Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بهترین راه یادگیری بورس که هر کس ندونه باخته! | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین راه یادگیری بورس در حال حاضر چیست؟

بهترین راه یادگیری بورس بدون شک کسب تجربه با رقم های بسیار کوچک است! خود من از عرضه های اولیه کوچک شروع کردم و سعی کردم رفتار قیمتی آن ها رو در بازه های زمانی مختلف زیرنظر بگیرم، تا تجربم در این بازار افزایش پیدا بکند. شما هم اگر دوست دارید بهترین راه یادگیری بورس را پیش بگیرید، بدون تردید همین مسیر بهترین روش برای آموزش بورس محسوب می شود. البته این موضوع را خیلی کلی بیان کردیم ولی در ادامه سعی می کنیم راهکارهای عملی و طلایی آموزش بورس را به شما عزیزان توضیح دهیم، به صورتی که بعد از مطالعه این مطلب، دید بسیار خوبی در مورد بورس و نحوه یادگیری آن داشته باشید، پس اگر دوست دارید بهترین راه یادگیری بورس را شناسایی کنید، این مطلب بهترین راهنمای شماست.

بهترین راه برای یادگیری بورس

ورود به بورس شباهت بسیار زیادی به شروع رانندگی کردن دارد. به همان صورت که رانندگی برای ما بدون گذراندن آموزش‌ های ضروری آن دلهره و خطرات بسیاری را به همراه دارد و حتی می تواند موجبات تصادف ما را فراهم کند، سرمایه گذاری در بورس هم دقیقا به همین شکل است.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


البته اگر در صورتی که نحوه کار با ماشین را به‌ خوبی یاد بگیریم و اصول رانندگی را به‌ درستی رعایت کنیم، رانندگی می‌ تواند به یکی از قسمت های مفید و جدایی‌ ناپذیر زندگی ما تبدیل شود. فعالیت در بورس هم بدون آشنایی با اصول آن اتفاقات خوبی را برایتان به همراه نخواهد داشت، لذا کسب اطلاعات و آموزش‌ های لازم بورسی به ما کمک می‌ نماید تا از این فرصت بسیار سودده نهایت استفاده را ببریم و رفاه بیش تری در زندگی خود به ارمغان بیاوریم.

نکته مهم اینجاست که سرمایه‌ گذاری در بورس برای تمامی افراد جامعه با هر سطح سواد و یا سطح مالی می‌ تواند از لحاظ اقتصادی مناسب باشد و مزایای زیادی را برای آن‌ ها به همراه داشته باشد. شما تنها با ۵۰۰ هزار تومان و حتی در شرایطی که قصد خرید عرضه اولیه را داشته باشید، با کمتر از این رقم ها نیز می‌ توانید سرمایه‌ گذاری خود در بورس را شروع نمایید.

حتی چنانچه بخواهید می‌ توانید با ۱۰۰ میلیارد هم در بورس فعالیت نمایید، ولی همه‌ چیز به این وابسته است که چگونه از ظرفیت‌ های بورس در راستای کسب درآمد و سود استفاده می کنید. در حقیقت این خود شما هستید که با دریافت آموزش بورس به شکلی صحیح و سودآور به سطوح بالای سرمایه‌ گذاری خواهید رسید.

چنانچه با بورس به‌ خوبی آشنا باشید و آموزش‌ های لازم به منظور فعالیت در آن را دیده باشید، با مبالغ کم هم می‌ توانید به‌ تدریج رشد و پیشرفت نمایید و به موفقیت دست پیدا کنید. در نظر داشته باشید که بهترین راه یادگیری بورس همین قدم قدم یادگرفتن بازار سرمایه است و در ادامه در پنج قدم کلی سعی داریم دید خوبی را در خصوص بهترین راه یادگیری بورس به شما عزیزان بدهیم؛

قدم اول؛ دریافت کد بورسی بصورت رایگان

به منظور شروع معامله در بازار بورس شما  به یک کارگزار رسمی و کد معاملاتی که با نام کد بورسی و یا کد سهامداری نیز شناخته می‌ شود، احتیاج خواهید داشت. شرکت‌ های کارگزاری در حقیقت مثل واسط بین شما و بازار بورس عمل می کنند و وظیفه انتقال سفارشات خرید و فروش سهام به سامانه معاملاتی بورس را عهده دار هستند.

حتما بخوانید : اصول اولیه سرمایه گذاری در بورس چیست؟


گفتنی است که این کار می‌ تواند به شکل دستی و به وسیله خود کارگزار انجام شود یا این که سرمایه‌ گذار با دسترسی به نرم‌ افزار معاملات آنلاین، سفارش را به صورت مستقیم مستقیم ثبت کند. کد معاملاتی بیانگر هویت شما در بورس تهران است. نزدیک ۱۰۰ شرکت کارگزاری فعال، انتخاب از بین آن ها برای شما مشکل خواهد بود.

ولی به صورت کلی اگر به دنبال انجام معاملات به دغدغه در بورس هستید، پیشنهاد می کنم با کارگزاری های خیلی شلوغ و معروف کار نکنید، چرا که معمولا این کارگزاری ها به دلیل حجم بالای کاربران خود، قادر نیستند همیشه بهترین شرایط را برای ترید فراهم کنند ولی کارگزاری های کوچک تر که مشتریانشان برایشان خیلی اهمیت دارد، بهتر می توانند به آن ها و مشکلات آن ها رسیدگی کنند و امکان این که در این کارگزاری ها به مشکل بر بخورید، کمتر است و یا در صورت بروز مشکل، خیلی سریع می توانید با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید و نیاز به این که بین ۱۰ الی ۳۰ دقیقه در صف پاسخگویی کارگزاری های شلوغ باشید، بسیار کمتر است.

به این خاطر که تبلیغ نباشد، ما هیچ اسمی از کارگزاری های ایرانی که بیش از ۱۰۰ مورد هم هستند نمی بریم تا خودتان بتوانید با استفاده از این مطلب که دید کاملی در این خصوص به شما می دهد، با یک سرچ ساده در اینترنت، بتوانید کارگزاری مورد تایید خودتان را انتخاب کنید، نه این که ما به شما بگوییم کارگزاری x بهتر است! پس همیشه قدر مطالبی که هیچ گونه تبلیغ و تدوین جانبدارانه در محتوا نمی کنند را بدانید و سعی کنید با استفاده از این مطالب برای تصمیم گیری اقدام کنید.

قدم دوم؛ آموزش مفاهیم و قوانین در بازار بورس

هیچ فعالیتی در جهان نیست که به مهارت هیچ احتیاجی نداشته باشد! به عنوان مثال شاید از خودتان بپرسید که آیا بورس تهران ۲۴ ساعت شبانه‌ روز باز است و خرید و فروش انواع سهام در آن در جریان است؟ فرابورس چه تفاوتی با بورس دارد و از این گونه سوالات. پس سرمایه‌ گذاری در بازار سهام نیز به یادگیری برخی قوانین، اصطلاحات و مفاهیم اصلی و پایه نیاز دارد. البته که جزئیات بسیار زیادی در این خصوص وجود دارد که آن ها را در آینده و با پیشروی حضورتان در بورس، رفته رفته یاد خواهید گرفت و دستتان خواهد آمد که دقیقا چه اتفاقی در بورس می افتد.

حتما بخوانید : آموزش مفاهیم اولیه بورس | مفاهیم اولیه بورس به زبان ساده


اما به صورت کلی در نظر داشته باشید که بورس ایران از روز شنبه تا چهارشنبه (در روزهای غیر تعطیل) فعالیت می کند و از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح معاملات آغاز می شود و تا ساعت ۱۲:۳۰ نیز ادامه خواهد داشت. شما برای شروع سرمایه گذاری در بورس حداقل باید ۵۰۰ هزار تومان از یک سهم را بخرید ولی برای خرید عرضه اولیه در بورس همچین قانونی وجود ندارد و شما بسته به این که عرضه اولیه چه قیمتی دارد، می توانید هر رقمی که بود، برای خرید آن اقدام کنید.

دامنه نوسان هر سهم عادی در بازار بورس مثبت و منفی ۵ است. شاخص کل بورس نشان دهنده وضعیت کلی بازار بورس است و شرکت های بسیاری در بورس حضور دارند که شما می توانید در زمانی که معاملات در جریان است، برای خرید و فروش آن ها اقدام کنید و از طریق اخلاف قیمت فروش با قیمت خرید، سود به دست آورید و به اصطلاح نوسان گیری کنید. البته این مواردی که عنوان شد کلیات است و جزئیات بسیاری در این خصوص وجود دارد که باید رفته رفته آن ها را یاد بگیرید.

قدم سوم؛ آموزش نحوه تحلیل و خرید و فروش ها در بورس

بعد از یادگیری مفاهیم پایه بازار بورس، باید در نظر داشته باشید که کدام سهام یا اوراق بهادار را در چه زمانی خریداری کنید و در چه زمانی آن ها را به فروش برسانید تا بتوانید بیشتری سود را کسب کنید و کمترین ریسک را متحمل شوید. این کار از طریق یادگیری روانشناسی بازار، تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال امکان پذیر خواهد شد که همزمان با یادگیری نیاز به کسب تجربه و تمرین خواهد داشت. در این بخش از سفر شما در دنیای بورس، باید بیشترین انرژی و زمان صرف شود، به این خاطر که یک معامله نادرست به هر دلیل موجب از دست رفتن بخش عمده ای از سرمایه شما خواهد شد.

حتما بخوانید : نحوه خرید و فروش سهام در بورس ایران


به صورت کلی شما با استفاده از قوانین تابلو خوانی بورس و همچنین مبانی تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال که به تحلیل بنیادی نیز معروف است، می توانید رفتارهای قیمتی سهام های مختلف را در بازه های زمانی مختلف پیش بینی کنید و بدین وسیله قادر خواهید شد که سهام را در قیمتی که فکر می کنید جای رشد دارد، خریداری کنید و در جایی که حس می کنید رفتار قیمت و یا بازار بورس نزولی خواهد شد، به فروش برسانید و از اخلاف قیمت های فروش و خرید سود به دست آورید.

قدم چهارم؛ کسب تجربه با تخصیص سرمایه اندک به بورس

همان طور که گفتیم، خرید عرضه های اولیه و یا سهام شرکت های معتبر با حداقل سرمایه ۵۰۰ هزار تومان و تحت نظر گرفتن رفتار و الگوهای حرکتی و قیمتی آن ها در بازه های زمانی گوناگون و در مواجه با اخبار و شرایط مختلف بازار بورس، می تواند دید کلی بسیار خوبی را به سرمایه گذاران تازه وارد به بازار بورس بدهد که ارزش آن بسیار زیاد خواهد بود. شما وقتی یک عرضه اولیه را خریداری می کنید و با نگهداری این سهم تا ۲ ماه آینده، ۶۰ روز رفتار سهامداران باتجربه تر را در خصوص این سهم زیر نظر می گیرید، متوجه خواهید شد که رفتاری که سهامداران حرفه ای دارند باید در خصوص خرید و فروش عرضه اولیه چگونه باشد و بعد از تمرین کردن های مکرر با عرضه های اولیه دیگر، بعد از گذشت زمان دیگر بهترین تصمیمات را برای خرید و فروش عرضه های اولیه در بورس خواهید گرفت.

بهترین روش آموزش بورس

در ادامه نیز می توانید سهام های عادی را در بازار بورس مورد معامله قرار دهید و رفتارها و الگوهای قبلی را اینبار برای این سهام ها رصد نمایید و به صورت دوره ای از تصمیمات و خرید و فروش های خود به همراه سود و زیانی که برای شما به همراه داشته اند، گذارش بگیرید و ببینید عملکردتان چگونه بوده است و آیا کاری بوده است که در صورت عدم انجام آن می توانستید سود بیشتری به دست آورید و یا کاری بوده است که انجام داده اید و نتیجه خوبی به همراه نداشته است، دلیل چیست؟ با این سوال و جواب ها بعد از گذشت مدت زمانی، به پختگی خواهید رسید که با استفاده از مطالعه هیچ کتاب و یا گذراندن هیچ دوره آموزشی نمی توانستید به آن برسید! پس بهترین راه یادگیری بورس همین قدر ساده ولی زمانبر است.

قدم پنجم؛ کسب مهارت ترید در بورس و درس گرفتن از اشتباهات پیشین

بعد از چندین معامله مداوم و یادگیری اصول انجام معامله در بورس، رفته رفته تجربه شما در این خصوص افزایش پیدا خواهد کرد و تاثیر هیجانات و اخبار مختلف در تصمیم هایی که می گیرید، کاهش خواهد یافت و همین موضوع در بلندمدت می تواند سود بیشتری برای شما به همراه داشته باشد و ضررهای شما در بورس و یا سایر بازارهای مالی را کاهش دهد. شما در واقع می توانید بعد از گذشت مثلا یک ماه، بنشینید و بررسی کنید تا متوجه شوید که کجای کارتان ایراد دارد و یا چه نکاتی را دارید رعایت می کنید که نتایج خوبی به دست آورده اید. در حقیقت شما بعد از تکرار کردن این روند، رفته رفته اشتباهی نخواهید کرد و یا اشتباهاتتان کاهش بسیاری خواهد یافت.

حتما بخوانید : آموزش معامله در بورس | نحوه خرید و فروش آنلاین سهام


نکته جالبی که باید در نظر داشته باشید این است که همه این آزمون و خطا ها را در حال حاضر با عرضه های اولیه و یا سهام های ۵۰۰ هزار تومانی تجربه کرده اید و در صورت ضرر کردن، سرمایه زیادی از شما کسر نخواهد شد ولی اگر تجربیات خود را خوب ثبت کنید و مورد ارزیابی قرار دهید، در معامله با سرمایه های بسیار بالاتر از این مبالغ نیز اشتباهاتتان کمینه خواهد شد و آن زمان است که سود شیرینی برای شما به ارمغان می آید و آن سود در واقع نتیجه تلاش، ممارست و زمانی است که برای یادگیری بازار بورس و روند انجام معاملات در آن گذاشته اید.

بهترین کتاب ها برای یادگیری بورس

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه اثر جان مورفی

کالبدشناسی حباب‌ های بازار سهام

صفر تا صد سرمایه‌ گذاری در بورس

کتاب بورس‌ باز اثر سلمان امین

کتاب جادوی بورس اثر شهاب سهرابی

شهریار در وال استریت اثر نیکولو ماکیاولی

کتاب هنر جنگ در بازار بورس اثر ژنرال سانزو

۵۰+۱ نکته یک‌ میلیون تومانی اثر همایون دارابی

نکات مهم در یادگیری اصول پایه بورس

  1. اهمیت آموزش بورس در این بازار به صورت قابل توجهی بالاست، لذا می بایست همواره در حال آموزش باشید و اطلاعات خودتون رو بروز نگه دارید.
  2. قبل از این که برای انجام معاملات واقعی اقدام نمایید، این امکان را دارید که به وسیله نرم افزار های شبیه ساز فعالیت در این بازار را تجربه فرمایید.
  3. اولین اولویت شما در بورس باید حفظ سرمایه باشد و اولویت های بعدی حفط سودهای قبلی‌ و کسب سود باشد. بنابراین می توان گفت که حفظ سرمایه حائز اهمیت ترین اصل به حساب می آید، چرا که اگر سرمایه خودتان را از دست بدهید، دیگر چیزی ندارید که با آن معامله کنید و برای کسب سود اقدام کنید.
  4. بازار همواره رو به رشد و صعودی نیست و روزهای خیلی بدی هم در بورس وجود دارد. همیشه خود را برای زمانی که بازار منفی می‌ شود آماده کنید و اطلاعات‌ تان را برای پیروز شدن در شرایط سخت افزایش دهید.
  5. تجربیات دیگران را مورد استفاده قرار دهید و زمانی که اشتباهی انجام دادید، آن را قبول کنید و سپس آن اشتباه را تصحیح کنید و در پایان درس بزرگی که از آن اشتباه گرفته‌ اید را در جایی یادداشت نمایید. معامله در بورس مجازی می‌ تواند برای سنجش مهارت‌ شما در انتخاب سهام بهتان کمک نماید.
  6. عواملی مثل ترس، طمع و سایر احساسات در همه افراد وجود دارند، ولی آن ها زمانی شما را با مشکل‌ روبرو خواهند کرد که به شکلی فلج‌ کننده امکان تصمیم‌ گیری و عمل صحیح را از معامله‌ گران بگیرند! زمانی که تصمیمی گرفتید متوجه باشید که این تصمیم از کجا سرچشمه گرفت؟ از تحلیل و منطق یا از روی هیجان، خوش‌ باوری یا سایر عوامل و بعد از پاسخ دادن به این سوال برای خرید و فروش اقدام نمایید
  7. بهتر است سرمایه گذاری در بورس با سرمایه مازاد و پس انداز باشد. با پول وام به هیچ عنوان در بورس سرمایه گذاری نکنید و دارایی های اصلی خود مثل خانه و ماشین را هم وارد بازار بورس نکنید، بلکه تنها سرمایه مازاد را وارد بازار بورس نمایید.
  8. هر بازاری نوسانات مربوط به خود را دارد، لذا باید به اندازه توانایی در این بازار سرمایه گذاری کرد تا در صورت ضرر احتمالی تحمل آن برای سرمایه گذار مقدور باشد.
  9. به جای این که با سرمایه خود یک سهم و یا دو سهم را خریداری کنید، بهتر است آن سرمایه را به بخش های مساوی تقسیم کرده و در ۵ سهم سرمایه گذاری کنید و ریسک سرمایه گذاری خود را به این صورت تا حدود بسیار زیادی کاهش دهید.
  10. اخبار و اطلاعات نقش مهمی در سرمایه گذاری بورس ایفا می کنند، لذا همواره پیگیر اخبار و اطلاعات باشید. البته باید در نظر داشت که تحلیل اطلاعات به آموزش نیاز دارد، لذا در آموزش بورس تحلیل اطلاعات و نوع برخورد با آن ها را بیاموزید.
  11. به هیچ عنوان به شایعات توجه نکنید؛ بعضی از افراد سودجو در شبکه های اجتماعی سعی دارند با دادن سیگنال های گوناگون و نادرست برای خرید یا فروش یک سهم جریان سازی کنند، پس باید طبق اصول خود پیش روید و به این موارد و هیجانات بی توجه باشید.

نتیجه گیری و کلام پایانی

بعد از دریافت کد بورسی و خواندن مطالب آموزشی، بهتر است برای ورود به بورس اقدام کنید و برای کسب تجربه خرید و فروش، مبلغ خیلی کمی مثلا ۱ میلیون تومان سهام بخرید تا با چند و چون کار، از نزدیک آشنا شوید. البته باید در نظر داشته باشید که توقع نداریم از این مبلغ کم، سودی نصیب شما شود و این خرید تنها به منظور آشنایی شما با روند معاملات و بازار می باشد. البته این هم بدین معنی نیست که همین تعداد سهام را بدون فکر و بررسی بخرید و برای شما این مقدار پول بی ارزش باشد!

با استفاده از آموزش‌ هایی که در سایت کد بورسی قرار دارد، این خرید را انجام دهید و بعد از خرید، روند قیمتی سهم را به دقت مورد بررسی قرار دهید. اخبار مرتبط با بازار و شرکتی که سهام آنرا خریده اید را بخوانید و در زمانی که تعیین کرده‌ اید و فکر می‌ کنید مناسب است، سهام خودتان را به فروش برسانید. در حقیقت هدف از این کار، شروع سرمایه گذاری و صرفا ورود به بورس می باشد. خرید سهام، اگرچه به تعداد کم موجب می‌ شود بازار را پیگیری کرده و شروع به یادگیری کنید.

در پایان ذکر این نکته الزامی است که نباید به هیچ وجه بدون اطلاعات و دانش کافی و پیش از این که درک صحیحی از بازار بدست نیاورده‌ اید، سرمایه اصلی که جهت سرمایه‌ گذاری پس‌ انداز کرده اید را وارد بورس کنید. بورس تهران برای افراد مبتدی و افرادی که از آن شناخت کافی ندارند، ریسک بسیاری به همراه دارد و ممکن است کل سرمایه شما از دست برود.

لذا چنانچه فرد مبتدی هستید، توصیه می کنیم معاملات سنگین و پرحجم را در دستور کار خود قرار ندهید و با سرمایه پایین کار خود را در بورس شروع کنید و بعد از کسب اطلاعات لازم و کسب تجربه کافی، به همان نسبتی که سطح دانش و اطلاعات‌ تان بیشتر می شود، می توانید سرمایه خود را در این بازار افزایش دهید و به فکر کسب سودهای به مراتب بیشتری باشید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، بهترین راه یادگیری بورس را در ۵ قدم به زبان ساده توضیح دادیم. 

اگر دوست دارید قوانین سرمایه گذاری در بازار بورس را یاد بگیرید، می توانید مطلب قوانین سرمایه گذاری در بورس را کاملا رایگان مطالعه کنید.

برای دوستانتان بفرستید: