برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین سرمایه گذاری در ده سال اینده برای ایرانیان چیست؟

بهترین سرمایه گذاری در ده سال اینده کدام است؟ این همان سوالی است که هر ایرانی با توجه به تحریم، رکود تورمی، اوضاع اقتصادی، تورمم سالیانه و … هر سال از خودش می پرسد و به دنبال پاسخ آن می گردد. فکر کردن به سرمایه گذاری برای ۱۰سال اینده شاید در کوتاه مدت دید خیلی خوبی در خصوص سرمایه گذاری ندهد، ولی یک دید جامع و بلندمدت به شما عزیزان خواهد داد که تشخیص بهترین بازار برای سرمایه گذاری در هر سال را آسان تر می کند. بهترین سرمایه گذاری در ده سال اینده قطعا سرمایه گذاری است که بتواند جایگاه خودش را در بین مردم تثبیت و ارتقا ببخشد، یعنی مثلا بازار ارزهای دیجیتال که ۱۰ سال پیش خیلی محدود بودند، امروزه با رشدی بی سابقه مواجه شده اند و اگر ده سال پیش در بیت کوین سرمایه گذاری کرده بودید، الان میلیارد شده بودید و همین موضوع است که اهمیت تشخیص بهترین سرمایه گذاری در ده سال اینده را برای هر فرد نشان می دهد، پس به هیچ عنوان این مطلب رو از دست ندید و به قول میدم در انتهای مقاله متوجه دلیل این خواهش خواهید شد.

بهترین سرمایه گذاری در ده سال اینده

بهترین بازار برای سرمایه گذاری کجاست ؟ این سوالی است که ذهن بیشتر ما را به خود درگیر کرده است و هیچ موقع هم نتوانستیم به بهترین شکل جواب این سوال و یا سوال های اینچنینی را بدهیم و بعضا در بازارهایی که سرمایه گذاری کردیم هم متضرر شدیم، پس اشکال کار کجاست؟ چرا نمی توانیم بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر در ایران را درست تشخیص دهیم و بهترین سرمایه گذاری را تجربه کنیم؟ تشخیص بهترین جا برای سرمایه گذاری قطعا نیاز به یک بررسی کامل و تخصصی دارد تا بتوانیم پاسخ سوال بهترین بازار برای سرمایه گذاری کجاست را بدهیم. در این مقاله راهنما قصد داریم بهترین سرمایه گذاری در ده سال اینده برای ایرانیان را مورد بررسی قرار دهیم تا یک دید سرمایه گذاری بسیار عالی به شما عزیزان بدهیم که قطعا در انتخاب بهترین بازار برای سرمایه گذاری شما را کمک می کند، پس اگر دوست دارید بدانید بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع کدام است، این مطلب بهترین راهنمای رایگان و کاربردی شماست.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


همان‌ طور که در جامعه شاهدید، بسیاری از مشاغل هستند که امروزه در ایران برای کسب درآمد و سرمایه ‌گذاری، گزینه مناسبی به حساب می آیند، ولی باید دید که عملکرد این نگرش و سرمایه ‌گذاری در این مشاغل در آینده به چه صورت خواهد بود، به عنوان مثال بهترین سرمایه گذاری در ده سال اینده برای ایرانیان چیست؟ آیا این گزینه‌ های کنونی جزو بهترین سرمایه‌ گذاری در ایران ده سال آینده به حساب می آیند؟ چه مشاغلی در کشور جهت سرمایه‌ گذاری در ۱۰ سال آینده مناسب بوده و بهتر است که تمرکز خود را به آن‌ ها معطوف کنیم؟

در این مطلب می خواهیم به مشاغل و حوزه‌ های موفق برای سرمایه‌ گذاری در ۱۰ سال آینده در کشورمان اشاره کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که بهترین سرمایه‌ گذاری در ایران ده سال آینده کدام حوزه است، ولی اگر بازار اشتغال و بازار کسب‌ و کارها تا سال ۱۴۱۰ واقعا به این شکل تغییر خواهد کرد، کدام شغل ‌ها و کدام کسب‌ و کارها در آن زمان پر رونق خواهند بود؟ در ادامه به بعضی از زمینه‌ های کسب ‌و کار و اشتغال که امکان دارد تا سال ۱۴۱۰ یا همان ۲۰۳۱ میلادی رونق بیشتری در مقایسه با امروز داشته باشند، اشاره خواهیم داشت، پس برای آشنایی بیشتر با بسترهای مناسب سرمایه ‌گذاری در سال‌ های آینده در ایران با کد بورسی همراه بمانید.

خدمات مربوط به سالمندان

جامعه ایران هم مثل بسیاری از جوامع در حال توسعه دیگر، با سرعت در حال پیر شدن است. آمارهای جمعیت‌ شناختی هم نشان می‌ دهند که نسبت افراد با سن بالای ۶۵ سال از مجموع جمعیت کشور، هر ساله در حال افزایش است و این در حالی است که بهبود شیوه‌ های درمان بیماری‌ ها در طول یک دهه آینده، بسیاری از بیماری‌ های مرگبار کنونی را به حدِ یک سرماخوردگی ساده کم خطر می کند و به این ترتیب، نرخ مرگ ‌و میر هم به مراتب کم تر خواهد شد و همین امر موجب خواهد شد تا در آینده ‌ای نزدیک، نیاز به خدمات مراقبتی از پیرمردان و پیرزنانی که در حال حاضر بیشتر از همیشه عمر می‌ کنند، افزایشی چشم ‌گیر یابد. راه‌ اندازی کسب ‌و کارهای مرتبط با خدمات نگهداری از سالمندان و بیماران تا سال ۱۴۱۰، می ‌تواند زمینه بسیار خوبی برای سرمایه‌ گذاری ایرانیان به حساب آید.

خرید و فروش سهام و خدمات بازار سرمایه

همان ‌طور که شاهدید، در حال حاضر بورس و امور خرید و فروش سهام در کشور بیشتر بر سر زبان‌ ها افتاده و مرسوم ‌تر شده است. به ویژه امروزه که سیستم ‌ها و انواع ابزارها به جهت تحلیل و شناخت بازار در دسترس عموم قرار گرفته است. مردم با استفاده از این تجهیزات و ابزارهای تحلیلی می ‌توانند ضرر و زیان خود را به صفر برسانند و با خیال راحت ‌تر در این مسیر سرمایه ‌گذاری گام بردارند. از طرف دیگر شرکت ‌های بزرگ به منظور کاهش ریسک ورشکستگی برای جذب مشتری به سمت این بازار گرایش پیدا می کنند و سهام شرکت خود را به فروش خواهند رساند.


حتما بخوانید : آموزش نوسان گیری روزانه در بورس


علاقه ‌مندان به این بازار قادرند با کمی وقت گذاشتن در کلاس ‌های آموزشی حضوری یا آنلاین، تکنیک‌ های مربوط به معاملات را یاد بگیرند و پس از آن در هر جایی با موبایل یا لپ‌ تاب خود می ‌توانند به امور خرید و فروش سهام بپردازند و کسب درآمد داشته باشند. از آنجایی که امور معاملات سهام نیاز به مراجعه حضوری به مکان خاصی ندارد، درصد زیادی از مردم جامعه این امر را به عنوان شغل دوم خود پذیرفته ‌اند و به خرید و فروش سهام در این بازار می ‌پردازند. پیش ‌بینی شده است که با بهتر شدن اوضاع کشور از نظر سیاسی و استراتژی های مالی و اقتصادی، بازار بورس تا ۱۰ سال آینده به یکی از بهترین پتانسیل ‌های سرمایه‌ گذاری در ایران تبدیل شده و افراد و سرمایه‌ گذاران می‌توانند سرمایه خود را در ایرن بازار تزریق کنند.

خدمات حوزه گردشگری

یکی از کسب و کارهای آینده ‌دار در ایران، خدمات حوزه گردشگری به شمار می رود. در آینده نه چندان دور خدمات حوزه گردشگری به عنوان جایگزین اقتصاد نفتی ایران به حساب خواهد آمد، به همین خاطر این فعالیت در سال ‌های آینده می تواند به عنوان یکی از بهترین زمینه ‌های سرمایه‌ گذاری در کشور محسوب شود. جالب است بدانید که ایران تا سال ۲۰۱۸، ۲۳ مورد آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو داشته که با این تعداد ایران از جایگاه بالایی یعنی جایگاه ۱۰ ام در دنیا برخوردار است.

بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع

این امر هم برای تمامی مردم آشکار است که یکی از دلایل حائز اهمیت به منظور عدم بهره ‌برداری حداکثری از ظرفیت توریست در ایران، فعالیت ‌های سیاسی و تحریم‌ های در نظر گرفته شده در این کشور است که با امید به تسهیل روابط و بهتر شدن اوضاع کشور از نظر درگیری ‌های سیاسی در دنیا، خدمات حوزه گردشگری به عنوان یکی از مشاغل و حوزه‌ های سرمایه‌ گذاری مناسب در ۱۰ سال آینده محسوب می شود.

خدمات و فناوری‌ های حوزه آب

مطابق با تخمین‌ ها، تنها در طول دو هفته ابتدایی بهار امسال، ایران شاهد حدود ۵۰۰ میلیارد متر مکعب بارش بود که تقریبا برابر با تمام ذخیره سفره ‌های آب زیرزمینی شناخته ‌شده در کل کشور است. آن دسته از خدمات و فناوری هایی که به مدیریت مصرف و توزیع آب می ‌پردازند، تا سال ۱۴۱۰ احتمالا در رونق کامل خواهند بود. با این وجود تقریبا همه مطلع هستند که این بهار، می تواند نوید بخش آینده ای روش برای این حوزه باشد.

بررسی‌ های متعدد و البته بحث ‌برانگیز، نشان داده است که ایران سال ‌به‌ سال خشک‌ تر می شود و میزان برداشت ما از سفره‌ های آب زیرزمینی در طول ۴ دهه گذشته هم وضعیت را وخیم تر کرده است، از طرفی افزایش میزان شهرنشینی، مهاجرت از روستاها به شهرها و بالارفتن استانداردهای بهداشتی نیز باعث افزایش تقاضا برای آب می شوند. به این ترتیب، آن دسته از خدمات و فناوری هایی که در زمینه مدیریت مصرف و توزیع آب فعالیت دارند، تا سال ۱۴۱۰ شمسی یا همان ۲۰۳۱ میلادی در رونق کامل قرار خواهند گرفت.

راه اندازی کسب و کار های اینترنتی

در حال حاضر با پیشرفت روز افزون تکنولوژی بیشتر افراد به ویژه در این اوضاع و احوال کرونایی به خرید های آنلاین روی آوردن و پیش بینی می شود تا چند سال آیند بیشتر کسب و کار ها به صورت اینترنتی اداره شوند. البته مشاغل و کسب و کار های اینترنتی تنها به راه اندازی فروشگاه آنلاین محدود نخواهد شد، بلکه در حال حاضر سایت های تخصصی و پرتال بسیاری روی کار آمدند که با تولید محتوا منحصر به فرد، بازدید های بالایی دارند و با گرفتن آگهی های تبلیغ درآمد های بسیار خوبی را کسب می کنند. البته که انتظار می رود که مشاغل اینترنی جز آخرین مشاغلی هستند که رونق خود را از دست خواهند داد.

خدمات و امور مربوط به حوزه سرگرمی و ورزش

اقتصادِ اوقات فراغت هم یکی دیگر از فرصت ‌های سرمایه ‌گذاری در طول سال‌ های آینده به حساب می آید. مشابه مورد گردشگری، خدمات و فناوری ‌های حوزه سرگرمی و ورزش هم نقشی حیاتی در آینده اقتصاد ایران دارند. تا سال ۱۴۱۰، اقتصاد ایران به صورت بالقوه می ‌تواند دست‌ کم حدود ۵۰ درصد بزرگ‌ تر شود، البته در صورتی که در تمام سال ‌های پیشِ رو، جوی آرام و توسعه ‌گرایانه بر اقتصاد کشور حکم ‌فرما باشد.


حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری با سرمایه کم در ایران


این بدین معنی است که در سال ۱۴۱۰، افراد بیشتری به عضویت طبقه متوسط اقتصادی در کشور می پیوندند که همگی تواناییِ مالی هزینه ‌کردن برای سرگرمی را دارند و به این صورت آمادگی در این حوزه می ‌تواند بسیار راهگشا باشد. مشابه مورد گردشگری، خدمات و فناوری ‌های حوزه سرگرمی و ورزش هم نقشی حیاتی در آینده اقتصاد ایران دارند. از جمله زمینه ‌های مناسب برای سرمایه ‌گذاری در این بخش هم می‌ توان به ساخت و مدیریت سالن‌ های سینما، کافه‌ ها، باشگاه ‌های ورزشی و البته ساخت شهربازی اشاره داشت.

انواع خدمات مرتبط با خرده ‌فروشی

پیشنهاد بعدی ما به شما به عنوان یکی از مشاغل و بسترهای سرمایه‌ گذاری آینده ‌دار در ایران در طی ۱۰ سال آینده، انواع خدمات مرتبط با امور خرده‌ فروشی است. نکته جالب توجه اینجاست که خرده فروشی بزرگترین صنعت دنیا به حساب می آید. این یک امر طبیعی است که تقریبا همه ما هر روزه مایحتاج خود را از طریق سوپرمارکت‌ ها و فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای تامین می ‌کنیم. از جهتی فرآیند مصرف ‌گرایی در زمان حال رو به افزایش است و همین روند منجر به پررنگ ‌تر شدن امر خرده فروشی و افزایش اهمیت این شغل در پروسه سرمایه‌ گذاری در ۱۰ سال آینده در ایران خواهد بود.

همچنین در حال حاضر شاهد این هستیم که فرآیند خرده فروشی که در گذشته بیشتر به صورت سنتی با مراجعه حضوری به مغازه‌ ها و فروشگاه‌ ها انجام می ‌شد، الان به لطف اینترنت و فروشگاه ‌های اینترنتی آسان‌ تر شده و با چند کلیک به راحتی می توانید هر وسیله ‌ای را به صورت اینترنتی خریداری نمایید. همین موضوع نیز یکی از عامل ‌های افزایش اهمیت خرده فروشی و سرمایه ‌گذاری خوب در این بستر تا ۱۰ سال آینده در کشور است.

طراحی مد و پوشاک

هرچند در حال حاضر طراحی پوشاک جزو مشاغل پردرآمد به حساب می آید، اما باز هم این رشته جای رشد بیشتری را نیز دارد. تنوع‌ طلبی در جامعه بیشتر شده است و نیاز به پوشاک متنوع یکی از عواملی است که باید به آن به صورت کامل تری پرداخت. تولیدی‌ های لباس روز به روز افزایش می یابند و امکان دارد یک طراح لباس حرفه ‌ای در تولیدی، ده‌ ها میلیون دستمزد دریافت نماید. حتی برخی از طراحان لباس به شکل دورکاری کار می کنند و طرح‌ های خود را به شکل اینترنتی برای مشتریان خود فرستاده و دستمزد خود را می گیرند. این شغل جذاب، می ‌تواند جزو بهترین شغل ‌های آینده ایران قرار گیرد و رفتن به دنبال آن آینده‌ کاری ‌شما را بهتر نماید.

کشاورزی مدرن

تولید و صنعت همیشه در کنار هم نیازهای جامعه را برآورده می ‌کنند. نیاز به غذا از مهم ‌ترین نیازهای بشر است که هیچگاه از بین نخواهد رفت، از همین روی کشاورزی از اول حضور بشر بر روی این کره‌ خاکی اهمیت داشت، ولی روش انجام آن به مرور تغییرات زیادی یافت. کشاورزی مدرن به کمک دستگاه ‌های صنعتی و روش‌ های اتوماتیک صورت می پذیرد. کشاورزی مدرن نه فقط احتیاج به نیروی انسانی را کم تر کرده و به کارها سرعت داده است، بلکه موجب شده تا محصولات بیشتر و با کیفیت‌ تری هم تولید شود. کسی که در بخش کشاورزی مدرن فعالیت می ‌کند، می ‌تواند با استفاده از روش های گلخانه ‌ای در تمام طول سال درآمدزایی نماید. با افزایش جمعیت و نیاز به غذای بیشتر، کشاورزی مدرن و مکانیزه از جمله کارهای پردرآمد در آینده برای ایرانیان خواهد بود.

مشاوره آنلاین و آفلاین

بیشتر افرادی که برای حل مشکلات خود به مشاوران متخصص مراجعه نمی ‌کنند، از صحبت حضوری در مورد مشکلات خود ابا دارند، از همین روی مشاوره آنلاین و آفلاین یکی از بهترین گزینه‌ ها برای این افراد است. این کار با بسترهایی مثل اینترنت و تلفن امکان ‌پذیر است.


حتما بخوانید : سرمایه گذاری کم ریسک و پرسود در ایران


تجربه ثابت کرده است که استقبال از مشاوره‌ های غیرحضوری آنلاین و آفلاین به مراتب بیشتر از مشاوره‌ های حضوری است. بدین ترتیب می ‌توان روی این حوزه در بازار کار آینده حساب کرد. البته در حال حاضر نیز سایت ‌هایی مثل همکده در این زمینه فعالیت می‌ کنند و موفقیت‌ های بسیاری را کسب کرده اند.

آموزش علم و هنر به صورت اینترنتی

یکی از تغییرات مهمی که در کسب و کارها ایجاد شده است و مطمئنا ادامه‌ دار خواهد بود، گرایش به فعالیت‌ های غیرحضوری است. این روش در آموزش نیز مورد استفاده قرار گرفته است و در آینده این امر تشدید خواهد شد. آموزش اینترنتی موجب می‌ شود تا بتوان حوزه‌ کاری خود را گسترش داد. همچنین افراد بیشتری را از اقصی نقاط دنیا در یک زمان خاص آموزش داد. نتیجه آن درآمدزایی بیشتر، در عین حال صرف هزینه و وقت کمتر است. آموزش‌ های آنلاین و اینترنتی این پتانسیل را دارد که جزو بهترین شغل ‌های ایران در آینده باشد. سایت فرادرس را می ‌توان به عنوان یک نمونه‌ موفق در این زمینه مثال زد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

اینها همه کسب و کارهایی بودند که برای سرمایه گذاری در آن ها می توانید اقدامات لازم را انجام دهید، ولی سرمایه گذاری های سنتی و به غیر از کسب و کار در حوزه های بورس، خرید طلا و سکه، سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و به ویژه بیت کوین، سرمایه گذاری در بخش املاک و مستقلات و تمام کسب و کارهایی که به صورت مستقیم با افزایش تورم، افزایش خواهند یافت، می توانند برای آینده سرمایه گذاری امن و بسیار پرسودی به حساب آیند ولی شناسایی بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم و پاسخ به این سوال که بهترین سرمایه گذاری در زمان رکود تورمی چیست را باید با توجه به اتفاقات، تصمیمات و سیاست های مختلف در همان سال شناسایی کرد.

امیدوارم از این مقاله که در مورد بهترین سرمایه گذاری در ده سال اینده توضیح داد، نهایت استفاده را برده باشید.

اگر سوالی در مورد بهترین سرمایه گذاری در ایران دارید که در متن جوابی پیدا نکردید؟ (در بخش نظرات بپرسید لطفا)

برای دوستانتان بفرستید: