Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
نحوه خرید و فروش سهام در بورس ایران - آموزش و راهنمایی خرید سهام

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نحوه خرید و فروش سهام در بورس ایران

نحوه خرید و فروش سهام در بورس ایران

شرکت ها ، کارخانه ها ، سازمان ها و صنایع بزرگ معمولا برای جذب سرمایه های خارج از مجموعه ی خود ،راه های مختلفی را در پیش می گیرند یکی از این راه ها جذب سرمایه گذاران از طریق آگهی ها و تبلیغات مختلف تلویزیونی یا وبسایت های خبری و تبلیغاتی است.

راه اساسی تر و ویژه تر که بازخورد بهتری هم دارد ، استفاده و شرکت در سازمان بورس به عنوان یک شرکت کارگزار می باشد.شرکت های کارگزار برای جذب سرمایه های خارجی در بورس اقدام به جذب سهام دار می نمایند.جذب سهام داران هم به نفع رونق تولید کشور کشور است و هم به نفع شرکت و مجموعه ی کارگزاری. چرا که هم کارگزاران شاهد پیشرفت ها و توسعه ی مجموعه های خود خواهند شد و هم چرخ اقتصاد کشور بیش از پیش به چرخش در خواهد آمد.

تعریف سهم و سهام دار

حال بهتر است به این موضوع بپردازیم که سهام دار کیست ؟

به شخص حقیقی یا شرکت حقوقی که بتوانید در بازار بورس کشور برای خرید سهم از یک یا چند شرکت اقدام به سرمایه گذاری نماید شخص سهام دار می گویند.

فایده ی خرید سهام برای سهام دار

شما در واقع در سود و یا ضرر شرکتی که سهام آن را میخرید شریک میشوید. سعی کنید سهام شرکتی را بخرید که در پایان سال مالی خود سودی ساخته باشد و آن سود را با شما نیز شریک شود.

خرید سهام شرکت های کارگزاری

شرکت های کارگزاری هر ساله یک بار اقدام به تقسیم سود یا احیانا خسارت حاصله ی مجموعه شان بین سهام داران می نمایند. در صورتی که سود کرده باشد این سود بین سهام داران تقسیم شده و به حساب هر شخص مبلغ مشخصی واریز خواهد شد و در صورت زیان کردن مجموعه ی کارگزار نیز این خسارت در میان سهام داران تقسیم می شود و مبلغی مشخص از سرمایه ی سهام داران کاسته می شود.

از کجا شروع کنیم و چگونه سهام دار شویم؟

اگر شخص یا مجموعه ای بخواهد سهام یک کارگزار را خریداری نماید و به عبارتی در آن کارگزاری سرمایه گذاری کند بایستی به اصول اولیه ی خرید و فروش سهام آشنایی مختصری داشته باشد.ما به شما روش خرید و فروش سهام به صورت انلاین را پیشنهاد می کنیم.

نحوه خرید و فروش سهام در بورس ایران

برای خرید سهام باید به کجا مراجعه کنیم؟

در گذشته و در نبود اینترنت و عدم رواج آن در میان مردم ،سهام داران معمولا به صورت حضوری به تالار بورس مراجعه و اقدام به خرید سهام می کردند.اما رفته رفته با رواج اینترنت در میان سهامداران و مردم،و ساخته و طراحی شدن اپلیکیشن های موبایلی برای کارگزاری های مختلف و تالارهای بورس،در حال حاضر برای خرید سهام اصلا نیاز به حضور در بورس نیست بلکه می توانید به صورت انلاین نیز اقدام به خرید و فروش سهام خود نمایید.راستی این نکته را در نظر داشته باشید که در حال حاضر حداقل خرید سهام ۱۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد.

گام اول : افتتاح حساب و دریافت کد بورسی

در اولین قدم از انجام معاملات بورس بایستی حتما قبل از خرید سهام از شرکت های کارگذاری افتتاح حساب نموده و سپس اقدام به دریافت کد بورسی کنید.

کد بورسی همانند کد ملی افراد، یک شماره ی منحصر به فرد می باشد.برای دریافت کد بورسی نیز کافی است به کارگزاری های بورس مراجعه نمایید.معمولا مراحل دریافت کد بورسی رایگان صورت می گیرد و نیازی به پرداخت وجه ندارد.البته نکته ی مهم در این مورد نیز این است که شخصی که قصد اخذ کد بورسی دارد باید کمترین مدرک تحصیلی اش دیپلم باشد.نگران دریافت کد بورسی هم نباشید چرا که به صورت آنلاین هم می توان کد بورسی دریافت کرد.

گام دوم : خرید سهام بورس

حال که شما مراحل دریافت کد بورسی را انجام دادید می توانید وارد مرحله ی خرید سهام و یا فروش سهام شوید.

بعد از آن که شما کد بورسی خودر را که منحصر به فرد است دریافت نمودید یک نام کاربری و یک کلمه ی عبور از طرف کارگزاری برای شما پیامک خواهد شد از طریق این مشخصات می توانید وارد پنل یا حساب کاربری خود شده د اقدام به خرید و فروش سهام نمایید. کافیست یک فرم که مربوط به انتقال وجه و مشخصات شناسنامه ای فرد سهام دار است را وارد نمایید.

مبلغ را تعیین کنید و در نهایت دکمه ی اینتر را فشار دهید.کار تمام است!

روش های خرید و فروش سهام

خرید و فروش سهام می تواند به روش های زیر انجام شود:

۱٫مراجعه ی حضوری به دفتر یا شرکت کارگزاری و تحویل درخواست خرید یا فروش سهم توسط سهام دار

۲٫سفارش خرید و فروش سهام به روش تلفنی نیز همواره یکی از روش های این کار است

۳٫خرید و فروش سهام به صورت ثبت سفارش آفلاین و اینترنتی و ارسال درخواست به کارگزاری مربوطه

۴٫خرید و فروش سهام به صورت اینترنتی و آنلاین و از طریق پنل یا حساب کاربری در سایت های کارگزاری

نتیجه گیری و حرف آخر

همانطور که در روش های خرید و گزینه ی ۴ مشاهده می فرمایید خرید و فروش سهام بصورت اینترنتی و آنلاین و به عبارتی مستقیم امکان پذیر است.این روش یکی از روش های محبوب و سریع و آسان خرید و فروش سهام به شمار می آید چرا که حتی با یک تلفن همراه و نصب اپلیکیشن های مربوط به معاملات بورسی می توانید به راجتی هم نوسانات نرخ ارز و سهام و اوراق بهادار را مشاهده کنید و هم می توانید به خرید و فروش و انتقال سهام های خود به دیگران بپردازید.

این روش در تمام کشورهای جهان در حال حاضر رونق و کاربران فراوانی دارد.البته بسیار مراقب نام کاربری و کلمه ی عبور و کد بورسی خود باشید چرا که در موارد معدودی مشاهده شده است که افراد سودجو از این اطلاعات شما بهره های نامتعارف و سوء استفاده می نمایند.

برای دوستانتان بفرستید: