Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
درآمد غیرفعال در ایران چیست و چگونه به دست می آید؟

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

درآمد غیرفعال در ایران چیست و چطور به دست می آید؟

آیا میدانید چگونه درآمد غیرفعال داشته باشیم و اصلا درآمد غیرفعال در ایران چیست و چطور می توان برای کسب آن اقدام کرد؟ درآمد غیرفعال در ایران بسیار حائز اهمیت است چرا که در حال حاضر بالاترین درآمدها برای افراد چند شغله ای است که درآمدهای منفعل یا همان غیر فعال برای خود ایجاد کرده اند، بنابراین این که انواع درآمد غیرفعال کدام است و کسب درآمد غیرفعال چگونه است، موضوع بسیار مهمی است که بسیاری از افراد به دنبال انجام آن هستند و سعی دارند برای خود درآمد منفعل ایجاد کنند تا برآیند درآمدی بالاتری در ماه داشته باشند، پس ما در این مطلب آموزشی کد بورسی تصمیم گرففتیم در مورد نحوه کسب درآمد غیرفعال در ایران صحبت کنیم و روش های به دست آوردن آن را شرح دهیم، پس همراه ما بمانید؛

درآمد غیرفعال در ایران

احتمالا قبلا هم جملاتی مثل “در هنگام خواب هم پول در بیاورید” و “کاری کنید که پول برای شما کار کند” به گوشتان رسیده باشد. این عبارات در واقع به درآمد غیرفعال یا همان درآمد منفعل اشاره دارند که این روزها برای بیشتر افراد و به ویژه سرمایه گذاران جذابیت های زیادی پیدا کرده است. به صورت کلی درآمدی که از طریق فعالیت در یک شغل به دست می آید را درآمد فعال گویند، در حالی که درآمد غیرفعال، شیوه‌ ای برای کسب درآمد بدون نیاز به انجام کار یا فعالیت روزانه می باشد. اغلب جریانات درآمد Passive به سرمایه‌ گذاری اولیه احتیاج دارند، ولی در صورت موفقیت می‌ توان از طریق آن، درآمد بسیار زیاد و پایداری در طول زندگی به دست آورد.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


تعداد زیادی از افراد معتقدند که با تلاش و افزایش ساعات کاری خود می‌توانند ثروت به دست آورند ولی بررسی زندگی افراد موفق و ثروتمند این را ثابت می کند که الزاماً کار کردن بیشتر، انباشت بیشتر ثروت را به همراه نخواهد داشت، بلکه لازم است که دیدگاه فرد نسبت به کار و کسب درآمد تغییر یابد، به صورتی که فرد این باور را بپذیرد که به‌ جای کار کردن برای دیگران، خود می تواند کار ایجاد کند. جالب است بدانید که به صورت کلی درآمد حاصل از اجاره ملک، حق امتیاز، همکاری در فروش و سرمایه‌ گذاری در بازارهای مالی مثل بورس پرطرفدارترین جریانات درآمد منفعل محسوب می شود. در بخش بعدی این که درآمد منفعل چیست را بیشتر و دقیق تر توضیح داده ایم؛

درآمد منفعل چیست؟

همان طور که پیش تر هم اشاره هایی داشتیم، درآمد منفعل، درآمدی می باشد که می توانید آن را به دست آورید ولی فعالیت روزانه برای به دست آوردن آن نداشته باشید، به همین خاطر این درآمد می تواند از طریق اجاره، سهام و سهام به دست آید. هرچند شما به صورت فعال درگیر درآمد منفعل نمی شوید، ولی این طور انتظار می رود که مالیات لازم را از درآمد خود بپردازید.

حتی چنانچه درآمد منفعل به سادگی به دست آید، ساختن آن به هیچ عنوان اتفاقی نخواهد بود. شما به صورت معمول پیش از آغاز ایجاد درآمد منفعل، سرمایه ای باید در اختیار داشته باشید تا بدین وسیله بتوانید درآمدی پایدار و منفعل ایجاد کنید. این که آیا اجاره یا هر یک از دیگر موارد گفته شهد را انتخاب می کنید، بازهم قادرید سود خوبی را در بلندمدت از آن کسب کنید.

برخی مواقع بسته به نوع جریان درآمد منفعلانه که قصد دارید ایجاد کنید، سرمایه همیشه پول نیست! با این وجود شما به عنوان دانشجویی که قصد دارید درآمد منفعلانه ای بسازید، امکان دارد بیش از سرمایه مالی به سرمایه انرژی احتیاج داشته باشید یا بیایید این طور بگوییم که سرمایه ای که شما وارد این کار می کنید، از جنس پول و دارایی نباشد.

البته شاید شما الزامی برای درآمد اضافی در زندگی خود نمی بینید یا ترس دارید که برای شما مناسب نباشد که باید دید خود را در این خصوص بازتر کنید و در این مطلب از سایت کد بورسی ما قصد داریم همین دید مناسب را به شما بدهیم و در انتها این شما هستید که بهترین و دلسوزانه ترین تصمیم ها را برای خود اتخاذ می کنید.

آیا درآمد غیرفعال به معنی کار نکردن است؟

اتفاقا باید گفت که درآمد غیر فعال مستلزم کار می باشد ولی با این وجود بسیاری از این کارها در ابتدای مسیر قرار دارد، لذا قادرید در ادامه و با تلاش به مراتب کم تری از جریانات نقدی به دست آمده استفاده کنید. میزان کار نیز مطابق با استراتژی درآمد غیرفعال که اتخاذ کرده اید، می تواند متفاوت باشد. روی سهام سود تقسیمی معتبر سرمایه‌ گذاری نمایید و در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان مجبور نیستید کارهای زیادی انجام دهید، لذا باید بر موقعیت خود نظارت داشته باشید و امکان دارد سال‌ ها ۲ تا ۳ درصد از سرمایه‌ گذاری خود را به دست آورید.

حتما بخوانید : مدیریت منفعل چیست؟


برای این که سود بیشتری برایتان به ارمغان آید، به مراتب میزان کاری که شما باید انجام دهید نیز بیشتر خواهد بود. شما قادرید در یک صندوق با درآمد بالا سرمایه گذاری نمایید که برای مثال از اهرم و دیگر تکنیک های تهاجمی برای افزایش بازده استفاده می کند. این موضعی است که بایستی از نزدیک مدیریت نمایید، چرا که به احتمال زیاد نسبت به روندهای بازار و اقتصاد بسیار حساس خواهد بود. راه‌ اندازی مشاغل کوچک، که می‌ تواند پتانسیل سودسازی بسیار بالایی داشته باشد، معمولا به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد و شما می‌ توانید چندین ماه، تمام وقت برای آن زمان بگذارید تا تجارتتان به اندازه کافی پایدار شود تا بتوانید از خط آغاز عقب نشینی نمایید.

انواع درآمد غیرفعال

به صورت کلی دو نوع جریان درآمد غیرفعال وجود دارد که یکی از آن‌ ها به سرمایه‌ ای کمتر و دیگری به سرمایه‌ به مراتب بیشتری نیاز خواهد داشت. جریان درآمد غیرفعال با سرمایه‌ کم تر، برای شروع به صرف هزینه کم تری احتیاج دارد و با ریسک کمتری نیز به همراه دارد، ولی پتانسیل کسب درآمد محدودی هم به همراه خواهد داشت.

برای مثال وبلاگ نویسی و بازاریابی وابسته دو مدل از مرسوم ترین انواع جریان‌ های درآمد منفعل با سرمایه‌ اندک به حساب می آیند. ولی در مقابل، جریانات درآمد غیرفعال با سرمایه به مراتب بیشتر، در ابتدا به صرف بودجه بالاتری نیازمند است، ولی پتانسیل به مراتب بالاتری نیز برای سودسازی دارد؛ در ضمن با ریسک بیشتری هم همراه است. جالب است بدانید که سودسازترین جریانات درآمد Passive، شامل سرمایه گذاری در املاک و بورس می باشند.

ایده های جالب برای کسب درآمد غیرفعال در ایران

۱) سرمایه‌ گذاری در بازار بورس : بورس، بازاری برای خرید و فروش دارایی‌ ها و اوراق بهادار است و می‌توان در این بازار کالا یا اوراق بهادار را به سادگی و با چند کلیک ساده خرید و فروش کرد. سرمایه‌ گذاری در بورس همواره یکی از بهترین روش های کسب درآمد غیرفعال بوده و همچنان هم هست؛ در این بازار، هر چقدر بیشتر سرمایه گذاری نمایید، می توانید در بلندمدت سود به مراتب بالاتری به دست آورید.

با این وجود سرمایه گذاری در بازار بورس ریسک بالایی نیز به همراه دارد، لذا قبل از این که بخواهید برای خرید سهام شرکت های مختلف بورسی اقدام نمایید، لازم است که اطلاعات و آگاهی خود از بازار بورس و به صورت کلی بازارهای مالی و نحوه کار کردن آن ها را افزایش دهید و در گام های بعدی نیز روی سهام‌ شرکت‌ های معتبر و با بازدهی بالا سرمایه گذاری نمایید تا بتوانید سود قابل توجهی در بلندمدت به دست آورید.

۲) سرمایه‌ گذاری در املاک : خرید مسکن و اجاره دادن آن یکی از قدیمی ترین، سودسازترین و امن ترین روش های کسب درآمد منفعل به حساب می آید، به این خاطر که قیمت املاک و مستغلات همواره همپای تورم و حتی جلوتر از آن در حرکت است. این را هم جالب است بدانید که در زمان خرید ملک برای به دست آوردن درآمد غیرفعال، می ابیست به محل و موقعیت آن توجه زیادی داشته باشید، چرا که اگر ملک مورد نظر، دسترسی مناسبی به مرکز شهر، مراکز خرید، دانشگاه‌ ها و ایستگاه‌ های مترو داشته باشد، در کم ترین زمان ممکن و با بیشترین نرخ اجاره و رهن می توانید آن را در اختیار متقاضیان قرار دهید و درآمدزایی کنید.

۳) ایجاد وبلاگ : راه‌ اندازی یک وبلاگ امکان دارد نیازمند تلاش و اراده بسیار زیادی باشد، ولی بعد از آنکه ترافیک بازدیدکنندگان آن به سطح خوبی برسد، می توانید درآمدهای بسیار خوبی از آن به دست آورید. لذا به عنوان مثال با قرار دادن آگهی‌ های تبلیغاتی در وبلاگ خود قادرید درآمد منفعلی به دست آورید که فکرش را هم نمی کردید، همچنین قادرید از آن برای انجام بازاریابی وابسته و فروش بک ‌لینک به سیار شرکت ها نیز استفاده فرمایید.

۴) فروش محصولات دیجیتال : محصولات دیجیتال تنوع بسیار بالایی دارند و شما مثلا می‌ توانید یک کتاب الکترونیکی یا یک برنامه کاربردی تلفن همراه به وجود آورید و آن را بفروشید. در این صورت شما تنها یک بار به منظور طراحی محصول دیجیتال زمان می گذارید، ولی قادرید آن را به تعداد زیادی از کاربران به شکل آنلاین بفروشید و درآمد غیر فعال ولی بسیار خوبی از این روش به دست آورید.

۵) برگزاری دوره‌ های آموزشی آنلاین : چنانچه مهارت و یا دانشی در یک حوزه تخصصی دارید، می‌ توانید دوره‌ های آموزشی آنلاین برگزار کرده و سودسازی کنید. همچنین این توانایی را دارید که ویدیوهای آموزشی گوناگونی تهیه نمایید و وب‌ سایتی برای ارائه و فروش محصولات آموزشی خود به وجود آورید و از این طریق محصولات خود و حتی سایر افراد و شرکت ها را به فروش برسانید و درآمدزایی کنید.

۶) نوشتن کتاب : نوشتن یک کتاب به صورت دستی یا الکترونیکی، یا ایجاد هر گونه محصولی مثل CD ها یا DVD های آموزشی که اطلاعات مفیدی برای خریداران داشته باشند، نیز می توانند سود خوبی برایتان به همراه آورند. بعد از آن که محصول را تولید کردید و فروختن آن را شروع کردید، دیگر احتیاج نیست کار بیش‌ تری انجام دهید و بعد از مدتی اگر کیفیت محصولات شما مناسب بود، درآمد حاصل از آن‌ ها رفته رفته بیشتر خواهد شد.

حتما بخوانید : مدیریت ذهن چیست – چگونه ذهن خود را به بهترین شکل مدیریت کنیم؟


البته این را هم باید در نظر داشته باشید که یک جنبه‌ منفی این روش آن است که به منظور ایجاد محصولات آموزشی بایستی وقت بیشتری صرف کرد و اطلاعات جالب و خاصی در اختیار کاربران قرار داد تا بتوان آن ها را برای صرف هزینه ترغیب کرد. به منظور کسب درآمد مناسب از این روش، محصول شما می بایست از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند نظر مشتریان را به خود جلب نماید و با محصولات رغیب رقابت نماید.

۷) عکاسی : هرچند این طور به نظر می آید که عکاسی کردن یک تجارت درآمد فعال نیست، ولی در واقع اینطور نیست. عکاسان تنها از گرفتن عکس درآمد به دست نمی آورند. آن ها می توانند آثار هنری خود را به صورت مستقیم بفروشند. سایت های عکاسی مجلات و چاپ بوم برای مشتریان شما بعضی از روش هایی است که قادرید درآمد غیر فعال از آن کسب کنید و در ابتدای مسیر نیز تنها به یک دوربین احتیاج خواهید داشت و سرمایه اولیه زیادی نیز لازم ندارد.

درآمد غیرفعال چیست

البته این را هم باید بیان کرد که امروزه حتی قادرید از تلفن خود برای گرفتن عکس و فروش آن ها بهره بگیرید تا درآمد منفعلانه ای به دست آورید بدون این که حتی هزینه ای برای خرید دوربین عکاسی بدهید. حتی توانایی این را دارید که از محصولات، با کیفیت بالا عکس بگیرید و آن ها را برای تجارت الکترونیک روانه بازار کنید. بنابراین تنها چیزی که شما احتیاج دارید یک وسیله ای که بتوانید با آن عکاسی نمایید و کمی خلاقیت برای ادامه کار است.

۸) استخراج ارزهای دیجیتال : استخراج رمزارزها در حقیقت به معنای استفاده از توان محاسباتی برای ایمن سازی شبکه در ازای دریافت پاداش می باشد. هرچند در این روش شما نیاز نیست ارز دیجیتال داشته باشید، ولی استخراج یکی از قدیمی ترین راه های کسب درآمد غیرفعال به حساب می آید که طرفداران بسیار زیادی در کل دنیا و حتی ایران دارد. جالب است بدانید که در اوایل پیدایش بیت کوین، استخراج با استفاده از CPU یک روش عالی و با صرفه به حساب می آمد، ولی رفته رفته و با افزایش نرخ هش شبکه، بیشتر ماینرها به استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی یا همان کارت های گرافیک روی آوردند و آلت کوین ها را استخراج می کردند.

دستگاه های استخراج اسیک از تراشه هایی برخوردارند که منحصرا برای استخراج ساخته شده اند. از طرفی استخراج رمزارزهایی که از الگوریتم اثبات کار بهره می گیرند و نرخ هش پایینی دارند، می تواند همچنان سوددهی قابل توجهی داشته باشند. در شبکه این رمزارزها استفاده از GPU نیز همچنان امکانپذیر و سودده است. اما به صورت کلی در نظر داشته باشید که استخراج کوین های کم تر شناخته شده، از پاداش بالقوه بیشتری برخوردار است، ولی خب به همان اندازه که می تواند سود بیشتری برایتان به همراه بیاورد، ریسک بیشتری را نیز متوجه شما و سرمایه تان خواهد کرد.

۹) ارائه تخصص و دانش حرفه ای : در حال حاضر لزوم برخورداری از سطح مشخصی مهارت و تخصص در هر زمینه ای برای موفقیت بیشتر و کسب منافع در آن بر کسی پوشیده نیست. به خصوص به کمک تکنولوژی جدید و فضای مجازی امکان انتشار دانش فنی و تخصص ساده تر از همیشه شده است. با در نظر گرفتن این که حال حاضر همه به دنبال افزایش دانش در زمینه مورد علاقه خود هستند، خلق محتوای آموزشی و انتشار آن می تواند روشی موثر و سودآور برای کسب سود و ایجاد درآمد غیرفعال در ایران باشد.

حتما بخوانید : راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم


برای این کار تنها کافی است محتوای آموزشی و باکیفیت خود را به صورت کتاب الکترونیکی، ویدئو و یا حتی فایل های صوتی یا متنی تولید و در اختیار مخاطبان و متقاضیان آن قرار دهید. به منظور انتشار محتوای آموزشی می توانید از وبسایت شخصی و یا شبکه های اجتماعی خود و یا حتی سایت های دیگر در این زمینه بهره بگیرید. شایان ذکر است که بعضی از پلتفرم های انتشار ویدئو به ازای تعداد دیده شدن یک ویدئو برای تولیدکننده آن مبلغی پول اختصاص می دهند.

۱۰) استیکینگ ارزهای دیجیتال : از آن جایی که هزینه‌ های استخراج ارز دیجیتال در ایران و به صورت کلی در دنیا افزایش یافته است و ممکن است بسیاری از پس هزینه های راه اندازی آن بر نیایند، استیکینگ ارز دیجیتال روش دیگری است که اگرچه سود به مراتب کم تری از روش استخراج ارزهای دیجیتال دارد، ولی روشی کم هزینه تر برای اینجا سود پایدار و به دست آوردن ارزهای دیجیتال است. به زبان ساده استیک ارز دیجیتال روشی مقرون به صرفه تر از استخراج رمزارزهاست که مختص شبکه‌ هایی است که با الگوریتم اثبات سهام کار می کنند.

به عبارتی استیک رمز ارز چیزی شبیه به دریافت سود در ازای نگهداری یک دارایی در یک محیط خاص است. شما می توانید این مقدار ارز دیجیتال را در یک پلتفرم امن ذخیره نمایید و در ازای خرج نکردن آن سود بگیرید. تنها نکته ای که باید در این خصوص به آن توجه داشته باشید اینجاست که حتما از پلتفرم‌ های معتبر برای استیکینگ ارز دیجیتال استفاده کنید تا خطر کلاهبرداری و اسکم را تا حدود زیادی کاهش دهید.

برای مثال جهت استیک ارز دیجیتال می توانید از کیف پول تراست استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که استیکینگ همه ارزهای دیجیتال امکان پذیر نیست، پس اگر در این زمینه اطلاعات کافی در اختیار ندارید، بهتر است ابتدا آگاهی خود در مورد استیکینگ رمزارزها را افزایش دهید و در ادامه و در صورتی که شرایط این کار را داشتید، این روش سوددهی و دریافت ارز را در دستور کار خود قرار دهید.

مزایا و معایب درآمد غیرفعال در ایران چیست؟

  • هر اندازه زمان بیشتری برای آن صرف کنید، می توانید درآمد به مراتب بالاتری از آن به دست آورید.
  • بازه زمانی تعیین شده ای ندارد و هر زمان که دوست داشته باشید، می توانید کارها را انجام دهید.
  • نیاز به صرف زمان مستقیم ندارد و می توانید بدون صرف زمان های پیوسته در آن به درآمدزایی بپردازید.
  • نامحدود می باشد و بیشتر از چیزی که پیش از راه اندازی به آن فکر می کنیم، می تواند سود به همراه داشته باشد.
  • پس از مدتی انجام کارهای فعالانه، معمولا به کار کردن مداوم نیازی نخواهید داشت ولی درآمدزایی شما قطع نخواهد شد.
  • پتانسیل های پیشرفت بسیار خوبی دارد، به این خاطر که با یادگیری هرچه بیشتر، می توانید کار خود را گسترش دهید و سود را هم به مراتب افزایش دهید.
  • شما به ویژه در ابتدای مسیر که فعالیت زیادی دارید، استرس زیادی را متحمل می شوید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.
  • امکان دارد در ابتدای مسیر که کار فعالانه انجام می دهید و یا در ادامه مسیر، به این موضوع برسید که انجام این کار سودی به همراه ندارد.

نقطه ضعف درآمد غیر فعال

همان طور که در بخش قبلی هم اشاره هایی کردیم، درآمد منفعل مزایایی مثل آزادی زمان و مکان دارد در مقابل آن معایبی نیز دارد که موجب می شود همه افراد برای ایجاد آن اقدام نکنند. به عنوان اولین نکته باید در نظر داشته باشید که بازدهی درآمد غیر فعال به زمان زیادی احتیاج دارد و به منظور رسیدن به این درآمد بایستی دید طولانی مدت به فعالیت های خود داشته باشید، در ابتدای امر لازم است که زمان و انرژی بالایی بگذارید و این طور نباشد که توقع کسب درآمدهای بالا در بازه زمانی کوتاه مدت را در سر بپرورانید.

حتما بخوانید : کسب درآمد ارزی – ۱۱ مدل از بهترین راهکارها و روش ها


لذا باید زمان نسبتا زیادی برای آن خرج کنید و همچنین باید صبور باشد و حداقل ۱ الی ۳ سال بی وقفه برای آن کار کنید؛ البته پیش از این که این زمان را برای کار مورد نظرتان صرف کنید، باید از این که این کار جواب می دهد تا حدود زیادی اطمینان حاصل کرده باشید، چرا که اگر به طرح خود اطمینان داشته باشید و تمام اقدامات لازم را انجام داده باشید، مطمئنا بعد از طی این دوره شما درآمد بسیار خوبی به دست خواهید آورد و دیگر نیاز به صرف زمان و انرژی زیاد برای کسب درآمد نخواهید داشت و این دقیقا تعریف درآمد منفعل یا درآمد غیرفعال در ایران است.


همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب در مورد درآمد غیرفعال در ایران صحبت کردیم و همچنین ۱۰ پیشنهاد و ایده جالب برای کسب درآمد غیر فعال را نیز در اختیارتان قرار دادیم.

همچنین اگر دوست دارید روش های تقویت هوش مالی را نیز به صورت رایگان یاد بگیرید، توصیه می کنم حتما این مطلب را مطالعه کنید.

شما چه نوع درآمد غیر فعالی می توانید برای خود ایجاد کنید؟

برای دوستانتان بفرستید: