Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بهترین بازار سرمایه گذاری در حال حاضر کدام بازار است؟

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین بازار سرمایه گذاری در حال حاضر کدام بازار است؟

بهترین بازار سرمایه گذاری در حال حاضر کدام بازار است؟ بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع بازاری است که بتواند دارایی، سرمایه گذاران خود را حفظ کند و در قدم برای افزایش آن اقدام کند. در حال حاضر شاید بورس، بازار ارز، طلا و سکه، خودرو، مسکن و … در حالت افت قیمت قرار داشته باشند، لذا شناخت بهترین بازار سرمایه گذاری در حال حاضر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بازار بورس، طلا و سکه، بازار ارزهای خارجی مثل دلار، بازار خودرو، مسکن، ارز های دیجیتال، سپرده های بانکی و صندوق های سرمایه گذاری همه و همه نیازمند شناخت کافی از بازار، تجربه معامله و داشتن سرمایه هستند و بعضا در زمانی که بیشتر بازارهای مالی با دلار در حال افت ارزش موقت هستند، بهترین سرمایه گذاری در شرایط فعلی ایران می تواند سرمایه گذاری روی مهارت های پولساز و یادگیری بازار های مالی و روانشناسی معامله باشد تا بتوانید در زمان رونق بازار با سرمایه و دانش بیشتری برای سرمایه گذاری در بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران اقدام کنید.

بهترین بازار سرمایه گذاری در حال حاضر

همواره سرمایه گذاری یکی از کارهای ریسک دار در زندگی افراد است و افراد مختلف با مقدار سرمایه متفاوت به دنبال روشی مطمئن برای سپردن پول خود هستند. بعضی اوقات کارهایی که پرسود هستند، ریسک بالایی به همراه دارند. البته برعکس این حالت نیز وجود دارد و این بدین معنی است که شما با سرمایه گذاری در حوزه های کم خطر، قادرید سود کافی کسب کنید. از جمله این حوزه ها سپرده های بانکی به حساب می آید. البته با توجه به شرایط تورم در چند سال اخیر ممکن است که ارزش پول شما کاهش یابد.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


از جمله سرمایه گذاری هایی که می تواند در بلندمدت بازدهی مثبتی داشته باشد، سرمایه گذاری روی خودتان است. یعنی این که اگر شما به جای سرمایه گذاری در بورس و بازار طلا روی خودتان هزینه کنید یا شغل دوم برای خود ایجاد کنید می توانید در طولانی مدت سود بسیاری کسب کنید. شما اگر سرمایه خود را برای گسترش توانمندی های خود صرف کنید، می توانید در طولانی مدت از دانش و مهارت خود استفاده نمایید، در حقیقت گسترش فناوری زمینه ساز بسیاری از تحولات در بازار شده است به شکلی که شما برای سرمایه گذاری در بازار باید دانش و تجربه کافی داشته باشید.

داشتن ایده های جدید برای سرمایه گذاری زمینه ساز پیشرفت های شگرف است. ایده های شما باید به شکلی باشد که هیچ نمونه داخلی نداشته باشد، بسیاری از افراد از ایده های جدید استقبال می کنند شما با داشتن دانش کافی نسبت به بازار و با استفاده از ایده های جدید می توانید زمینه رشد خود را فراهم آورید. در این راستا می توانید ایده های خود را در به شکل بنگاه های کوچک در آورید که این بنگاه ها موجب ایجاد اشتغال زایی می شوند و زمینه برای توسعه کسب و کار شما را افزایش می دهند. در ادامه سعی داریم تا بهترین بازار های سرمایه گذاری را برای ایرانیان بیان کنیم، پس با کد بورسی همچنان همراه باشید.

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

بسیاری معتقدند که بهترین بازار سرمایه گذاری در حال حاضر و حتی در آینده، بازار ارزهای دیجیتال است. بازار ارز دیجیتال نسبت به بازارهایی که در ادامه عنوان می کنیم جدید‌تر و پر ریسک تر است. سودهای اخیر در این بازار باعث شده بسیاری از سرمایه‌ گذاران و حتی صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اقدام کنند. همین استقبال کثیر، باعث کاهش بی ‌اعتمادی‌ های گذشته به این بازار گشته است.

همان طور که می دانید، شناخته‌ شده ‌ترین ارز دیجیتال بیت کوین است که افزایش یا کاهش قیمت دیگر ارزهای دیجیتال طی سال ‌های گذشته وابسته و در جهت افزایش یا کاهش قیمت بیت ‌کوین بوده است. با توجه به تأثیرپذیری قیمت بیت کوین از هالوینگ احتمالا در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد مجدد بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود. از طرف دیگر کشورهای مهمی مثل آمریکا، آلمان و چین که قطب‌ های بزرگ اقتصادی در جهان به حساب می آید به سمت راه‌ اندازی پلتفرم ‌هایی برای استخراج ارزهای دیجیتال روی آورده ‌اند.

بهترین بازار برای سرمایه گذاری در سال 1400

همین موضوع اعتماد به این ارزها را افزایش خواهد داد و باعث کشش سرمایه گذاران به این بازار می ‌شود. سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال همان‌طور که می‌تواند سود قابل ‌توجهی به همراه داشته باشد، با زیان ‌های سنگینی نیز همراه بوده است. برای مثال بیت کوین که در آغاز، کار خود را در اکتبر سال ۲۰۰۹ با ۰.۷ سنت شروع کرد در طی قریب به ۸ سال رشدی ۲۸ میلیون برابری را تجربه کرد و در دسامبر سال ۲۰۱۷ هر واحد آن به ۲۰.۰۰۰ دلار رسید و در ادامه قیمت بیت کوین کاهش یافت و تا سال ۲۰۱۸ هر واحد آن تا ۳.۱۲۵ دلار تنزل پیدا کرد و اخیرا هم که سقف جدید و بسیار بالایی را از خود به ثبت رساند، از همین روی سرمایه گذاری در این بازار به ریسک‌پ ذیری بسیار بالایی نیاز دارد و مناسب همه افراد نیست. اگر دوست دارید بدانید که آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ چطور رقم میخورد این مطلب را مطالعه کنید.

سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت

برای اکثر افراد، سود حدود ۲۰ درصدی صندوق درآمد ثابت چندان جذاب به نظر نمی آید، به ویژه برای آن دسته از افرادی که در ابتدای سال ۹۹، دیدند که در چهار روز هم می ‌شود به سود ۲۰ درصدی رسید. با این حال صندوق درآمد ثابت، جذابیت ‌هایی دارد که نمی‌ شود به سادگی از کنار آن گذشت. اولین نکته جذاب در این صندوق ‌ها این است که ۱۵ درصد از پرتفوی صندوق، از سهام تشکیل می‌ شود. برای همین یک صندوق معمولی می ‌تواند به اندازه ۸۵ درصد سود بانکی ۵ ساله به علاوه ۱۵ درصد از بازدهی سهام را محقق نماید.


حتما بخوانید : تفاوت صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت با سپرده های بانکی


همانطور که می ‌بینید بازدهی صندوق با درآمد ثابت می ‌تواند بهتر از سکه، تورم، دلار یا زمین مسکونی باشد، ولی نوسان‌ های شدید بورس را ندارد. اتفاق بسیار خوب این است که وقتی صندوق درآمد ثابت خریده ‌اید، به سود شما هم سود تعلق می گیرد. در بانک، سود شما را به حساب دیگری می ‌ریزند و شامل بهره بلندمدت نمی ‌شود، از طرفی اگر بخواهید پول خود را از بانک بردارید، باید جریمه بپردازید، ولی در صندوق درآمد ثابت، فروختن واحدهای ETF درآمد ثابت جریمه ندارد، بنابراین گزینه صندوق درآمد ثابت شاید جدی گرفته نشود، ولی با توجه به میزان بسیار پایین ریسک و نقدشوندگی فوق ‌العاده، در کنار سهام در پرتفوی بهترین سرمایه ‌گذاری جای می ‌گیرد. بهترین بازار برای سرمایه گذاری افرادی که ریسک پذیری به مراتب پایین تری دارند، صندوق درآمد ثابت است.

سرمایه گذاری در حوزه مسکن

سرمایه ‌گذاری در املاک پیچیدگی ‌های خاص خودش را دارد، ولی همواره بسیار بر این باورند که بهترین بازار سرمایه گذاری در حال حاضر و به صورت کلی همیشه، بازار مسکن است، ولی به این خاطر که بسیاری از مردم، مسکن را بهترین سرمایه ‌گذاری ممکن می دانند، آن را در این مقاله آوردیم. شباهت رفتار زمین مسکونی به سکه طلا بسیار زیاد است. برای این که این شباهت را بهتر ببینید، به خط‌ چین آبی در دو نمودار دقت نمایید. شیب نمودار هر دو دارایی، اندکی بیشتر از شیب درآمد ثابت ۲۰ درصد است.

چنانچه قیمت سکه و زمین را با تورم تعدیل کنیم، ضریب همبستگی دو دارایی ۰.۵۷ خواهد بود که یک همبستگی نسبی را نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که در این محاسبه، رشد حجم پول در نظر گرفته نشده است. چیزی که باقی مانده، بیانگر رفتار سرمایه ‌گذاران در دو حوزه طلا و مسکن است. این ارتباط نشان می ‌دهد که خریداران سکه، به نظر رفتاری بی ‌شباهت به کسانی نیستند که زمین سفت را بهترین سرمایه ‌گذاری به حساب می آورند. زمین در مقابل مسکن؛ زمین مسکونی استهلاک ندارد. کسی که در سال ۱۳۴۰ هزار متر زمین خریده، هنوز همان هزار متر را با همان کیفیت دارد، ولی خانه به مرور ارزش خود را از دست خواهد داد.


حتما بخوانید : فروش متری مسکن در بورس – پیش فروش متری مسکن در بورس کالا


به عنوان مثال برای این که یک ملک نوساز کلید نخورده صد متری خریداری کنید، لازم است که دو واحد ۲۵ سال ساخت صدمتری را به فروش برسانید. از نظر ریاضی می‌ توان گفت که آپارتمان، سالی ۲.۵ درصد از ارزش خود را از دست خواهد داد، ولی ملک یک برتری نسبت زمین دارد. شما می ‌توانید ملک را اجاره بدهید و حدود ۷ درصد از قیمت آن را به عنوان اجاره دریافت نمایید، بنابراین خرید مسکن به علاوه اجاره، در بلندمدت ۵ درصد بازدهی واقعی به همراه دارد، لذا خرید خانه و اجاره دادن آن، از خرید و نگهداری سکه و دلار و زمین بهتر است. همینطور به علت تشابه رفتار سکه و زمین، فکر بدی نیست که اجاره‌ های دریافتی از مسکن را به سکه طلا تبدیل کنیم تا پس از ۲۵ سال بجای از دست دادن نصف ارزش دارایی خود، بتوانیم خانه ‌ای بهتر و بزرگ ‌تر خریداری کنیم.

سرمایه گذاری در سکه طلا

افراد زیادی هستند که سکه طلا را بهترین سرمایه ‌گذاری در ایران می ‌دانند. هستند کسانی که به ‌صورت منظم پس ‌انداز خود را به سکه تبدیل کرده و آن را در گاو صندوق نگه می دارند. سکه طلا، نقدشوندگی خوبی دارد، ولی نگهداری سکه خالی از ریسک نیست. اگر در خانه، ۱۰۰ سکه طلا داشته باشید، حتما به درب ضدسرقت، دزدگیر، گاو صندوق و بیمه هم نیاز دارید، ولی گذاشتن همین رقم در بورس، به تجهیزات امنیتی نیاز نخواهد داشت.

با این حال بازدهی سکه، قابل رقابت با بازدهی بورس نیست، سکه طلا به عنوان یک سرمایه ‌گذاری جایگزین و برای پوشش ریسک و متنوع‌ سازی سبد، جذابیت بسیار بالایی دارد. این را هم باید در نظر داشته باشید که قدرت خرید دلار، با شیبی ثابت کاهش پیدا می کند و هر ۳۰ سال نصف می ‌شود، ولی قدرت خرید طلا با نسبت خوبی، ثابت خواهد ماند. بنابراین چنانچه قصد سرمایه‌ گذاری در بورس را ندارید، سکه طلا انتخاب بهتری است تا خرید دلار و نگهداری آن.

به آسانی نمی شود سکه را به عنوان بهترین سرمایه‌ گذاری توصیه کرد. سکه با ترند ثابت ۲۰ درصد افزایش قیمت را تجربه می کند. اغلب فاصله زیاد از این خط با کاهش قیمت جبران می ‌شود، از همین روی می ‌توانیم حدس بزنیم که امروزه، قیمت سکه گران باشد. به عنوان مثال چنانچه نااطمینانی کرونا و افزایش قیمت جهانی دلار را مسئول رشد قیمت سکه بدانیم، توقع بی ‌جایی نیست که بگوییم با از بین رفتن این نگرانی، قیمت طلا و به دنبال آن سکه نیز کاهش یابد. با مقایسه نمودار سکه طلا با خط تورم، ثابت شده است که محرک اصلی برای قیمت طلا، افزایش حجم نقدینگی است. همین نمودار به ما می گوید که در بلندمدت، بازدهی واقعی سکه تقریبا نزدیک به صفر خواهد بود. یعنی سکه تنها می ‌تواند قدرت خرید شما را حفظ کند، ولی چنانچه یک سکه را برای مدت صد سال در گاو صندوق بگذارید، هرگز صاحب دو سکه نخواهید شد.

سرمایه گذاری در بورس

بسیار معتقدند که بهترین بازار سرمایه گذاری بورس است. برای ورود به بازار سرمایه نیازی به سرمایه زیاد نیست و شما با هر رقمی می‌توانید وارد این بازار شوید. اما همانقدر که، ورود به این بازار نیازمندسرمایه اندک است مستلزم دانش و شناخت بالاست، لذا ریسک موجود در این روش سرمایه گذاری بیش از آن که از ذات خود بازار ناشی شود، از رویکرد سرمایه گذاران آن ناشی می‌ شود، حتی در بورس نیز می ‌توان با استفاده از روش ‌های تحلیلی، بررسی اطلاعات شرکت ‌ها و اقدام به سرمایه گذاری طبق تحلیل و شناخت، ریسک سرمایه گذاری در بورس را کاهش داده و تعدیل کرد. برخی بر این باورند که سرمایه گذاری بر روی شرکت‌ های بزرگ، سودآوری به مراتب بیشتری دارد.


حتما بخوانید : سرمایه گذاری در بورس یا ارز دیجیتال سودده تر است؟


اما باید در نظر داشت که آمارها نشان از رشد بالای ارزش سهام شرکت‌ های کوچک در مدت زمان کوتاه می ‌دهند، ولی نکته مهم این است که این تنها اندازه شرکت‌ ها نیست که تعیین ‌کننده ارزش و متعاقبا قیمت آن‌ ها در بازار سرمایه است، بلکه آن چه اهمیت دارد عملکرد شرکت ‌ها، سودآوری و قابلیت نخست ثبات و تکرار سودآوری و دیگر رشد در سودآوری است. چنانچه بتوانید به موقع سهام مناسبی را برای خرید انتخاب کنید، با یک سرمایه گذاری کوچک به رشد بالایی از ارزش سهام دست پیدا خواهید کرد. در نتیجه سعی کنید سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کرده و تنها شرکت ‌های بزرگ را در نظر نگیرید. نحوه انتخاب سهم در بورس را به صورت اصولی و رایگان اینجا یاد بگیرید.

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در بورس نسبت به بسیاری از روش‌ های سرمایه گذاری در ایران، قابلیت نقد شوندگی سهام است. شما با خرید سهام در بورس، نگرانی بابت نقد شدن پول خود ندارید. تمام آنچه که سرمایه گذاری می ‌کنید را در هر زمانی که قصد فروش داشته باشید، خیلی راحت ‌می ‌توانید به فروش برسانید. نکته قابل توجه دیگر موضوع سهولت دسترسی است، در حقیقت قابلیت معامله سهام در بورس از طریق اینترنت نیز امکان پذیر است. گفتنی است که حتی شما نیازی به حضور فیزیکی نیز ندارید و به راحتی قادرید سهام مد نظر خود را خریداری کنید و یا سهام خود را به فروش برسانید. اگر می خواهید بدانید سرمایه گذاری بی ضرر در بورس وجود دارد یا خیر این مطلب را بخوانید.

سرمایه گذاری در بازار ارز

هرچند به اشتباه، ولی خرید دلار در ایران به عنوان راهکاری برای سرمایه گذاری و حفظ دارایی‌ ها مرسوم شده است و هرچند نوسان قیمت ارز در سال‌ های گذشته این بازار را برای سرمایه گذاری جذاب ساخته است، ولی به دلایل زیادی این کار نمی ‌تواند به عنوان یک سرمایه گذاری پایدار شناخته شود. حائز اهمیت ترین مشکل سرمایه گذاری در بازار ارز، سیاسی بودن این بازار است، بدین معنی که امکان دارد بر اثر اتفاقات و تحولات داخلی و خارجی، قیمت ارز بالا یا پایین برود.

بنابراین انتخاب زمان مناسب برای خرید ارز بسیار حائز اهمیت می باشد. اصولا استفاده از ابزارهای تحلیلی نیز نمی ‌تواند به صورت دقیق به سرمایه‌ گذاران در این بخش کمک نماید و پیش بینی نرخ ارز همواره با ابهام روبرو است. به صورت کلی این روش سرمایه گذاری باید با دقت و وسواس انتخاب گردد. همچنین مشکلات و محدودیت ‌های قانونی موجود در این زمینه ممکن است مشکلاتی را برای سرمایه گذاران به وجود آورد. تاثیر افزایش قیمت دلار بر بورس را اینجا کاملا رایگان آموزش ببینید.


امیدوارم متوجه شده باشید که بهترین سرمایه گذاری در ایران چیست و بهترین بازار سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ از چه قرار است.

سعی کنید استراتژی سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنید و با توجه به آن و همین طور سرمایه ای که دارید، برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی اقدام کنید.

از نظر شما بهترین بازار سرمایه گذاری در حال حاضر کدام بازار است؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: