Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
خرید سهام در بورس - نحوه خرید و فروش سهام در بورس بصورت انلاین | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خرید سهام در بورس – نحوه خرید و فروش سهام در بورس بصورت انلاین

با توجه به آزادسازی سهام عدالت و همین طور صندوق های ETF ، دیگر الآن اکثریت مردم ایران سهامدار هستند و بعضا دوست دارند راه و روش خرید سهام در بورس را هم یاد بگیرند. فروش سهام عدالت در بانک ، خرید سهام دولتی و فروش صندوق های واسطه گری مالی که از طرف دولت به مردم واگذار شده است، موجب شده است تا بسیاری از افراد تازه کار که تا به امروز با چگونگی خرید سهام در بورس آشنا نبودند، قصد داشته باشند تا نحوه خرید و فروش سهام در بورس بصورت انلاین خرید سهام در بورسرا فرا بگیرند. این افراد شاید حتی ساعت خرید و فروش سهام در بورس را هم ندانند و همین طور با طریقه خرید سهام در بورس هم آشنایی نداشته باشند، ولی اصلا جای هیچ گونه نگرانی نیست و می توانند در این مقاله آموزشی رایگان که با زبان ساده نوشته شده است، تمامی مفاهیم و مواردی که برای خرید سهام در بورس نیاز دارند متوجه شوند. فقط در نظر داشته باشید که  اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست و بسیار ساده و با چند کلیک ساده انجام می شود.

خرید سهام در بورس

کی گفته که برای خرید سهام در بورس باید از هفت خوان رستم گذشت؟ در این مطلب آموزشی یه صورت ساده توضیح داده شده است که بورس چیست و نحوه خرید و فروش سهام در بورس به چه صورت است. در واقع بورس مجموعه ‌ای از سهام است و شما باید در بورس، سهام هر شرکت را خریداری کنید و به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از سود سالیانه سهام و همچنین اختلاف قیمت خرید و فروش آن کسب سود کنید.

حال سوالانی که ذهن بسیاری از مردم را درگیر کرده است این است که آیا خرید سهام در بورس برای من امکان ‌پذیر است؟ نحوه خرید و فروش سهام چگونه است؟ چطور واقعاً می توانیم در بورس سهام بخریم؟ چگونه افراد بسیاری در این بازار در حال سود بردن هستند و سر شما بی‌ کلاه مانده است؟ آیا واقعا سود گرفتن از این بازار به همین راحتی ‌ها است؟ اگر بخواهم به یک سود مستمر در بورس فکر کنم چه روشی برای آن وجود دارد؟ آیا واقعا سودهایی که در گوشه و کنار و صفحه مجازی می ‌شنویم، وجود دارند؟

همیشه افراد حاضر در یک جامعه برای افزایش ثروت خود در تلاشند و در این راستا به دنبال بررسی فرصت ‌های پیش رو بوده با بدین وسیله بتوانند خود را از کاهش ارزش پول ایمن کنند و بتوانند رفاه و آسایش اقتصادی خود را افزایش دهند. در کلیه جوامع، بورس به عنوان یک ابزار مفید و جذاب برای نیل به هدف گفته شده به حساب می آید. در ایران نیز این موضوع صادق بوده و به تدریج افراد حاضر در جامعه به اهمیت این موضوع بیش از پیش پی می ‌برند. در این مطلب به شما مطالبی را درباره حضور در آن و نحوه خرید سهام در بورس تهران ارائه می کنیم که قطعا خیلی کاربردی خواهد بود.

تازه واردان بازار بورس توجه داشته باشند که این بازار متلاطم است و باید به یاد داشته باشند که بورس هم می تواند سودهای آن‌ چنانی برای شما به دنبال داشته باشد و هم ضررهای هنگفتی را به شما تحمیل کند. شاید در گوشه و کنار و در دنیای اینترنت روش ‌های بسیاری برای کسب سود در این بازار دیده باشید، ولی هیچ‌ کس از راه‌ های ضرر کردن و یا ضرر نکردن صحبت نمی ‌کند. بهترین کار برای افرادی که تازه وارد این بازار می ‌شوند، استفاده از راهنمایی ‌های یک مشاور با تجربه و یا سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری است، که هم از سودهای بازار عقب نمانید، هم ضرری متحمل نشوید و هم وقت داشته باشید در راستای آموزش مفاهیم و مقدمات بورسی قدم بردارید.

چگونگی خرید و فروش سهام در بورس

به منظور ورود به بازار سرمایه و خرید و فروش سهام، سرمایه‌ گذاران باید با روش‌ های گوناگون انجام معاملات مانند خرید و فروش اینترنتی، تلفنی، حضوری و خرید و فروش آنلاین سهام آشنایی داشته باشند. البته در حال حاضر بیشتر از ۹۵ درصد از معاملات به صورت آنلاین انجام می شود و روش های دیگر تقریقا منسوخ شده است. خرید و فروش سهام در بورس همیشه تحت نظر کارگزاری انجام می شود و افراد نمی‌ توانند به‌ شکل مستقل و بدون درگیر بودن یک کارگزار، به خرید و فروش در بورس اقدام کنند. کارگزار واسطه بین سرمایه‌ گذار و بازار سهام یا همان بورس است و در واقع خرید و فروش بین سرمایه ‌گذاران به وسیله سیستم‌ های معاملاتی کارگزاران که به سامانه معاملات بورس متصل است، صورت می پذیرد. بنابراین اولین گام برای سرمایه‌ گذاری در بورس، مراجعه به یک کارگزاری و افتتاح حساب معاملاتی در آن کارگزاری خواهد بود.

افتتاح حساب معاملاتی و دریافت کد بورسی

تمامی افراد برای شروع معامله در بورس به دریافت کد بورسی نیاز دارند. در حقیقت کد بورسی مثل کد ملی یک شناسه فردی به حساب می آید که از ۳ حرف اول نام ‌خانوادگی فرد و یک عدد ۵ رقمی تشکیل شده است. افراد در بورس با کد بورسی خود شناخته می‌ شوند. جالب است بدانید که به کد بورسی، کد معاملاتی یا کد سهامداری نیز می گویند. به منظور دریافت این کد باید به کارگزاری ‌ها مراجعه کرد. کارگزاری ‌ها پس از دریافت اطلاعات افراد، اقدام به صدور کد سهامداری و افتتاح حساب می ‌کنند. شایان ذکر است که از طریق لینک زیر می توانید به صورت رایگان به افتتاح حساب و دریافت کد بورسی اقدام نمایید :


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


افرادی که بنا دارند در بورس سرمایه‌ گذاری خود را آغاز نمایند، از هر منطقه جغرافیایی که باشند، قادرند با تکمیل فرم ‌ها به صورت آنلاین، به دریافت کد سهامداری (کد بورسی) اقدام کنند. بعد از دریافت کد بورسی افراد می ‌توانند خرید و فروش سهام در بورس را شروع کنند.

نحوه خرید و فروش سهام در بورس بصورت انلاین

همانطور که می توان حدس زد، محبوب ترین و پر استفاده ترین روش انجام معامله، معامله سهام از طریق سامانه معاملات برخط یا آنلاین است. در این روش سرمایه‌ گذار قادر است با در اختیار داشتن یک سیستم متصل به اینترنت در هر نقطه به صورت مستقیم اقدام به خرید و فروش انواع سهام ها در بازارهای مالی مختلف کند. به منظور دسترسی به سامانه معاملات آنلاین فرد با مراجعه تنها یکبار به کارگزاری (دفاتر پیشخوان دولت) و پر کردن فرم ‌ها و قراردادهای مربوطه، کد کاربری و کلمه عبور دریافت کرده و با ورود به سامانه آنلاین کارگزاری امکان انجام معاملات در ساعت بازار بورس در ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۲:۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه، امکان خرید و فروش را برای سرمایه ‌گذار میسر می سازد. پس توجه داشته باشید که ساعت خرید و فروش سهام در بورس به جز چند نمادی که در بعضی از مواقع انجام معاملات آن ها به دلیل حجم بالای معاملات و تعداد بالای سفارش به زمان های دیگری موکول می شوند، در همین ساعت خواهد بود.

خرید سهام در بورس

در این روش سرمایه‌ گذار به صورت مستقیم سفارش خود را وارد سامانه می کند و به سادگی می تواند در صورت لزوم در قیمت و تعداد سهام مورد معامله خود تغییرات لازم را اعمال کند. در معاملات آنلاین، مشتریان از وضعیت لحظه ‌ای بازار باخبر می‌ شوند و به‌ شکل آنلاین آمار مربوط به نمادها، شاخص کل بورس و همچنین چند سفارش اول برای خرید و فروش سهام را مشاهده می‌ نمایند. در این سامانه سرمایه‌ گذاران امکان مشاهده وضعیت درخواست ‌های خرید و فروش خود را هم خواهند داشت و سهام خریداری شده نیز بلافاصله در پرتفوی یا سبد سهام آن ‌ها قابل مدیریت و مشاهده خواهد بود.

همین طور در نظر داشته باشید که مشتریان برای نقل و انتقال وجوه مورد نیاز برای سرمایه ‌گذاری، قادرند به پرداخت الکترونیک اقدام نمایند و گردش حساب خود در کارگزاری را در قسمت ‌های مالی سامانه آنلاین خود ملاحظه کنند. معاملات آنلاین، امروزه بهترین و پرطرفدارترین شیوه معامله در بازار بورس محسوب می شود و به علت سرعت و دقتی که دارد مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. انواع سامانه ‌های معاملات بر خط کارگزاری ‌ها سامانه ‌های معاملات آنلاین که به وسیله کارگزاری ‌ها برای کاربران در نظر گرفته می شود، یکی از وجوه تمایز بین آنان محسوب می شود و انتخاب کارگزاری که یک نرم ‌افزار معاملات آنلاین مناسب را برای انجام معاملاتی امن و آسان در اختیارتان قراردهد، یکی از نکات مهم و اساسی خواهد بود.

هر کدام از این نرم‌افزارها قابلیت ‌های مخصوص به خود را دارند و باید به این موضوع توجه داشته باشید که تعدادی از نرم‌ افزارهای آنلاین موجود اختصاصی هستند؛ به این مفهوم که به کارگزاری خاصی تعلق دارند و تنها مشتریان آن کارگزاری امکان استفاده از نرم ‌افزار را دارند. به عنوان مثال نرم‌ افزار معاملاتی آساتریدر آگاه که به صورت اختصاصی به وسیله کارگزاری آگاه توسعه و پیاده ‌سازی شده، دارای قابلیت هایی است که امکان معاملات امن، سریع و بادقت بیشتر را فراهم می نماید و تنها امکان استفاده از آن برای کاربران کارگزاری آگاه فراهم می باشد.

مراحل خرید و فروش سهام بصورت آنلاین

به این منظور که بتوانید در بورس ایران سهمی را خریداری کنید، سود کنید و سپس سهم را به فروش برسانید، باید یکسری مراحل بسیار ساده را انجام دهید. مراحل خرید و فروش سهام در بورس بصورت گام به گام به شرح زیر خواهد بود :

  1. دریافت کد بورسی و ورود به سامانه معاملات آنلاین : همان طور که پیش تر هم گفتیم برای شروع سرمایه گذاری در بورس به دریافت کد بورسی و احراز هویت در سامانه سجام نیاز دارید. تفاوتی ندارد که از کدام کارگزاری کد بورسی می گیرید، به این دلیل که کد بورسی برای شما یکتاست و در تمام کارگزاری های یکی است و هر کارگزاری هم سیستم معاملاتی آنلاینی دارد که شما عزیزان بتوانید به این وسیله به خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار و بازارهای دیگر مانند بورس کالا بپردازید.
  2. شارژ کردن حساب کارگزاری : شما عزیزان برای خرید سهام در بازار بورس نیاز دارید تا بعد از دریافت کد بورسی و کد آنلاین از کارگزاری مد نظرتون، حساب بورسی خود را به اندازه دلخواه شارژ کنید تا بتوانید با آن پول به خرید سهام در بورس بپردازید. در نظر داشته باشید که حداقل مبلغ خرید در بورس رقم ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، ولی برای خرید عرضه اولیه در بورس ، این قانون وجود ندارد و شما می توانید عرضه اولیه را با قیمت هایی مثل ۱۰۰، ۲۰۰ و حتی ۲۰ هزار تومان خریداری کنید و پرتفوی سهام خودتون رو تشکیل بدید.
  3. جست و جو کردن نام نماد بورسی مورد نظر : در قسمت سرچ و یا همان جست و جوی سیستم معاملاتی کارگزاری خودتون می تونید نمادی که قصد خرید و یا بررسی آن را دارید، جست و جو کنید و آن را حتی به دیده بان بازار بورس خود منتقل کنید تا در صورت نیاز سریعا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.
  4. ثبت سفارش خرید سهم : در ادامه که نماد مورد نظر را یافتید، در صورت تمایل به خرید می توانید روی گزینه خرید کلیک نمایید تا یک پنجره کوچک برای شما به نمایش درآید، سپس باید قیمت مورد نظر و تعداد سهامی که برای خرید مد نظر دارید را وارد کنید و پس از وارد کردن این دو عدد، سیستم معاملاتی هم ۱٫۵ درصد کارمزد انجام معاملات را اعمال می کند و عدد نهایی که باید بپردازید را نمایش می دهد و اگر شما به اندازه این عدد حسابتان شارژ داشته باشد، سفارش خرید سهام شما به هسته معاملاتی بورس ارسال می شود و در صورت وجود فروشنده در همان لحظه و در همان قیمت، سفارش شما تایید می شود.
  5. تایید سفارش و اضافه شدن سهم به پرتفوی سرمایه‌ گذار : در واقع بعد از تایید سفارش و ثبت سفارش در سیستم معاملات ، سفارش شما در قسمت خریداری آن سهم اعمال شده و در صورتی که فروشنده ای با شرایط شما در آن لحظه وجود داشته باشد، سفارش تکمیل شده و آن سهام به تعدادی که سفارش داده بودید و در همان قیمت، به پرتفوی بورسی سهام اضافه خواهد شد.
  6. ثبت سفارش فروش و فروختن سهم : حال ممکن است دقایقی بعد، ماه بعد و یا سال های بعد قصد فروش آن سهام و یا سهام های دیگر خود را به هر دلیلی داشته باشید، در این صورت باید نماد مورد نظر کلیک کنید و گزینه فروش را انتخاب کنید. باز هم مثل فرآیند خرید باید در پنجره بازه شده تعداد سهامی که قصد فروش آن را دارید به همراه قیمت فروش مشخص کنید و بر روی گزینه تایید ثبت سفارش فروش کلیک نمایید تا سفارش فروش سهام شما با شرایطی که برای آن مشخص کرده اید، به هسته معاملاتی ارسال شود و اگر خریداری در آن لحظه با همان قیمت و تعدادی که مشخص کردید وجود داشت، سفارش فروش شما تکمیل می شود. در نظر داشته باشید که تمام مراحلی که در خصوص با خرید و یا فروش سهام در بورس گفتیم، معمولا در کمتر از چند ثانیه انجام می شود، مگر اینکه در صف خرید یا صف فروش سهام قرار بگیرید که شرایط خاص خودش را دارد.
  7. دریافت وجه و واریز به حساب بانکی : پس از تکمیل فرآیند فروش سهم مورد نظر، پول حاصل از فروش آن سهام در همان لحظه تکمیل سفارش فروش به حساب بورسی شما واریز می شود و می توانید برای واریز آن مقدار پول از حساب بورس به حساب بانکی خود اقدام کنید و در کمتر از ۲ روز کاری، پول مد نظر شما به حساب بانکی که در هنگام ثبت نام اطلاعات آن را به سازمان بورس دادید، واریز خواهد شد.

نتیجه گیری و کلام آخر

خیلی از افراد مبتدی به دلیل فروش سهام عدالت در بورس و خرید و فروش صندوق های دولتی وارد بورس شده اند و همین موضوع لزوم دانستن قوانین و مفاهیم پایه ای بورس را نشان می دهد و در واقع نحوه خرید و فروش سهام در بورس بصورت انلاین هم یکی از مواردی است که هر سهامدار بورسی باید با مفاهیم و قواعد آن آشنایی کامل را داشته باشد. طریقه خرید سهام در بورس همان طور که برای شما مرحله به مرحله و با زبان ساده عنوان شد، کار آسانی است و نیاز به تحصیلات خاص و دانش تخصصی خاصی ندارد.

در پایان باید گفت که معاملات آنلاین پرطرفدارترین و مناسب‌ ترین نوع خرید و فروش سهام در بورس است که مزایایی مانند عدم‌ وابستگی به موقعیت جغرافیایی، انجام فرآیندها به صورت آنلاین، لحظه ‌ای و فوری بودن را داراست و به صورت کلی معامله‌ کردن به هر روش، ریسک‌ های مخصوص به خود را دارد و برای موفقیت در آن باید هوشیارانه عمل کرد و با تحقیق و بررسی ریسک ناشی از معاملات را کم کرد.

پیشرفت تکنولوژی و دسترسی بهتر مشتریان به سیستم ‌های معاملاتی، سرمایه ‌گذاری را تسهیل کرده و با جذب فعالان جدید به بازار، به توسعه بازار سرمایه کشور کمک می‌ کند. امروزه استفاده از معاملات برخط با توجه به موارد ذکر شده بهترین روش معامله در بازار بورس به حساب می آید. معاملات آنلاین بورسی تحول بزرگی در بورس و صنعت کارگزاری به وجود آورده است و روز به ‌روز با ارائه ابزارهای جدید به وسیله کارگزاری ‌ها در حال بهبود و توسعه قرار داد. جدیدا هم شاهد واریز سود سالیانه سهام برخی شرکت ها به صورت مستقیم به شماره حساب سهامدار هستیم که واقعا حرکت مثبت و بزرگی به حساب می آید.

در پایان امیدوارم از این مقاله آموزشی با عنوان خرید سهام در بازار سرمایه نهایت استفاده رو برده باشید. هر گونه سوال و یا ابهامی بود، از طریق قسمت ارسال نظرات و دیدگاه ها با و دیگر مخاطبان سایت کد بورسی به اشتراک بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: