برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

راهنمای سرمایه گذاری در بورس برای افراد مبتدی

راهنمای سرمایه گذاری در بورس برای افراد مبتدی

آیا شما تا به حال در مورد اینکه یک سرمایه گذار در بورس باشید، فکر کرده اید؟ شما در مورد سرمایه گذاری در بورس احتمالا حرف های زیادی شنیده اید ، اما چگونه می توان مطمئن بود که این نوع طرح پول سازی منطقی و سودمند است؟ به عنوان یک مبتدی در تجارت ، مراحلی که فرد برای خرید سهام اول خود باید انجام دهد ، چیست؟ گذشته از سهام ، آیا انواع دیگری از سرمایه گذاری وجود دارد که معامله گران مبتدی نیز بتوانند در آن موفق شوند ؟ آیا راهی برای محافظت از خود در برابر شکستهای احتمالی وجود دارد؟ سرمایه گذاران تازه کار چیزهای زیادی برای پرسیدن دارند که ما قصد داریم در این مطلب پاسخ این سؤالات و مراحل مربوط به پیگیری در خرید سهام را برای سرمایه گذاران مبتدی بورس به روشنی بیان کنیم.

پس تا پایان مطلب با ما همراه شوید.

مرحله ۱ – اهدافتان از سرمایه گذاری را بدانید!

مهمتر از همه آن است که معامله گر باید بداند آیا در حال حاضر قادر به سرمایه گذاری است یا خیر. ممکن است یک شخص قصد جدی برای شیرجه رفتن به بورس داشته باشد ، اما اگر پول برای تحقق آن نداشته باشد ، هیچ چیز واقعاً تحقق نخواهد یافت.
حداقل بازه زمانی که در بورس سرمایه گذاری میکنید باید بین ۶ ماه تا یک سال باشد.

سؤالات زیر را از خود بپرسید:

آیا من در حال حاضر وام و یا بدهی دارم؟

آیا پس انداز کافی برای پرداخت سه ماهه و نگهداری آن در بورس دارم؟

آیا درآمد ماهانه فعلی من بیش از آن چیزی است که در واقع در یک ماه صرف می کنم؟

پس در وهله ی اول برای گام نهادن در بازار بورس و سرمایه گذاری در آن لازم است شرایط فعلی اقتصادی خود را در نظر داشته باشیم چرا که در هنگام سرمایه گذاری در بورس ، خواه یا ناخواه یک مدت زمانی را باید تحمل کرد و منتظر سوددهی سرمایه بشویم.البته آن روی سکه هم می تواند منجر به شکست سرمایه و زیان ده بودن شرکت کارگزاری ای باشد که ما در آن سرمایه گذاری کرده ایم لذا باید طوری برنامه ریزی کنیم که در دوره ی نقاهت یا انتظار،شرایط مالی مناسب زندگی مان بر هم نخورد.

بهترین زمان برای سرمایه گذاری زمانی است که شما دارای آزادی و امنیت مالی کامل هستید. وقتی وضعیت مالی مطلوب خود را به دست آوردید ، آن لحظه می توانید با خیال آسوده تر به سرمایه گذاری های دیگر بپردازید.

دسته ی دوم سؤالات که باید از خود بپرسید:

آیا می خواهید سهام را به عنوان ابزاری برای بدست آوردن پول نقد و سود معامله کنید یا می خواهید صندوق در حال رشدی برای آینده تأسیس کنید؟

برنامه شما برای پولی که در معاملات سهام کسب می کنید چیست؟

چقدر انتظار دارید درآمد کسب کنید؟

آیا به بازده فوری نیاز دارید یا آیا می خواهید آهسته و پیوسته شرایط رشد پس انداز خود را فراهم نمایید؟

پس از جمع آوری اطلاعات ، آنها را با توجه به اهمیت یا فوریت مرتب کنید.حال مطمنا با بررسی نتایج بدست آمده از پاسخ به سوالات فوق، می توانید با شرایط مطلوب تر و چشمانی بازتر به سرمایه گذاری در بورس بپردازید.

 

مرحله ۲ – مطالعه بازار سهام

پس از تعیین اهداف معاملاتی خود ، به سمت آشنایی با مکانیزم های بورس حرکت کنید. اصول و مؤلفه های اساسی تجارت معاملات سهام را یاد بگیرید.

به مطالعه ی مباحث زیر بپردازید:

درباره بورس اوراق بهادار یا بورس کالا اطلاعات کسب کنید.

اصطلاحات بورس اوراق بهادار (با تعریف اصطلاحاتی از قبیل قیمت ، قیمت پیشنهاد ، سفارش بازار ، حد مجاز ، توقف ، سفارش و غیره آشنا شوید)

ارزش گذاری سهام (تلاش برای تحقق تحلیل بنیادی. این شاید مهمترین بخش از یادگیری بازار سهام باشد)

انواع اوراق بهادار برای سرمایه گذاری روی (از جمله مزایا و ریسک های هر یک): سهام ، وجوه متقابل ، اوراق قرضه و غیره.

قبل از اینکه بتوانید به مرحله بعدی بروید ، اطمینان حاصل کنید که مفاهیمی راجع به ارزش گذاری سهام در دست دارید. این مهارت به عنوان اصلی ترین فعالیت تجاری شما محسوب می شود. هرچه در ارزشیابی سرمایه گذاری ها قوی تر باشید ، سبد خریدتان و همچنین نتایج حاصله از سرمایه گذاری تان عالی تر خواهد شد.

شما همچنین ممکن است برنامه های مالی خود را مجددا ارزیابی کنید. شناختن بورس یعنی این که بدانید که همیشه خطر شکست و سقوط وجود دارد. در نظر بگیرید که چقدر راحت با آنها برخورد می کنید. هنگامی که اهداف خود را با توجه به تحمل ریسک خود تنظیم کرده اید ، اکنون می توانید به مرحله بعدی بروید.

مرحله ۳ – انتخاب سهام و شروع سرمایه گذاری

اکنون که با ملزومات تجارت در بازار بورس یا بورس کالا آشنا شدید ، می توانید سهام خود را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. انتخاب سهام برای سرمایه گذاری نیز شامل تحقیقات بعدی خواهد بود. ممکن است این مسئله را خسته کننده بدانید اما وقتی می بینید مطالعات و تحقیقات شما منجر به پیشرفت و افزایش بازدهی و سودآوری برای شما می شود این خستگی به سرعت رفع خواهد شد.

هنگامی که معامله گران به یافتن سهام با ارزش تر توجه می کنند ، بیشترین سرمایه خود را به دست می آورند و به امکانات بیشتری می رسند. شما نباید وقت خود را تلف کنید ، یک سرمایه گذاری بدون تحقیق و بدون مطالعه اغلب منجر به پذیرش شکست خواهد بود.ضمنا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.پس با مطالعه در این زمینه نیز از افتادن در سراشیبی های اقتصادی بورس فاصله بگیرید.

چگونه می توان در مورد سهام تحقیق کرد؟

بررسی کنید و ببینید که کدام بازار ، سهام خاصی را ارائه می دهد. به نمادهای آنها توجه کنید.

به سایت های مشاوره سرمایه گذاری مراجعه کنید. توجه کنید به شرکت های مشاوره ای مراجعه کنید که از سازمان بورس مجوز لازم را داشته باشند.

یک بخش یا شغلی را که با آن آشنا هستید انتخاب کنید. در صورت سرمایه گذاری در شرکت ها و صنایعی که می شناسید ، بهتر است که سهام سودآور را انتخاب کنید. کارگزاران کلیدی و شرکت های با ثبات را شناسایی کنید. احتمالاً سهام آنها نیز در بورس کالا عملکرد خوبی دارد.

سهام مشابه را مقایسه کنید. وقتی انتخاب کردید که در کدام بخش سرمایه گذاری کنید، رقابت آنها را نیز بررسی کنید. یکی را انتخاب کنید که ماندگاری آن بیشتر باشد.


چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

قدم اول: گرفتن کد معاملاتی برای فعالیت: برای شروع فعالیت هر شخص حقیقی یا حقوقی نیاز به یک کارگزار رسمی ودریافت کد معاملاتی دارد، همانطور هنگامی که به بانک مراجعه می کنید بانک، به شما شماره حساب می دهد واین شماره شناسه ی مشتری به شمار میرود؛ در بورس هم کد معاملاتی هر فرد شناسه ی مشتری می باشد.

به سادگی و در چند دقیقه از طریق دکمه زیر کد بورسی دریافت کنید:

ثبت نام در بورس – دریافت کد بورسیسریع و رایگان

قدم دوم: به کار گرفتن مهارت وتخصص در این زمینه.


هر سوالی در رابطه با بورس دارید از ما بپرسید:

برای دوستانتان بفرستید: