برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران کدام است؟

با داغ تر شدن بازار ارزهای دیجیتال در دنیا و ایران، مشتاقان این بازار سودآور و پرریسک به دنبال بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران هستند تا بتوانند از خدمات آن به صورت ایمن استفاده کنند. بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران باید از ارزهای زیادی پشتیبانی کند، کارمزد انجام تراکنش در آن پایین و حتی صفر باشد، سابقه معاملاتی نسبتا طولانی مدتی داشته باشد، بسیار ایمن باشد و کاربران بتوانند به راحتی به آن اطمینان کنند، فضای کاربری ساده ای داشته باشد تا همه افراد بتوانند برای خرید و فروش ارز دیجیتال در آن اقدام کنند و بهتر است که کیف پول اختصاصی خود را هم داشته باشد تا کاربران آن رضایت بیشتری داشته باشند. همچنین بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران باید کاربران زیادی داشته باشد تا خرید و فروش در آن در زمان کوتاهی انجام شود. پس اگر دوست دارید بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال را بشناسید، این مطلب بهترین راهنما برای شماست.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

به منظور تبدیل ریال به بیت کوین یا اتریوم و یا تبدیل ارزهای دیجیتال به ریال چکار کنیم؟ نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی های ایرانی چگونه است؟ این ها سوالاتی هستند که می‌ توانند با توجه به مقدار خرید، هدف از خرید و حسابی که در اختیار دارید و دیگر عوامل، پاسخ متفاوتی داشته باشند. در ایران، صرافی ‌های آنلاین زیادی وجود دارند که می ‌توانید از آنها ارزهای دیجیتال شناخته ‌شده مثل؛ بیت ‌کوین، اتریوم، لایت ‌کوین، تتر، ریپل، بیت ‌کوین ‌کش و … را خریداری کنید یا به آنها بفروشید، ولی به همه صرافی ‌های آنلاین ایرانی نمی ‌توان اطمینان کرد! خرید ارز دیجیتال، به سادگی خرید اینترنتی است که با کارت بانکی پرداخت آنلاین را انجام می‌ دهید. این صرافی ‌های آنلاین نیاز به احراز هویت دارند و این بدین معنی است که باید تصویر کارت ملی، کارت بانکی و گاهی سلفی خودتان را برای آن ها ارسال کنید.


حتما بخوانید : آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال | کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟


این کار برای جلوگیری از کلاهبرداری صورت می پذیرد ولی با این وجود با فرستادن مدارک هویتی، امکان دارد از اطلاعات شخصی شما سوء استفاده کنند و متاسفانه روشی برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت نیز وجود ندارد. چاره این است که احراز هویت را در یک سایت معتبر انجام دهید، سایتی که شناخته شده و از حجم معاملات بالایی برخوردار است تا هربار نیاز نداشته باشید تصویر مدارک هویتی ‌حود را در اختیار صرافی ‌های آنلاین متفرقه قرار دهید. در نظر داشته باشید که به صورت کلی تجربه نشان داده که احتمال هک شدن صرافی ‌ها بالاست، لذا تنها سرمایه ‌ای که توانایی از دست دادن آنرا دارید در صرافی نگهدارید. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بی طرفانه به بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان که شامل چند صرافی به نام های؛ والکس، نوبیتکس، رمزینکس، بید ارز، کوین نیک، اکسکوینو، اوکی اکس، اکسیر و … بی اندازیم.

تفاوت اصلی صرافی های ارز دیجیتال

در حوزه ارزهای دیجیتال دو نوع صرافی وجود دارد. یکسری از صرافی ها به صورت مستقیم ارزهای دیجیتال را به شما می ‌فروشند و در ازای آن پول فیات مثل ریال یا دلار دریافت می کنند. در این صرافی ها قیمت خرید یا فروش ارز دیجیتال به وسیله خود صرافی تعیین می شود. در مقابل، نوع دیگری از صرافی ها وجود دارد که خریدار و فروشنده ارزهای دیجیتال را به هم وصل کرده و به عنوان یک واسطه عمل می کند. در این صرافی ها قیمت ارزهای دیجیتال به وسیله خود خریدار و فروشنده تعیین می گردد. در صرافی های ارز دیجیتال می توانید ۳ کار زیر را انجام دهید؛ خرید ارز دیجیتال، فروش ارز دیجیتال و یا تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر مانند تبدیل بیت کوین به اتریوم یا تتر.

مراحل خرید و فروش در صرافی های آنلاین

  1. فروشنده/ خریدار پس از ثبت نام و احراز هویت، پیشنهاد فروشنده/ خریدار خود را ثبت می کند.
  2. کسانی که قصد خرید دارند پس از ثبت نام و احراز هویت می توانند از بین پیشنهادات فروش، پیشنهاد مورد نظر خود را انتخاب کرده و درخواست خرید ثبت کنند.
  3. در این مرحله بعد از تائید فروشنده، خریدار مبلغ ریالی معامله را به حساب صرافی مورد نظر واریز می کند.
  4. بعد از واریز وجه، فروشنده ارز مجازی را به والت خریدار انتقال داده و لینک تراکنش را ثبت می کند.
  5. بعد از تائید انتقال ارز دیجیتال، مبلغ ریالی به حساب فروشنده واریز می شود.

صرافی خارجی بهتر است یا ایرانی؟

پاسخ این سوال کاملا منحصر به فرد است است، همانطور که مثلا یک فرد استفاده از خودروی داخلی را مناسب تر از خودروهای خارجی می داند و دیگری برعکس، لذا ما با استفاده از چند معیار مهم به بررسی معتبرترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی می ‌پردازیم. این معیار ها به شرح زیر هستند :

پشتیبانی از ریال : در این صرافی ها شما می توانید با استفاده از کارت بانکی تحت شتاب پول پرداخت نمایید و ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.

زبان : یکی از حائز اهمیت ترین ملاک های انتخاب یک صرافی زبان و کشور های قابل پذیرش است، چنانچه در زبان انگلیسی ضعف دارید بهتر است از صرافی های ایرانی استفاده نمایید.

رتبه الکسا و قدمت : اگرچه رتبه الکسا معیار خوبی برای سنجش اعتبار سایت های مختلف نیست، ولی تا حدود زیادی می توان رغبت کاربران ایرانی برای استفاده از سایت را تعیین کرد. همچنین قدمت ثبت دامنه نشان جدیت در کار و سابقه یک سایت به حساب می آید.


حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است؟


قابلیت پیگیری و شکایت : بزرگ ترین مزیت صرافی های معتبر ایرانی قابل پیگیری بودن آن است، چنانچه در تراکنش های خود به اختلاف خوردید و پشتیبانی سایت به شما پاسخ مناسبی نداد، شما می توانید بر اساس قانون از آنها شکایت داشته باشید.

نحوه تشخیص بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

پیش از این که معامله یا ترید ارز دیجیتال را در صرافی موردنظر آغاز نمایید، بررسی های لازم را در مورد معتبر بودن آن صرافی انجام دهید. در این راستا توصیه می کنیم از صرافی ناشناخته استفاده نکنید. پیش از انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای انجام معامله، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • پشتیبانی صرافی موردنظر به چه صورت است.
  • بررسی کنید که صرافی موردنظر چقدر در بازار اعتبار دارد.
  • کارمزدها و نحوه قیمت گذاری ها در صرافی موردنظر چگونه است.
  • صرافی موردنظر چه تعداد کاربر دارد و حجم معاملات آن چقدر است.
  • بررسی نمایید آدرس صرافی در لیست اسکم یا همان کلاهبرداری نباشد.
  • سرمایه گذاران صرافی چه کسانی هستند و چقدر سرمایه در حال گردش است.
  • دامنه صرافی موردنظر را بررسی کرده و آدرس صرافی را در مرورگر خود بوکمارک کنید.
  • در زمان بررسی صرافی ارز دیجیتال از کلیک کردن روی لینک های آنلاین خودداری کنید.
  • تحقیق کنید که چه تیمی پشت این صرافی وجود دارد و وضعیت استفاده از تکنولوژی به وسیله صرافی چگونه است.
  • از سرمایه گذاران و کاربران صرافی موردنظر در مورد صرافی سوال کنید و بررسی کنید که صرافی سابقه معتبری دارد یا خیر.
  • سایت، بلاگ و شبکه های اجتماعی صرافی را بررسی کنید؛ اطمینان یابید که این صرافی فعال است و برای کسب و کار خود هزینه می نماید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال بدون تحریم

نحوه پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ترید

به منظور یافتن بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ترید در ایران، می توانید یکی از کلمات کلیدی زیر را در گوگل جستجو نمایید :

  • خرید بیت کوین
  • فروش بیت کوین
  • خرید ارز دیجیتال
  • فروش ارز دیجیتال
  • خرید و فروش بیت کوین
  • خرید و فروش ارز دیجیتال

نکته بینهایت مهم : در هر کدام از صرافی ‌های ارز دیجیتال که ثبت نام کردید، توصیه می‌ کنیم به هیچ وجه اطلاعات حساب کاربری خودتان را در اختیار دیگران نگذارید و حساب ‌خود را کرایه ندهید. برخی از افراد با ترفندهایی مثل وعده سود ماهیانه، حساب کاربری سایر کاربران را اجاره می کنند. این افراد از این کار برای پولشویی استفاده کرده و پول های دزدی خودشان را به این حساب منتقل می کنند.


حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج در سال ۲۰۲۱ کدام ارزها هستند؟


لذا کسی که حساب را اجاره کرده است، با استفاده از پول‌ های کلاهبرداری اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال می کند. تمام مسئولیت این کار به عهده صاحب حساب است و در صورت پیگیری به وسیله مراجع قانونی، فردی که حسابش را اجاره داده است، مورد بازخواست قرار می گیرد، از همین روی کرایه دادن حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال غیرقانونی است. در ادامه به معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال خواهیم پرداخت؛

صرافی والکس

والکس، از جمله بازارهای معاملاتی ایرانی در زمینه خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال است که توانسته است پلتفرمی حرفه ‌ای و با امنیت بالا را در اختیار کاربران خود قرار دهد. در صرافی والکس، کاربران قیمت های پیشنهادی خرید و فروش ارزهای دیجیتال را اعلام می کنند و به صورت مستقیم می توانند با هم به معامله ارز دیجیتال بپردازند. امروزه تعداد کاربران والکس، بیش از ۱۴۰ هزار کاربر است. رتبه الکسای این سایت در حال حاضر ۳۰۰ ایران است و قدمتی حدودا ۱ ساله دارد. برخی از ویژگی‌ های والکس به شرح زیر است :

  • پشتیبانی سریع و ۲۴ ساعته
  • قابلیت معامله در هر ساعت از شبانه روز
  • قابلیت انجام معامله جفت ارز با ارز دیجیتال تتر
  • ارائه ابزار‌های تحلیلی و چارت قیمتی مثل نمودار‌های شمعی
  • پوشش دادن ارز‌های شاخصی مثل بیت کوین، اتریوم، تتر و دیگر ارزهای دیجیتال
  • قابلیت دعوت دوستان به والکس با کد دعوت شما و دریافت ۲۰ درصد تخفیف کارمزد
  • ذخیره امن دارایی ‌ها به صورت سخت افزاری به منظور جلوگیری از سرقت ارزهای دیجیتال

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس خود را اولین بستر دانش ‌بنیان تبادل رمز ارزها با تاییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری معرفی می کند. نوبیتکس از جمله سایت ‌های داخلی است که در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارد و امروزه نوبیتکس رتبه ۲۲۵ الکسای ایران را دارد و از قدمتش اطلاعاتی در دست نیست.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


حائز اهمیت ‌ترین قابلیت نوبیتکس، امکان سفارش دهی در بازار‌های رقابتی است. برخی از ویژگی ‌های دیگر نوبیتکس به شرح زیر است :

  • پوشش رمزارز‌های مختلف و پرتقاضا
  • انجام معامله در هر ساعت از شبانه روز
  • کیف پول اختصاصی و حفاظت از کلید خصوصی به صورت آفلاین برای جلو‌گیری از هک شدن
  • وجود بازارهای ریالی است. در این بازارها امکان معامله ارزهای دیجیتال به ‌صورت جفت ارز ریالی وجود دارد
  • هزینه بسیار کمی تحت ‌عنوان کارمزد معاملات در نظر گرفته‌ شده و این کارمزد از هر دو طرف معامله دریافت می ‌شود
  • روند احراز هویت در سامانه نوبیتکس بسیار ساده است و از طرفی پروسه احراز هویت، باعث شده که کاربران بتوانند در فضایی امن فعالیت کنند

صرافی رمزینکس

رمزینکس از جمله صرافی‌ های معتبر اینترنتی به حساب می آید که علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال، بخش مجزایی برای ترید هم دارد، به همین خاطر رمزینکس را می‌ توان یکی از موارد بهترین صرافی ارز دیجیتال داخلی نیز معرفی کرد. علاوه بر آن رمزینکس بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال برای مبتدیان و تازه‌ کارها نیز به حساب می آید. برخی از ویژگی ‌های رمزینکس به شرح زیر است :

  • تامین امنیت بالا از طریق ذخیره دارایی‌ در کیف پول سرد
  • فرآیند‌های پرداخت و ترید در رمزینکس با سرعت بالایی صورت می پذیرد
  • طراحی کاربری آسان که برای تازه‌ کارها و مبتدیان نعمتی به حساب می آید
  • معاملات خرید و فروش در رمزینکس بدون واسطه و به صورت مستقیم صورت می پذیرد

صرافی معاملاتی بید ارز

بید ارز به صورت واسطه بین فروشنده ارز دیجیتال و خریدار ارز دیجیتال عمل می کند که البته کیف پول ارزی برای کاربران به وجود نمی آید و کاربر میتواند کیف پول خود را هر جایی که تمایل داشته باشد ایجاد کند و شارژ کند و تنها آگهی فروش خود را نسبت به موجودی خود ثبت کند و در صورت پیدا شدن خریدار از کیف پول خود منتقل می کنند و پس از انتقال شماره تراکنش TxID را برای مشاهده بید ارز و خریدار اعلام میکند. پلتفرم بید ارز، زمینه ساز یک مکان مطمئن برای تبادل ارز‌های دیجیتال با قیمت‌ هایی کاملا مناسب است. تمرکز اصلی این سایت بر روی تکنولوژی بلاکچین است. بید ارز باپوشش رمزارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، دوج، تتر و … و با قابلیت سفارش گذاری آفلاین که معامله در آن بین کاربران انجام شده است از صرافی های ایرانی است. این سایت را می توان بهترین صرافی ارز دیجیتال تهران دانست. برخی از ویژگی های بید ارز به شرح زیر می باشد :

  • سرعت بالای انجام معاملات
  • پیگیری قیمت لحظه ‌ای ارزهای مختلف
  • تضمین امنیت در پرداخت طرفین معامله
  • یک صرافی با روش کار بازار معاملاتی است
  • انجام خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی بدون واسطه
  • فقط به عنوان واسطه عمل کرده و دارایی سرمایه گذاران را در نزد خود نگهداری نمی کند

صرافی اکسیر

در این سایت لوگوی سایت ساماندهی وجود دارد ولی هنوز تایید نشده است. این صرافی ادعا می کند کیف پول های آنلاینش از سرویس های فوق امن شرکت آمازون استفاده می کند که از دسترسی چند لایه و محافظت شده برخوردار است. در این سایت سطوح کاربران به پنج دسته تقسیم شده که برای مبتدیان حدود ۰.۰۲۵ درصد کارمزد می گیرد. صرافی دارای پشتیبانی تلفنی و تیکتی است و شرایط استفاده  از خدمات و تعهدات کاربران در آن به صورت شفاف موجود است. امروزه اکسیر رتبه ۲۴۰۰ الکسای ایران را دارد و از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. اکسیر پلتفرم داخلی است که برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارز‌ها با واحد پولی ریال مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از ویژگی های اکسیر به شرح زیر می باشد :

  • ارائه پشتیبانی شبانه روزی
  • آموزش دادن و پشتیبانی قوی
  • ارائه API به برنامه نویس‌ ها و توسعه دهندگان

نکات مهم درباره بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

  1. برای دیدن قیمت های رمزارز در بعضی از صرافی ها حتما باید احراز هویت کنید.
  2. تنبلی نکنید و حتما در تمامی سایت ها ثبت نام کنید، بخاطر این که همیشه مسلط به بازار خرید و فروش می کنید.
  3. پیش از خرید و فروش حتما از مدیر سایت در مورد زمان پرداخت بپرسید چون با توجه به مناسب ها و … شاید تاخیر داشته باشند.
  4. به منظور نگهداری طولانی مدت ارزهای دیجیتال، از کیف پول‌ های معتبر استفاده نمایید. معرفی انواع کیف پول بیت کوین را اینجا بخوانید.
  5. هرگز با افراد مستقیم کار نکنید. شاید در موارد خیلی نادری ارزان تر خریداری کنید یا گران تر به فروش برسانید، اما در نهایت متضرر می شوید.
  6. حتما مقدار دقیق ارز را با مقدار تومان در ماشین حساب سایت محاسبه کنید سپس خرید کنید، به خاطر این که بعضی از صرافی ها مثل بیت برگ متغییر هستند.
  7. معامله ارزهای دیجیتال نیاز به دانش و مهارت کافی در این حوزه دارد. درک کافی از نحوه کارکرد این ارزها، پلتفرم‌ها و ابزارهایی که در دسترس هستند لازم و ضروری است.
  8. ارزهای دیجیتال زیادی در بازار است و بیشتر آن ها از نوسانات بسیار زیادی برخوردارند. کلاهبرداری‌ها نیز مزید بر علت شده تا این بازار به بازاری بسیار پرریسک تبدیل شود، لذا پیش از هر اقدامی تحقیق و بررسی انجام دهید و پرس ‌و جو نمایید.
  9. تعداد زیادی از صرافی‌ های خارجی همانند coinbase، kraken، Poloniex، Bittrex، Bitfinex، Bithumb، Coinone اجازه عضویت به ایرانیان را نمی ‌دهند، لذا در این صرافی ‌ها برای افتتتاح حساب اقدام نکنید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار میکند ؟ از آن جایی که وبسایت ‌های خارجی معروف و معتبر مانند بایننس، کوین بیس، بیت رکس و … برای دسترسی ایران محدود شده ‌اند و ایران در لیست تحریم آن ‌ها قرار گرفته است، بهتر است برای خرید و فروش بیت کوین، از صرافی‌ های ارز دیجیتال داخلی استفاده کنید. بدیهی است که شما برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال، همانند سایر ارزها، باید به یک صرافی مراجعه نمایید. از آن جایی که ارز‌های دیجیتال وجود فیزیکی ندارند و به صورت دیجیتال و مجازی مبادله می ‌شوند، صرافی‌ های ارز دیجیتال نیز به صورت مجازی به خرید و فروش می ‌پردازند. صرافی‌ های ارز دیجیتال اغلب امکانات و ویژگی ‌های گوناگونی ارائه می دهند.

به صورت کلی صرافی‌ های ارز دیجیتال در جهان به دو صورت به فعالیت می ‌پردازند. یا به صورت مستقیم ارز‌های دیجیتال را به فروش می ‌رسانند و در ازای این ارز‌ها پول فیات از جمله ریال، دلار، یورو و … دریافت می ‌کنند و یا به صورت واسط بین خریدار و فروشنده عمل می ‌کنند. در نوع اول قیمت ارز‌های دیجیتال مستقیما توسط صرافی ارز دیجیتال مشخص می ‌شود، ولی در نوع دوم قیمت ارز‌های دیجیتال توسط خود فروشنده ارز تعیین می ‌گردد. به نوع اول صرافی ‌های ارز دیجیتال، صرافی کارگزار می گویند و نوع دوم آن‌ها به بازار معاملاتی شناخته می ‌شوند. بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران نیز یکی از همین دو نوع صرافی می‌باشد. عمدتا در ایران تعداد صرافی‌ هایی که به صورت واسطه در حوزه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال فعالیت می ‌کنند، بیشتر است. معیارهای شناخت بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها به صورت خلاصه موارد زیر است؛

  • امنیت
  • اعتبار
  • پشتیبانی
  • احراز هویت
  • میزان کارمزد
  • حجم معاملات
  • تسویه حساب‌ ها
  • رابط کاربری سایت
  • نحوه قیمت ‌گذاری‌ ها
  • قیمت‌ های واقعی و لحظه ‌ای
  • تنوع در تعداد ارز‌های دیجیتال
  • نداشتن محدودیت خرید و فروش

نظر شما راجب بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران چیست؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال بدون تحریم رو میشناسید، دوست دارید مطلب بعدی سایت در خصوص این مورد باشد؟

هر نظر یا تجربه ای از کار کردن و خرید و فروش در صرافی ارز دیجیتال ایرانی داشتید، حتما در بخش ارسال دیدگاه ها بنویسید تا بقیه هم استفاده کنند.

برای دوستانتان بفرستید: