Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
اندیکاتور های سیگنال خرید و فروش که باید حتما بشناسید

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اندیکاتور های سیگنال خرید و فروش

اگر به دنبال ابزارهایی برای دریافت سیگنال ورود (خرید) و خروج (فروش) هستید، اندیکاتور های سیگنال خرید و فروش بهترین گزینه برای استفاده شما عزیزان به حساب می آیند. اندیکاتور های سیگنال خرید و فروش که بسیار مختلف هستند و در ادامه یک به یک آن ها را معرفی و سازوکار و همچنین نحوه استفاده از هر یک را توضیح می دهیم، همگی سعی بر این دارند تا با استفاده از معادلات ریاضی، کمک کنند تا شما در بهترین نقطه ورود کنید و همین طور بهترین نقطه برای خروج را نیز تشخیص دهید. اگر دوست دارید با اندیکاتور های سیگنال خرید و فروش بیشتر آشنا شوید و سازوکار آن ها را درک کنید، این مطلب از کد بورسی برای شما نوشته شده است.

اندیکاتور های سیگنال خرید و فروش

اندیکاتورها طرفداران بسیار زیادی در بازارهای مالی دارند، حتی کسانی که به طور حرفه‌ ای تحلیل تکنیکال را یاد نگرفته اند نیز دوست دارند از اندیکاتورها در بازارها استفاده کنند و خوب این موضوع به صورت کامل طبیعی است، به این خاطر که این ابزار جذابیت های بسیاری دارد. المان‌ های بصری و رنگی استفاده شده در اندیکاتورهای مختلف در کنار جذابیت ظاهری که به همراه دارند، گویا رازی در خود پنهان کرده‌ اند و میتوان از دل آنها آینده‌ حرکتی قیمت را پیش بینی نمود. سوال اصلی بیشتر افراد این است که کدام اندیکاتور برای دریافت سیگنال خرید در بورس کارایی بیشتری دارد که در ادامه ۱۰ مورد از بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال را که می تواند در راستای دریافت سیگنال خرید و فروش از آن ها استفاده کنید را معرفی کرده ایم.

اندیکاتورها در واقع ابزاری هستند که از زوایای دیگری به حرکت قیمت نگاه می‌ کنند. به عنوان مثال یک اندیکاتور امکان دارد شتاب حرکت قیمت را به ما نشان دهد و یک اندیکاتور دیگر روند حرکت قیمت را نمایش دهد. به هر روی هر اندیکاتور با توجه به فرمول خاص خود تلاش دارد چیزی را که در نمودار قیمت از دید ما پنهان است را بولد کند و به صورت واضح نمایان کند. البته اندیکاتورها کارایی گوناگونی را می توانند از خودشان نشان دهند که یکی از کاربردهای اندیکاتورها دریافت سیگنال خرید و فروش از اندیکاتور است. به عنوان مثال یکی از اندیکاتورهای مشهور در این زمینه که به طرق گوناگون میتوان از آن سیگنال خرید و فروش گرفت، اندیکاتور مکدی می باشد که در ادامه به همراه ۹ مورد دیگر، این اندیکاتور را نیز معرفی کرده ایم.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


نکته‌ حائز اهمیتی که باید در نظر داشته باشید این است که نباید به هیچ وجه از یک اندیکاتور به تنهایی برای دریافت سیگنال خرید و فروش سهام استفاده کرد، به این خاطر که هیچ اندیکاتوری کامل نیست و ریسک این کار اصلا کم نیست. به صورت معمول سیگنال‌ هایی که از یک اندیکاتور می‌ گیرید، همواره درست نیست و به صورت کلی بهتر است که از ترکیب چند اندیکاتور برای فیلتر کردن سیگنال‌ های اشتباه استفاده نمایید. در ادامه همراه کد بورسی بمانید تا بهترین اندیکاتورهای دنیا را به شما معرفی کنیم.

بهترین اندیکاتورها برای دریافت سیگنال خرید و فروش

زمانی که به بهترین اندیکاتورها به منظور دریافت سیگنال خرید و فروش اشاره می کنیم، منظور اندیکاتورهایی می باشند که یبشترین تعداد معامله گران از آن ها برای تصمیمات معامله ای خود استفاده می کنند و بیش ترین کمک را برای تصمیم گیری ها به شما می کند. ما ابتدا لیست ۱۰ تایی از اندیکاتور سیگنال خرید و فروش بسیار قوی را فقط معرفی کرده ایم و در ادامه یک به یک و به ترتیب، به سازوکار آن ها نیز اشاره خواهیم داشت؛

  1. macd indicator
  2. Bollinger bands
  3. Ichimoku cloud
  4. Standard deviation
  5. Stochastic oscillator
  6. (MA) Moving Average
  7. Fibonacci retracement
  8. Relative strength index (RSI)
  9. Average directional index (ADX)
  10. Exponential Moving Average (EMA)

پیش از این که به توضیح هر اندیکاتور بپردازیم، باید اشاره داشته باشیم که هر معامله گر می تواند با توجه به اطلاعات خود و میزان ریسکی که قصد دارد متحمل شود، یک یا چندتا از این اندیکاتورها را به عنوان بهترین اندیکاتور جهت دریافت سیگنال خرید و فروش استفاده کند. نکته مهم اینجاست که این لیست تحت عنوان بهترین اندیکاتورهای دریافت سیگنال خرید و فروش، هیچ گونه اولویتی ندارد و هیچ گونه برتری در این اندیکاتورها نسبت به یک دیگر وجود ندارد و حتی می تواند استفاده این اندیکاتورها متفاوت از یک دیگر باشد.

۱) macd indicator

اندیکاتور مکدی اندیکاتوری جامع به منظور دریافت سیگنال خرید و فروش به حساب می آید. مکدی تکانه های بازار را تشخیص می دهد و این امکان را در اختیار معامله گران قرار می دهد تا خطوط حمایت و مقاومت داینامیکی برای بازار رسم نمایند. به غیر از دریافت سیگنال خرید و فروش از مکدی می توان برای شناسایی نقاط بازگشت نیز استفاده نمود. به منظور شناسایی این نقاط می توانید از همگرایی و واگرایی اندیکاتور بهره گرفت. آموزش اندیکاتور macd را در این مطلب به صورت کاملا مجزا و رایگان یاد بگیرید.

۲) Bollinger bands

اندیکاتور بولینجر بندز یک ابزار تکنیکال حائز اهمیت برای دریافت سیگنال خرید و فروش به حساب می آید. این ابزار بازه ای را برای شما تعیین می کند که قیمت ها به صورت معمول بین آن نوسان می کنند. افزایش و کاهش پهنای این باند میزان نوسانات اخیر را نشان می دهد. در واقع هر چقدر که باندها به یکدیگر نزدیک تر شوند یا به عبارتی پنها کم تر شود، یعنی نوسانات کاهش یافته است و هر چقدر که باندها از یکدیگر دور شوند، به معنی این است که نوسانات افزایش پیدا کرده اند.

حتما بخوانید : بهترین ترکیب اندیکاتور ها برای معاملات سودده بورسی


هنگامی که قیمت در خارج از این باند حرکت نماید، یعنی قیمت ها در نقطه خرید یا فروش افراطی قرار دارند. از این اندیکاتور می توان به منظور شناسایی روند بازار نیز در کنار دریافت سیگنال انجام معامله بهره گرفت.

۳) Ichimoku cloud

اندیکاتور ایچیموکو هم مثل بسیاری دیگر از اندیکاتورها سطوح حمایتی و مقاومتی را شناسایی می نماید. با این حال این ابزار می تواند تکانه های قیمت را نیز شناسایی کند و سیگنال های خرید و فروش را به معامله گر بدهد. شما می توانید با استفاده از این اندیکاتور، اطلاعات بسیاری درباره بازار دریافت کنید که این اطلاعات عبارت اند از روند بازار، سطوح مقاومت و حمایت فعلی و پیش بینی سطح آینده که تمامی این موارد را در مطلب آموزش اندیکاتور ایچیموکو به صورت کامل توضیح داده ایم.

۴) Standard deviation

یکی از بهترین اندیکاتورهای تکنیکالی برای دریافت سیگنال خرید و فروش مطمئنا Standard deviation است. این ابزار به معامله گران کمک می کند تا بتوانند اندازه و سایز تغییرات قیمت را اندازه گیری نمایند، لذا آن ها می توانند دریابند که تا چه حد نوسانات برروی قیمت های آینده تاثیرگذار است. این اندیکاتور نمی تواند پیش بینی کند که آیا قیمت نوسان می کند، اما می تواند بگوید که نوسانات چگونه بر روی قیمت ها در آینده موثر هستند.

۵) Stochastic oscillator

اندیکاتور استوکاستیک در واقع شاخصی است که یک قیمت بسته مشخص را با طیفی از قیمت ها در طول زمان مورد قیاس قرار می دهد و همچنین قدرت و جهت روند را به شما نشان می دهد. اندیکاتور استوکاستیک یکی از بهترین اندیکاتورها برای دریافت سیگنال است و بین ۰ تا ۱۰۰ حرکت خواهد کرد. جالب است بدانید که بازه زیر ۲۰ شما را مطلع می سازد که بازار در ناحیه فروش افراطی قرار دارد و بازه بالای ۸۰ اخطار می دهد که بازار در ناحیه خرید افراطی قرار گرفته است. آخرین نکته این که استفاده از این ابزار تکنیکالی میان تریدرهای بازارهای مالی مختلف بسیار مرسوم است. چنانچه دوست دارید در مورد اندیکاتور stochastic بیشتر بدانید، به مطلب تخصصی این اندیکاتور و آموزش های رایگان آن مراجعه فرمایید.

اندیکاتور سیگنال خرید و فروش بسیار قوی

۶) Moving Average یا همان MA

بی شکی یکی از یکی از بهترین اندیکاتورها برای دریافت سیگنال خرید و فروش، MA می باشد که به علاوه دریافت سیگنال شما می توانید از آن به منظور شناسای روندها در بازه های زمانی گوناگون استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از آن را برای شناسایی نقاط بازگشت بازار نیز خواهید داشت.

حتما بخوانید : اندیکاتورهای پرکاربرد در بورس – لیست ۱۰ تایی


با استفاده از MA یا همان اندیکاتور میانگین متحرک می توانید سطوح حمایتی و مقاومتی را مشخص کنید و همچنین قادرید پرایس اکشن های گذشته را نیز مشاهده کنید. این بدین معنی است که می توانید الگوهای احتمالی آینده بازار را شناسایی کنید.

۷) Fibonacci retracement

اندیکاتور فیبوناچی می تواند سطوح دقیقی برای تغییرات قیمت نمایش دهد. اصلاحی یا retracement وقتی است که بازار دچار افت موقت شود، همچنین به عنوان بازگشت نیز شناخته می شود. آن دسته از تریدرهایی که فکر می کنند بازار در حال حرکت است از فیبوناچی اصلاحی به منظور تایید نظر خود بهره می گیرند، چرا که این ابزار سطوح مقاومت و حمایت احتمالی را شناسایی می کند که بیانگر روند صعودی و نزولی است. در نظر داشته باشید که از این ابزار می توانید برای دریافت سیگنال خرید و فروش در بازارهای مالی به سادگی استفاده کنید و اگر دوست دارید همه چیز درباره فیبوناچی در تحلیل تکنیکال را در این مطلب آموزش ببینید.

۸) Relative strength index یا همان RSI

تقریبا همه کسانی که اندکی از تحلیل تکنیکال سردر میاورند، از این اندیکاتور برای معاملات خود بهره می برند. این ابزار برای شناسایی تکانه ها یا مومنتوم، دریافت سیگنال خرید و فروش و شناسایی واگرایی کاربرد دارد. RSI بین دو بازه ۰ تا ۱۰۰ حرکت می کند. چنانچه RSI در حدود یا بالای سطح ۷۰ باشد، بدین معنی است که در ناحیه خرید افراطی قرار گرفته ایم و برعکس هنگامی که این ابزار در سطح زیر ۳۰ قرار دارد، بدین معنی خواهد بود که در ناحیه فروش افراطی قرار داریم و روند بازار می تواند تغییر کند. آموزش اندیکاتور rsi که یکی از بهترین اندیکاتورهای نوسان گیری به حساب می آید را در این لینک مطالعه کنید.

۹) Average directional index یا همان ADX

شاخص ADX قدرت یک روند را به نمایش می گذارد. این اندیکاتور در بازه بین ۰ تا ۱۰۰ حرکت می کند، جایی که بالای ۲۵ بیانگر روند قدرتمند و زیر ۲۵ بیانگر تضعیف روند است. تریدرها می توانند از این اندیکاتور به منطور گردآوری اطلاعات در خصوص روند بازار بهره بگیرند تا متوجه شوند که روند کنونی با قدرت ادامه خواهد یافت یا این که قیمت ها به زودی با تغییر روند روبرو می شود. آموزش کامل و کاربردی اندیکاتور adx را همین الان یاد بگیرید.

۱۰) Exponential Moving Average یا همان EMA

یکی دیگر از اندیکاتورهای جذاب برای دریافت سیگنال خرید و فروش در بازارهای مالی EMA به شمار می آید. EMA یا میانگین متحرک نمایی نوعی میانگین متحرک می باشد که وزن بیشتری به تغییرات اخیر قیمت می دهد و یه اطلاعات جدید بازار حساس تر است. اندیکاتور EMA این امکان را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد تا تغییرات بازار را تایید یا تکذیب کنند و به تصمیمات خود استحام و اعتبار بیشتری بدهند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

استفاده از اندیکاتورها به همراه مدیریت سرمایه در بورس رمز موفقیت در انجام معاملات بورس و حتی در بازارهای مالی دیگر است. شما احتیاج ندارید از تمام این اندیکاتورها به شکل همزمان برای تحلیل تکنیکال استفاده کنید، ولی بهتر است از بین آن ها چند اندیکاتور را به عنوان بهترین اندیکاتور برای دریافت سیگنال خرید و فروش بیابید و آن را در استراتژی خود بگنجانید تا بتوانید معاملات سودآوری را انجام دهید و احتمال موفقیت خود را بیشتر کنید.

این نکته را در خاطر داشته باشید که شما باید سیگنال دریافتی از یک اندیکاتور را با روش های دیگر تایید فرمایید. چنانچه از یک اندیکاتور سیگنال خرید گرفتید و همزمان از اندیکاتور دیگری سیگنال فروش دریافت کردید، می بایست سراغ اندیکاتور دیگری بروید که یکی از دو سیگنال را تایید کند و تا وقتی که برای سیگنال های خود تایید دریافت نکرده اید خرید یا فروشی را انجام ندهید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، ۱۰ مورد از اندیکاتور های سیگنال خرید و فروش که شهرت و کارایی زیادی دارند را معرفی کرده و سازوکار آن ها را بیان کردیم. 

چنانچه دوست دارید با بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال برای نوسان گیری نیز آشنا شوید، این مطلب بهترین راهنمای شماست.

برای دوستانتان بفرستید: