برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال برای ایرانیان

اتخاذ بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال قطعا میتواند در سوددهی بیشتر و کاهش ریسک معاملات ما در دنیای کریپتوکارنسی کمک کننده باشد. بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال استراتژی معاملاتی به حساب می آید که بهترین زمان ورود به معامله و خروج از معامله را برای ما تا حدود زیادی مشخص کند و بتوانیم با توجه به میزان ریسک پذیری و انتظار قیمتی که داریم، برای خرید یک رمزارز در آن استراتژی اقدام کنیم و یا به نوسان گیری ارز دیجیتال بپردازیم که بسیار سودآور و ریسکی است. در این مطلب آموزشی رایگان قصد داریم در مورد بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال برای ایرانیان بپردازیم و استراتژی های برتر و معروف ترید ارزهای دیجیتال در دنیا و ایران را که بزرگان این بازار از آن ها استفاده می کنند، بیان کنیم، پس به هیچ وجه این مقاله رو از دست ندهید.

بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال

معامله ‌گری یکی از جذاب‌ ترین فعالیت ‌هایی است که می‌ توان آن ‌را با سرمایه بسیار پایین نیز آغاز کرد و به عنوان یک منبع درآمد جانبی روی آن حساب کرد. ترید یا معامله در بازارهای مالی به معنای خرید یک دارایی مثل سهم، رمزارز یا … در قیمت پایین و فروش آن در قیمت بالاتر که در واقع همان نوسان گیری می باشد،است. البته باید در نظر داشت که در برخی بازارها می ‌توان ابتدا فروش انجام داد و سپس خرید که به آن ها بازار دو طرفه گفته می شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


معامله‌ گری و سرمایه ‌گذاری با هم تفاوت دارند. تریدها عمدتا در دوره ماهانه تا سالانه صورت می پذیرد. تریدرها امکان دارد از ترکیبی از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال در خرید و فروش استفاده نمایند. به عنوان مثال استراتژی ترید روزانه به سبکی از ترید می گویند که تریدر در طول یک روز، پوزیشن معاملاتی را باز کرده و می ‌بندد. به بیان دیگر در استراتژی ترید روزانه، معامله‌گر دارایی خود را برای روز بعد نگه نمی ‌دارد و ترید را در عرض حداکثر چند ساعت انجام می ‌دهد.

در استراتژی ترید روزانه معاملات در طول چند دقیقه تا چند ساعت انجام خواهد شد و از همین روی در این سبک معاملاتی تحرکات بزرگ قیمت متداول نیست. بنابراین معامله‌ گران روی سودهای کوچک تمرکز دارند. همچنین برای افزایش قدرت خرید، تریدرها از اهرم معاملاتی و مارجین استفاده می‌ کنند تا با وارد کردن سرمایه بیشتر در یک معامله سود بیشتری کسب کنند. در حالت صحیح، همه معاملات روزانه با قرار دادن یک حد سود، حدضرر یا زمان خروج پایان خواهد یافت. در این مطلب راهنما به معرفی ۷ استراتژی مهم و بسیار کاربردی برای ترید ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت که قطعا به دردتان خواهد خورد.

چرا برای ترید باید استراتژی داشته باشیم؟‌

ابتدا باید درک کنید که چرا برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال یا هر بازار مالی دیگر به استراتژی سرمایه گذاری و ترید نیاز دارید. لذا فرض کنید که شما قصد خرید یا فروش یک دارایی را دارید که روزهاست آن را زیر نظر گرفته ‌اید، اگر ممکن بود که اعلان زمان مناسب برای این اقدام روی تلفن همراهتان نمایش داده می‌ شد، چه حسی داشتید؟ این حس، دقیقا چیزی است که باید شما را تشویق به داشتن یک استراتژی کند. هدف نهایی یک استراتژی معامله این است که شما را از زمان دقیق خرید یا فروش آگاه کند. یک استراتژی معامله‌ ساده از پارامترهای زیر تشکیل می شود :

  • مقدار : مقدار سرمایه ‌ای که در معامله خواهد بود.
  • قیمت : قیمتی که قرار است معامله در آن صورت پذیرد.
  • ریسک : چه مقدار ضرر را قرار است در خرید و فروش کنترل و مدیریت نمایید.
  • خروج از معامله : استراتژی مطابق با نتیجه معامله زمان خروج از معامله را مشخص می‌ کند.
  • ورود به معامله : طبق استراتژی، برای خرید و یا فروش در یک قیمت از پیش مشخص شده باید اقدامات لازم انجام شود.

قبل از ساختن و پرداختن استراتژی مختص به خودتان، ابتدا باید بدانید که قصد دارید در چه بازاری خرید و فروش کنید و بازار هدف خود را انتخاب نمایید. همچنین شما مجبور نیستید که از صفر شروع کنید، بلکه قادرید از یک استراتژی عمومی مبتنی بر دسته ‌بندی‌ های گوناگون پیروی نمایید. استراتژی‌ های بسیاری وجود دارد که می ‌توانید از بین آنها حق انتخاب داشته باشید. بهینه کردن این استراتژی به جهت همیشه سودده بودن حتی بر روی داده ‌های جدید نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال

هنگامی که شما صاحب یک سیستم معامله شدید، باید در پی تاسیس یک سیستم مدیریت ریسک باشید. مدیریت سرمایه و کنترل ریسک شامل بررسی ‌های پیش و بعد از معامله در الگوریتم به منظور تعیین حد ضرر معقول و یا تخصیص سرمایه بهینه است. مدیریت ریسک کارآمد و مناسب، از ضررها و خسارت‌ های فاجعه ‌بار جلوگیری به عمل می آورد. اگر دوست دارید مفهوم و روش تعیین حد ضرر یا همان استاپ لاس در سرمایه گذاری را یاد بگیرید، این مطلب کمکتان خواهد کرد.

۱) استراتژی ترید روزانه بر اساس تحلیل حجم معاملات

حجم معامله به تعداد سهام یا کوینی که در یک بازه زمانی مشخص خرید و فروش می‌ شود، گفته می شود. این شاخص به شما دید با ارزشی نسبت به میزان فعال بودن خریداران و فروشندگان در یک بازار، مانند بازار بیت کوین و به صورت کلی ارزهای دیجیتال می دهد. با استفاده از حجم معامله در استراتژی ترید رمزارزها می ‌توانید چیز‌هایی را درباره میزان تقاضای یک سهام، سرعت تغییر قیمت آن و این که چه زمانی یک روند معکوس می‌ شود، متوجه شوید. Volume اندیکاتوری است که تعداد معاملات را در یک رنج قیمتی و در یک بازه زمانی مشخص نشان می ‌دهد، ولی در بیشتر اوقات تریدرها به علت ساده بودن این اندیکاتور استفاده ‌ای از آن نمی ‌کنند که بسیار عجیب است!


حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است؟


البته این در حالی است که با استفاده از اندیکاتور volume سرمایه گذار می ‌تواند سود خود را افزایش دهد و همچنین ریسک معاملات خودش را به کمترین میزان برساند. تجزیه و تحلیل حجم معاملات این امکان را برای معامله گران فراهم می کند که قوی بودن یا ضعیف بودن روند را تشخیص دهد. استراتژی ‌های ترید روزانه مطابق با حجم، تعداد بالایی دارد و مطرح کردن تمام آن‌ ها زمان بر است و در این مطلب استراتژی ترید مطابق با حجم در Breakouts یا شکست قیمتی را که مهم ‌ترین و کاربردی ‌ترین استراتژی مبتنی بر حجم است را مطرح کرده ایم. حجم مانند هر اندیکاتور دیگری در بازار می ‌تواند سیگنال خرید و فروش را نشان معامله گر بدهد و یا سیگنال ‌های خرید و فروش را تایید نماید. جهت درک بهتر مفهوم تاثیر حجم معاملات در شکست قیمتی به این مثال توجه نمایید؛

آموزش تریدینگ ارز های دیجیتال

همانطور که در تصویر بالا می بینید، در نقطه A بیت کوین افزایش قیمت خوبی داشته است، ولی بلافاصله در دو کندل بعدی با اصلاح زیادی مواجه شده است، در این جا اگر به حجم معاملات توجهی نکنیم، این وضعیت بیانگر شکست قیمت و شروع یک روند نزولی است، ولی توجه به حجم معاملات نشان می ‌دهد که مجموع حجم معاملات انجام شده در دو کندل قرمز رنگ کمتر از حجم معاملات در کندل سبز رنگ قبلی خود است که این بیانگر ضعیف بودن روند نزولی است. البته باید این را در نظر داشته باشید که در حالت شکست قیمت، چنانچه در استراتژی ترید خود، روند بازار را در نظر بگیرید، ۳۳ درصد احتمال درست بودن تحلیل شما وجود دارد و چنانچه حجم معاملات را وارد تحلیل خود کنید، میزان احتمال صحت تحلیل شما به ۶۶ درصد خواهد رسید و با در نظر گرفتن عوامل دیگر از جمله میانگین متحرک، این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

۲) ترید روزانه با میانگین متحرک ساده

میانگین‌ های متحرک، قیمت متوسط یک رمزارز یا سهام را در طی یک دوره زمانی مشخص نشان می ‌دهد، ولی با این وجود روش ‌های گوناگونی برای محاسبه‌ این میانگین‌ ها وجود دارند، از همین روی انواع گوناگونی از میانگین ‌های متحرک را در نرم ‌افزارهای تحلیل تکنیکال ملاحظه می کنید و حتی قادرید میانگین متحرک سفارشی خود را به وجود آورید. نام متحرک را به دلیل این که قیمت حرکت می‌ کند و داده ‌های جدیدی در محاسبات میانگین متحرک وارد می ‌شود به آن داده اند چرا که میانگین دائما تغییر پیدا می‌ کند.


حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار – بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت


برای مثال در محاسبه میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه، قیمت‌ های پایانی ۳۰ روز آخر با هم جمع و بر عدد ۳۰ تقسیم می ‌شود و برای محاسبه میانگین متحرک ۱۵ روزه نیز، قیمت‌ های پایانی یک دوره ۱۵ روزه با هم جمع و سپس بر ۱۵ تقسیم می ‌کنیم. بعد از درک مفهوم میانگین متحرک حال یک استراتژی ترید روزانه واقعی طبق میانگین متحرک را بررسی می‌ کنیم. نمودار زیر بیانگر تغییرات قیمت بیت کوین در طول چند ساعت است.

استراتژی ترید روزانه

در این جا برای ترید از میانگین متحرک ساده ۳۰ دقیقه ای استفاده کرده ‌ایم. همان طور که مشاهده در منطقه A سقف‌ های قیمتی و کف‌ های قیمتی تشکیل شده همگی بالاتر از میانگین متحرک ساده قرار گرفته است که این یک سیگنال قوی برای تریدرها است و بیانگر یک روند صعودی خوب است که در منطقه B مشاهده می ‌کنید، لذا تریدر با شروع استراتژی ترید روزانه در نقطه A حداقل سود ۶ درصدی به دست می آورد. این نکته را در خاطر داشته باشید که در استفاده از میانگین متحرک ساده دقت داشته باشید که استفاده از تعداد زیادی میانگین متحرک سفارشی شده، موجب ایجاد پیچیدگی و آشفتگی در تصمیم‌ گیری ‌ها می شود.

۳) ترید ارز دیجیتال با استفاده از اندیکاتور مکدی

اندیکاتور مکدی یا macd یا همان میانگین متحرک همگرا واگرا در گروه نوسانگرها قرار دارد و اخیرا یکی از پر استفاده ‌ترین اندیکاتورها در بین تحلیلگران محسوب می شود. همان طور که از اسم این اندیکاتور پیداست، از میانگین‌ متحرک در محاسبات این اندیکاتور استفاده شده‌ است، بنابراین بر خلاف برخی از نوسانگرها، فرمول محاسباتی بسیار ساده ای دارد. اگر می خواهید آموزش اندیکاتور macd را مشاهده کنید، این مطلب رایگان به شما کمک خواهد کرد.


حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج در سال ۲۰۲۱ کدام ارزها هستند؟


از اندیکاتور مکدی در استراتژی ترید روزانه برای به دست آوردن قدرت، جهت و شتاب در یک روند استفاده می ‌شود. اندیکاتور مکدی با دو ظاهر متفاوت و با اسم های مکدی کلاسیک و مکدی در بین تریدرها جای افتاده است. البته گفتنی است که عملکرد هر دو یکسان است و صرفا در ظاهر تفاوت‌ هایی با هم دارند. اندیکاتور مکدی شامل یک هیستوگرام که خطوط عمودی قرمز و سبز است و دو خط است که در اینجا این دو خط با آبی و قرمز نشان داده شده ‌اند. خط قرمز رنگ با نام خط سیگنال و خط آبی رنگ با نام خط MACD شناخته می‌ شوند.

استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال

در استراتژی ترید با استفاده از اندیکاتور مکدی، سیگنال مکدی عمدتا از تقاطع خط مکدی و خط سیگنال صادر می‌ شود. وقتی که خط مکدی یا همان خط آبی از ناحیه زیر صفر، خط سیگنال یا همان خط قرمز را از پایین به بالا قطع می ‌کند، سیگنال خرید صادر می شود و زمانی که خط مکدی از ناحیه بالای صفر، خط سیگنال را از بالا رو به بالا قطع کند، در آن صورت سیگنال فروش صادر خواهد شد. سیگنال‌ های صادر شده به وسیله اندیکاتور مکدی به سادگی قابل شناسایی و استفاده برای تمامی معامله گرها با هر سطح مهارتی است.

جالب است بدانید که اندکاتور macd در کنار سادگی، امکان بررسی همزمان قدرت روند و قدرت بازگشت را دارد که همین قابلیت های مثبت، آن‌ را بین اندیکاتورها محبوب و پرکاربرد کرده ‌است و تقریبا تمام تریدرها در استراتژی ترید های مختلف خود در بازه های زمانی گوناگون، از اندیکاتور مکدی در کنار سایر اندیکاتورها استفاده می ‌کنند. اندیکاتور مکدی بی شک این استراتژی را به یکی از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال تبدیل کرده است. اگر دوست دارید اندیکاتورهای پرکاربرد در بورس و سایر بازارهای مالی را بشناسید، این مطلب قطعا کمک کننده است.

۴) روش معامله پر تعداد یا اسکالپ تریدینگ

اسکالپ تریدینگ از روش های معامله گری به حساب می آید که در آن افراد با خرید و فروش های پر تعداد و سریع ارزهای دیجیتال، در مدت زمان کوتاهی سود به دست می آورند. این روش ترید معمولا در بازه های زمانی چند ثانیه تا چند دقیقه استفاده می شود و در آن نباید انتظار سودهای بالایی را داشت، چرا که اصولا هدف اسکالپینگ این است که افراد سود های کوچک را به تعداد دفعات زیاد دریافت کنند. برای مثال فرض کنید که شما ارز دیجیتالی x را در قیمت ۳۰ دلار می خرید و چند دقیقه بعد در قیمت ۳۵ دلار می فروشید و مجددا زمانی که قیمت به سطوح پایین تری آمد، در قیمت ۳۱ دلار برای خرید اقدام می کنید و در ۳۴ دلار ارز خود را به فروش می رسانید.

بهترین روش ترید ارز دیجیتال

لذا می توان این طور گفت که اسکالپ تریدینگ یکی از پر ریسک ترین روش های معاملاتی محسوب می شود، چرا که میزان سودهای کسب شده عمدتا کمتر از مقدار زیان هاست، تنها کافی است که در تریدها متحمل چند ضرر بزرگ شوید تا کل سودهای کسب شده از بین برود. به منظور موفقیت در این سبک معاملاتی ارزهای دیجیتال، شما نیازمند داشتن مهارت، تمرکز و رعایت کردن حد سود، حد ضرر، مدیریت ریسک و مباحث تحلیل تکنیکال هستید. نوع دیگری از روش اسکالپینگ وجود دارد که اصطلاحا به آن ها High Frequency Trading می گویند، در این روش، معاملات به وسیله الگوریتم های هوش مصنوعی جهت تحلیل بازار و همچنین با سرعت بسیار زیادی صورت می پذیرد.

۵) استراتژی خرید و نگهداری بلندمدت رمزارزها

زمانی که قیمت بیتکوین و سایر کریپتوکارنسی ها پایین است به نظر می آید که زمان دور ماندن از بازار است، ولی این زمان بهترین زمان برای وارد شدن به بازار می باشد. درست مانند روندهای بازار بورس، بازار کریپتوکارنسی نیز قوی است و ارزش خود را بعد از سقوط ناشی از اخبار دوباره بدست می آورد. بازار ارز های دیجیتال یکی از حساس ترین بازارهای مالی به حساب می آید و می تواند به سرعت تغییر جهت داشته باشد که سودها و ضررهای سنگینی را به معامله گران و حتی سرمایه گذارن وارد آورد. مثال های بسیاری از کاهش قیمت بیتکوین و بازیابی ارزش آن بعد از مدت زمان مشخصی وجود دارد. این استراتژی یکی از امن ترین استراتژی هاست اما به زمان نیاز دارد و سود محدودی دارد. بی شک این استراتژی در بلندمدت سوددهی بسیاری خواهد داشت و یکی از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال به حساب می آید که سالانه بسیاری از افراد از آن برای معاملات خود در این بازار استفاده می کنند.

۶) استراتژی تریدینگ در یک محدوده قیمتی خاص

این نوع تریدینگ به شدت مستقل از مفهوم حمایت و مقاومت در بازار سهام و فارکس است. نخستین موضوع برای یادگیری و مهارت در این استراتژی چارت های نمودار شمعی است. این چارت مدت زمان زیادی است که برای ایجاد مدل های حمایت و مقاومت استفاده می شود، که شامل دو محدوده قیمتی است که در حقیقت پیش بینی نوسان یک کوین در یک محدوده است.


حتما بخوانید : بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران کدام است؟


شما بایستی در سطوح حمایت یک ارز را خریداری کنید و آن را در نزدیکی سطوح مقاومت به فروش برسانید. ایده پشت این استراتژی این است که قیمت در محدوده باقی خواهد ماند و نوساناتی را خواهد داشت و اگر بالاتر از یک سطح مشخص برود، به عنوان شکست محدوده قلمداد می شود که به ندرت رخ می دهد و تنها ریسک این استراتژی به شمار می رود.

۷) استراتژی ترید معکوس

به عنوان هفتمین و آخرین استراتژی این مطلب از سایت کد بورسی قصد داریم روش معامله معکوس را عنوان کنیم. ترید معکوس یکی از استراتژی های پیشرفته است و مطابق با معکوس شدن روند کلی در بازار شکل می گیرد. این استراتژی طبق پیدا کردن زمان دقیق معکوس شدن روند یک رمزارز است. اگر یک کوین برای مدتی صعودی بوده باشد، یک تریدر معکوس آن را زیر نظر می گیرد و زمان مناسب سرمایه گذاری در آن را تشخیص می دهد. نسخه جذاب دیگر استراتژی معکوس، تریدینگ در روزهای بالا یا پایین بازار و کسب سود است. ریسک این استراتژی ریسک در پیش بینی غلط است که باید در نظر داشته باشید.


امیدوارم از این مقاله که ۷ مورد از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال را معرفی و توضیح داد، نهایت استفاده رو برده باشید.

اگر سوالی در خصوص آموزش تریدینگ ارز های دیجیتال داشتید، حتما در بخش نظرات بنویسید؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: