Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بهترین سهام برای خرید در بورس الان کدومه؟

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین سهام برای خرید در بورس کدام است؟

سرمایه گذاری و حتی نوسان گیری در بازار بورس در حال حاضر کمی سخت تر از گذشته شده است. کمی قبل تر اگر هر سهمی را می خریدیم و مدتی نگه می داشتیم، سود خوبی دریافت می کردیم ولی در حال حاضر شناسایی و انتخاب بهترین سهام برای خرید در بورس مثل گذشته آسان نیست و نیاز به تجربه و مهارت هایی دارد که قصد داریم در این مطلب به آن ها بپردازیم. به صورت کلی وقتی شما بخواهید بهترین سهام برای خرید در بورس را انتخاب و برای خرید آن اقدام کنید، باید سهم در کف قیمتی خود قرار داشته باشد و چشم انداز سهم، صنعت و به صورت کلی بورس در آینده مثبت باشد و حتما با حد ضرر وارد معامله شویم و حتی بهتر است برای خرید پله ای در بورس اقدام نماییم تا ریسک خرید سهم را تا حدود زیادی کاهش دهیم. لذا اگر قصد دارید نکات طلایی شناسایی بهترین سهام برای خرید در بورس را یاد بگیرید، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

بهترین سهام برای خرید در بورس

افراد زیادی با استفاده از تحلیل های تکنیکال و بنیادی برای بررسی سهام های مختلف بازار اقدام می کنند و در صورت مشاهده نشانه‌ های مثبت (نشانه های ورود به سهم)، سهام موردنظر را خریداری کرده و در آن شرکت بورسی سرمایه‌ گذاری می کنند. این‌ که تحلیل هر شخص تا چه حد به واقعیت نزدیک است برای هر تحلیل‌ گر متفاوت است، به خاطر این که ابزارهای تکنیکال و آیتم‌ های بنیادی مورد استفاده تحلیل‌ گران متفاوت است. در این تردیدی نیست که هر سرمایه ‌گذار از سهام خرید شده خود حمایت می ‌کند و بر تحلیل خود پایبند باشد و حتی سهام خرید شده را به دیگران نیز پیشنهاد دهد. به شکلی که در جواب سوال بهترین سهام برای خرید چیست، هر شخص تحلیلی خود را تبلیغ یا معرفی می کند و گمان می کند که تنها آن تحلیل صحیح است.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


بسیاری از افرادی که اخیرا وارد بازار بورس شده اند، پس از عدم کسب نتیجه از تحلیل‌ های خود، دنباله روی دیگر سرمایه‌ گذاران خواهند شد. چه بسا هیچ تضمینی برای کسب سود در سهام خرید شده با پیروی از تحلیل دیگران وجود ندارد. این را در خاطر داشته باشید که قانون اول و اساسی در سرمایه‌ گذاری، حفظ سرمایه اصلی است. بهترین سهام برای خرید از دید هر فرد تفاوت‌ هایی دارد که بعضی اوقات افراد دیگر از آن اطلاعی ندارند. شاید بهترین سهام از دید یک تحلیل‌گر فلان سهم باشد ولی با دید بلندمدت و می بینیم که افراد دیگر سهم مورد نظر را می خرند و در کوتاه‌ مدت انتظار بازدهی پیش ‌بینی ‌شده را دارند.

نکته‌ ای که باید در این خصوص در نظر داشته باشیم این است که ضرر، جزئی از معاملات است ولی ضررهایی که نسبت به بازدهی مورد انتظار بسیار کم تر باشند. در این بازار بارها و بارها شاهدیم که افرادی دیگران را تشویق به خرید سهام در ضررها می ‌کنند و به‌ مراتب به حجم ضرر اضافه می کنند. روش های تحلیل بازار همچون تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی قسمتی از این موضوع است و برای این که بتوانیم یک سهام خوب را در بازار بورس تشخیص دهیم، بایستی تجربه کافی در زمینه سرمایه گذاری در بازار بورس را داشته باشید و از گرفتن تصمیم های ناگهانی و شتاب زده اکیدا خودداری کنیم. آن دسته از تحلیلگرانی که با استفاده از تحلیل بنیادی سهم خوب برای خرید را در بازار بورس را تشخیص می دهند، سه فاکتور کلی؛ بررسی وضعیت اقتصادی کشور، تجزیه و تحلیل صنعت مورد نظر و موقعیت مالی شرکت که از اصلی ترین ارکان بنیادی است، را همواره مورد بررسی خود قرار می دهند.

بررسی موقعیت مالی شرکت بورسی : به منظور تشخیص بهترین سهم برای خرید در بورس با استفاده از تحلیل بنیادی باید موقعیت مالی شرکت بورسی مورد نظر را بررسی کرد و عواملی مثل سودآوری، نقدینگی، نسبت ‌های بدهی شرکت، کارایی را بررسی و با گذشته شرکت مقایسه کنند. در تحلیل بنیادی تحلیلگرد به جمع آوری داده ها و اطلاعات زیادی نیاز دارد.

بررسی وضعیت اقتصادی کشور شرکت بورسی : تحلیلگران وضعیت اقتصادی کشور شرکت بورسی در حال و آینده بررسی می کنند و به در این راستا مواردی مثل؛ واردات و صادرات، نرخ تورم، تولیدات ملی، نرخ بهره، میزان بیکاری، سیاست ‌های پولی و مالی دولت و سایر نهادهای تاثیرگذار بررسی می کنند تا بتوانند سهم خوب برای سرمایه گذاری با کمترین ریسک را شناسایی نمایند.

تجزیه و تحلیل صنعت مورد نظر : تحلیل گران بازار بورس پس از بررسی وضعیت اقتصادی کشور شرکت بورسی و همچنین بررسی موقعیت مالی شرکت بورسی برای تجزیه و تحلیل صنعت مورد نظر اقدام می کنند و با توجه به نتیجه حاصله تصمیم می گیرند که سرمایه گذاری کنند یا نه!

حتما بخوانید : نکات مهم در معاملات بورس که همه باید بلد باشند!


بعد از تجزیه و تحلیل صنعت مورد نظر باید یک شرکت را از بین شرکت های فعال در آن صنعت انتخاب کنند و آن را تجزیه و تحلیل کنند. این شرکت منتخب باید از نظر رقابتی بهتر باشد! مطمئنا شرکت های زیادی در یک صنعت مشغول به فعالیت اند و باید شرکتی را انتخاب کرد که سهم بازار شرکت از صنعت قابل توجه باشد، کیفیت محصولات یا خدمات آن خوب باشد و میزان فروش و نرخ رشد آن نیز قابل قبول باشد.

بهترین سهم برای خرید در بورس چه خصوصیاتی دارد؟

سوال بسیاری از فعالان بازار بورس و سرمایه گذاران این است که سهم خوب برای سرمایه گذاری چه خصوصیاتی دارد و از همین روی قصد داریم این مورد را در این بخش بررسی کنیم؛

  • روند افزایشی و رو به رشد محصولات یا خدمات آن صنعت.
  • سهمی که در تصمیم گیری آن ارگان های دولتی نقش کم تری داشته باشند!
  • ویژگی های برتری نسبت به دیگر سهام ها داشته باشد؛ به عنوان مثال نیروی کار متخصص، اسم و رسم تجاری خوب، فناوری پیشرفته تولید و سهم بازار و محدودیت کالاهای جانشین برای محصولات آن صنعت نشان برتری آن صنعت است.

چگونه سهام خوب در بازار بورس را تشخیص دهیم؟

به این منظور که بتوانیم بهترین سهام برای خرید را شنایایی کنیم، باید به مواردی همچون؛ P/E هر سهم، سیاست تقسیم سود، ترکیب سهامداران، مقدار نقدشوندگی، آینده سهام، سودآوری، بدهی های شرکت، درصد سهام شناور آزاد توجه داشته باشیم که یک به یک آن ها را در ادامه مورد بررسی قرار داده ایم؛

تداوم روند سودآوری : تداوم روند سود آوری نیز همچون سودآوری شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در حقیقت سودآوری شرکت باید یک فرآیند مداوم و مستمر باشد، نه مقطعی.

ماهیت شرکت بورسی : یکی از حائز اهمیت ترین مواردی که برای تشخیص سهام خوب در بورس باید در نظر گرفت، ماهیت شرکت بورسی است. این که شرکت در چه صنعتی فعالیت دارد، بسیار مهم است به خاطر این که با توجه به این آیتم می توان تا حدی شرایط حال و آینده شرکت را مورد پیش بینی قرار داد.

بررسی سود نقدی هر سهم : از دیگر عواملی که در تعیین بهترین سهام برای خرید، حائز اهمیت است، سود نقدی هر سهم است چرا که این نسبت به صورت مستقیم بر قیمت یک سهم تاثیرگذار است. در اصل به در آمد هر سهم EPS می گویند. در مجمع شرکت های بورسی که به صورت معمول در پایان سال مالی تشکیل می شود، سود نقدی هر سهم با تقسیم درآمد کل شرکت بر تعداد سهام شرکت محاسبه می شود.

حتما بخوانید : معیارهای مهم برای خرید سهام در بورس ایران


بررسی وضعیت دارایی ‌ها و بدهی ‌های شرکت بورسی : از عوامل دیگری که در تشخیص یک سهم خوب برای سرمایه گذاری در بورس موثر است، بررسی حقوق صاحبان سهام و دارایی ها و بدهی های شرکت است. می توانید با مراجعه به سامانه کدال تا حدودی از وضعیت مالی شرکت و ترازنامه مورد نظر اطلاع یابید. چنانچه نتیجه بررسی ها خوب بود، نشان دهنده این است که سهم این شرکت برای سرمایه گذاری مناسب است.

قابلیت نقدشوندگی : قابلیت نقدشوندگی از دیگر آیتم هایی است که جهت تشخیص سهم خوب بسیار حائز اهمیت است. همانطور که میدانید، نقدشوندگی بدین معنی است که سرمایه گذار هر زمان به اصل سرمایه خود نیاز داشت، به سادگی بتواند آن را نقد کند و نقدشوندگی در بورس بدین معنی است که سرمایه گذار بتواند در هر زمان سهام خود را به فروش برساند و دارایی خود را به پول نقد تبدیل کند.

بهترین سهام برای خرید در بورس با روش تکنیکال

برخی از تحلیلگران نیز از روش تحلیل تکنیکال برای شناسایی و انتخاب بهترین سهام برای خرید استفاده می نمایند. این تحلیلگران، روند رشد قیمت سهم از گذشته تا به حال را بررسی کرده و قیمت سهام در آینده را پیش بینی می کنند. با کمک تحلیل تکنیکال می توان بهترین زمان ورود یا خروج از سهم را در کوتاه ‌مدت تعیین کرد و مهم ترین مزیت این این تحلیل، امکان استفاده از اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺧﻮد در ﺗﻤﺎم ﺑﺎزارﻫﺎ و روی ﺗﻤﺎم ﭼﺎرت ‌ها به حساب می آید.

بهترین سهام برای خرید در حال حاضر

متخصصانی که با استفاده از تحلیل تکنیکال اقدام به خرید و فروش سهام می کنند، به یک روند قیمتی احتیاج دارد که در تحت عنوان چارت یا نمودار عرضه می‌ شود و آن ها بر این باورند که قیمت‌ های در حال حاضر یک سهم امکان دارد به تدریج و دوباره به الگوهای قابل تکراری تبدیل شوند. آن ها باید با یک ذهن باز و بی طرف به سهام های موجود در بازار بورس نگاه کنند تا تحت تاثیر شایعات و اطلاعات نادرست و گمراه کننده قرار نگیرد. این تحلیلگران از انواع اندیکاتور ها و اسیلاتور ها در نرم افزار تحلیل تکنیکال استفاده می نمایند. اگر دوست دارید بدانید بهترین ترکیب اندیکاتور ها برای معاملات سودده بورسی کدام است، این مطلب را مطالعه کنید.

بهترین سهام برای خرید در بورس با روش بنیادی

همان طور که از اسم آن هم مشخص است تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال با بررسی عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت سهام شرکت به سرمایه ‌گذار کمک می‌ کند تا تشخیص دهد که آیا سرمایه‌ گذاری در سهام مورد نظر مناسب است یا نه. در این روش، سرمایه ‌گذار بعد از بررسی و تحلیل عوامل اثر گذار بر قیمت سهام یک شرکت، ارزش واقعی یا در اصطلاح ارزش ذاتی این سهم را تعیین کرده و پس از مقایسه با قیمت فعلی آن در بورس، اقدام به خرید یا فروش آن می کند. در این صورت سه حالت امکان دارد رخ دهد که به شرح زیر است :

  • در صورتی که ارزش ذاتی سهم با ارزش بازار آن برابر باشد، لذا قیمت آن منصفانه بوده و خرید و فروش آن سودی را در به دنبال نخواهد داشت.
  • چنانچه با محاسباتی که سرمایه ‌گذار انجام می ‌دهد، ارزش واقعی سهم از قیمت فعلی آن بیشتر باشد، لذا این امکان وجود دارد که سهم رشد بیشتری داشته باشد تا به قیمت واقعی خود برسد. لذا این سهم برای خرید گزینه مناسبی است. به عنوان مثال این طور فرض کنید قیمت هر سهم یک شرکت امروز ۲۰۰ تومان باشد، چنانچه ارزش ذاتی هر سهم این شرکت به وسیله سرمایه‌ گذار ۳۰۰ تومان برآورد شود، خرید این سهم می ‌تواند ۵۰ درصد سود برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.
  • ولی چنانچه ارزش واقعی سهم از ارزش بازار آن کم تر باشد، در حقیقت سهم گران است و نه تنها گزینه مناسبی برای خرید نیست، بلکه چنانچه سرمایه ‌گذار چنین سهمی را در اختیار داشته باشد، بهتر است آن را به فروش برساند.

بهترین سهام برای خرید در حال حاضر

۱) زفکا : سهم زفکا با روند نزولی و کاهشی خود زیاد مورد پسند سهام داران نبوده ولی این نکته را باید در نظر داشته باشید که این شرکت متعلق به لبنیات و فراورده های لبنی است و در حال حاضر در صدد این است که ضرر های تحمیل شده به سهامداران خود را جبران نماید و با افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی دوباره رونق خود را باز پس گیرد. در حال حاضر چند هفته ای است که این سهم شرایط مناسب تری نسبت به گذشته دارد و ضرر های پیشین خود را با قدرت جبران می کند ولی با این وجود باید منتظر بود تا دید آیا روند صعودی این سهم ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر.

۲) زگلدشت : یکی دیگر از سهام های وابسته به شرکت های لبنی نیز زگلدشت نام دارد که عملکردی مشابه با زفکا دارد و تقریبا در روز هایی که یکی از آن ها شروع به زیان دهی می کنند، دیگری نیز همان روال را ادامه می دهد، ولی با این تفاوت که سهم زفکا جزو سهام های میان رده بوده ولی سهم زگلدشت در زمره سهم های تقریبا پایین رده قرار دارد.

۳) فملی : نماد فملی نیز یکی دیگر از سهام های خوب در بورس به حساب می آید و این روزها صف های خرید ان بسیار شلوغ است و روز های خوبی را سپری می کند. با توجه به این که سرمایه گذاران در حال سرمایه گذاری بر روی این شرکت هستند، سود دهی بالایی نیز نصیب معامله گران خواهد شد. این سهام به یکی سهام های پر بازده در بازار بورس بدل شده است که هیچ گاه سهامداران خود را ناامید نکرده و هر روز تلاش دارد تا به گونه ای ان ها را از خود راضی نگه دارد. سهام فملی با روند این روز های بورس همراهی نکرده و سعی کرده است تا در بین ضرر و زیان های به وجود امده، روزهایی را نیز سود بدهد تا صف های فروش شلوغ نشود و سرمایه گذاران پول خود را از این شرکت خارج نکنند. این نماد در حال حاضر در حال افزایش سرمایه است و باید صبر کنیم تا ببینیم آینده آن به چه صورت رقم خواهد خورد.

۴) خراسان : سهام خراسان که به مجموعه پتروشیمی تعلق دارد، یکی از سهم های است که برای سرمایه گذاری بلندمدت شما عزیزان بسیار مناسب است و شما می توانید با تحلیل های مثمر ثمر نقطه خرید ان را بیابید و اطمینان یابید که این سهم از سری سهم های بنیادی است و شما می توانید با خیال راحت ان را بخرید و صبر کنید که سود های خوبی را به دست اورید. این سهم یکی از سهم های حمایت شده است ولی خرید ان نیز کاملا به خود شما وابسته است، چرا که این حرف ما به منزله سیگنال دهی نیست و تنها اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان می دهیم به خاطر این که تصمیم با خودتان است. سهم خراسان یکی از سهم هایی است که چند ماه پیش افزایش سرمایه خورد و با این کار سهامداران قدیمی خود را خوشنود کند، چرا که هر سهم آن نزدیک به ۵۰ درصد افزایش قیمت یافت و سرمایه سهام داران را به صورت قابل توجهی افزایش داد.

حتما بخوانید : سهام ارزان بخریم یا گران قیمت؟ + روش طلایی شناسایی سهام ارزشمند


هنگامی که این سهم برای افزایش سرمایه خوردن در مجمع به سر می برد، شروع به منفی شدن کرد و عده ای به صورت هیجانی برای فروش آن اقدام کرد و بعدها متوجه شدند که چه اشتباه بزرگی را مرتکب شدند. وقتی که یک سهم با روند نزولی روبرو می شود، نباید با روند بازار همراه شد و هر کاری که بقیه سهام داران انجام می دهند را انجام داد، چرا که تنها با این کار خود را از استراتژی شخصیتان دور ساخته اید و در مردابی گرفتار می شوید که نجات از ان بسیار سخت خواهد بود. در حال حاضر سهم خراسان با روند کلی مثبت و رو به رشد مورد توجه عده ای از سهام داران است و هر روزه نیز مقدار این سهم را اضافه می کنند تا سود بیش تری را ببرند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

سرمایه گذاران بازار بورس به خصوص تازه واردان بورسی باید بدانند که نباید بیش از حد به اطلاعات و وقایع اخیر واکنش نشان دهند و تلاش کنند اطلاعات مهم و زیادی را در مورد سهم مورد نظر کسب کنند و از مشاوران و تحلیلگران حرفه ای و باسابقه این بازار کمک بگیرند. با استفاده از فرصت نوسان گیری و رشد بلندمدت به صورت هماهنگ اقدام به انتخاب و خرید سهام ارزشی در بلند مدت و سهام رشدی در کوتاه‌ مدت کنند.

همان طور که در ابتدای مطلب عنوان کرده بودیم، نکات مهم برای شناسایی بهترین سهام برای خرید در بورس را موشکافانه توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارد بهترین زمان فروش سهام و نکات طلایی در تشخیص زمان مناسب فروش سهام را یاد بگیرید، می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

اگر دوست دارید از بیشترین حجم معاملات ، حجم های مشکوک و بیشترین حجم ۱۰ روزه و ۳۰ روزه بورس و یا به صورت کلی هر نکته ای که مربوط به تابلوخوانی در بورس می شود مطلع شوید، بخش رصد بازار بورس برای شما طراحی شده است.

برای دوستانتان بفرستید: