برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه (آساتریدر)

آموزش خرید و فروش سهام چگونه است؟ در واقع باید گفت که اکثر مردم تا همین چند سال پیش، تنها راه سرمایه گذاری و پس انداز را نگهداری پول در بانکها می دانستند و علت آن هم این بود که با سایر روشهای سرمایه گذاری هیچگونه آشنایی نداشتند و نمی دانستند که یک فرد عادی با مبلغ اندک هم می تواند با سرمایه گذاری در واحدهای یک شرکت، به اندازه دارایی اش در مالکیت آن شرکت سهیم باشد، البته برای سرمایه گذاری در هر جایی باید به قانونی بودن محلی که در آن سرمایه گذاری می کنیم اطمینان کافی داشته باشیم و بدون شناخت، سرمایه مان را در اختیار کسانی نگذاریم که از آن سوء استفاده شود. در این مقاله راهنما قصد داریم به آموزش خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه و نرم افزار آساتریدر بپردازیم، پس همراه ما باشید.

امروزه به نظر می رسد بورس مطمئن ترین محل برای سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر است و همچنین شفافیت اطلاعات و سهولت نقد شوندگی از خصوصیات بارز بورس است که شما می توانید با خیال آسوده در آن سرمایه گذاری کنید و البته سرمایه گذاری در بورس منجر به بهره مندی کل جامعه از سرمایه گذاری های انجام شده می شود که می توان از اشتغالزایی آن نام برد؛ سرمایه گذاری در بورس برای فرد سرمایه گذار فواید فراوانی دارد که می توان ایجاد درآمد، قابلیت نقد شوندگی ساده و آسان، اطمینان از محل سرمایه گذاری، هدایت سرمایه های سرگردان به  سمت سرمایه گذاری هدفمند و … نام برد.

در این مطلب قصد داریم که به این سوالات پاسخ دهیم:

  1. چطور می توان وارد سامانه معاملاتی شد؟
  2. چگونه حساب معا ملاتی خود را شارژ کنیم؟
  3. خرید و فروش سهام چگونه است ؟
  4. چگونه می توانم پولم را برداشت کنم؟

توضیح موارد بالا 

۱_ برای معامله در بازار شما نیاز به یک کارگزار رسمی و داشتن کد معاملاتی دارید، شرکتهای کارگزاری در واقع واسط بین شما و بازار بورس هستند و وظیفه دریافت سفارشات خرید و فروش سهام را به سامانه معا ملاتی بر عهده دارند، کد معاملاتی نشان دهنده هویت شما در بورس است؛ در مقایسه خدمات کارگزاری ها، تجربه نشان داده که کارگزاری آگاه علاوه بر خدمات مناسب، افتتاح حساب و دریافت کد بورسی دراین کارگزاری بدون نیاز به مراجعه حضوری مهیا شده است و پس از ثبت نام و طی مراحل معمول، حداکثر پس از ۳ تا ۴ روز کاری کد معاملاتی به موبایل و ایمیل شما ارسال می شود و شما می توانید خرید و فروش سهام را انجام دهید، دریافت کد بورسی از طریق سامانه آگاه اکسپرس انجام می شود.

آموزش خرید و فروش سهام

افرادی که در زمان ثبت نام مدرک تحصیلی ارائه دهند می توانند از طریق نرم افزار آنلاین آگاه اقدام به خریدو فروش سهام کنند و اشخاصی که کمتر از ۱۸ سال دارند باید از طریق پنل معاملاتی آنلاین اقدام به خریدو فروش کنند؛ لازم است بدانید تا پیش از صدور کد بورسی، قادر به انجام معاملات در این سامانه نمی باشید و بعد از صدور کد بورسی، شما می توانید از خدمات متنوع این سایت در انجام معاملات بورسی بهره ببرید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


۲_ برای اینکه بتوانید خرید خود را انجام دهید باید پیش از ارسال سفارش، حساب معاملاتی خود را شارژکنید، برای شارژ کردن حساب در کارگزاری آگاه می توانید به ۳ روش این کار را اتجام دهید :

*پرداخت شتابی: که معمولی ترین و ساده ترین روش برای شارژ حساب معاملاتی است، وقتی حسابتان را شارژ کردید در قسمت بالای صفحه، گزینه ( مانده قابل معامله ) نشان دهده مبلغیست که شارژ کرده اید.

آموزش معاملات سهام

*فیش واریزی نقدی: برای این منظور می توانید مبلغ مورد نظر خود را از طریق بانک به یکی از حسابهای کارگزاری آگاه واریز کنید.

نحوه معامله در بورس

*انتقال وجه باشگاه: شما با انجام فعالیت های مختلف در حساب کاربری باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه، قادر خواهید بود امتیاز ریالی کسب کرده و در حساب باشگاه این امکان برای شما وجود دارد که از طریق سامانه معاملات آنلاین در خواست انتقال وجه باشگاه به آنلاین را انجام دهید؛ توجه داشته باشید حداقل وجه مورد نیاز برای خرید سهام ( بدون احتساب کارمزد ) ۱۰۰ هزار تومان است.

نحوه معامله در بورس

۳_ بعد از جستجوی نماد، کنار نماد دو آیکون رنگی برای خرید و فروش وجود دارد، با کلیک بر روی آیکون سبز رنگ، پنجره خرید باز می شود و شما در کادر ۱، آن قیمتی را که تمایل به خرید آن را دارید وارد می کنید و در کادر ۲، میزان حجم را ثبت می کنید.

نحوه معامله در بورس

۴_ برای فروش سهام، روی آیکون قرمز کلیک کرده و پنجره ای باز می شود، در کادر ۱، قیمت مورد نظر خود را وارد می کنید و در کادر ۲، میزان حجم فروش را ثبت می کنید؛ با انجام این کار، ارزش ناخالص سفارش نمایش داده می شود و شما با انتخاب گزینه فروش ( کادر ۳ ) سفارش فروش شما در جدول عرضه و تقاضای نماد جای گرفته و فروش انجام خواهد شد.

آموزش خرید و فروش سهام

۵ قدم برای شروع سرمایه گذاری خوب در بورس

  1. در هر کاری چگونگی شروع بسیار مهم است، بنابراین باید برای شروع سرمایه گذاری در بورس این موارد را مد نظر داشته باشید:
  2. یادگیری و پیشرفت شخصی را در اولویت قرار دهیدبرای معامله در بورس خونسرد باشید و احساساتتان را کنترل کنید
  3. به معاملات معامله گرها و سرمایه گذاران قدیمی توجه کنید
  4. مدیریت ریسک  سرمایه را رعایت کنید و برای شما حفظ سرمایه مهمترین قدم باشد
  5. برای پیشرفت کردن وقت وانرژی بگذارید

خرید و فروش سهام از طریق شرکت های کارگزاری بورس

  1. مراجعه حضوری به کارگزاری و ارائه سفارش خرید یا فروش
  2. سفارش تلفنی به کارگزاری برای خرید یا فروش
  3. سفارش اینترنتی به کارگزاری برای خرید یا فروش
  4. خرید یا فروش مستقیم توسط خود فرد از طریق سامانه معاملات آنلاین، ذر سیستم معاملاتی آنلاین که بهترین و سریع ترین روش معاملات است، خرید و فروش آنی و لحظه ای سهام امکانپذیر است؛ یعنی شما به محض وارد کردن سفارش، خرید و فروش در همان لحظه انجام می شود

با سرمایه کم شروع کنید

برای شروع کار، پس از اینکه کد بورسی خود را دریافت کردید و آموزشهای اولیه را فراگرفتید بهتر است دست به کار شوید و برای به دست آوردن تجربه، مبلغ کمی را سهام بخرید ( این خرید فقط جهت آشنایی شما با روند معاملات در بازار است ) البته لازم است برای خرید با همین مبلغ کم بررسی های لازم را انجام دهید و این خرید بی گدار و بدون فکر نباشد و پس از آن اخبار مرتبط با شرکتی که سهام آن را خریده اید را پیگیری کنید و در زمانی که فکر می کنید مناسب است سهام تان را بفروشید؛ خرید سهام هر چند به تعداد کم، باعث می شود که شما بازار را پیگیری کرده و عملاٌ شروع به یادگیری کنید؛ هرگز برای شروع کار، معاملات سنگین و پرحجم انجام ندهید و به مرور که تجربه و دانش لازم را به دست آوردید می توانید سرمایه گذاری تان را افزایش دهید.

نکات بسیار مهم در بازار بورس 

  • اولویت شما در بورس ابتدا باید حفظ سرمایه و سود کردن در اولویتهای بعدی باشد؛ بنابراین حفظ سرمایه بسیار مهم است چون اگر سرمایه تان را از دست بدهید دیگر چیزی ندارید که بخواهید .معامله کنید و سود ببرید.
  • بازار همیشه مثبت نیست، خود را برای زمانهایی که بازار منفی میشود آماده کنید و اطلاعات تان را برای موفق شدن در شرایط سخت بالا ببرید.
  • از تجربیات دیگران استفاده کنید و اگر اشتباهی کردید آن را بپذیرید و سعی کنید آن اشتباه را تصحیح کرده و از آن درس بگیرید.
  • در همه افراد عواملی مانند ترس، طمع و سایر احساسات وجود دارد اما این عوامل وقتی مشکل ساز می شوند که امکان تصمیم گیری و عمل صحیح را از معامله گر بگیرند.

روش های سرمایه گذاری در بازار بورس

۱) روش مستقیم

در این روش سرمایه گذاری بر اساس دانش و تخصص و تحلیل خود فرد صورت می گیرد و مسئولیت سود یا زیان حاصل از این سرمایه گذاری به طور مستقیم بر عهده شخص سرمایه گذار است.

۲) روش غیر مستقیم

در این روش یک موسسه مالی بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر به عنوان واسط عمل می کند به این صورت که سرمایه گذار، سرمایه خود را در اختیار این موسسات مالی قرار داده و آنها با به کارگیری تخصص و دانش تحلیلی خود در بازار سرمایه فعالیتهای لازم را انجام می دهند، به نظر می رسد برای افرادی که تازه وارد هستند و اطلاعات کمی در مورد شرکتها و سودآوری آنها دارند توصیه می شود از روش غیر مستقیم که بسیار مطمئن تر هستند، اقدام کنند و همچنین مناسب ترین راه برای سرمایه گذاری با ریسک پایین، صندوقهای سرمایه گذاری و استفاده از سبد گردانی است و برای اینکار کافی است که برای خود یک کارگزار مطمئن انتخاب کنید.

نکات پایانی

مسلما بورس مطمئن ترین جا برای یک سرمایه گذاری امن با کسب سود بیشتر است اما برای شروع این سرمایه گذاری، باید قدمهای درستی برداریم و با آگاهی و دانش وارد این سیستم سرمایه گذاری شویم تا اینکه بتوانیم موفق شویم، برای به دست آوردن این موفقیت؛ علاوه بر داشتن اطلاعات و دانش لازم، ما نیازمند یک کارگزار رسمی و مطمئن هستیم که با داشتن کادری مجرب و توانا بتوانند ما را خصوصاٌ در مراحل اولیه ورودمان به این بازار کمک کرده و راهنمایی های لازم را به ما بدهند. در این مقاله به موضوع آموزش خرید و فروش سهام در کارگزاری آگاه پرداختیم و قدم به قدم انجام این کار را به صورت تصویری برای شما عزیزان آموزش دادیم، اگر در خصوص با آموزش خرید و فروش سهام مشکلی داشتید، با ما به اشتراک بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: