برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

روش های سرمایه گذاری روی خود

شاید خیلی شنیده باشید که می گویند؛ روی خودت سرمایه گذاری کن و بهترین سرمایه گذاری روی خودتان است ولی آیا می دانید سرمایه گذاری روی خود یعنی چه و بهترین سرمایه گذاری روی خود چگونه است؟ اصلا با روش های سرمایه گذاری روی خود آشنایی دارید؟ سرمایه گذاری روی خود مفهوم تازه ای نیست ولی آنقدر مهم است که تمامی افراد موفق و سرمایه گذاران مطرح دنیا روی آن تاکید دارند! فرمول طلایی موفقیت این است که روش های سرمایه گذاری روی خود را یاد بگیرید و روی خودتان سرمایه گذاری کنید؛ پس اگر آینده تان برای شما مهم است، حتما باید سرمایه گذاری روی خودتان را یاد بگیرید، پس یک بار برای همیشه می رویم که سرمایه گذاری بر روی خود را یاد بگیریم؛

روش های سرمایه گذاری روی خود

یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که افراد موفق و بزرگ دنیا همواره به آن تاکید دارند، سرمایه گذاری بر روی خودمان است. این سرمایه گذاری نرخ بازگشت سرمایه بسیار خوبی برای ما دارد و این امر کاملا تضمین شده است. در حقیقت مهم نیست که این سرمایه گذاری، به جهت یادگیری یک مهارت جدید، توسعه قابلیت های شخصی و حرفه ای خودتان، ارتقای خلاقیت کاری، یا استخدام یک مربی برای بهبود خودتان باشد، بلکه نکته حائز اهمیت اینجاست که شما پیش از آن که بتوانید چیزی برای ارائه به دیگران داشته باشید، باید در ابتدای امر خودتان را تجهیز کنید.

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون تومان


این موضوعی است که همه افراد باید به آن فکر کنند. در واقع همه ما می بایست برای ارتقا ورشد دادن خودمان زمان اختصاص دهیم و بعد از آن برای پیشرفت توسعه زندگی مان از مهارت ها و ویژگی هایی که کسب کرده ایم، استفاده کنیم. شما بایستی مهارت ها و توان مندی هایتان را در بالا ترین سطح ممکن قرار دهید تا بتوانید موفقیت و کامیابی خودتان را در آینده قطعی کنید. سرمایه گذاری کردن بر روی خودمان را می توان نوعی خویشتن دوستی تعریف کرد. وقتی که شما خودتان را دوست بدارید و برای خودتان ارزش قائل شوید، دیگران هم ارزش زیادی برای شما قائل می شوند و شما را دوست خواهند داشت.

پس تا اینجا دریافتیم که بهترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خودمان است. اما دقیقا چه سرمایه گذاری روی خودمان انجام دهیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم؟ اجازه دهید از نقطه صفر شروع کنیم؛ نخستین کاری که به منظور دستیابی به موفقیت باید انجام دهید، ایجاد دگرگونی و تغییر در خودتان است. چنانچه قصد دارید پیشرفت کنید و از آن چیزی که هستید، خیلی بهتر شوید و به فردی موفق تبدیل شوید، در ابتدا باید تغییر کنید. خودتان، عادت هایتان، روابط، رفتارتان و … همگی بایستی مطابق با چیزی که در سر دارید، تغییر کنند. این تغییرات موجب می شود زندگیتان متحول شود. تقریبا تمام افراد موفق، این دگرگونی را تجربه کرده اند تا به آدمی تبدیل شوند که آمادگی و توانایی رسیدن به موفقیت مد نظرشان را دارد.

لذا سرمایه گذاری روی خود یعنی تغییر و این مسیر رسیدن به موفقیت. چنانچه آماده تغییر و سرمایه گذاری روی خودتان هستید، آستین هایتان را بالا بزنید، چرا که قصد داریم روش های سرمایه گذاری روی خود را با شما در میان بگذارم که از طریق آن ها، می توانید از همین الان تغییرات را در زندگی خود پیاده سازی کنید و برای ساختن آیندتان بزرگ ترین سرمایه گذاری خود را انجام دهید. خبر خوش اینجاست که تمام این راهکارها را هر شخصی می تواند در زندگی خود پیاده سازی کند، فقط باید همت کنید. در ادامه، بهترین روش های سرمایه گذاری روی خود را به شما معرفی می کنیم و در مورد هر کدام به شما توضیح می دهیم تا دید خوبی نسبت به هریک پیدا کنید:

چگونه بر روی خودت سرمایه گذاری کنیم ؟

روش های سرمایه گذاری روی خود بسیار است ولی در این بخش تصمیم داریم به ۲۰ مورد از مهم ترین و اثرگذارترین آن ها اشاره کنیم:

۱٫ داشتن تغذیه سالم

یکی از اصلی ترین ترین سرمایه گذاری ها بر روی خودتان این است که تغذیه مناسبی داشته باشید؛ این سرمایه گذاری است که نرخ بازگشتی آن را تا آخرعمرتان دریافت می کنید، بنابراین شدیدا نیاز است تا پیوسته رژیم و عادت های غذایی مناسبی را رعایت فرمایید یا عادت ها و رژیم های غذایی تان را در جهتی مثبت تغییر دهید تا سلامت بدنتان را حفظ کنید. بنابراین از این به بعد باید خوراک سالم و خانگی را جایگزین غذاهای آماده کنید که اتفاقا ارزش غذایی پایینی دارند؛ به علاوه باید بیشتر از گذشته سبزیجات تازه بخورید. ظرف غذای خود را به دو قسمت تقسیم کنید و با رعایت تعادل آن را با پروتئین و سبزیجات تزئین کنید. در کنار مواردی که گفتیم، اکیدا توصیه دارم تا نمک، شکر و آرد سفید را از رژیم غذایی روزانه خود حذف کنید.

حتما بخوانید : بهترین حوزه های سرمایه گذاری در ایران


همچنین می توانید به جای نوشیدنی های گازدار نوشیدنی های طبیعی بخورید. چنانچه جز آن افرادی هستید که به خوردن این نوع نوشیدنی ها اعتیاد دارند، بهترین راه برای شروع به ترک آن ها، ایم است که آب گاز دار ساده را جایگزین کنید و با گذشت زمان آن را هم حذف کنید. موارد این چنینی و توصیه های پزشکی بسیاری وجود دارند که خود نیازمند یک مطلب مفصل هستند، ولی در این بخش تلاش شد تا مهم ترین عادت های بد غذایی را به شما گوشزد کنیم.

حتی چنانچه تنها همین چند مورد کوچک را هم تغییر دهید و به رژیم غذایی جدیدتان پایبند باشید، به شما قول می دهم که می توانید تا ۵۰ درصد سلامت بدن خود را بهبود دهید و همیشه این را هم بدانید که مغز سالم در بدن سالم است و هوش، تمرکز، قدرت یادگیری و … همگی به وسیله یک رژیم غذایی مناسب می توانند تقویت شوند و عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

۲٫ بیشتر سفر بروید

سفر کردن فواید بسیاری دارد و اولین آن را که همه ما می دانیم، این است که به واسطه سفر کردن، می توانیم جاهای جدیدی که تا به حال ندیده ایم را ببینیم و با افراد جدیدی آشنا شویم. همچنین قادریم تجربیات جدیدی در سفر به دست آوریم، با فرهنگ و آداب و رسوم و تاریخ مردم گوناگون دنیا آشنا شویم و خاطراتی فراموش نشدنی را در ذهنمان ثبت نماییم، ولی در کنار این ها، فواید دیگری هم وجود دارد که شاید شما از آن ها اطلاعی نداشته باشید یا به گونه دیگری فهمیده باشید.

یکی دیگر از فواید مسافرت رفتن، بهبود سلامت فرد می باشد، چرا که افراد برای مدتی خارج از استرس و مشغله های روزمره و کاری و فارغ از مسئولیت های شغلی هستند، پس توصیه نهایی من به شما این است که حداقل یک بار در سال مسافرت کنید و این را هم بدانید که سفر زیادش هم کم است!

۳٫ یادگیری یک زبان جدید

تسلط بر یک زبان دیگر مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. در حقیقت این امر بینش شما در مورد یک فرهنگ متفاوت را عمق می بخشد و شما را قادر می سازد تا از سفرهای برون مرزی خود بیشتر لذت ببرید و با طیف بسیار گسترده تری در دنیا ارتباط برقرار کنید، این می تواند ارتباط مجازی باشد و یا ارتباطات واقعی.

دو زبانه بودن ارزشمندتر شدن شما در محل کار را هم به همراه دارد و این به معنای داشتن رزومه عالی برای شماست. جالب است بدانید که یادگیری زبانی غیر از زبان مادری، آلزایمر و زوال عقل را متوقف، یا از آن جلوگیری می کند و نهایتا شما به فرد ارزشمند تری تبدیل می شوید که قادرید در صورت نیاز با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنید و این پیشرفت در حوزه های کاری بین المللی و … را هم به همراه می آورد.

۴٫ تنظیم ساعت خواب و بیدار شدن

زودتر خوابیدن و صبح زود بلند شدن از ویژگی های اصلی افراد موفق به حساب می آید. این شما را قادر می سازد که بهره وری بیشتری پیدا کنید، از اوقات آرام خود لذت ببرید، صبحانه بخورید (مهم ترین وعده غذایی روز)، عجله نکنید، زمان رفت و آمد خود را کاهش دهید و پیش از آغاز روز، ورزش کنید تا در طول روز انرژی بیش تری داشته باشید.

۵٫ هدف گذاری و برنامه ریزی کنید

برای زندگی خود هدف‌ داشته باشید. چنانچه در زندگی خود هدف خاصی را دنبال کنید، در سرمایه‌ گذاری هم آن هدف در تصمیمات شما اثرگذار خواهد بود. در بورس کسی که بدون هدف خرید و فروش می کند، دقیقا مثل فردی است که در یک جاده پر پیچ و خم و تاریک، در حال رانندگی می باشد. او نمی‌ داند که به کدام سو حرکت می کند، به همین دلیل است که مقصد وی نیز مشخص نیست! بنابراین باید یک چارچوب زمانی برای خود تهیه نمایید و سعی کنید که به آن برسید.

جیم کری بازیگر معروف فیلم‌ های کمدی، در مصاحبه‌ ای گفت که روزی من برای خودم یک چک ۴ میلیون دلاری کشیدم و تاریخ آن را برای ۵ سال بعد تنظیم کردم؛ درست در ۵ سال بعد قرارداد فیلمی به همان مبلغ بستم و چک را پاس کردم. برای هدف‌ گذاری در امر سرمایه‌ گذاری می‌ توانید خیال‌ بافی کنید. بعضی مواقع در رویایتان زندگی کنید. آنقدر که برایتان آن رویا واقعی شده و تبدیل به آرزو شود. در این‌ صورت شما با تمام وجودتان می خواهید که به آن هدف دست پیدا کنید. این کار از نظر روانی روی شما تاثیر مثبت دارد و شما را در تحقق بخشیدن به هدف‌ هایتان کمک می کند.

۶٫ پیوسته ورزش کنید

سلامت روح و روان تریدر یکی از اصولی است که همیشه در روانشناسی بازارهای مالی روی آن تاکید زیادی شده است. یکی از روش هایی که برای سلامت روح و روان پیشنهاد می‌ شود، بالا بردن سلامت فیزیکی از طریق ورزش است. ورزش کردن روح و انرژی مضاعفی به شما می دهد که خستگی معامله و سایر کارهای روزانه در بازارهای مالی را در شما از بین خواهد برد.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در بورس یا بیمه عمر


حتما نباید برای ورزش کردن به باشگاه بروید و وزنه بزنید؛ بلکه می‌ توانید از طبیعت‌ گردی، دوچرخه‌ سواری و … برای این ‌کار استفاده نمایید و نتایج درخشان آن را در سرمایه‌ گذاریتان ببینید. یادتان باشد که ماشین فرمول یک اگر خراب باشد نمی‌ توان از آن انتظار بالاترین سرعت را داشت. سلامت فیزیکی شما نیز در کارایی شما بسیار موثر است. چنانچه شما در بهترین فرم خودتان باشید، طبیعتا عملکرد بهتری نیز از خود به نمایش خواهید گذاشت.

۷. یک عادت بد را ترک کنید

ترک عادت های بد یکی از روش های سرمایه گذاری روی خود می باشد؛ شما چه عادت بدی دارید که به خود می‌ گویید امسال دیگر باید آن را کنار بگذارید؟ صرف‌ نظر از خرج عاطفی پول، سیگار کشیدن، صرف زمان بیش‌ از حد روی یک دستگاه و …، ما می‌ دانیم که شما یک عادت بد دارید. همه ما انجام می‌ دهیم! بیایید امسال بر روی ترک این عادت بد تمرکز کنیم. فهرستی از تمام دلایلی که می خواهید این عادت را ترک کنی و تمام اقداماتی که قرار است انجام دهید تا نهایتا از شر آن خلاص شوید، در دفتر خود تهیه نمایید مثل جایگزینی عادت منفی با یک عادت مثبت. البته در نظر داشته باشید که این کار نیاز به زمان و پشتکار دارد، ولی تنها به این فکر کنید که تا پایان سال چقدر احساس خوبی پیدا می کنید!

۸٫ مطالعه کنید

کتاب‌ ها منابع ارزشمندی از دانش به حساب می آیند و مطالعه، یکی از بهترین شیوه ها برای سرمایه گذاری روی خودتان است. دفعه بعد که کتابی را بر می‌ دارید، به جای مشاهده آن به عنوان یک فعالیت سرگرمی، سعی کنید بینش‌ های جدیدی از نویسنده پیدا کنید. در واقع این بدین معنی است که مطالعه فعال داشته باشید. کتاب خواندن فعال بدین معنی است که طوری با کتاب درگیر هستید که گویی با یک دوست خردمند در حال گفتگو هستید. شما سوال می‌ کنید و نظرات خود را در مورد متنی که مطالعه کردید، توسعه می‌ دهید. به جای پذیرش ایده‌ های ارائه شده به وسیله نویسنده، می‌ توانید سوال کنید که چرا نویسنده در وهله اول چنین کاری را انجام می‌ دهد یا اصلا منظورش چیست؟ هیچ قانونی وجود ندارد که بیان کند شما باید هر ایده‌ای را از هر کتابی که خوانده‌ اید بپذیرید. حتی بعضی مواقع می توانید با نویسندگان مخالف باشید و این طبیعی است!

در زمان مطالعه فعال، مهارت‌ های تفکر انتقادی را تمرین می‌ کنید و ایده‌ های جدید و اصیلی را ایجاد می نمایید. در حقیقت هر کتاب حاصل ماه ها و حتی سال ها تلاش و تجربه یک نویسنده است که به شکل خلاصه و منظم و با بهایی ناچیز می توانید از آن استفاده کنید. چرا از این منابع برای موفقیت خودمون استفاده نکنیم؟! هرجای دنیا که باشید، به منظور موفقیت، مطالعه کتاب های مختلف می تواند راهکار خوبی برای پیشرفت و تعالی ما باشد.

احتمالا با توجه به مشغله ها و سختی مطالعه کتاب، نمی توانید تمامی کتاب های مختلف را مطالعه کنید و اصلا احتیاجی هم به اینکار نیست. بلکه تنها کافیست در هر زمینه ای فعالیت دارید، ۳ کتاب برتر آن را مطالعه کنید و در ادامه مشاهده خواهید کرد که چه پیشرفتی را در آن زمینه خاص خواهید کرد. از طرفی مطالعه برخی از کتاب ها نیز می تواند مسیر زندگیت شما را تغییر دهد و به رشد شما کمک شایانی داشته باشد. بنابراین چنانچه عادت به مطالعه ندارید، حداقل با ماهی یک کتاب متوسط شروع کنید و سعی کنید در ادامه و وقتی که این کار برای شما تبدیل به یک عادت لذت بخش شد، تعداد آن را تا جایی که امکانش را دارید، افزایش دهید.

۹٫ اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

کسانی که ارزش های ذاتی خود را درک کرده اند، همیشه چیزی ارزشمند برای گفتن دارند و دیگران هم با علاقه به صحبت های آنان گوش می دهند. شما می توانید با توسعه ادراک از ارزشی که به صورت ذاتی از آن بهره مند هستید و می توانید آن را به دیگران عرضه کنید، سرمایه گذاری کنید. یاد بگیرید که آنقدر شهامت داشته باشید تا درباره حقایق مربوط خودتان صحبت کنید. هر چقدر بیشتر عاشق خودتان باشید و ارزش بیشتری برای ارائه به دیگران داشته باشید، اعتماد به نفس شما در اشتراک گذاری عقاید و نظرات خود با دیگران، افزایش پیدا خواهد کرد.

۱۰٫ مدیریت زمان را یاد بگیرید

زمان باارزشترین چیزی است که ما انسان ها در اختیار داریم، بنابراین مدیریت موثر آن کارآمدترین روش برای سرمایه گذاری در خود می باشد. ما در طول شبانه روز کلا ۲۴ ساعت وقت داریم؛ خبر خوشحال کننده این است که همه افراد موفق نیز دقیقا اندازه ما وقت داشتند. تنها تفاوت در نحوه استفاده از این زمان است. بنابراین باید یاد بگیرید که زمان خود را به بهترین شکل مدیریت نمایید و از صرف زمان برای کارهایی که نتیجه خاصی برای ما به همراه ندارند، پرهیز کنید.

سرمایه گذاری بر روی خود

یکی از بهترین روش های مدیریت زمان این است که برای هر روزمان برنامه داشته باشیم و بدانیم در هر روز چه اموری را با چه ترتیبی باید انجام دهیم. بدین منظور که بهتر درک کنید هر انسان در طول زندگی خود با مدیریت درست زمان، چه کارهای بزرگی را می تواند انجام دهد، کافیست نگاهی به زندگی نامه دکتر حسابی داشته باشید و اقدامات ایشان را مطالعه کنید. تعداد کارهای بزرگی که دکتر حسابی در طول عمرش انجام داده می تواند یک تنلگر برای ما باشد تا بهتر از قبل از زمان با ارزش خود استفاده کنیم، به خاطر این که خیلی زود، دیر می شود!

۱۱٫ رویا داشته باشید و به آن فکر کنید

بعضی اوقات موفقیت اصلی، رسیدن به رویاهاست؛ هدف یعنی نقطه ارزشمندی که باور داریم با توجه استعدادها و پتانسیل های ظاهریمان می توانیم به آن دست پیدا کنیم، ولی رویا چیزی فراتر از باور و منطق ماست که فکر می کنیم با توجه به استعدادها و پتانسیل های ظاهری خود رسیدن به آن غیر ممکن است و این در حالی است که حقیقت چیز دیگری است. هر رویایی به فکر شما می رسد و می توانید آن را تجسم کنید، احتمال رسیدن به آن بسیار بالاست؛ پس رویا داشته باشید و همواره ابعاد مختلف مربوط به آن را در ذهن خود مجسم کنید.

حتما بخوانید : مدیریت ذهن چیست


شاید داستان پرفسور توفیق موسیوند؛ همان چوپانی که مخترع نخستین قلب مصنوعی شد به گوشتان خورده باشد. پرفسور موسیوند تا ۱۴ سالگی چوپابی می کرد و شاید بزرگ ترین هدف منطقی که برای شغل چوپابی بتوان تصور کرد، این است که تعداد گله در سال دو برابر شود ولی رویای پرفسور، مسیر زندگیش را به سمتی برد که موفقیتش در آنجا بود. رویای پسر چوپان موجب شد تا عالی‌ ترین مقام علمی جهان را به دست آورد و با اختراعات و تحقیقات خود، در کنار کمک به سلامت انسان ها، بتواند موجب ایجاد سالیانه بیش از ۱۰۰۰ شغل در کشور کانادا و بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌ گذاری خارجی در ۱۰ سال گذشته شود!

۱۲٫ آموزش و یادگیری منظم

یادگیری یک مهارت جدید، بهبود مهارت‌ های قبلی یا کسب دانش جدید می‌ تواند یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ ها در خود باشد. این می‌ تواند از طریق دوره‌ های آموزشی، کارگاه‌ ها، کتاب‌ ها، پادکست‌ ها، وبینارها و منابع آموزشی مختلف انجام شود.

۱۳٫ توسعه مهارت‌ های ارتباطی

مهارت‌ های ارتباطی، از جمله مهارت‌ های کلیدی برای پیشرفت در هر صنعتی هستند. بهبود مهارت‌ های مکالمه، گوش دادن، نوشتن و مهارت‌ های ارتباطی دیگر می‌ تواند به شما کمک کند تا در مواقع چالش‌ برانگیز موثرتر عمل کرده و ارتباطات بهتری برقرار کنید.

۱۴٫ توسعه مهارت‌ های رهبری

توسعه مهارت‌ های رهبری می‌ تواند در هر حوزه از زندگی شما، از جمله محیط کار، کسب و کار شخصی، یا روابط اجتماعی موثر باشد. بهبود مهارت‌های مدیریت زمان، تصمیم‌ گیری، انگیزه‌ بخشی، ارزیابی و توسعه دستیابی به اهداف، می‌ تواند به شما کمک کند بهترین خودتان را بیان کنید.

۱۵٫ آشپزی کردن را یاد بگیرید

آشپزی کردن یک نیاز است که در حال حاضر باید هر شخصی در حدی که بتواند شکم خود را با غذا های سالم سیر کند، بلد باشد. در حقیقت می توان این مورد را یکی از دل چسب ترین سرمایه گذاری ها روی خودمان دانست. درست کردن غذاهای سالم بسیار ساده است و پیچیدگی های زیادی ندارد، پس در این باره اگر کمی خودتان را ارتقا دهید، واقعا به چیزی لطمه ای نخواهید زد!

۱۶٫ پول خود را در زمینه های مخلتف سرمایه گذاری کنید

سرمایه‌ گذاری برای انسان یک راه مناسب برای ساخت آینده اقتصادی روشن است. حتی مکملی برای درآمد آن‌ ها هم محسوب می شود. گزینه ‌های سرمایه‌ گذاری مختلفی پیش روی شما قرار دارد که از میان آن ها می توان به سرمایه گذاری در بازار بورس، مسکن، طلا و سکه، ارز، خودرو، صندوق های سرمایه گذاری، بانک، ارزهای دیجیتال، فارکس، پس انداز وجه نقد، خرید اجناس باارزش یا قدیمی و … اشاره کرد که هر کدام شرایط خاصی را برای سرمایه گذاری می طلبند و شما هم می توانید با توجه به روحیه سرمایه گذاری خود، میزان سرمایه ای که در اختیار دارید، سطح ریسک پذیری و افق زمانی که برای سرمایه گذاری خود در نظر گرفته اید، بهترین گزینه یا گزینه ها را برای شخص خودتان انتخاب نمایید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


البته هر کسی با توجه به شرایطی که دارد باید یکی از این روش ها را بررسی و بعد انتخاب کند، چرا که هر کدام از این ها مزایا و معایب مخصو به خود را دارا می باشند. با توجه به اوضاع اقتصادی موجود و تورم زیاد باید حساب شد قدم بردارید و در حوزه های مطمئن و پرسود سرمایه گذاری کنید. اگر سرمایه کمی دارید و قصد دارید آن را پس انداز کنید، خرید طلاهای کارکرده یا آبشده می تواند بهترین سرمایه گذاری به حساب آید، به این خاطر که هم می توانید از آن ها استفاده کنید و هم این که در زمان نیاز آن ها را به پول تبدیل کنید. ولی چنانچه سرمایه بیشتری دارید، توصیه می کنم حتما تکه زمینی برای خود بخرید و نگه دارید.

۱۷٫ از دوستان و آشنایان سمی خود فاصله بگیرید

سعید کنید تا جایی که امکان دارید، از افراد منفی و سمی دور شوید. چنانچه در اطرافتان دوستی دارید که مدام نق می زند و به شما انرژی منفی القا می کند هر چه سریع تر آن را بلاک کنید و دیگر با او در ارتباط نباشید، چرا که این حس و حال منفی او رفته رفته در شما رخنه کند و تاثیراتش را بر روی شما خواهد گذاشت.

۱۸٫ مدیتیشن را یاد بگیرید و انجام دهید

انجام مراقبه و مدیتیشن به شکل روزانه می تواند تاثیر بسیار زیادی در قدرت تمرکز و تحلیل شما در زمان رویارویی با مشکلات داشته باشد. در حقیقت مدیتیشن موجب می شود تا روابط شما با دیگران بهبود پیدا کند، مهارت خود کنترلی شما را تقویت می کند، فشار خون بالا را کاهش می دهد، باعث آرامش روح و جسم می شود، عملکرد دستگاه تنفسی را بهبود می بخشد، کارایی و تمرکز شما را بالا می برد، درد در اندام های شما را کاهش می دهد و بسیاری فواید دیگر که همگی می توانند بهبود عملکردهای مختلف در بدن و روح شما را به همراه داشته باشند، پس به هیچ عنوان مدیتیشن را دست کم نگیرید!

۱۹٫ در صورت نیاز، یک مشاور حاذق پیدا کنید

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری روی خود این است که شخصی را پیدا کنید که شما را در زمینه های دلخواهتان راهنمایی کند؛ خصوصا در زمینه ای که می خواهید در آن پیشرفت کنید. اگر بدانید که چند متخصص مایل هستند دانش و تجربه خود را با شما در میان بگذارند، شگفت زده می شوید! بیش از آن چه فکرش را بکنید، برای مشاوره صحیح به شما صف می کشند! پیدا کردن شخصی برای راهنمایی، به شما کمک می کند تا از اشتباهات غیرضروری که در گذشته مرتکب شده اید، جلوگیری کنید. همچنین مشاوره با چنین اشخاصی به شما فرصت یادگیری مهارت ها و فنون جدید را می دهد.

۲۰٫ نتایج را بررسی کنید

نظارت بر پیشرفت و اندازه گیری نتایج یک روش اساسی برای سرمایه گذاری روی خود است. از طرفی اندازه گیری نتایج این است که مطمئن شوید در مسیر درست قرار گرفته اید یا خیر. آن زمان است که پیشرفت می کنید و تصمیم گیری می کنید که آیا مسیر کوتاه تری برای رسیدن به مقصد وجود دارد یا خیر؛

حتما بخوانید : تاثیر افکار مثبت بر زندگی


برای مثال هدف شما این است که پیانو یاد بگیرید؛ پس نخستین کاری که می کنید این است که یک پیانو خریداری می کنید و هفته ای یک بار کلاس را با یک معلم پیانو برگزار می کنید و بعد از چند جلسه آموزش بررسی می کنید که آیا معلم پیانویی که استخدام کرده اید، یک استاد کارآمد است یا خیر. همچنین بررسی می کنید که آیا خود شما به اندازه ی کافی وقت برای تمرین سپری کرده اید؟ به این رویه بررسی نتایج گفته می شود! بدین منظور که بدانید راهتان را برای رسیدن به هدف درست انتخاب کردید، باید نتایج را همواره مورد بررسی قرار دهید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

سرمایه گذاری روی خود از حائز اهمیت ترین و نتیجه‌ بخش‌ ترین کارهای زندگی یک شخص موفق است. آیا کسی هست که تمایلی به پیشرفت و ترقی نداشته باشد؟ به‌ صورت قطع پاسخ این سوال خیر است! چرا که همه انسان‌ ها ذاتا و غریزی مایل به پیشرفت هستند و هرکس با توجه به طرز فکر و عقاید خود یک روش را برای پیشرفت خود انتخاب می‌ کند. حتی افرادی که تظاهر می‌ کنند از دنیا سیر شده‌ اند و دیگر هیچ‌ چیزی برایشان اهمیتی ندارند یا به قول خودشان آب از سرشان گذشته است هم ذاتا مایلند پیشرفت کنند.

سرمایه‌ گذاری روی استعدادها و مهارت‌ ها به خودشناسی و درک عمیقی از خودمان احتیاج دارد. انسان برای هر امری باید در ابتدای امر، خود را به‌ درستی بشناسد. ما با شناخت خود نیمی از مسیر را می رویم. با علایق و مهارت‌ های خود آشنا می‌ شویم و با تقویت آن ها خود را به قله‌ های پیشرفت و ترقی می‌ رسانیم. در انتها بازهم روی اهمیت سرمایه گذاری روی خود تاکید می کنیم تا بدانید چقدر اهمیت دارد که زمان، انرژی و سرمایه خود را برای پرورش استعدادهای خود و تقویت شخصیت، مغز و بدن خود اختصاص دهید تا در آینده از این سرمایه گذاری ها، بتوانید در راستای اهداف والایی که دارید، استفاده نمایید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب ۲۰ مورد از بهترین روش های سرمایه گذاری روی خود را خدمت شما معرفی کرده و توضیح دادیم.  

همچنین اگر دوست دارید روش های توسعه کسب و کار در ایران را در شرایط حال حاضر ایران یاد بگیرید، همین الان روی لینک مورد نظر کلیک فرمایید؛

حالا که روش های سرمایه گذاری روی خود رو یاد گرفتید، برای سرمایه گذاری روی خودت برنامه ای داری؟

برای دوستانتان بفرستید: