می کنند و در انتها نیز نکات مهم درباره طرز تفکر افراد ثروتمند را آورده ایم که قطعا برایتان جذاب است؛

عوامل تاثیرگذار در سرمایه‌ گذاری پول

ارزش خالص شما، میزان تمایل به سرمایه‌ گذاری، ترجیحات شخصی شما، دانشتان، آنچه که درک می‌ کنید و نقاط قوت و ضعف شماست که بهترین حوزه سرمایه گذاری را برای شما در طول زمان مشخص خواهد کرد، لذا در نظر داشته باشید که هیچ فرمول کلی برای سرمایه گذاری و سودسازی افراد مختلف با شرایط و روحیات مختلف وجود ندارد.

بنابراین یک سرمایه گذاری خوب برای من، امکان دارد برای شما سرمایه‌ گذاری خوبی به حساب نیاید، چرا که هرکسی سطح درک متفاوتی در زمینه‌ های خاص و سطح دانش متفاوتی دارد. به علاوه همه ما ترجیحات و علاقه‌ های متفاوتی داریم. برای مثال همه افراد علاقه‌ و سرمایه مورد نیاز به حوزه املاک را ندارند. در این بخش ۱۰ نکته خیلی مهم را در مورد روش های سرمایه گذاری افراد ثروتمند به شما می گوییم که باید آن ها را روی کاغذ بنویسید و روی دیوار مقابلتان بزنید!

۱٫ سرمایه گذاری روی چیزی که می فهمید؛

چنانچه از خود می‌ پرسید که ثروتمندان چگونه پول خود را سرمایه‌ گذاری می‌ کنند، باید بدانید که آن ها روی چیزهایی که درک می‌ کنند سرمایه‌ گذاری می‌ کنند. وارن بافت می گوید؛ هرگز در شغلی که نمی‌ توانید آن را درک کنید سرمایه‌ گذاری نکنید. برای مثال این را در نظر بگیرید که وارن بافت و بیل گیتس روابط خوبی دارند، ولی بافت در شرکت‌ های فناوری یا سهام فناوری، سرمایه‌ گذاری نمی‌ کند. بافت یکی از باهوش‌ ترین سرمایه‌ گذاران کل دوران است، او فقط بر روی آنچه می‌ فهمد سرمایه‌ گذاری می‌ کند.

زمانی که حاضر باشیم روی چیزهایی که می‌ فهمیم سرمایه‌ گذاری کنیم، همین کار را انجام می دهیم. برای مثال من روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری نمی‌ کنم، چرا که تجربه و اطلاعات زیادی در این زمینه ندارم؛ البته من دوستانی دارم که با سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال، پول بسیار زیادی کسب کرده اند و همواره من را تشویق به سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها می کنند ولی من این کار را نکرده ام؛ اگر روزی به دنیای کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال علاقه پیدا کردم، در این زمینه اطلاعات لازم و کافی را به دست می آورم و کم کم به آن وارد می شوم، ولی در حال حاضر جواب من منفی است!

به هر حال ما افرادی هستیم که می‌ توانیم بهترین تصمیم را برای پول خود بگیریم که کجا پول خود را سرمایه‌ گذاری کنیم، چرا که  ما بهترین قضاوت کننده آنچه می‌ دانیم و داریم هستیم. اکثر افراد ثروتمند روی چیزهایی که می‌ فهمند سرمایه‌ گذاری می‌ کنند؛ بنابراین روی چیزی که برای شما آشنا نیست، سرمایه‌ گذاری نکنید؛ البته وسوسه خواهید شد، چرا که توصیه‌ های داغ را می بینید و دیگران را در حال کسب درآمد مشاهده می کنید که شما را تشویق می کنند. بنابراین کل ذهنیت خود را برای ثروتمند شدن سریع، نباید از دست دهید. این تفکر یک سرمایه‌ گذار مبتدی است. چنانچه مطمئن هستید و متوجهید در چه چیزی قصد سرمایه‌ گذاری دارید، برنامه‌ ای تهیه کنید.

۲. پیروی از قانون سرمایه‌ گذاری ساده؛

ثروتمندان همواره به دنبال سرمایه گذاری درست پول هایشان هستند و این بدین معنی است که ما به دنبال جریان معاملات هستیم. ما همیشه قصد داریم جریان معاملات از همه منابع به ما برسد. این می‌ تواند از یک کارگزار، دوستان با ارزش خالص بالا یا از اینترنت باشد. یک قانون ساده در این خصوص وجود دارد که شامل ۱۰۰، ۱۰، ۳، ۱ می شود و این بدین معنی است که شما صد معامله را مورد بررسی قرار می دهید؛ ۱۰۰ سرمایه‌ گذاری بالقوه از آنجا، شما آن را به ۱۰ احتمال تقسیم می‌ کنید که ارزش توجه دارد و از بین این ۱۰ مورد، شما آن را به ۳ گزینه که دارای پتانسیل خوب هستند محدود می‌ کنید و در انتها تصمیم گیری برای شما به مراتب آسان تر خواهد شد.

حتما بخوانید : بهترین استراتژی های سرمایه گذاری


هر وقتی که یک قرارداد سرمایه‌ گذاری روی میز دریافت می کنم، احتمالا آن را رد می‌ کنم. من ۹۹.۹ درصد آن‌ ها را رد می‌ کنم. من به صدها و صدها فرصت سرمایه‌ گذاری نگاه می‌ کنم و به‌ ندرت چند گزینه را انتخاب می کنم. چنانچه سهام می خرید، به دو سهم نگاه نکنید و یکی خریداری کنید. شما باید گزینه‌ های بیشتری را در نظر بگیرید. لذا زمانی که صحبت از سرمایه‌ گذاری در املاک است، نباید تنها به سه ملک نگاه کنید و یکی را بخرید! بلکه شما باید تحقیقات خود را انجام دهید و همواره در نظر داشته باشید که قبل از هر اقدامی در دنیای سرمایه گذاری باید تحقیقات خود را کاملا انجام دهید.

هیچوقت هم نباید نگران از دست دادن یک فرصت مادام‌ العمر باشید. زمانی که صحبت از سرمایه‌ گذاری در میان است، همیشه یک معامله دیگر وجود دارد. افراد ثروتمند همیشه به دنبال سرمایه‌ گذاری هستند، لذا فرصت‌ های بسیاری را در نظر گرفته و سپس آن را به بهترین انتخاب محدود می‌ کنند. این تنها بازی با اعداد است. اعضای فوق ثروتمند TIGER 21 (630 نفر با بیش از ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌ گذاری) ۷۵ درصد از سهام خود را در سرمایه عمومی، سرمایه خصوصی و املاک و مستغلات داشتند و فقط ۱۰ درصد پول آن‌ ها در سال گذشته به شکل نقدی در اختیارشان بود!

مطابق با یک گزارش، آن‌ ها بیشتر در سهام، کم تر در املاک و ۱ درصد از دارایی‌ های خود در انواع گوناگون بازارها سرمایه‌ گذاری کرده اند. این درصد شامل رمزارزها و امنیت سایبری است. لذا آن ها سرمایه‌ گذاری خود را در سال گذشته توزیع کردند، بدین معنی که امکان دارد انتخاب آن‌ ها در سال آینده عوض شود و انعطاف پذیری از دیگر چیزهایی است که باید در دنیای سرمایه گذاری آن را تمرین کنید. سرمایه‌ گذاری آن‌ ها مطابق با زمینه‌ هایی است که آن‌ ها در آن تجربه ‌دارند. معاملات و فرصت‌ ها همیشه وجود دارد، پس اهمیتی ندارد کجا تصمیم می‌ گیرید پول خود را خرج کنید، برای تصمیم‌ گیری از سر خود استفاده نمایید، نه از قلب خود، چرا که در نتیجه نهایی تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد!

۳. استفاده از منطق به جای احساسات؛

سرمایه‌ گذاران مبتدی احساسات قوی دارند، و این بدین معنی است که احساسات، تصمیمات سرمایه‌ گذاری آن‌ ها را هدایت می کند. برای مثال آن‌ ها املاک و مستغلات را می خرند، چرا که محله را دوست دارند. شاید تنها به این علت که همسایگی به آن‌ ها احساس نوستالژی می‌ دهد. یا رنگ فرش یا منظره آرامش‌ بخش کوهستان را دوست دارند. این در حالی است که در صورت درست، زمانی که سرمایه‌ گذاری می‌ کنید، تقریبا باید تماما احساسات را کنار بگذارید و با منطق خود کار را انجام دهید.

به صورت کلی برای من مهم نیست که محله مرا به یاد دوران کودکی من می‌ اندازد، یا این منظره به من احساس آرامش می‌ دهد. اعداد، مورد علاقه من هستند. آیا خرید این ملک از نظر مالی و استدلالی، بهترین گزینه ممکن است؟ سرمایه‌ گذاران مبتدی به دلیل احساسات خود در سهام ضرر می‌ کنند. زمانی که قیمت سهام افزایش می یابد و نمی‌ خواهند بفروشند، حرص می‌ خورند و هیجان‌ زده می‌ شوند!

آن‌ ها همچنان به حرکت سهام سودده ادامه می‌ دهند و در ادامه ناگهان آن سهام سقوط می‌ کند و آن‌ ها پول خود را از دست می‌ دهند و در ادامه منتظر جهش آن می‌ مانند. در ادامه امکان دارد قیمت‌ ها بیشتر سقوط کنند. لذا آن‌ ها دوباره منتظرند. منطقی است، در عوض، آن‌ ها مجبورند بعضی از سهام را به فروش برسانند، وقتی که سهم به میزان معینی برای سوددهی افزایش‌ پیدا کرده است.

چنانچه سهام همچنان در حال افزایش است، چاشنی آن خواهد بود. ولی چنانچه سقوط کرد، ضرر را قبول می کنند و برای فروش اقدام می کنند. آن‌ ها باید به‌ جای دفع احساسات طمع و هیجان از منطق کمک بگیرند. لذا چنانچه قصد دارید بدانید افراد ثروتمند چطور پول خود را سرمایه‌ گذاری می‌ کنند، مهم است بدانید که آن‌ ها در خصوص سرمایه‌ گذاری خود با استفاده از منطق تصمیم‌ گیری می‌ کنند و احساسات و هیجانات مثبت و منفی ناشی از اخبار و اتفاقات بازار و شرایط روحی و جسمی خود را کاملا نادیده می گیرند.

۴٫ سرمایه‌ گذاری روی خود؛

چنانچه هنوز پول کافی برای سرمایه‌ گذاری در املاک یا دیگر بازارهای مالی را ندارید، بدین معنی است که باید روی خودتان سرمایه‌ گذاری کنید. با سرمایه‌ گذاری روی خود، برای مثال، با کسب یک مهارت جدید با درآمد بالا می‌ توانید پول کافی برای سرمایه‌ گذاری در بازارهایی که افراد ثروتمند در آن‌ ها سرمایه‌ گذاری می‌ کنند را به دست آورید. چنانچه سرمایه‌ گذار پیچیده‌ ای نیستید، مهارت‌ های خود را بهبود بخشید و آموزش خود را ارتقا دهید.

حتما بخوانید : روش های سرمایه گذاری روی خود


دانش شما چیزی است که هیچ‌ کس قادر نیست آن را از شما بگیرد و بهبود تحصیلات و مهارت‌ های شما همیشه نتیجه می دهد. بنیامین فرانکلین به دلیل سرمایه‌ گذاری در دانش بهترین سود را دارد و معروف است. چگونه می‌ توانید روی خود سرمایه‌ گذاری کنید؟ کتاب‌ های بیشتری بخوانید، در سمینارها یا رویدادهای آموزشی شرکت کنید.

به منظور یادگیری یک مهارت جدید، یک دوره جدید را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری روی خودتان بزرگ‌ ترین سرمایه‌ گذاری با بیشترین بازده است. من همواره روی خودم سرمایه‌ گذاری می‌ کنم و مهارت‌ هایم را بهبود می بخشم. زمانی که صحبت از سرمایه‌ گذاری روی خود می‌ شود، من هرگز توقف نخواهم کرد و نگران قیمت آن نیز نیستم. مانند کسی که به‌ شدت می‌ خواهد وزن خود را کاهش دهد ولی علاقه ای ندارد برای موضوع آموزش هزینه کند، کسی که می‌ خواهد موفق باشد، به هزینه کسب دانش بیشتر علاقه‌ ای ندارد.

۵٫ سرمایه‌ گذاری در املاک و مستغلات؛

من فکر می‌ کنم املاک یک سرمایه‌ گذاری مناسب به حساب می آید به خصوص برای سرمایه گذاران ایرانی. من شخصا دوست دارم در املاک و مستغلات سرمایه‌ گذاری کنم. چرا که معمولا به شکل کامل قابل پیش‌ بینی، کنترل‌ شده و پایدار است. البته این که من سازوکار بازار املاک را درک می کنم نیز دلیل خوبی برای ورود من به حساب می آید. املاک چیزی است که به آن دارایی ثابت گفته می شود. این یک سرمایه‌ گذاری است که حتی اگر بازارهای مالی نوسان داشته باشد، می‌ تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

با این وجود در ابتدای امر می بایست کسب و کار خود را بسازید و ابتدا در تجارت خود سرمایه‌ گذاری کنید. پیش از سرمایه‌ گذاری در حوزه ملک و املاک، کسب‌ و کار مقیاس‌ پذیر خود را راه اندازی کنید. زمانی که شما پول زیادی از محل کار خود دارید و دارایی خالص شما بالاست، بهترین زمان برای ورود به حوزه املاک و سرمایه گذاری در آن است.

حتما بخوانید : روش های سرمایه گذاری در املاک


البته زمانی که صحبت از سرمایه‌ گذاری در حوزه املاک و مستغلات می‌ شود، حائز اهمیت است که شما وقت خود را برای انجام کارهای دقیق خود اختصاص دهید. چنانچه بازار املاک ایران را درک نمی کنید یا تحقیق نکرده‌ اید یا نمی‌ دانید از کجا شروع کنید، این نشانه دیگری است که شما آمادگی آن را ندارید. در عوض، با سرمایه‌گذاری در کسب و کار شخصی خود و سرمای ه‌گذاری روی خودتان مسیر ثروتمند شدن را ادامه می دهید.

۶٫ بزرگ فکر کنید ولی مرحله به مرحله انجام بدید؛

ایده‌ های بزرگ انگیزه بیشتری به شما می دهد. اما بعضی مواقع این ایده‌ ها آنقدر بزرگ و دست نیافتنی هستند که در شما نگرانی و اضطراب ایجاد می کنند. اکرچه کسب و کارهای بزرگ بازدهی بلندمدت تری خواهند داشت. البته باید در نظر داشت که هر ایده ای می تواند به بخش‌ های کوچک‌ تر تقسیم‌ بندی شود و به مرور توسعه یابد.

طرز تفکر افراد ثروتمند

بنابراین ایده و روش های سرمایه گذاری اولیه را بزرگ ترسیم کنید اما از مقیاس کوچک آن را آغاز کنید. حتی اگر اول راه سرمایه کافی به منظور راه اندازی کسب و کار بزرگ‌ تر دارید، بهتر است ریسک خود را مدیریت کرده و اجازه بدین مسیر نیز با شما همراه شود تا شما با کل توان و سرمایه خود وارد شوید و ادامه مسیر را طی کنید. بایستی بررسی کنید که در هر مرحله از آغاز کار چه تعداد نیرو نیاز دارید و همینطور مشکلات سر راه خود را نیز تا جایی که امکان دارد پیش بینی کنید و برای آن ها تمهیدات لازم را بی اندیشید تا اوایل کار با کم ترین چالش ها روبرو شوید.

۷٫ افزایش هوش مالی خود؛

به صورت کلی هوش مالی به معنای توانایی ذهنی برای انجام فعالیت‌ های اقتصادی پر سود می باشد. شاید این طور تصور کنید که هوش اقتصادی ذاتی است و شما قادر به تغییر اون نیستید و این در حالی است که بخشی از این هوش مالی به ‌شکل ذاتی در همه وجود دارد، ولی بخش دیگر آن را در مراحل گوناگون زندگی و در اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد و با آن ها درگیر می شوید، می توانید یاد بگیرید.

چنانچه تا حالا به موفقیت مالی زیادی دست پیدا نکرده اید، یکی از دلایل آن نداشتن یا پایین بودن هوش مالی است و این نشان می دهد شما به دنبال یاد گرفتن روش های سرمایه گذاری افراد ثروتمند نبودید! در عوض شما با افزایش هوش مالی خود، مهارت پیدا کردن روش های آسان برای کسب ثروت و مدیریت مالی را در خود تقویت می کنید و با راهکار پولدار شدن با پول کم نیز آشنا می شوید.

یکی از روش های ساده به منظور افزایش هوش مالی، تغییر باورها در زندگی می باشد. در حقیقت این باورهای ماست که شخصیت، عادت و زندگی ما را تعیین می کند. لذا به منظور تبدیل شدن به فرد ثروتمند، بایستی باورهای خود را تغییر دهید. باورهای غلط در مورد ثروت، مانع از چند برابر شدن پول خواهد شد. افزایش اطلاعات مالی، کسب درآمد بیشتر، بودجه‌ بندی پول، حفظ پول و اهرم‌ سازی پول از جمله روش‌ هایی است که برای افزایش هوش مالی توصیه می شود. روش های تقویت هوش مالی را اینجا کامل توضیح دادیم.

۸٫ تمرین فرمول میلیونر؛

روش فکری فرد معمولی این است که پس از مواجهه با مخارج ضروری، پس انداز کردن را شروع می کند. روش یک فرد ثروتمند دقیقا برعسک است؛ ما دوست داریم که نام آن را فرمول میلیونر بگذاریم.

حتما بخوانید : آموزش ثروتمند شدن در بورس ایران


نحوه کار چنین است؛ زمانی که حقوق تان را گرفتید، درصدی از آن را برای بازگرداندن به جامعه و بخشش کنار بگذارید و همچنین درصدی را هم برای سرمایه گذاری در راستای دستیابی اهداف مالی خود ذخیره کنید. تنها آن مقداری که باقی می ماند را خرج کنید. آنچه را که پس از خرج کردن باقی می ماند، سرمایه گذاری نکنید بلکه آنچه را که پس از پس انداز باقی می ماند، خرج کنید (وارن بافت)

۹٫ معاشرت حداکثری با ثروتمندان؛

نمی‌ دانم تحقیقات علمی در مورد این تکنیک افزایش درآمد انجام شده است یا خیر، ولی بارها از افراد بزرگ و ثروتمند در مورد این شنیده ام که دوستی با بزرگان زمان خودشان، چقدر در موفقیت‌ شان تاثیر داشته است. من خودم هم چند مدتی است از این راهکار استفاده می کنم. اگر قرار باشد از تجربیاتم بگویم؛ نخستین چیزی که در زندگی‌ خود پس از معاشرت با ثروتمندان تغییر می‌ کند، سطح مقایسه‌ تان است! تا پیش از این شاید خودتان را با پسرعمو، همسایه یا اصلا خواهر/برادرتان مقایسه می کردید و خب نتیجه گیری می کردید که شرایط‌ تان نسبتا راضی‌ کننده است!

ولی از این پس می بایست خودتان را با ثروتمندان مقایسه کنید، در دریابید از آنها عقبید و تلاش بیشتری برای رسیدن به آن ها (بهترین خودتان بودن) بکنید. موضوع دیگر این است که ثروتمندان باور شما به ثروت را افزایش می‌ دهند. تا پیش از این من از آن دسته از آدم‌ هایی بودم که تصور می‌ کردم همه انسان‌ هایی که ثروت چند میلیاردی دارند، از راه نادرست این ثروت را به دست آورده اند. ولی در حال حاضر دریافته ام که اتفاقا به دست آوردن این ثروت‌ ها با پول حلال و کارهای درست کاملا شدنی است و خودم هم تلاشم را برای افزایش درآمد بیشتر کرده‌ ام.

نهایتا آخرین چیز برای افزایش درآمد، این است که ثروتمندان درس‌ های زیادی به شما می‌ دهند. با مشاهده رفتار آن ها، در خواهید یافت که بایستی بر اساس چه معیارهایی تصمیم گیری کنید، نگران چه چیزهایی باشید و … چنانچه سوال می کنید چطور با ثروتمندان رابطه برقرار کنیم، اینطور جواب می‌ دهم؛ باید ارزش ایجاد کنید!

به عنوان مثال من خیلی از ارتباطاتی که الان با این افراد دارم، با کارهای رایگانی مانند نوشتن مقالات سایت‌ شان یا سئو کردن سایت آن ها آغاز کردم! وقتی که توانستید به آن ها ثابت کنید واقعا می‌ توانید ارزشی ایجاد کنید، به مرور ارتباط‌ آن ها با شما بیشتر خواهد شد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که ثروتمندان و افراد موفق به شدت روی زمان‌ خود حساس هستند! بنابراین باید حواستان را جمع کنید که برای چه چیزهایی زمان آن ها را می‌ گیرید.

۱۰٫ برای افزایش درآمد باید تغییر کنید؛

جمله معروفی وجود دارد که می گوید؛ چرا تصور می‌کنید قرار است با انجام دادن کارهایی که بقیه انجام می‌ دهند، نتیجه متفاوتی از آنها بگیرید؟ دقیقا همینطور است! ما انسان‌ ها همواره فکر می کنیم با کم‌ ترین زحمت می توانیم به ثروت و شرایط مناسب مالی دست پیدا کنیم، ولی مطمئنا نمی‌ توان مانند سایر افراد بود و انتظار شرایط متفاوت از سایرین را داشت. البته الان بسیاری از شما می گویید ما تلاش بسیاری می کنیم ولی بازهم شرایط‌ مان خوب نیست!

در واقع مشکل اینجاست که “تلاش هوشمندانه” با “تلاش بیهوده” اشتباه گرفته می شود. قطعا آن میلیاردر و ثروتمندی که ماشین چند میلیاردی دارد، مانند شما تلاش نمی‌ کند. بنابراین چه چیزی موجب شده است تا آن ها با کم‌ تر سختی کشیدن، به پول بیشتری دست پیدا کنند؟ جواب تغییر است! آنها کارهایی را انجام داده‌ اند که هر کسی قادر به انجام آن ها نبوده است.

حتما بخوانید : درآمد غیرفعال در ایران چیست و چطور به دست می آید؟


برای مثال مدیران سایت دیجی کالا، وقتی که هیچ کس به دنیای آنلاین فکر نمی‌ کرد، تغییر کردند! آن ها کاری را کردند که شخص دیگری حاضر به انجامش نبود و نتیجه متفاوتی نیز گرفتند؛ ثروت چند میلیاردی. این الگو برای بیشتر ثروتمندان نیز صدق می کند. آن زمانی که همه به فکر فروش یک محصول عادی بودند، بعضی از افراد کارهایی را انجام دادند که به فکر شخص دیگری نرسیده بود و یا کسی برای آن کاری نکرده بود.

زمانی که مردم از دنیای آنلاین برای سرگرمی استفاده می‌ کردند، جف بیزوس به فکر کسب درآمد از آن بود و زمانی که در دانشگاه همه به فکر تفریح بودند، مارک زاکربرگ برای ایده‌ های بزرگش زمان می‌ گذاشت و نتایجی که این افراد گرفته اند نیز باید با نتایج سایر افراد معمولی متفاوت باشد.

نکات مهم طرز تفکر افراد ثروتمند

  • از عادت‌ های بد دوری کنید.
  • فعالیت‌ های غیر سازنده را کنار بگذارید.
  • کتاب‌ هایی را مطالعه کنید که دیگران نمی‌ خوانند.
  • به جای دانستن همه چیز، در یک زمینه متخصص باشید.
  • برنامه ریزی داشته باشید و بدانید که چه کاری قرار است انجام دهید.
  • هر اتفاق خوبی به زمان نیاز دارد؛ پس تنها کافیست منظم و صبور باشید.
  • چنانچه قصد دارید ثروتمند شوید، بایستی برعکس دیگران رفتار کنید که اصلا ساده نیست.
  • هرگز در کسب و کاری که آن را درک نمی‌ کنید، وارد نشوید و هیچ سرمایه ای را وارد آن نکنید.
  • همیشه با افرادی که بهتر از شما هستند همنشینی کنید و دوستانتان را با دقت زیادی انتخاب نمایید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

شما بهترین فردی هستید که تصمیم گیری می کنید روی چه چیزی سرمایه‌ گذاری کنید، چرا که باید روی چیزی که درک می‌ کنید سرمایه‌ گذاری نمایید و از طرفی دیگر همچنین بهتر می‌ دانید که برای سرمایه‌ گذاری بزرگ آماده هستید یا خیر. حتی افراد ثروتمند بزرگ به دنبال فرصت‌ های بیشتر هستند تا بتوانند تحقیقات خود را انجام داده و در ادامه بر روی آنچه می‌ فهمند سرمایه‌ گذاری کنند، پس مثل روش های سرمایه گذاری افراد ثروتمند که گفتیم، مسیر موفقیت شما هم همین گونه ترسیم می شود.

در زمان تصمیم گیری درباره سرمایه‌ گذاری، از منطق استفاده نمایید نه احساسات و هیجانات، وگرنه در غیر این صورت انتخاب‌ های غیر منطقی اتخاذ خواهید کرد که شما را پشیمان خواهد کرد. نهایتا اگر نمی دانید در چه چیزی سرمایه‌ گذاری کنید، روی خود سرمایه‌ گذاری نمایید. با وجود موفقیت، هرگز سرمایه‌ گذاری روی خود را متوقف نکنید؛ همیشه به فکر بهتر شدن باشید و بدانید که مسیر سرمایه گذاری و زندگی انتها ندارد و زمانی وجود نخواهد داشت که شما همه چیز را حتی در مورد یک موضوع خاص بلد باشید، پس همیشه در مسیر رشد تلاش کنید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب روش های سرمایه گذاری افراد ثروتمند را به زبان ساده به شما توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید یاد بگیرید ارزش زمانی پول چیست و چطور محاسبه میشود، این مطلب بهترین راهنمای شماست؛

بین روش های سرمایه گذاری افراد ثروتمند ، کدامیک بیشتر روی شما تاثیر گذاشت و به فکر فرو برد؟

برای دوستانتان بفرستید: