Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بهترین روش سودآوری در بورس + راهنمای رایگان | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین روش سودآوری در بورس + راهنمای رایگان کسب سود

بهترین روش سودآوری در بورس در شرایط مختلف رو باید بلد باشید تا بتوانید در بازار صعودی بیشترین سود و در بازار نزولی کمترین ضرر را در معاملات و سرمایه گذاری خود ببینید. یادگیری روش سود در بورس به همراه مفاهیم ساده آن، شاید کمی در نگاه اول پیش پا افتاده باشد، ولی اگر همواره آن ها رعایت کنید، یعنی بهترین روش سودآوری در بورس را دیگر آموخته اید و به سادگی می توانید در بازارهای شارپی و حتی رنج به کسب درآمد از روشهای مختلف در بورس بپردازید و با توجه به شرایط بازار، برای نوسان گیری در بازار بورس و یا استفاده از صندوق های سرمایه گذاری و یا حتی سهامداری بلند مدت در بورس اقدام کنید و سود خوبی کسب کنید. بنابراین اگر دوست دارید جلوی ضررهایتان در بورس را بگیرید و یا روند سودآوری خود را بهبود ببخشید، این مطلب راهنمای رایگان در مسیر یافتن بهترین روش سودآوری در بورس شما را یاری خواهد کرد، پس با کد بورسی همراه بمانید.

بهترین روش سودآوری در بورس

آن دسته از سرمایه ‌گذارانی که برای خرید سهام در بورس اقدام می کنند، به دو دلیل این کار را انجام می‌ دهند؛ در واقع آن‌ ها بر این باورند که قیمت سهم در آینده افزایش خواهد یافت و می ‌توانند با فروش سهم خود به سود برسند و یا می خواهند تا سود پرداختی حاصل از نگه ‌داری سهم را جمع ‌آوری نمایند.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


بازار بورس می ‌تواند پاسخگوی هر دو نیاز باشد، ولی بعضا نیاز است تا سهم موردنظر از یکی از سه گروه زیر انتخاب شود؛ سهام قابل رشد، سهام منبع درآمد و سهام ارزشی. آن دسته از افرادی که با این سه ویژگی گوناگون سهام آشنا باشند، قادر خواهند بود روش ‌های بهتری برای سرمایه‌ گذاری خود در بورس اتخاذ کنند.

راهکارهای افزایش سود در بورس

تمرکز بر بازده کل : هرچقدر که سهام شما طی سال ها افزایش پیدا می کند، تنها بخشی از ارزش آن است. چنانچه در سهام سود سهام سرمایه گذاری می کنید، در هر سه ماه نیز حق دارید از درصد سود شرکت استفاده نمایید.

دید سرمایه گذاری بلند مدت : شما با استفاده از استراتژی خرید و نگهداری بلندمدت سهم در بورس، در همان جلسه معاملاتی سهام خریداری و فروش نمی کنید و آن را حتی برای چندین سال نگه می دارید. برای نگهداری سهام خود حداقل برای ۵ سال برنامه ریزی کنید. بسیاری از افراد با استفاده از این استراتژی و نگه داشتن سرمایه گذاری خود را برای مدت زمان ۲۵ تا ۵۰ سال یا بیشتر از پرتفوی های میلیون دلاری فراتر رفته اند.

توجه به نسبت قیمت به درآمد و رشد تعدیل شده در سود سهام : نسبت قیمت به درآمد فرمولی به منظور محاسبه ارزش سهام است. این می تواند به شما نشان دهد، برای مثال چنانچه یک سهام به صورت بالقوه کم ارزش است. این یک ابزار تحلیلی مفید است، ولی تا حدودی محدود است. می توانید یک گام اضافی به منظور پیش بینی دقیق تر ارزش یک سرمایه گذاری اضافه کنید؛ نسبت P/E را به دست بیاورید و در ادامه رشد سود هر سهم را تقسیم نمایید.

حتما بخوانید : آموزش سیو سود در بورس – راهنمای نحوه تشخیص بهترین زمان فروش سهم


توجه به محل قرار دادن دارایی : بعضی از شرکت ها به هیچ عنوان سود سهام نقدی پرداخت نمی کنند و این در حالی است که بعضی از آن ها همیشه درصد از سود سهام بدهی سهامداران را می پردازند. این یک تفاوت بسیار بزرگ در سبک مدیریت به حساب می آید، ولی هر دو نوع شرکت هنوز هم می توانند سرمایه گذاری خوبی داشته باشند. در راستای تصمیم گیری این که در کدام نوع مشاغل ارزش سرمایه گذاری، به فکر قرار دادن دارایی باشید، حتی می توانید سرمایه گذاری و تجارت خود را در هر دو نوع شرکت متنوع کنید و دارایی های خود را به شکل هوشمندانه تنظیم نمایید تا سود سالانه مرکب بعد از مالیات را بهینه فرمایید.

انتخاب بهترین شرکت ها برای سرمایه گذاری بلند مدت : شرکت های هدف دار با سابقه سودآوری و رهبری اثبات شده. راه اندازی ها امکان دارد هیجان انگیز تر به نظر آید، ولی برای این نوع سرمایه گذاری ریسک زیادی هم محتمل است.

سهام چگونه می تواند پول کسب کند؟

تعداد زیادی از معامله گران جدید بر این باورند که وقتی یک سهام ارزان قیمت است، خریداری می کنیم و وقتی ارزش آن افزایش پیدا می کند آن را به فروش می رسانیم و از یک سود مرتب بهره مند می شوند. ولی این یک توضیح بیش از اندازه در مورد نحوه انجام معاملات است و با فکر کردن در مورد روند ساده، این می تواند پرهزینه باشد، برای مثال وقتی که حس می کنید نمی توانید سهام خریداری کنید یا بفروشید، در صورت تمایل به خرید، باید یک شرکت با سهام پیدا کنید و چنانچه قصد دارید بفروشید، باید یک خریدار پیدا کنید. این می تواند برای سرمایه گذاران سهام دارایی که ارزش آن در حال افت است، مشکل به وجود آورد، به خاطر این که امکان دارد دارنده نتواند خریداری را که مایل به خرید سهام خود باشد، پیدا کند.

افزایش سود در بورس

چنانچه کسی بخواهد آنها را نخرید، یک کارگزار لازم نیست سهام شما را خریداری کند، همچنین سهام فقط با فروش با قیمت بالاتر از قیمت خریداری شده قبلی، برای دارندگان خود درآمد کسب نمی کنند. شما همچنین حق استفاده از سود ۳ ماهه را دارید، سهمی از سودهایی که برای بهبود شرکت سرمایه گذاری نشده اند و در غیر این صورت برای بهبود شرکت هزینه شده اند، با برخی از سهام. این را در نظر داشته باشید که اگر اولویت شما سود سهام باشد، موفقیت سهام شما ضرورتا به ارزش آن وابسته نخواهد بود، برای مثال چنانچه این سرمایه گذاری را برای چند دهه نگه دارید، می توانید هزاران در پرداخت سود سهام سه ماهه به میلیون ها نفر دریافت نمایید.

حتما بخوانید : سود عرضه اولیه سهام در بورس


با این وجود در آن زمان، ارزش سهام امکان دارد یکسان باقی بماند یا در حال سقوط باشد، ولی شما تا وقتی که تجارت سودآور باقی مانده باشد، باز هم پرداخت سود سهام را خواهید گرفت. نکته مهم دیگر این که زمانیکه در نمودار سهام خود نگاه می کنید یا سهامدار گزارش می دهد که رسانه های مالی گزارش می دهند. این منابع داده تنها به افزایش یا کاهش ارزش سهام نگاه می کنند، لذا حتی اگر سهام امکان دارد میلیون ها سود سهام به صاحب آن پرداخت کرده باشد، هنگام بررسی این گزارش ها، امکان دارد سرمایه گذاری به نظر برسد.

۴۰ نکته برای افزایش حداکثری سودآوری و سواد بورسی

  1. هنر سهم خریدن، خرید از صف فروش است نه خرید.
  2. سود سال بعد هر سهمی، مهم تر از سود امسال است.
  3. تحلیل بنیادی برای یک سهم مثل نقشه راه برای یک راننده است.
  4. تک سهم شدن روی هر سهمی از اصول و منطق سهامداری به دور است.
  5. در بازار خراب آنچه از ریزش سهم جلوگیری می ‌کند، P/E پایین سهم است.
  6. اشکال سهم کم گردش، امکان نقدشوندگی کمتر آن است و نه بازدهی کمتر.
  7. پول نقد همیشه اولویت دارد پس در خرید سهم عجله نکنید و با تحقیق خرید کنید.
  8. در بدترین بازارها هم سهام ارزشمند بالاخره مورد توجه خریداران قرار خواهد گرفت.
  9. فروش پله ‌ای در بسیاری از مواقع از بار روانی افزایش قیمت سهم در آینده می‌ کاهد.
  10. سهم باارزش بالاخره قیمت خود را پیدا می‌ کند، دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.
  11. اغلب قیمت سهمی که با یک اطلاعیه افزایش یابد، با یک اطلاعیه نیز کاهش پیدا می کند.
  12. هیچ وقت با سهم منفی به امید مثبت شدن نمانید و همیشه برای خود حد ضرر قرار دهید.
  13. عظمت یک سهم به بزرگی مکان کارخانه‌ و کاری که انجام می ‌دهد یا تولید محصولات بزرگ نیست.
  14. همواره دنبال سهامی بروید که اگر موفق به فروش آن نشدید، سود نقدی مجمعش شما را راضی کند.
  15. سود کم سهم‌ های نقدشونده را به سود بیشتر سهم‌ هایی که نقدشوندگی کمتری دارند ترجیح دهید.
  16. حتی اگر چند درصد بالاتر اما مطمئن وارد هر سهمی بشوید، ریسک سیستماتیک را مینیمم‌ تر پذیرفتید.
  17. خرید در روند نزولی بسیار خطرناک است، به خاطر این که نمی ‌توان کف سهم را به راحتی شناسایی کرد.
  18. برای نوسان ‌گیر قیمت ‌های لحظه ‌ای و پیوسته، سهم حکم اکسیژن را دارد که اگر جلوی آن را بگیرند می میرد.
  19. از آنجا که شما نمی ‌توانید رفتار بازار را پیش بینی کنید، باید یاد بگیرید چگونه رفتار خود را پیش ‌بینی و کنترل کنید.
  20. اغلب بدترین سهم گروهی که مورد استقبال بازار است از بهترین سهمی که مورد استقبال بازار نیست بهتر است.
  21. از میانگین ‌گیری تا زمانی که مطمئن نشده ‌اید سهم به کف رسیده و در روند صعودی قرار گرفته جدا خودداری کنید.
  22. تنها به روش تکنیکال اکتفا نکنید، باید در کنار روش تکنیکال تفکر سهامدار عمده و شیوه بازی وی با سهم را نیز بیابید.
  23. هنگام انتخاب یک سهم، ۵۰ درصد تکنیکال و فاندامنتال و ۵۰ درصد روانشناسی بازار و بزرگان بازار را باید مدنظر داشت.
  24. همیشه مجبور نیستید همه پولتان را به سهام تبدیل کنید، گاهی اوقات صبر بهترین تصمیمی است که می ‌توان گرفت.
  25. یک ضرب ‌المثل درمورد نوسان ‌گیران وجود دارد که می‌ گوید؛ قیمت هر چیز را می ‌دانند اما ارزش هیچ ‌چیز را نمی ‌دانند.
  26. معمولا رسم بر این است، وقتی قصد دارند قیمت سهام شرکت مادر را مثبت کنند، از زیرمجموعه‌ هایش شروع می ‌کنند.
  27. در معاملات اشتباه برای کاهش میانگین قیمت، هیچ ‌وقت سهام بیشتری اضافه نکنید و هر چه سریع ‌تر از ضرر خارج شوید.
  28. یک سهامدار موفق کسی است واقع‌ گرا گه به افراد خوشبین سهم می فروشید و از افراد بدبین سهم را خریداری می کند.
  29. چنانچه در بورس کم ‌ریسک باشید و شتاب ‌زده عمل نکرده و صف ‌گرا نباشید، می ‌توانید همیشه سود کنید، حتی در شرایط بد بازار.
  30. معمولا یک سهم وقتی ریزش می‌کند، قبل از اینکه به نسبت P/E مناسبش برسد در هنگام برگشت، صف خرید برایش تشکیل می‌شود.
  31. راز موفقیت شما در درون خود شماست. اگر صبر و اعتماد به نفس داشته باشید در بازارهای خراب هم می‌توانید براحتی نتیجه خوب بگیرید.
  32. وقتی سهمی را خریدی و دیدی به هدف قیمتیش نزدیک می‌شود، قبل از اینکه آن را بفروشید دنبال سهم جایگزین یا گروه جایگزین بعدی بگردید.
  33. وقتی از بازی یک سهمی نمی‌ توان سر درآورد و از طرفی به سهم اعتقاد داشته باشیم، بهترین روش خرید پلکانی هنگام برگشت‌ های قوی سهم است.
  34. کسی که بخواهد وارد کاری پرریسک مثل خرید و فروش سهام شود حتما بایستی مبانی و اصول کار را بیاموزد تا بجای تجارت وارد عرصه شرط ‌بندی نشود.
  35. بازار سهام همیشه خوب است. یک زمانی خوبی است برای خرید و یک زمان برای فروش، مشکل از خود ماست که نمی ‌توانیم موقعیت‌ ها را درست شناسایی کنیم.
  36. منطق صحیح این است که در سیر نزولی بفروشید و در قیمت ‌های پایین ‌تر بخرید و یا با کاهش ضرر، زیان خود را کاهش دهید و ترجیحا با خرید سهام بهتر جبران کنید.
  37. یک بورس ‌شناس موفق باید لحظه خروج را درست تشخیص دهد، وگرنه لحظه ورود با توجه به نرم ‌افزارها و ابزارهایی که امروز کم هم نیستند، خیلی پیش پا افتاده به نظر می ‌رسد.
  38. اصولا برگشت‌ های ناگهانی، شدید، احساسی و کوتاه‌ مدت که معمولا بدون دلایل بنیادی قوی هستند، از علایم بازار نزولی است و رشد ملایم و پایدار هم علامت بارز بازار صعودی است.
  39. یک سهامدار باید پیش از تغییر جهت بازار آن را تشخیص دهد، دقیقا مثل بازی شطرنج که بتواند حرکت طرف مقابل را بخواند و این مستلزم بینشی دقیق از اوضاع احوال پیرامون بازار است.
  40. بازار در حال سقوط یکسری نشانه ‌هایی دارد؛ مرتب اخبار خوبی از آن به گوش می ‌رسد. افراد آماتور از آن سود می ‌برند. مرتب پول تزریق می ‌شود. سفته ‌بازی در آن رایج شده است. در هر محفلی صحبت از آن است. بیشتر افراد معتقد به صعود قیمت ‌ها هستند.

نوسان گیری در بورس بهترین روش سرمایه ‌گذاری است؟

حقیقت این است که نمی ‌توان به این سوال پاسخ دقیقی داد. حتی بسیاری از افراد موفق در بازار بورس بر این باورند که خرید و فروش ‌های کوتاه‌ مدت یا همان نوسانگیری، هیچ گاه سودآوری معاملات بلند مدت و بنیادی را نخواهد داشت، ولی به نظر می ‌رسد که بهترین پاسخ به این پرسش این باشد که مناسب ‌ترین روش برای سرمایه‌ گذاری در بورس، باید مطابق با شخصیت‌ شناسی شما تعیین شود.

حتما بخوانید : موج دوم سود از عرضه اولیه ها | سود شیرین ۱۰۰ درصدی


از همین روی طراحی استراتژی معاملاتی مبتنی بر شخصیت ‌شناسی، برای فعالیت در بورس الزامی است. افرادی هستند که تنها با نوسان گیری یا صرفا با تحلیل بنیادی و بلندمدت در بازار بورس موفق بوده ‌اند. حتی استراتژی ترکیبی و طراحی پرتفوی منطعف نیز کارایی بسیار زیادی دارد، یعنی سرمایه‌ گذار بخشی از سبد خود را به سهام بنیادی و بخشی را به نوسانگیری تخصیص دهد.


نتیجه گیری و کلان پایانی

انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری برای هر فرد به عواملی مانند میزان شناخت بازار، تجربه، دانش فنی و توانایی مدیریت استرس و هیجان بستگی دارد. علاوه بر این ریسک پذیری افراد با هم متفاوت است، ولی بخش جذاب ماجرا این است که برای هر فرد با هر میزان ریسک پذیری، ابزار سرمایه‌ گذاری مناسبی طراحی شده است. انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری در بورس ، یک انتخاب کاملا شخصی است که برای افراد مختلف فرق دارد؛ نکته قابل توجه این است که بازده و ریسک رابطه مستقیم دارند. یعنی هرچه بازده روشی بالاتر است به همان میزان نیاز به ریسک پذیری بالاتری دارد.

بهترین روش سودآوری در بورس از خرید و فروش سهام است و همچنین می توانید از سودی که شرکت در طول یک سال کاری به ارمغان می آورند نیز تحت عنوان سود تقسیمی سهام استفاده کنید و برای این کار باید شرکت هایی با سودآوری بالا و آینده ای روشن را خریداری کنید که معمولا شرکت های سرمایه گذاری، پتروشیمی و فولادی می توانند از بهترین سهام ها برای دریافت سود نقدی سهم باشند. اما همیشه در نظر داشته باشید که سود اصلی را در بورس افراد صبور می کنند که سهام های بنیادین و مناسبی را با قیمت مناسب در زمان مناسب خریداری کرده و به صورت بلندمدت نگهداری می کنند و قطعا سودی که این افراد از بورس می برند، با افرادی که همیشه نگاه نوسان گیری در بازار بورس دارند یکی نخواهد بود.

امیدوارم فهمیده باشید بهترین روش سودآوری در بورس چیست و چطور میتوانید سرمایه خود را در بورس چندین برابر کنید.

از نظر شما بهترین روش سودآوری در بورس چیست و بهترین استراتژی معاملاتی در بورس کدام است؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: