برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون در ایران چیست؟

بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری با پولی که در اختیار دارند، به مشکل می خورند و نمی دانند که کدام بازار در چه شرایطی می تواند بازدهی مناسب تر و کم ریسک تری را برای آن ها به همراه داشته باشد. بهترین سرمایه گذاری تا ۱۰۰ میلیون از نظر شما چیست؟ اگر شما ۱۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید در کدام بازار مالی یا کسب و کار آن را هزینه می کنید؟ اصلا با ۱۰۰ میلیون می توان کار مناسبی در ایران انجام داد یا خیر؟ این ها سوالاتی هستند که بسیاری از ما و کارشناسان سرمایه گذاری ما پرسیده بودند و در این مطلب قصد داریم به صورت رایگان و به زبان ساده به آن ها پاسخ دهیم و ببینیم که بهترین سرمایه گذاری تا ۱۰۰ میلیون تومان در ایران کدام است و با ۱۰۰ میلیون تومان در کجا سرمایه گذاری کنیم که سود بسیار خوبی در بازه زمانی کوتاه به دست آوریم. لذا اگر شما هم دوست دارید بدانید که بهترین سرمایه گذاری تا ۱۰۰ میلیون چیست این مطلب آموزشی و جدید میتواند به شما در این زمینه راهنمایی های مناسبی را ارائه دهد.

بهترین سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان

یکی از حائز اهمیت ترین نکاتی که در خصوص با راه اندازی هر نوع کسب و کاری با هر میزان سرمایه وجود دارد، انتخاب روش درست انجام کار و سرمایه گذاری هدفمند است. این طور نیست که کسی ایده خلاقانه ای به شما پیشنهاد بدهد و شما هم چشم و گوش بسته سرمایه خود را وارد آن ایده کنید و سود های بسیار خوبی را کسب کنید! بلکه بایستی حواستان جمع باشد که از این سرمایه و شرایط پیش آمده بهترین استفاده را ببرید. بعضی اوقات افراد زیادی با انتخاب نادرست و راه اشتباه سرمایه هایی که برای به دست آوردنش زحمت بسیاری کشیده بودند را از دست دادند، بنابراین حتما پیش از این که ایده را انتخاب کنید، در خصوص با میزان سرمایه خود فکر کنید. البته همراه با انتخاب ایده هم می توانید فکر کرده و برنامه ریزی های لازم را پیش ببرید.

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول در ایران برای سال ۱۴۰۰


دیگر نکته مهمی که در خصوص با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون تومانی وجود دارد، به هزینه کردن بخشی از کل سرمایه ارتباط دارد. در واقع چنانچه کل سرمایه را در یک بازار و یا یک کسب و کار هزینه کنید، این امکان وجود دارد که شما انتخاب نادرستی کرده باشید و در نتیجه کل سرمایه خود را از دست دهید، لذا علاوه بر این که تعیین کنید با ۱۰۰ میلیون تومان در چه زمینه ای سرمایه گذاری کنید، لازم است قسمتی از سرمایه خود را حتما نگه دارید. به عنوان مثال شما می توانید پس از انتخاب یک ایده مناسب، حدودا ۶۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در آن نمایید، یا فرضا ۸۰ میلیون آن را روی ایده مورد نظر سرمایه گذاری کنید. چنانچه ایده درست و به سمت موفقیت پیش رفت، قادرید میزان سرمایه را افزایش داده و سود بیشتری را نیز به مراتب کسب کنید.

۱) خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال اخیرا بین سرمایه گذاران بازارهای مالی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری در حال پرداختن به این موضوع هستند. از دور شاید معامله ارز های دیجیتال خیلی آسان به نظر نیاید، ولی باید گفت که آنقدرها هم سخت نیست. در بازارهای معاملات، سرمایه گذاران قادرند شبیه به بازار معاملات بورس یا بازار فارکس برای خرید و فروش ارزهای مورد نظر خود اقدام کنند. در این بازارها خریداران و فروشندگان به شکل مستقیم و از طریق یک سیستم معاملاتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و تمامی افراد قادرند سفارش همه معامله ‌گران بازار را در یک صفحه به صورت لحظه ‌ای نگاه کرده و برای سفارش گذاری در قیمت مورد نظر خود در هر ساعتی از روز که دوست دارند اقدام کنند.

بهترین سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان

با توجه به سوددهی بالای ارزهای دیجیتال در چند ساله اخیر، بسیاری از افراد تمایل به خرید آنها پیدا کرده اند. البته نکته مهمی که در این خصوص باید در نظر داشته باشیم این است که ما ایرانی ها به این دلیل که به حساب‌های بین ‌المللی مثل ویزا و مسترکارت دسترسی نداریم، صرافی ‌های آنلاین ایرانی گزینه‌ مناسب تری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به حساب می آیند. به عنوان مثال به راحتی قادرید در صرافی های ایرانی مثل والکس، نوبیتکس، بیدارز و … با استفاده از کارت بانکی شتاب، ارزهای دیجیتالی مثل بیت‌ کوین، اتریوم، تتر و سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کرده و یا به فروش برسانید.

۲) سرمایه گذاری در بورس

جهت انتخاب بهترین سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان یا کمتر از آن بازار بورس یکی از گزینه ‌های پرسود و جذاب برای افراد است. اگر شما نگران نقدشوندگی پول در هر زمان که به پول نقد احتیاج داشتید هستید و یا این که از کاهش ارزش پولتان به علت تورم نگران هستید، بورس یک روش مناسب برای سرمایه گذاری شما عزیزان است. در حقیقت افرادی که در بازار سرمایه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری اقدام می کنند، این دغدغه را ندارند که به مرور زمان ارزش پولشان کاهش می یابد، به این خاطر که این اشخاص به نسبت سهمی که خریده اند، در دارایی ها و سود و زیان های آن شرکت سهمی دارند و با تورم ارزش دارایی های شرکت افزایش پیدا می کند و شرکت با توجه به فعالیت های اقتصادی که انجام می دهد، سود خوبی نیز کسب خواهند کرد.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


همچنین باید در نظر داشته باشید که با سرمایه گذاری در بورس می توانیم نقش بسزایی در رونق اقتصادی داشته باشیم، بدین شکل که با سرمایه گذاری در بازار بورس منابع مالی که بنگاه های اقتصادی به آن نیاز دارند، تامین شده و موجب توسعه فعالیت ها می شود و در نهایت موجب رونق کسب و کار رشد اقتصادی کشور و ایجاد شغل برای افراد جامعه خواهد شد. البته افرادی که به سرمایه ‌گذاری در بازار بورس علاقه دارند، توجه کنند که سرمایه ‌گذاری در بورس ریسک دارد اما این ریسک را با انتخاب صحیح در روش سرمایه گذاری می تواند افزایش یا کاهش یابد.

لذا چنانچه شما دانش کافی از این بازار و سرمایه گذاری در آن را ندارید، بهتر است از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید و به روش غیر مستقیم در بورس وارد شوید و یک شرکت سبدگردان معتبر انتخاب نمایید ولی پیشنهاد ما این است که خودتان آرام آرام برای سرمایه گذاری های کوچک مثل خرید عرضه های اولیه و … اقدام کنید و هم زمان نیز مفاهیم بورس را یاد بگیرید و اگر وقت دارید روند انجام معاملات را نیز رصد کنید تا با گذشت زمان به یک سرمایه گذار و معامله گر حرفه ای تبدیل شوید اما اگر زمان و آگاهی کافی نداشته باشید، بهترین کار سرمایه گذاری در بورس به صورت غیر مستقیم است.

۳) راه اندازی کارواش

ایده دیگری که برای سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان وجود دارد، راه اندازی کارواش است که یکی از مشاغل پردرآمد در شهرها که نیازی به تخصص و حرفه خاصی هم ندارد و این شغل با افزایش تعداد خودروها در کشور، تقاضای بیشتری خواهد یافت. به منظور راه‌ اندازی یک کارواش داشتن چند دستگاه شستشوی و چندکارگر کار بلد کفایت می کند، تا با حداقل هزینه بیشترین درآمد را به دست آورید. با یک حساب سر انگشتی، چنانچه تنها در یک کارواش روزانه حداقل ۳۰ خودرو با ۲۰ هزار تومان شستشو شود، در آمد روزانه ‌ای معادل ۶۰۰ هزار تومان به دست خواهد آمد که جمع این درآمد روزانه در ماه به حدود ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد رسید که رقمی بسیار مناسب برای صاحب کسب و کار است.

البته این در حالی است که یک کارگر برای درآمد حداقلی در ماه باید حداقل مدرک، کارت پایان خدمت و … داشته باشد، با این وجود در شغل‌ های این چنینی نه نیازی به مدرک خاصی است و نه تخصص. درآمد کارگر کارواش هم به شانس و روز کاری بستگی دارد. چنانچه مشتری خوب و دست به جیبی داشته باشد، تا روزی ۸۰۰ هزار تومان و در بدترین شرایط حداقل روزی ۲۰۰ هزار تومان به دست خواهد آمد. ولی در این بین اگر خسارتی هم به خودرو کسی وارد شود، کارگر باید هزینه‌ آن را پرداخت نماید. پس می توان راه اندازی کارواش را یکی از بهترین سرمایه گذاری ها با ۱۰۰ میلیون در حال حاضر دانست.

۴) سرمایه گذاری در طلا و سکه

یکی از محبوب ترین بازارهای مالی برای سرمایه گذاری با سرمایه زیر ۱۰۰ میلیون تومان، بازار طلا و سکه در ایران است. به صورت معمول طلا و سکه در گذر زمان همواره روند رو به رشدی داشته اند و مردم به تجربه دریافته اند که خرید طلا و نگهداری آن برای بلندمدت همواره سودآوری مناسبی داشته است. نکته ای که باید در این خصوص به آن توجه داشته باشید این است که خرید طلای زینتی برای سرمایه گذاری کار مناسبی نخواهد بود و موجب خواهد شد تا هزینه ای اضافی برای کارمزد و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنید که در نهایت موجب می شود از سود سرمایه گذاری شما کم شود که البته مقدار کمی هم نیست.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در بازار سکه | روشهای سرمایه گذاری در طلا و سکه


در این راستا خرید طلای آب شده و یا طلای کارکرده می تواند گزینه مناسب تری از طلای نو به حساب آید، ولی کاملا حواستان را جمع کنید که از چه کسی آب شده می خرید و فاکتور معتبر هم از طلافروش دریافت کنید. خرید سکه هم می تواند مناسب باشد. در این خصوص مراقب باشید سکه گاهی وارد حباب قیمتی می شود که نسبت به ارزش ذاتی اش فاصله زیادی می گیرد، در این مواقع که حباب سکه زیاد است خرید طلا به صرفه تر است ولی در غیر این صورت خرید سکه هم با در نظر گرفتن شرایط آن می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری شما عزیزان باشد.

۵) استفاده از صندوق های سرمایه گذاری

محل دیگری که برای سرمایه گذاری این مقدار پول می توانیم در نظر بگیریم، صندوق های سرمایه گذاری است. صندوق های سرمایه گذاری در سه نوع درآمد ثابت، سهام قابل معامله و مختلط موجود هستند. در صورتی که از صندوق های با درآمد ثابت استفاده می کنید، بهتر است حتما به نرخ سودی که هر ماه می پردازند، نگاهی بیاندازید و صندوقی را انتخاب کنید که بهره بیشتری در عین ریسک کم تر پرداخت می کند. به صورت معمول سودی که این صندوق ها با درآمد ثابت می پردازند، شبیه بانک ها است و برای این منظور که میزان صرفه اقتصادی این صندوق ها را مورد ارزیابی قرار دهید باید دوباره سود پرداختی آن ها را با میزان تورم انتظاری در پایان سال مقایسه نمایید.

صندوق های سرمایه گذاری سهامی که صندوق قابل معامله یا ETF هم نام دارند، ساز و کارشان مانند سهام بورسی می باشد. صندوق های مختلط نیز از هر دو ویژگی صندوق های قبلی برخوردارند یعنی هم ماهیانه درآمد ثابت دارند و هم این که مانند صندوق های قابل معامله در طول زمان معاملاتی، می تواند رشد کند یا کاهش پیدا کنند. همواره در مقایسه بین صندوق های با درآمد ثابت و سپرده گذاری در بانک ها، صندوق ها در اولویت هستند، ولی متاسفانه مردم جامعه شناخت خوبی از این صندوق ها ندارند و همچنان برای سپرده گذاری مستقیم در بانک اقدام می کنند!

۶) راه اندازی سایت فروش اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از ده ها مدل کسب درآمد از اینترنت است. سایت های فروشگاهی در ایران جزو پردرآمدترین مشاغل به حساب می آیند که طی سال های اخیر کاربران زیادی را به خود جذب نموده اند. با این وجود باید توجه داشت که در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی به سرعت در حال رشد هستند و برای کسب سهم بازار خود احتیاج به کوشش، آنالیز بهترین ایده های فروش اینترنتی و ارائه مزایای رقابتی چشمگیر دارید. به منظور شروع کار نیاز است تا به ترتیب هر یک از مراحل انتخاب گروه محصولات قابل ارائه، ارزیابی ایده فروشگاه اینترنتی خود، خرید هاست، خرید دامنه، راه اندازی سایت یا اپلیکیشن مورد نظر، پیاده سازی درگاه پرداخت امن و دریافت نماد اعتماد الکترونیک را در برنامه کاری خود قرار دهید.

حتما بخوانید : راه اندازی فروشگاه اینترنتی – ۱۰ نکته کلیدی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی


هزینه هایی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بعضا پیش روی شماست شامل؛ انتخاب نام مناسب برای برند مورد نظر، خرید هاست، خرید دامنه، برخورداری از دانش برنامه نویسی مناسب برای پیاده سازی سایت، استخدام افراد متخصص برای این کار، دریافت مجوزهای لازم برای آغاز فعالیت، عقد قرارداد با تامین نمایندگان کالاهای مورد احتیاج برای فروش، تامین انبارهای مورد احتیاج برای نگه داری کالا، بازاریابی، فراوری محتوای فاخر برای جذب کاربر، بهبود سئوی سایت و … است. لذا راه اندازی وب سایت های فروش اینترنتی و همین طور وبلاگ های مختلف، قطعا یکی از بهترین سرمایه گذاری های ممکن با ۱۰۰ میلیون تومان در ایران است و در آینده نیز نگاه جدی تری از طرف کسب و کارهای خرد و کلان به آن خواهد شد.

۷) احداث دفتر پیشخوان دولت

دفتر پیشخوان خدمات دولت برای حرکت به سوی فعالیت های الکترونیک، جلوگیری از موازی کاری، کاهش فساد مالی، اداری و تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور راه اندازی شده است. همه دستگاه های اجرایی دولتی نیز موظفند تا خدمات الکترونیکی خود را توسط این دفاتر ارائه کنند، لذا با راه اندازی یک دفتر پیشخوان در منطقه ای پر رفت و آمد در شهر یا روستای خود قادرید ضمن ارائه خدمات مورد نیاز مردم به درآمد مناسبی نیز برسید، به صورت کلی ارائه خدماتی از قبیل کارت ملی هوشمند، ترازنامه های مالیاتی، خدمات کشاورزی، خدمات مخابراتی، ارتباطی، ثبت احوال و … برای صاحبان کسب و کار بسیار سودده هستند.

همچنین اگر در کنار دفتر عابر بانکی راه اندازی شود، با توجه به بالا بودن میزان تراکنش دستگاه عابر سود بسیار قابل توجهی عاید مالک دفتر پیشخوان می شود. هزینه ها و کارهایی که برای احداث دفتر پیشخوان دولت بعضا پیش روی شما خواهد بود شامل؛ تامین فضای مورد احتیاج، اخذ مجوز فعالیت، آگاهی از قوانین طراحی دکوراسیون محل کار، استخدام نیروی کار، تامین میز، جایگاه، سیستم های کامپیوتری مورد احتیاج، بازاریابی، تامین دستگاه POS، تامین تاسیسات بهداشتی، تامین سیستم های دیداری، شنیداری برای اطلاع رسانی مشتریان، تامین امکانات مورد احتیاج برای نصب دستگاه اِی تی ام و … می شود.

۸) راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

آخرین ایده ای که قصد داریم برای سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان معرفی کنیم، راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی است. بر اساس آمار، ایران پس از عربستان دومین کشور خاورمیانه برای مصرف لوازم آرایشی بهداشتی است. مهم ترین دلیل این آمار هم، گرایش مردم به سمت زیبایی و پاکیزگی است. البته برخی افراد این موضوع را ناشی از تهاجم فرهنگی و کمبود اعتماد به نفس در بین زنان و مردان ایرانی می‌ دانند، اما به هر حال میزان بالای مصرف این لوازم در ایران، خود بهترین بهانه برای بررسی بازار این کالا خواهد بود، فارغ از این که شاید این آمار از نظر فرهنگی و اجتماعی آمار خوشایندی نباشد.

حتما بخوانید : راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم


زمان بازگشت سرمایه در این شغل زمانی است که فرد با ارائه اجناس باکیفیت و قیمت مناسب برای خود مشتریان ثابت پیدا کند که با جذب مشتریان ثابت هر مشتری می ‌تواند چند مشتری دیگر را به سمت فروشگاه شما جذب کند، بنابراین باید سعی کنید اعتماد مشتری را جلب کرده و از او برای خودتان یک مشتری وفادار بسازید. به علاوه باید با افرادی که به‌ صورت عمده خرید می‌ کنند مثل آرایشگاه‌ ها رابطه خوبی برقرار کنید و تخفیفات درصدی به آن ها بدهید، به این خاطر که آن ها می ‌توانند مشتریان بسیاری را برای شما بفرستند و کسب ‌و ‌کارتان را حسابی رونق دهند.


در انتها امیدوارم بهترین سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در ایران برای خود را پیدا کرده باشید و از ۸ موردی که مطرح شد، ایده گرفته باشید.

اگر شما ۱۰۰ میلیون تومان پول در اختیار داشته باشید، کجا سرمایه گذاری می کنید؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: