Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 که هیچ جا گفته نشده

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ در ایران چیست؟

بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ چیست و از کجا میتونیم بهترین سرمایه گذاری در بازار فعلی ایران را شناسایی کنیم؟ بهترین بازار برای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ مطمئنا بازاری با چشم اندازی مثبت و آینده ای بسیار مناسب است. به عنوان مثال دیدگاه عموم مردم نسبت به بازار ارزهای دیجیتال در سال ۱۴۰۰ به شدت مثبت است و همین موضوع موجب می شود که این بازار با پتانسیل های بسیار بالایی که دارد، بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ نام بگیرد. در این مطلب قصد داریم تمامی بازارهای مالی را یک بررسی کلی بکنیم و ببینیم کدام بازار مالی پتانسیل رشد و افزایش دارایی را برای سرمایه گذاران خود دارد و سعی کنیم بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ را شناسایی و خدمت شما عزیزان معرفی کنیم تا دید خوبی در خصوص بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران پیدا کنید.

بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰

سال گذشته، سال پر فراز و نشیبی برای بازار سرمایه‌ گذاری ایران و حتی کل دنیا بود. شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ های آن، جهش ۶۰ درصدی نرخ ارز در ایران، هجوم مردم به بازارهای سرمایه‌ گذاری مثل بورس و ارز دیجیتال، انتخابات آمریکا، تورم شدید و دیگر موارد موجب شد تا این سال برای هریک از بازارهای سرمایه‌ گذاری سالی پر از نوسان باشد، ولی این بازارها امسال چگونه عمل خواهند کرد؟ اگر بخواهیم وضعیت سال های قبل را بگوییم باید گفت که در سال های اخیر بورس جایگاه مناسبی داشت و بیشتر افراد در آن سرمایه گذاری می کردند.

حتی این اوضاع تا اواسط سال ۱۳۹۹ نیز ادامه پیدا کرد ولی به یک باره بورس وارد یک دوره نزولی و رکود مانند شد. در سال ۹۸ آنچنان بورس مشتری جذب کرده بود که در ۴ الی ۵ ماه توانست بازدهی حدود ۴۰۰ درصدی را از خود نشان بدهد و این بازدهی موجب شد تا همه افراد با هر سطح دانش و آگاهی از بورس، به سرمایه گذاری در آن بپردازند و اینگونه شد که با هجوم سرمایه های خرد به بازار بورس، بازدهی بورس به صورت حباب گونه ای افزایش یافت اما در اواسط سال ۹۹ بود که بورس به طور غیر قابل باوری افت کرد و بازدهی منفی ۵۰ الی ۸۰ درصدی برای سرمایه های مردم داشت!

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول در ایران برای سال ۱۴۰۰


همان طور که می دانید در سال ۲۰۲۰ ویروسی کرونا وارد جهان شد که نه تنها به سلامت جامعه بلکه به اقتصاد کشورها نیز ضربه وارد کرد. کرونا رشد اقتصادی کشور هایی که در اوج بودند، را به پایین کشید. با گذشت زمان این اوضاع بر همه کشور ها غالب شد و تمام کشور ها را درگیر کرد. این ویروس بر روی همه سرمایه گذاری ها در ایران تاثیر خود را گذاشت که مثلا بورس و بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قائله مستثنی نبودند. اما اگر الان بخواهیم در خصوص بهترین بازار برای سرمایه گذاری در ایران نظر داد، باید گفت که بازار ارز های دیجیتال بسیار مناسب است، چرا که نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان با استقبال و پذیرش عمومی مواجه شده است و تقاضا برای خرید رمزارها در کل دنیا بسیار افزایش پیدا کرده است.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 چیست

به صورت کلی در مورد ارزهای دیجیتال پیش بینی می شود که ارزش سهام آن ها تا ۵ یا حداقل ۱۰ سال آینده با رشد بسیار زیادی روبرو شود. در حال حاضر کل دنیا ارز های دیجیتال را به عنوان یک ارز واقعی پذیرفته است. بیشتر سرمایه گذاران، در این حوزه حضور دارند، چرا که آینده درخشانی را برای آن ها متصورند. برای بهترین ارز دیجیتال اغلب در ابتدا بیت کوین و در ادامه اتریوم را پیشنهاد می کنند. زیرا وقتی که ارزهای دیجیتال بین مردم گسترش یافت، اول ارز بیت کوین رمزنگاری شد. در ادامه ۵ بازار اصلی مالی را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین بازار سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ را از بین آن ها تشخیص دهید ولی ابتدا یک سر به سال گذشته (۱۳۹۹) می زنیم و روند کلی بازارهای مالی را در آن بررسی می کنیم؛

بهترین بازار برای سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۹ چه بود؟

بهترین سرمایه گذاری در سال ۹۹ طبق گزارش بنکر ارز دیجیتال بیت کوین بوده است. نه تنها در سال ۱۳۹۹ بلکه در ۱۰ سال اخیر نیز این ارز دیجیتال بیت کوین، به عنوان بهترین سرمایه گذاری در ایران و سایر کشورها انتخاب شده است. بیت کوین تا امسال نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است و همین موضوع باعث شد تا بازدهی آن افزایش پیدا کند.

البته بیت کوین احتیاجی به معرفی ندارد، به خاطر این که نام آن در بین سرمایه گذاران و علاقه مندان به سرمایه گذاری بسیار رایج است. بیت کوین ارزش بالای ۱ تیلیارد دلار که رقم بسیار بالا و قابل توجهی است دارد. روند پیشرفت آن صعودی است و همچنان در حال پیشرفت است. ابتدا باید روند سال گذشته را یک بررسی کلی می کردیم تا دید بهتری در مورد بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ پیدا کنید.

۱) چشم ‌انداز بورس در سال ۱۴۰۰

بازار بورس در سال ۹۹ شاهد یک بازدهی بسیار عالی در نیمه اولی سال و یک ریزش بسیار سنگین در نیمه دوم سال بود. شاخص کل بورس و شاخص کل هم وزن تا انتهای مردادماه سال جاری به‌ ترتیب بازدهی ۳۱۳ و ۲۰۲ درصدی را ثبت کرده بودند، ولی در ادامه سال و به ‌دلیل ریزش بازار قسمت عمده ‌ای از بازدهی خود را از دست دادند. در نهایت شاخص کل و هم وزن توانستد به‌ ترتیب بازدهی ۱۵۴ و ۱۴۸ درصدی را تا انتهای سال نصیب فعالان بازار سرمایه کنند! جالب است بدانید که در بین صنایع بورسی نیز صنعت خودرو و قطعات توانست با ۲۲۲ درصد بازدهی، بیشترین بازدهی را در بین صنایع بورسی نصیب سرمایه گذاران خود کند.

ارزش معاملات خرد بازار در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته رشد چشم گیری داشت. این رشد به ‌دلیل افزایش حضور عموم مردم در بورس بود، اما پس از شروع ریزش بازار از مرداد ۹۹، ارزش معاملات خرد کاهش چشم گیری داشت. در ادامه هم اعمال قانون دامنه نوسان نامتقارن از اواخر بهمن ‌ماه سال جاری موجب کاهش شدید ارزش معاملات خرد و در پی آن کاهش شدید نقدشوندگی بازار سرمایه شد. همچنین از ابتدای سال تا انتهای مرداد ماه، خالص خرید افراد حقیقی به بازار به بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسید، ولی بعد از شروع روند نزولی بازار از ۲۰ مردادماه قسمت عمده ‌ای از این پول حقیقی از بازار خارج شد و تا انتهای سال به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید!


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


دولت در بودجه‌ سال آتی از محل واگذاری دارایی‌ های مالی درآمد ۲۹۵ هزار میلیارد تومانی را پیش‌ بینی کرده است. همچنین درآمد پیش ‌بینی شده از محل مالیات نقل ‌و انتقال سهام نیز نسبت به سال گذشته افزایشی بیش از ۶ برابر را نشان می دهد و به رقم ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. درآمدهای پیش ‌بینی شده‌ دولت از محل بورس در سال آتی نسبت به سال گذشته رشد بسیاری را نشان می ‌دهد، لذا برای تحقق این ردیف از بودجه دولت نیازمند بازار سرمایه ‌ای پویا و با نشاط خواهد بود.

دولت در سال آتی پیش‌ بینی درآمد ۲۲۵ هزار میلیارد تومانی از محل واگذاری دارایی ‌های سرمایه‌ ای را کرده است. پیش ‌فرض ‌های دولت برای تحقق این درآمد فروش بیش از ۲ میلیون بشکه نفت در روز با قیمت ۵۰ دلار است. به ‌نظر می ‌آید فروش این مقدار نفت باتوجه به تحریم‌ های نفتی ایران مقداری خوش ‌بینانه به نظر برسد. در صورت عدم تحقق این ردیف درآمدی، کسری بودجه دولت در سال آتی به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می ‌رسد. مطابق با این موارد انتظار رفع کسری بودجه با استقراض از بانک مرکزی یا انتشار اوراق بدهی را داریم.

۲) چشم انداز طلا و سکه در سال ۱۴۰۰

در مواقعی که ریسک سیستماتیک بازارها افزایش یابد، تقاضا برای این کالا بیشتر خواهد شد. به‌ بیان دیگر سرمایه ‌گذاران برای حفط ارزش دارایی خود اقدام به خرید این کالا می ‌کنند. قیمت طلا و سکه در سال ۹۹ با جهش و ریزش‌ های قیمتی بالایی همراه بود، به صورتی که قیمت سکه با جهش ۱۷۰ درصدی به مقدار ۱۶ میلیون تومان رسید. ولی در ادامه با ریزش ۳۷ درصدی در حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آرام گرفت. در کنار تغییرات قیمت سکه، قیمت طلا با جهش ۱۵۴ درصدی به ۱ ‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، ولی در ادامه با ریزش ۳۰ درصدی در حوالی ۱ میلیون تومان قرار داد.

شایان ذکر است که تغییرات قیمت طلا در ایران تحت تأثیر برخی عوامل داخلی و خارجی قرار دارد. قیمت دلار، قیمت انس جهانی طلا و همین طور تنش های سیاسی و اقتصادی در کل دنیا می توانند مهم ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت طلا و سکه باشند. حال با توجه به این که معمولا بازدهی طلا نسبت به ابتدای سال همیشه مثبت است، باید دید بازار طلا و سکه در سال ۱۴۰۰ چند درصد بازدهی برای سرمایه گذارن خود به همراه خواهد داشت.

۳) چشم انداز مسکن در سال ۱۴۰۰

بازار مسکن در ۴ سال اخیر با رشد بسیاری روبرو شد. در ابتدا و در سال ۹۷ بیشترین میزان رشد قیمت مسکن را در در این برهه شاهد بودیم. در سال ۹۸ شتاب رشد قیمتی کاهش پیدا کرد، ولی در سال ۹۹ بار دیگر جهش قیمت مسکن را شاهد بودیم. با شروع سال ۹۹، قیمت زیربنای مسکن در فروردین ۹۹ نسبت به اسفند ۹۸ با رشد ۳۵ درصدی مواجه شد. در حقیقت بازار مسکن مثل دیگر بازارهای موازی در بهار ۹۹ با رشد بالایی روبرو شد. بر اساس گزارش ‌های بانک مرکزی، روند تغییرات متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در سال ۹۹ در روندی صعودی قرار داشت.

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری در ده سال اینده برای ایرانیان چیست؟


بر اساس گزارش ‌های بانک مرکزی در خصوص میزان حجم معاملات واحدهای مسکونی در شهر تهران، روند حجم معاملات مسکن تهران در سال ‌های ۹۸ و ۹۹ را مثبت ارزیابی شده است. حجم معاملات در نیمه اول سال ۹۹ بیشتر از نیمه اول سال ۹۸ است، ولی در نیمه دوم سال ۹۹ حجم معاملات به شدت کاهش پیدا کرد. بیشتر معاملات صورت گرفته در سال ۹۹ به وسیله سفته بازان بازار مسکن انجام شد. در نظر داشته باشید که به صورت کلی برای پیش ‌بینی روند بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ باید دو عامل زیر را در نظر گرفت؛

طرح مالیات بر خانه‌ های خالی : بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵، بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خالی در کشور وجود دارد. مطابق این طرح واحدهای مسکونی واقع در شهرهایی با جمعیت بیش از  ۱۰۰ هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور خانه خالی شناسایی شوند، بر اساس شرایطی مشمول مالیات خواهند بود. در مورد این شرایط باید گفت که اگر بیش از یک سال از پایان عملیات ساخت یا بیش از ۶ ماه از آخرین نقل ‌و‌ انتقال یا آخرین زمان سکونت گذشته باشد، مشمول مالیات می ‌شوند.

این مالیات در سال اول به ازای هر ماه خالی ماندن، دو برابر ارزش اجاری ماهانه ملک است. همچنین در سال‌ های بعد، ۵۰ درصد بیش از سال پیش است و از سال دوم اجرا نیز، شامل تمام شهرها می شود. با توجه به تعداد واحدهای خالی شناسایی شده، تصویب این طرح می ‌تواند شرایط زیر را برای بازار مسکن رقم بزند :

  1. افزایش عرضه‌ واحدهای مسکونی؛ در این صورت کاهش قیمت ‌ها در بازار مسکن محتمل است.
  2. این طرح میزان سفته ‌بازی در این بازار را به‌ شدت کم می ‌کند. همچنین رکود در این بازار را به دنبال دارد.
  3. تبدیل بازار مسکن از بازار سرمایه‌‌ گذاری به بازار مصرفی تغییر؛ این موضوع موجب افزایش جذابیت بازارهای موازی مثل بورس می‌ شود.
  4. مجموع مالیات بر مسکن نسبت به سال جاری سه ‌برابر افزایش یابد و به رقم ۲۰۰ میلیارد تومان می ‌رسد. اگرچه این رقم در برابر حجم کل مالیات کشور زیاد نیست، ولی می تواند سیگنال کنترل و کاهش قیمت در این بازارها را به فعالان بدهد.

همبستگی با نرخ دلار : بر اساس گزارش دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، همبستگی بین قیمت ارز و قیمت مسکن وجود دارد. شایان ذکر است که به علت وابستگی نرخ ارز و قیمت مسکن با تورم دانست. در حقیقت با ایجاد تورم در کشور قیمت ارز سریعا واکنش نشان خواهد داد.

از طرفی مسکن یک کالای غیرقابل مبادله به حساب می آید و تورم بر قیمت کالاهای غیرقابل مبادله سریعا تاثیر می گذارد، لذا با ایجاد تورم و افزایش نرخ ارز، این بازار نیز با رشد قیمت روبرو می شود. در مجموع باتوجه به عواملی همچون طرح مالیات بر خانه‌ های خالی، انتظار می‌ رود بازار مسکن در سال آینده وارد رکود شود. همچنین متوسط قیمت مسکن نیز تابع تغییرات نرخ ارز است.

۴) چشم انداز ارزهای دیجیتال در سال ۱۴۰۰

در چند سال گذشته شاهد استقبال سرمایه ‌گذاران از بازار ارزهای دیجیتال بودیم. این بازار که معاملات آن حدودا از اوایل ۲۰۱۳ شروع شد، در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار رشد کرده است. به عبارت دیگر ارزهای دیجیتال به بازاری داغ برای سرمایه ‌های سرگردان ریسک‌ پذیر تبدیل شده است، بنابراین بدون تردید بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین بهترین سرمایه گذاری در بازار امروز ایران به حساب می آید. اگر یادتان باشد در اوایل ۲۰۱۷ شاهد افزایش تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال بودیم.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


پس از اصلاح جزئی در ۲۰۱۸، با ظهور پروژه‌ ها و سرمایه‌ گذاران جدید به تدریج ارزش این بازار افزایش یافت و امروزه به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار رسیده‌ است. ۲۰۲۰ سال پرفرازونشیبی برای رمزارزها بود. به صورتی که در ماه‌ های ابتدایی سال به علت بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا شاهد سقوط قیمت بازار کریپتوکارنسی بودیم. پیشرفت ‌هایی که به‌ مرور زمان در این حوزه به وجود آمد زمینه را برای جذب سرمایه ‌های کلان افراد و موسسات فراهم نمود. در ادامه عوامل تاثیرگذار بر آینده ارزهای دیجیتال در سال ۱۴۰۰ را بررس کرده ایم؛

ورود ارز دیجیتال ملی چین : در ۲۰۲۰ بعضی کشورها با انجام اقداماتی در مورد ارزهای دیجیتال ملی تیتر اصلی اخبار را به خود اختصاص دادند. چین یکی از کشورهایی است که با جدیت تمام پیگیر پیشرفت یوان دیجیتال خود است، لذا می ‌توان این طور انتظار داشت که دیگر کشورهای گروه ۲۰ برنامه‌ های خود را در این زمینه اجرا کنند و مسیر آینده پول را هموار کنند.

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون در ایران چیست؟


ادغام شرکت ‌های ارز دیجیتال : با وجود بحران اقتصادی در یک‌ سال اخیر شاهد ادغام بسیاری از شرکت ‌های ارز دیجیتال بودیم، به صورتی که در ۶ ماه ابتدایی ۲۰۲۰ ارزش کل شرکت‌ هایی که ادغام شده ‌اند، در مقایسه با ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرده و از ۱۹٫۲ میلیون دلار به ۴۵٫۹ میلیون دلار رسیده است. با افزایش چشمگیر تعداد استارتاپ ‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌ کنند، می ‌توان انتظار صعودی بودن روند ادغام و خرید ارزهای دیجیتال را در سال جاری داشت.

تمایل شرکت ‌های بزرگ برای ورود به دنیای ارز دیجیتال : در سال گذشته شاهد ورود بسیاری از نهادهای سرمایه‌ گذاری به این حوزه بودیم. از جمله این نهادها می‌ توان به شرکت ‌های مایکرواستراتژی، گاگنهایم، رافر، گری ‌اسکیل و پی ‌پل اشاره داشت. علاوه بر این، بانک‌ های سرمایه ‌گذاری بزرگ جهان مثل سی ‌تی بانک و دویچه بانک هم دارایی ‌های دیجیتال را در بین دارایی ‌ها خود جای دادند، لذا می‌ توان این طور انتظار داشت که در سال پیش ‌رو تمایل نهادهای مالی برای سرمایه ‌گذاری در این حوزه افزایش پیدا کند.

افزایش تقاضا در حوزه‌ دیفای : رشد امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته ‌است. به صورتی که حجم معاملات در چند صرافی دیفای، بزرگتر از برخی صرافی‌ های بزرگ سنتی بوده ‌است. در سال جاری این امکان وجود دارد که تقاضای سرمایه ‌گذاران سازمانی در این حوزه افزایش پیدا کند و به پیشرفت ‌های چشمگیری در این زمینه برسند.

بسته حمایتی کرونا و ارز دیجیتال : دولت‌ ها در راستای خروج از بحران اقتصادی ناشی از کرونا تدابیری را در مورد تزریق نقدینگی به اقتصاد پیش گرفته اند. به ‌دنبال تصویب این طرح شاهد افزایش نقدینگی در دست مردم و به ‌دنبال آن ظهور تورم در سال جاری خواهیم بود. لذا می توان این طور نتیجه گرفت که این امر قسمتی از نقدینگی در حوزه‌ ارز دیجیتال وارد خواهد کرد و شاهد افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

نکته مهم : علاوه بر موارد گفته شده، توسعه‌ پروژه‌ های سازمانی، بروزرسانی های جدیدی مثل اتریوم ۲٫۰ و توکن ‌های غیرمثلی، قانون ‌گذاری جدید، مالیات و همچنین گسترش ارزهای دیجیتال ملی از جمله عوامل اثر گذار بر تقاضای ارز دیجیتال در ۲۰۲۱ هستند.

۵) چشم انداز بازار دلار در سال ۱۴۰۰

قیمت طلا در داخل کشور همبستگی بالایی با نرخ دلار دارد. به ‌صورتی که با شروع هر روندی در نرخ دلار، قیمت طلا نیز در جهت آن روند حرکت می ‌کند. پیش ‌بینی قیمت طلا در سال آینده این طور نشان می دهد که با توجه به واکسیناسیون گسترده در اقتصادهای بزرگ جهانی، می ‌توان بازگشت شرایط اقتصادی به وضعیت عادی را در سال آتی پیش ‌بینی کرد.

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری با سرمایه کم در ایران


ولی از طرف دیگر با تصویب بسته‌ های حمایتی به وسیله مجلس آمریکا به ارزش ۱٫۸ تریلیون دلار می ‌توان افت شاخص دلار را در سال آینده متصور باشیم. نکته ‌ای که موجب افزایش تقاضای سرمایه‌ گذاری در طلا می ‌شود. از طرفی در سال ۱۴۰۰ نرخ ارز و سیاست ‌های پولی دولت می ‌تواند باعث اثبات یا تغییر نرخ ارز در سال آینده شود. نکته ‌ای که می ‌تواند قیمت طلا را با تغییر مواجه کند. همچنین چهار مورد زیر نیز می توانند نقش تاثیرگذاری در تعیین قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی در سال ۱۴۰۰ داشته باشند؛

سیاست‌ های پولی دولت : با توجه به آنچه در خصوص گفتیم، تورم احتمالی ۳۰ درصدی در سال آینده می ‌تواند حداقل به همین میزان باعث افزایش قیمت طلا و سکه گردد.

حوادث و رخدادهای غیرقابل ‌پیش‌ بینی : در سال اخیر و هم زمان با ظهور بیماری کرونا در دنیا، شاهد رشد چشم گیر قیمت طلا و رسیدن آن به سقف تاریخی بودیم. به صورت معمول رخدادها و حوادثی از این دست می ‌تواند باعث افزایش تقاضا برای دارایی ‌های ریسک‌ گریز مانند طلا شوند. دلیل این موضوع نیز چشم ‌انداز نامناسب وضعیت اقتصادی است.

شاخص دلار : شاخص دلار در واقع ارزش دلار آمریکا را در مقابل ۶ ارز دیگر مثل یورو، ین ژاپن، کرون سوئد، فرانک سوئیس، دلار کانادا و پوند بریتانیا نشان می ‌دهد. نکته جالب توجه این است که انس جهانی طلا با این شاخص رابطه عکس دارد و کاهش شاخص دلار به افزایش قیمت طلا منتهی خواهد شد. علت آن نیز کاهش ارزش ارز آمریکا است که به افزایش قیمت دیگر دارایی‌ های معادل آن منجر می ‌شود.

نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا : نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ‌ساله آمریکا با طلای جهانی رابطه عکس دارد و با افت بازدهی این اوراق، طلای جهانی صعودی خواهد شد. دلیل این امر نیز افزایش تورم انتظاری است. به صورت معمول با افزایش تورم انتظاری و بهبود وضعیت اقتصاد، تقاضا برای خرید اوراق افزایش پیدا خواهد کرد و به‌ دنبال آن نرخ بازدهی اوراق کاهش خواهد یافت. در این حالت خرید دارایی ‌های ریسک ‌گریز از جمله طلا افزایش پیدا می کند و تقاضا برای دارایی‌ های ریسک ‌پذیر کم خواهد شد که این موضوع به افزایش قیمت طلا منتهی می شود.


نتیجه گیری و کلام پایانی

مهم نیست در ابتدای راه سرمایه گذاری چقدر دارایی در اختیار دارید، بلکه مهم این است که با استفاده از روش های بالا و با توجه به شرایط موجود سرمایه گذاری را برای یک زندگی بهتر شروع کنیم. برای یک سرمایه گذاری ایمن، مطمئن و در عین حال پربازده نیازمند تحقیق، بررسی و آگاهی هستیم. بدون در نظر گرفتن اصولی این فاکتورها، احتمال شکست تا حدود بسیار زیادی افزایش خواهد یافت.

همان طور که در ابتدای مطلب عنوان کرده بودیم، همه چیز درباره بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ را موشکافانه بررسی کردیم.

همچنین اگر دوست دارد بدانید بهترین بازار سرمایه گذاری در حال حاضر کدام بازار است نیز می توانید از این راهنما استفاده کنید.

اگر هم هر گونه سوال یا ابهامی در مورد بهترین بازار برای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ داشتید، میتوانید از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از ما بپرسید.

از نظر شما بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ چیست و بهترین سرمایه گذاری با پول کم کدام است؟

برای دوستانتان بفرستید: