برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است؟

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار میکند ؟ بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان صرافی است که روند احراز هویت و ثبت نام در آن ها ساده باشد و کاربران ایرانی نیز بتوانند از خدمات آن شرکت یا وب سایت استفاده کنند و تحریم یا هیچ گونه مشکلی برای انتقال پول و یا رمزارز بین ما و صرافی خارجی مورد نظر وجود نداشته باشد، لذا اگر صرافی خارجی پیدا کردید که این شرایط را داشت، می توان گفت که بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را یافته اید. به صورت کلی صرافی بایننس بزرگ ترین و اولین صرافی معتبر در دنیاست که از ارزهای بسیاری پشتیبانی می کند و روند احراز هویت در آن ساده است و کاربران ایرانی نیز می توانند با مشکلات کم تری در این صرافی روبرو باشند. اگر از وی پی ان کشورهای خارجی استفاده کنید و از یک آی پی آدرس به حساب کاربری خود در بایننس وارد شوید، به ندرت به مشکل بر خواهید خورد، اما به هر حال ما چون بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران را معرفی کردیم، گفتیم که بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را نیز در این مطلب مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

بدیهی است که شما برای معامله ارز‌های دیجیتال، مثل دیگر ارزها باید به یک صرافی مراجعه کنید. از آن جایی که ارز‌های دیجیتال وجود فیزیکی ندارند و به صورت دیجیتال و مجازی مبادله می ‌شوند، صرافی‌ های ارز دیجیتال نیز به صورت مجازی به معامله می ‌پردازند. صرافی‌ های ارز دیجیتال اغلب امکانات و قابلیت های گوناگونی دارند. به صورت کلی صرافی ‌های ارز دیجیتال در دنیا به دو صورت فعالیت دارند؛ یا به صورت مستقیم ارز‌های دیجیتال را می فروشند و در ازای این ارز‌ها پول فیات از جمله ریال، دلار، یورو و … دریافت می ‌کنند و یا به صورت واسط بین خریدار و فروشنده عمل می ‌کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در نوع اول قیمت ارز‌های دیجیتال به صورت مستقیم به وسیله صرافی ارز دیجیتال تعیین می گردد، ولی در نوع دوم قیمت ارز‌های دیجیتال به وسیله خود فروشنده ارز تعیین می‌ شود. به نوع اول صرافی ‌های ارز دیجیتال، صرافی کارگزار می گویند و نوع دوم آن‌ ها به بازار معاملاتی شناخته می ‌شوند. بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران نیز یکی از همین دو نوع صرافی است. اغلب در کشور ما تعداد صرافی‌ هایی که به صورت واسطه در حوزه معامله ارز‌های دیجیتال فعالیت می ‌کنند، بیشتر است. در ادامه این مطلب راهنما قصد داریم تا ۱۵ مورد از بهترین صرافی های خارجی را معرفی کنیم، لذا با کد بورسی همراه باشید.

صرافی غیرمتمرکز چیست؟

یک صرافی غیرمتمرکز بستری برای انجام معاملات مالی به ‌صورت مستقیم و بدون واسطه به حساب می آید. در یک صرافی غیرمتمرکز هیچ ‌کس به دارایی کاربران دسترسی ندارد و معاملات بدون دخالت سازمان‌ های متمرکز صورت می پذیرد. صرافی‌ ها نقش حیاتی در بازار ارزهای دیجیتال دارند و به‌ عنوان مترادفی برای همین بازارها شناخته می‌شوند. اما مشهورترین صرافی ‌هایی که ما می ‌شناسیم، برخلاف ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، به‌ شدت متمرکز هستند. سیستم ‌های معاملاتی متمرکز می ‌توانند به دارایی ‌های کاربران دسترسی کامل داشته باشند، در روند معاملات دخالت کرده و حساب هر کاربری را که بخواهند مسدود کنند. تنها راه‌ حل ممکن جهت این مسائل صرافی ‌های غیرمتمرکز هستند. طی چند ماه گذشته، توسعه و ایجاد صرافی ‌های غیرمتمرکز رونق گرفته است و شاهد ظهور تعداد زیادی از آن ها هستیم.

ویژگی یک صرافی مناسب چیست؟

  • امنیت بالا
  • احراز هویت آسان
  • پشتیبانی صرافی ها
  • کارمزد حداقلی معاملات
  • محیط کاربری ساده و راحت
  • امکان تعیین قیمت توسط کاربران
  • عدم محدودیت های جغرافیایی و سیاسی
  • تعداد کوین ها و رمز ارزها در صرافی های دیجیتال

۱) صرافی بایننس

بایننس صرافی غیرمتمرکز خود را فوریه سال ۲۰۱۹ راه‌ اندازی کرد. کارمزدهای پایین این صرافی را می ‌توان نقطه تمایز میان آن و دیگر رقبا دانست. رابط کاربری مناسب و امنیت بالا از دیگر قابلیت های این صرافی غیرمتمرکز به حساب می آید. این را در خاطر داشته باشید که بایننس به ‌صورت رسمی گفته است که کاربران کشورهای تحریم‌ شده از جمله ایران، قادر نیستند به خدمات این صرافی دسترسی داشته باشند. با این ‌وجود برخی از کاربران ایرانی گزارش داده اند که با استفاده از تغییر آی ‌پی خود موفق به انجام معاملات در این صرافی شده ‌اند. کاربران آمریکایی هم امکان انجام معاملات در این صرافی را ندارند. صرافی غیر متمرکز بایننس برای معاملاتی که در این پلتفرم صورت می پذیرد کارمزد ناچیز ۰.۱ درصدی دریافت می ‌کند. چنانچه این کارمزد با استفاده از ارز دیجیتال بایننس کوین پرداخت شود، این عدد ۰.۰۴ درصد خواهد بود.

۲) صرافی کوینکس

شرکت کوینکس در سال ۲۰۱۷ میلادی راه اندازی شد و در هنگ کنگ چین به ثبت رسید و یک برند فرعی از ویا بی تی سی است، سروکارش با رمز ارزهای بین المللی است، به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا خدمات ارائه می دهد البته حوزه هایی که ارز دیجیتال در آن ممنوع است را شامل نمی شود، یکی از آن کشورها ایران است که با وجود تحریم ها هنوز هم بهترین صرافی ارزهای دیجیتال است که به کار خود با اتباع ایرانی ادامه می دهد و اهمیتی به تحریم ها نمی دهد، البته ۱۱ ماه پیش که صرافی بایننس تصمیم گرفت حساب کاربران ایرانی را مسدود کند مدتی هم کوینکس تصمیم گرفت حساب کاربران چند کشور از جمله ایرانیان را مسدود نماید و کاربران به خاطر مسائل امنیتی مجبور شدند ارز های دیجیتال خود را به کیف پول های داخلی انتقال دهند البته این کار مقطعی بود و مشکل بر طرف شد.


حتما بخوانید : تفاوت صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت با سپرده های بانکی


اما به هر حال این صرافی امروزه یکی از بهترین صرافی ارزهای دیجیتال خارجی است که با اتباع ایرانی هیچ مشکلی ندارد و دسترسی به آن هم بسیار آسان است، سرپرست کوینکس فردی به نام یانگ هایپو است و اعضای آن از بهترین های امور مالی و متخصصان اینترنت از کل دنیا هستند، تیم کوینکس اولین پذیرنده رمز ارز با تجربیات بالای بین المللی است و در حیطه رمز ارزی روابطی را با گروه هایی دیگر ایجاد و با آن ها مشارکت می کند، بلاک چر و بیت کوین از گروه هایی است که کوینکس با آنها مشارکت دارد.

۳) صرافی آی‌ دی ‌اکس

صرافی که با نام صرافی دارایی‌ های غیرمتمرکز اتریوم شناخته شده است، از جمله جدیدترین صرافی‌ های غیرمتمرکز به شمار می رود که پس از شروع کار خود، توجهات بسیاری را به طرف خود جلب کرد. این صرافی شباهت ‌های زیادی با صرافی اتردلتا دارد و در حقیقت نوعی پلتفرم همتا به همتا برای تبادل توکن ‌های ERC20 است. همچنین در این صرافی امکان سپرده‌ گذاری ارزها نیز وجود دارد، امکانی که در کمتر صرافی غیرمتمرکزی همانندش را می توان یافت. امکانات و ساختار آی‌ دی ‌اکس شباهت ‌های زیادی به صرافی ‌های عادی دارد.

۴) صرافی کوین بیس

این صرافی امکان خرید مستقیم ارزهای دیجیتال را برای کاربران ایجاد کرده است و این بدین معنی است که شما به جای این که مجبور شوید ارزهایی مانند بیت کوین و … را از کاربران بخرید، می توانید از خود صرافی خریداری کنید و از این نظر از بهترین صرافی ارزهای دیجیتال است و مزایای حائز اهمیت دیگری مانند دریافت کارمزد کم، امنیت بالا، امکان پرداخت ها را از طریق سیستم های بانکی و کارت های اعتباری نیز برای این صرافی قابل ذکر است و نکته بسیار مهم این است که این صرافی برای افراد تازه کار و مبتدی، یکی از بهترین صرافی ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

۵) صرافی بیترکس

یکی از پلتفرم های ارزهای دیجیتال بیت رکس است در این صرافی قابلیت معامله بیش از ۲۵۰ رمز ارزبرای کاربران وجود دارد و یک واسط بین فروشنده و خریدار است، بیترکس یکی از بهترین صرافی ارزهای دیجیتال است و از اعتبار بالایی هم برخوردار است، اما یک سایت آمریکایی است و به علت تحریم های آمریکا علیه ایران بهتر است کاربران ایرانی از این صرافی استفاده نکنند، به خاطر این که هر لحظه امکان دارد حساب هایشان مسدود شود. ولی به صورت کلی صرافی بیت رکس یکی از بهترین صرافی های خارجی برای ایرانیان به حساب می آید که بسیاری از ایرانیان با آن به معامله می پردازند.

۶) صرافی بالانسر

بالانسر خود را یک پلتفرم مدیریت سبد سرمایه ‌گذاری غیرامانت‌ داری و ارائه ‌دهنده نقدینگی معرفی کرده است. با اتصال کیف پول خود به این صرافی قادر هستید اتریوم و تعداد زیادی از توکن ‌های مبتنی بر اتریوم را خرید و فروش نمایید. اواخر ماه مارس ۲۰۲۰، شبکه اصلی بالانسر تاسیس شد و حجم معاملات روزانه این صرافی امروزه بیش از ۲۱ میلیون دلار عنوان شده است.

۷) صرافی بیت مکس

صرافی بیت مکس BITMEX، بیت میکس نام یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال محسوب می شود. این صرافی یک صرافی متمرکز است و بر روی یک بستر همتا به همتا پیاده سازی شده است. استفاده از صرافی بیت میکس، به احراز هویت و یا وریفای احتیاجی ندارد و تنها می توانید با چند کلیک به راحتی اقدام به ثبت نام نمایید. فعال نبودن احراز هویت از مزیت و همچنین معایب زیادی دارد. یکی از اصلی ترین معایب این صرافی، نداشتن احراز هویت و سو استفاده است. در واقع کاربران سواستفاده کننده می توانند با ایجاد یک حساب کاربری بدون احراز هویت، به اخاذی و … از دیگران کاربران داشته باشند.

۸) صرافی بنکور

صرافی بنکور از یک مدل خاص در سازوکار خود بهره می گیرد. در این صرافی، کاربران می ‌توانند توکن ‌های ERC-20 خود را در با توکن‌ های اسمارت، توکن اصلی شبکه بنکور، خرید و فروش نمایند، از طرفی دارندگان این توکن‌ ها نیز قادرند اسمارت‌ های خود را با سایر توکن ‌های مبتنی بر ERC-20 خرید و فروش نمایند.


حتما بخوانید : تفاوت صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت با سپرده های بانکی


از طریق قراردادهای هوشمند امکان تبادل هر گونه توکن ERC-20 در پلتفرم وجود دارد. هدف اصلی بنکور، افزایش نقدینگی توکن‌ هایی است که ارزش بازارشان چندان بزرگ نیست. این نکته را باید در نظر داشت که کارمزد بنکور به‌ صورت کارمزد در شبکه اتریوم محاسبه می ‌شود.

۹) صرافی بیت فینکس

صرافی بیت فینکس، نیز یکی دیگر از بهترین صرافی های ارز دیجیتال است که در این لیست جای گرفته است. این صرافی که در سال ۲۰۱۲ در شهر هنگ کنگ پایه گذاری شده است. این صرافی رابط کاربری بسیار ساده و روانی دارد که موجب می شود تا کاربران به راحتی به خواسته های خود دسترسی داشته باشند، حتی کاربران مبتدی. امکان برداشت بدون محدودیت، دارای اپلیکیشن موبایلی و متدهای پرداخت مختلف، از جمله حائز اهمیت ترین نقاط قوت بیت فینکس است.

بهترین صرافی های آنلاین جهان

۱۰) صرافی کایبرسواپ

کایبرسواپ را می‌ توان یکی از بهترین صرافی ‌های نسل جدید در پلتفرم‌ های معاملات ارزهای دیجیتال به حساب آورد که به ‌صورت غیرمتمرکز و همتا به‌ همتا فعالیت دارد. این صرافی بر روی بلاک چین اتریوم اجرا شده و از جمله پلتفرم‌ هایی است که بر روی شبکه آزمایشی راپستن نیز فعال بوده است. در این صرافی از قراردادهای هوشمند در راستای انجام و تسهیل تبادلات بهره گرفته می شود. نکته مثبت دیگری که در ارتباط با این صرافی غیرمتمرکز وجود دارد، استفاده از ذخایر پویا یا دینامیک است که برای شبکه این امکان را فراهم می آورد تا با در اختیار داشتن نقدینگی کافی، خدماتش را ارزان ‌تر در اختیار کاربران قرار دهد. این پروژه در کشور سنگاپور توسعه پیدا کرده است و از یک ارز دیجیتال مخصوص با نام KNC برخوردار است. صرافی کایبرسواپ در نسخه‌ های مخصوص وب و نسخه موبایل در اختیار کاربران قرار دارد.

۱۱) صرافی کوین ماما

از جمله بهترین صرافی ارزهای دیجیتال که مستقیما ارزهای دیجیتال را به کاربران می فروشد، است و جالب است بدانید که این صرافی مناسب افرادی که خواستار خرید سریع و مستقیم ارزهای دیجیتال هستند است و خوش نام بودن و سریع بودن زمان معامله از مزایای این صرافی محسوب می شود.

۱۲) صرافی بیسکیو

بیسکیو یکی از صرافی ‌های غیرمتمرکز بیت کوین به شمار می رود که امکان معاملات این ارز دیجیتال را با ارزهای رایج فراهم می آورد. به منظور استفاده از این صرافی به احراز هویت و ارائه اطلاعات شخصی احتیاجی نیست. وجود یک نرم ‌افزار متن ‌باز برای رایانه ‌های شخصی نیز یکی دیگر از مزایای بیسکیو است. استفاده از تور، پردازش در رایانه کاربر و کیف پول ‌های شخصی، موجب شده تا هیچ نقطه متمرکزی در عملیات‌ مرتبط با این صرافی وجود نداشته باشد.


حتما بخوانید : تفاوت صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت با سپرده های بانکی


یکی از معایب این صرافی سرعت پایین آن است که به‌ خاطر اجرای سیاست ‌های امنیتی و حفظ حریم شخصی به این صورت می باشد. بر اساس گزارش ‌ها، حجم معاملات بیسکو برای ارز دیجیتال مونرو، ۱۱۹ هزار دلار در روز است. ۱۵ هزار دلار بیت کوین و کمتر از ۵ هزار اتر نیز در این صرافی به ‌صورت روزانه خرید و فروش می شود. علی ‌رغم حجم معاملات بسیار کم و سرعت پایین، می ‌توان گفت که بیسکیو یکی از غیر متمرکزترین صرافی ‌های در دنیا محسوب می شود.

۱۳) صرافی هابی

صرافی هابی یکی دیگر از بهترین صرافی های ارز دیجیتال است که از حدود ۲۵۰ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی به عمل می آورد. صرافی هابی که یک صرافی چینی به حساب می آید، دارای دو نسخه گوناگون است. نسخه OTC مختص خرید ارز دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات می باشد و از مزایای این صرافی می توان به پشتیبانی ۲۴ ساعته آن اشاره کرد. یکی از نقاط منفی آن نیز اتهامی است که درباره عدم ارائه میزان دقیق حجم معاملات انجام شده در این صرافی به آن وارد شده است. خوشبختانه این صرافی رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و شما می توانید به راحتی از این صرافی استفاده کنید. همانطور که گفته شد این سایت به دو زبان چینی و انگلیسی ترجمه شده است. در صورت مسلط بودن به هر زبان می توانید آن را انتخاب و سپس کار خود را انجام دهید. این صرافی به دلایلی که گفته شد، جزو بهترین صرافی های خارجی برای ایرانیان است.

۱۴) صرافی وان ‌اینچ

وان ‌اینچ را می ‌توان سرویسی متشکل از چندین صرافی غیرمتمرکز دانست. در حقیقت وان ‌اینچ چندین صرافی غیرمتمرکز در قالب یک پلتفرم است. امکان ثبت سفارشات محدود در این صرافی وجود دارد و تنوع توکن ‌های موجود نیز قابل ‌قبول است. هنگامی که یک سفارش در پلتفرم ثبت می ‌کنید، سفارش شما در دفتر سفارشات چندین صرافی غیرمتمرکز قرار می‌ گیرد. از این روی که وان ‌اینچ یک پلتفرم با چندین صرافی مختلف است، کارمزد معاملات طبق معیار صرافی ‌های موردنظر محاسبه خواهد شد.

۱۵) صرافی کراکن

صرافی کراکن در سال ۲۰۱۱ به وسیله فردی به نام جسی پاول در سان فرانسیسکو راه اندازی شد. این صرافی یکی از بزرگترین صرافی های بیت کوین جهان به حساب می آید که امکان پشتیبانی از ارزهای فیات را نیز دارد. در این صرافی می توان ارزهایی مانند؛ یورو، دلار، ین، پوند و … را به بیت کوین تبدیل کرد. برخی از کاربران این صرافی از کارکرد با آن اعلام رضایت داشتند که این رضایت تنها به علت راحتی در معامله ها است. این صرافی از رمز ارز هایی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و ۱۴ ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی به عمل می آورد. خوشبختانه امنیت این صرافی نسبتا خوب است و می توان برای مدت کوتاهی به آن اطمینان کرد.


در پایان امیدوارم متوجه شده باشید که بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است.

سعی کنید استراتژی سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنید و با توجه به آن و همین طور سرمایه ای که دارید، برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی اقدام کنید.

از نظر شما بهترین بازار سرمایه گذاری در حال حاضر کدام بازار است؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: