Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
سیگنال خرید و فروش در بورس چیست؟ - کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سیگنال خرید و فروش سهام در بورس چیست؟

در حال حاضر سایت های زیادی هستند که سیگنال خرید و فروش در بورس را به صورت لحظه ای در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند که کدام سهم را در چه بازه زمانی و با چه اهداف قیمتی بخرند و در چه بازه زمانی برای فروش آن اقدام کنند. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که سیگنال خرید و فروش در بورس چیست و برای استفاده درست از سیگنال خرید و فروش بورس چه موارد و نکاتی را باید رعایت کرد. آموزش سیگنال خرید و فروش در بورس قطعا در بازار سرمایه و مخصوصا این بازه زمانی که بازار سیگنال های خرید و فروش در بورس و همین طور اینستاگرام، تلگرام، سایت ها و مجلات داغ است، بسیار برایتان کاربردی خواهد بود. پس اگر دوست دارید از همه چیز سیگنال خرید و فروش سهام در بورس سر در بیاورید، این مطلب را تا انتها بخوانید؛


سیگنال خرید و فروش در بورس

سیگنال خرید و فروش به زبان ساده به معنای معرفی یک سهم برای خرید است و سیگنال فروش هم به معنای بررسی برای خارج شدن از سهم است. با دریافت سیگنال خرید خواهیم توانست در بورس سرمایه گذاری داشته باشیم، البته باید از اعتبار سیگنال خرید سهام اطمینان داشت. در بورس ایران با توجه به داغ شدن بورس و افزایش حجم نقدینگی در بازار سرمایه افراد زیادی به طرف سیگنال ‌دهی در بورس می روند که گاه به درستی و بعضا به غلط سیگنال ‌هایی را برای خریداران و فروشندگان بورس می دهند. این سیگنال‌ ها شامل سیگنال خرید و فروش است که در زمان بالا و پایین شدن ارزش هر سهم انجام می شود.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


توصیه تمام افراد حاضر در بورس این است که به هر کسی که سیگنالی برای خرید و فروش سهام می ‌دهد، اعتماد نکنیم و حتما پس از دریافت سیگنال از هر منبعی خودتان هم آن سهم را تجزیه و تحلیل کنید و با انواع تحلیل ها مانند تحلیل تکنیکال و بنیادی آن را بررسی نمایید تا بتوانید بیشترین سود را داشته باشید. بهترین سیگنال ‌ها در بورس آنهایی هستند که شما در زمان افت یک سهم می گیرید و می ‌توانید برای خرید آن سهام اقدام نمایید و پس از افزایش قیمت آن تا حد ممکن و با توجه به تحلیل ‌های انجام شده به فروش برسانید. به صورت کلی باید در نظر داشت که سیگنال دهی در بورس، به اعلام قیمت و زمان خاص ورود و خروج از یک شرکت به سرمایه گذاران می گویند. در ادامه به پاسخ گویی به بعضی از سوالات رایج در مورد سیگنال دهی در بورس که برای بسیاری از سرمایه گذاران پیش می آید، خواهیم پرداخت.

به بیان دیگر چیزی که به نام سیگنال بورسی باب شده بدین معنی است که به شما می گویند خریداری کنید یا بفروشید، ولی سیگنال یعنی به شما بگویند در چه رنج قیمتی وارد شوید و اهداف قیمتی فروش چند هست و حد ضرر این سهم چیست به این معنی که وقتی به این قیمت رسید به این سود قانع باشید و سهم را به فروش برسانید و اگر به این قیمت رسید، امکان دارد پایین تر رود و ضرر را بپذیرید و خارج شوید. سیگنال های خرید و فروش همیشه از مدت ها قبل وجود داشته و معمولا خود کارگزاری ها نیز در این باره به مشتریانشان مشاوره هایی را ارائه میدادند که برای خرید و فروش شدن سهم و نیز ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود بود، ولی نکته های پنهانی در این بین وجود دارد که حتما در ادامه یک به یک آن ها را بررسی کرده ایم.

سیگنال خرید و فروش در بورس چیست ؟

در واقع در سیگنال دهی تعدادی از متخصان و کارشناس بازارهای مالی یکسری بررسی ها و آنالیز بر روی سهام انجام می دهند و در نهایت فرآیند قیمتی را پیش بینی می کنند و در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند. این افراد دستورالعمل های خرید و فروش سهام در چه بازه زمانی و با چه قیمتی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، اعلام می شود که سرمایه گذاران در یک سهام، امروز در فلان قیمت ورود کنند و از یک شرکت، هر زمانی که به فلان قیمتی رسید، سهم خود را به فروش برسانند و نوسانگیری کنند.

آیا همه باید از سیگنال دهی استفاده کنند؟

به صورت کلی بله! سرمایه گذار از هر نوع سیستم معاملاتی که استفاده می کند، بهتر است از سیگنال دهی برای انجام معاملات خود استفاده نماید. این سیستم به سرمایه گذار اطلاع خواهد داد که در چه بازه زمانی خاصی به یک شرکت وارد شود و در چه بازه زمانی از شرکت مورد نظر خارج شود که سرمایه اش متحمل ضرری نشود. شاید بیشتر سرمایه گذاران معتقد باشند که ورود و خروج در یک سهم بدون دریافت سیگنالی برای آن ها اتفاق افتاده است، در حقیقت چنین نیست و هر کاری که انجام شده دست خوش یکسری از سیگنال های خاص بوده است.

حتما برایتان جالب است : سیگنال فروش سهم – سیگنال خروج سهام چگونه صادر میشود؟

در بسیاری از موارد دیده شده است که بیشتر این معامله گران از طریق یک خبر به یک سهم ورود کرده اند، یا بعضا در این جور مواقع معاملات می تواند طبق تحلیل تکنیکالی خود فرد باشد یا می تواند از طریق بررسی بنیادین یک سهم انجام شود یا حتی در مواردی دیده شده با توجه به تبلیغات افراد گوناگون درباره یک شرکت انجام شده است. در هر صورت، هیچ معامله گری بدون دلیل در یک شرکت به خرید و فروش سهام خود نپرداخته است.

نحوه صدور سیگنال خرید و فروش سهام در بورس

در حقیقت صدور سیگنال و دلایل صدور سیگنال به منبع آن بستگی دارد. به عنوان مثال فرض کنید، سرمایه گذاری با خواندن خبرها برای خرید و فروش سهمی خاص اقدام کنند. این سرمایه گذار وقتی که خبرها رو خوانده، به دنبال سود و ضرر اصلی شرکت مورد نظر بوده است. سرمایه گذار تحت شرایطی که از خبرها بیانات خاصی را دریافت کند، تصمیم به خرید و فروش سهم شرکت مورد نظر را می گیرد. حال سرمایه گذار دیگری را در نظر بگیرید که برای خرید و فروش سهام خود از تحلیل های تکنیکالی استفاده می کند. این فرد با توجه به ابزارهای تحلیلی، شرکت های مختلف را تحلیل کرده و در نتیجه، با توجه به ابزارهای تحلیلی خود، تصمیم به خرید و یا فروش سهم از آن شرکت را خواهد گرفت.

سیگنال خرید و فروش سهام در بورس

سرمایه گذار دیگری که از طریق بررسی های بنیادی برای خرید و فروش سهم اقدام می کند را در نظر بگیرید، این فرد با بررسی بنیادی سهم شرکت در نهایت نتیجه می گیرد که آیا قیمت فعلی سهم نسبت به قیمتی که باید این شرکت داشته باشد، پایین تر یا بالاتر از حال حاضر آن سهم است. سرمایه گذار بر مبنای نتیجه گیری توسط بررسی های بنیادین تصمیم قطعی برای خرید و یا فروش سهم از شرکت را اتخاذ خواهد کرد.

عوامل موثر بر صدور سیگنال بورس

  • تغییر نرخ بهره : تغییر نرخ بهره معمولا می ‌تواند حاکی از تغییر در بازارهای سهام و کالاها باشد.
  • افزایش حجم معاملات : حجم غیر معمول بالا معمولا بیانگر یک حرکت جدید در بازار بورس می باشد.
  • شکست الگوی تکنیکال : شکست الگوی تکنیکال می ‌تواند شامل الگوی مثلث، مستطیل، سر و شانه و خطوط روند باشد.
  • ارزش ‌گذاری نامتعارف : ارزش‌ گذاری بیش از حد بالا در مقایسه با اقدامات خاص در بازار یا سهام می ‌تواند به سیگنال فروشی منتهی شود.
  • نوسان : راه های بسیاری برای اندازه‌ گیری نوسانات وجود دارد و مثل دیگر شاخص ‌ها، افزایش شدید یا پایین آمدن نوسانات می ‌تواند باعث تغییرات در بازار سهام گردد.
  • چرخه‌ ها : انواع مختلف بازارها، حتی اگر در یک روند پایدار و یا در شرایط غیر روند باشند، جریان دارند و به فعالیت خود ادامه می ‌دهند. یکی از چرخه‌ های شناخته شده، چرخه فصلی سهام است. به عنوان مثال، فروش در یک ماه خاص و خارج شدن از سهم که می ‌تواند در تعیین این که آیا استراتژی در نیمه قوی یا ضعیف سال فعالیت می‌کند، کمک شایانی نماید.
  • برخورد با میانگین متحرک : بیشتر سرمایه ‌گذاران حرکت میانگین ‌های متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه را می بینند. ورودی برای ایجاد سیگنال می ‌تواند وقتی باشد که فعالیت معامله به بالاتر یا پایین ‌تر از میانگین عبور کند. یا امکان دارد وقتی باشد که دو میانگین از یکدیگر عبور نمایند.
  • احساسات شدید : تحت عنوان یک شاخص متعارف، صعود بیش از حد و خلاف نظرسنجی‌ ها یا فعالیت تجاری واقعی می ‌تواند قله ‌های بازار و بازار گاوی را نشان دهد. در مقابل، اوضاع خرسی بیش از حد می ‌تواند به ریزش بازار منجر شود.

نحوه شناسایی سیگنال های خوب از بد چگونه است؟

سرمایه گذارانی که از طریق خبرها اقدام به خرید و فروش سهام خود می کنند اغلب با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. یکی از حائز اهمیت ترین مشکلات این افراد، ناتوانی از یافتن راه خروج بعد از ورود از طریق خبر است. سرمایه گذارانی که توسط ابزارهای تحلیلی، تصمیم به ورود و خروج سهم از یک شرکت می کنند، احتمال زیادی دارد موفق شوند و یا در مقابل موفقیت بسیاری در شرکت مورد نظر نداشته باشند، به خاطر این که هر ابزار سیستم تحلیلی، موارد خاصی را در تحلیل خود قرار می دهد.

حتما برایتان جالب است : قوانین سرمایه گذاری در بورس | قوانین طلایی و جادویی بازار بورس

شرایط به صورت کلی یکسان نیست و در واقع بعضی اوقات برخی از ابزارهای تحلیلی در شرایط خاصی از شرکت ها عملکرد موفقی را از خود به نمایش می گذارند و در شرایط دیگر امکان دارد اصلا موفقیتی را به دست نیاورند. امکان دارد برخی از ابزارهای تحلیلی در بسیاری از موارد موفق باشند، ولی درصد سود کم تری نسبت به ابزارهای تحلیلی از خود ارائه دهند و بسیاری از موارد مشابه دیگر وجود دارد، ولی سرمایه گذارانی که از طریق تحلیل های بنیادی اقدام به خرید و فروش می کنند، اکثرا نمی توانند در معامله های کوتاه مدت به راحتی ورود و خروج کنند، به این دلیل که سرمایه گذار می داند برای ورود و خروج در یک بازه زمانی کوتاه، باید صبر داشته باشند تا شرکت تغییری بنیادی داشته باشد. لازم به ذکر است که تغییرات بنیادی در یک شرکت اغلب بسیار کند است و در مدت زمان طولانی اتفاق می افتد.

مزایای سیگنال خرید و فروش سهام بورس ایران

اکثرا یافتن یک سهم خوب برای خرید کاری خیلی آسان نیست، به شکلی که شما با بسیاری از سهم ها مواجهید که هر کدام از آنها شرایط خود را دارند، در این بین شما می توانید به سایت ها و مراجع معتبری اطمینان کنید که سهم هایی با شرایط مناسب را معرفی می نمایند و خود نیز تحلیلی از آن بیان می کنند و سطوح گوناگون حمایتی و مقاومتی و نقطه ورود و خروج مناسب را بیان می کنند که البته باید این نکته را در نظر داشت که این تحلیل ها تا زمانی ارزشمند است که بازار همان روال قبل را دنبال کنند و حتما می بایست طبق شرایط گوناگون خود نیز شرایط سهم را بررسی نمایید و با استراتژی و نوع سبد خود برای خرید سهم اقدام کنید.

معایب سیگنال های خرید و فروش در بورس

نقطه ابهام در این زمینه این است که چرا با وجود سیگنال های فراوانی که روزانه در اختیار کاربران قرار می گیرد تا عموم از آن ها استفاده کنند و اتفاقا در نظر اولیه کاملا درست به نظر می آید، ولی سرمایه گذارانی هستند که با توجه به این سیگنال ها باز هم سرمایه شان رشد چندان زیادی نمی کند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که علاوه بر سیگنال های موجود، نحوه معامله و مدیریت مالی سرمایه گذار هم اهمیت دارد. بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران می توانند سگنالی دهی خرید و فروش در بورس کنند، ولی مدیریت سرمایه را هر کسی نمی تواند به صورت اصولی و منظم انجام دهد.

حتما برایتان جالب است : تک سهم شدن در بورس | مزایا و معایب تک سهم بودن

افراد باید در نظر داشته باشند که تنها سیگنال گرفتن نمی توانند موجب سود های مناسب برای آن ها شود، بلکه سرمایه گذاری که معامله گری نمی داند چنانچه در بهترین زمان ممکن، بهترین سیگنال را به او بگویند باز هم این امکان وجود دارد که نتواند از آن سود مناسبی را کسب کنند. بسیار دیده ایم که سرمایه گذار سودی کسب می کند، ولی در معاملات بعدی سود و سرمایه خود را از دست می دهد!یک سرمایه گذار موفق باید بتواند سرمایه خود را مدیریت نماید و بر اصل پول خود و اصول مدیریت سرمایه تسلط داشته باشد. بسیاری از معامله گران خبره معتقدند که یکی از مهم ترین بخش های برنامه ریزی معاملات، مدیریت مالی به وسیله شخص سرمایه گذار است و حتی از اقدام به معامله با شرکت های بزرگ هم اهمیت بیشتری دارد.

ویژگی سیگنال خرید و فروش مناسب در بورس

  1. قیمت خرید مشخص داشته باشد : این امکان وجود دارد که سهمی در قیمت ۱۰۰۰ تومان سیگنال خرید شود، ولی با توجه به وضعیت خوب سهم قیمت به ۱۲۰۰ تومان برسد. نکته‌ ای که باید در خاطر داشت این است که سیگنال خرید سهام در قیمت ۱۰۰۰ تومان معتبر بوده و در قیمت ۱۲۰۰ تومان از اعتباری بسیار کمتری برخوردار است. چه ‌بسا دیده ایم که افرادی تا اطلاع پیدا می‌ کنند که سهمی به‌ عنوان سیگنال خرید سهام ارائه می ‌شود سعی می کنند آن سهم را در هر قیمتی بخرند چرا که توقع افزایش بیشتر قیمت را در کوتاه مدت دارند.
  2. زمان مشخص داشته باشد : سیگنال خرید سهامی که در چند روز گذشته در قیمت مشخص اعلام شده است هیچ ‌گاه اعتبار چندانی وجود ندارد که سرمایه‌ گذار همان سیگنال خرید سهام اعلام شده در همان قیمت مشخص را چند روز بعد بخرد و انتظار کسب سود هم داشته باشد. بنابراین هر سیگنال خرید اعلام شده تنها در زمان مشخص معتبر است، بلکه امکان دارد در زمان خرید شما بعد از چند روز از تاریخ اعلام، سیگنال فروش با سود یا با ضرر سهم صادر گردد.
  3. حد ضرر و حد سود مناسبی داشته باشد : نکته مهم اینجاست که باید از معاملات اشتباه با کم ترین ضرر خارج شوید. دیده شده است که افرادی، سرمایه‌ گذاران را تشویق به خرید مجدد سهم در ضررها می ‌کنند که در نتیجه سرمایه شما با ریسک بسیار بالایی همراه خواهد شد و این کار هم اصطلاحا میانگین کم کردن گفته می شود. موضوع حائز اهمیتی که بسیار جای بحث دارد این است که هر سیگنال خرید سهام، غیر از دارا بودن حد ضرر، باید دارای حد سود هم باشد. دیده شده است که سرمایه‌ گذارانی با استفاده از سیگنال خرید سهام به وسیله شرکت ‌ها یا اشخاص دیگر یا کانال ‌های تلگرامی بورسی، سهامی را می خرند، ولی سیگنال دهنده هیچ اطلاعی در مورد حدود سهم نمی ‌دهد.
  4. نسبت ریسک به بازده مناسب داشته باشد : در یک سیگنال خرید سهام خوب باید برآیند معاملات ضرردِه نسبت به برآیند معاملات سوددِه، حداقل یک ‌سوم باشد. اگر این نسبت کم تر از یک‌ سوم بود، مطمئن باشید که از هر استراتژی ‌ای در بازار استفاده کنید، ضرر خواهید کرد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

همانطور که دریافتید دریافت سیگنال خرید سهام یک از روش‌ های سرمایه ‌گذاری در بازار سرمایه به حساب می آید. نکته مهم اینجاست که موفقیت یا عدم موفقیت شما در اعتبار سیگنال ‌های دریافتی است. حتما باید در نظر داشته باشید که گذشته شرکت یا شخصی که برای ارائه سیگنال خرید سهام اقدام می کند، چه مقدار روشن و معتبر است. سرمایه گذاران و معامله گران در طول روز با حجم بسیار زیادی از اطلاعات مواجه اند و آن ها باید از بین این حجم عظیم اطلاعات تصمیم درست و نهایی را اتخاذ کنند.

این اطلاعات بسیار و انواع تحلیل های انجام شده می تواند از طریق اخبار، تحلیل گران، شایعات و نظرات افراد مختلف و … وارد بورس شوند. شایان ذکر است که این اطلاعات انبوه سبب سردرگمی بسیاری از معامله گران می شود، از همین روی در چند سال اخیر نرم افزارهای زیادی برای معامله گران در بازارهای مالی ارائه شد. همچنین اندیکاتورهایی هم هستند که می توانید برای یافتن بهترین نقطه ورود (سیگنال خرید) و بهترین قیمت و زمان فروش (سیگنال فروش) از آن ها استفاده نمایید. برای آشنایی با انواع اندیکاتورها در بازارهای مالی می توانید مطلب اندیکاتورهای پرکاربرد در بورس را مطالعه کنید.

در انتها امیدوارم از این مقاله آموزشی با عنوان آموزش سیگنال خرید و فروش در بورس نهایت استفاده رو برده باشید.

همچنین هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص سیگنال خرید و فروش در بورس داشتید، از طریق قسمت ارسال نظرات و دیدگاه ها با و دیگر مخاطبان سایت کد بورسی در میان بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: