Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
درباره ارز دیجیتال matic چه میدانید؟ همه چیز راجب رمزارز ماتیک

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

درباره ارز دیجیتال matic | ارز دیجیتال ماتیک چیست؟

اگر دوست دارید اطلاعات خودتان درباره ارز دیجیتال matic را افزایش دهید، این مطلب بهترین راهنما برای شماست، چرا که در آن درباره ارز دیجیتال matic توضیح داده ایم و گفته ایم که ارز دیجیتال ماتیک چیست و آیا برای سرمایه گذاری شما گزینه مناسبی به حساب می آید یا خیر. همچنین در خصوص نحوه عملکرد و خرید و فروش این ارز دیجیتال نیز توضیحاتی را ارائه کرده ایم که قطعا برای شما جذاب است پس اگر دوست دارید همه چیز درباره ارز دیجیتال matic را کاملا رایگان یاد بگیرید، این مطلب جذاب و مختصر را از دست ندهید.

همه چیز درباره ارز دیجیتال matic

داشتن اطلاعات نسبی درباره روش‌های سرمایه گذاری مناسب در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند به شما در افزایش سرمایه کمک کند. باتوجه به اینکه دنیای آلت کوین ها بسیار وسیع است؛ برای این که بتوانید در دنیای کریپتوکارنسی سرمایه گذاری کرده و کسب سود کنید، باید اطلاعات خود را درباره رمز ارزهایی که جای پیشرفت دارند، بیشتر کنید. آیا در مورد رمزارز ماتیک MATIC اطلاعات کافی دارید؟

در این مقاله سعی داریم اطلاعات جامعی در مورد رمزارز ماتیک MATIC ، صرافی هایی که از این رمز ارز پشتیبانی می کنند را به زبانی ساده در اختیار شما قرار دهیم،  همینطورخواهیم گفت که کیف پول مناسب برای رمزارز ماتیک MATIC چیست؛ پس با ما همراه باشید. همانطور که میدانید این روزها برنامه های غیرمتمرکز پیشرفت بزرگی کرده اند، اما اکوسیستم بلاکچین فعلی برای مقیاس منطبق بر تقاضا آماده نیست.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


تأیید آهسته بلاک، محدودیت های اندازه بلاک و محاسبات باید قبل از پذیرفتن انبوه توسط کاربران اصلی حل شود و مهمتر از همه، به یک تجربه کاربری عالی نیاز دارد. رمز ارزی که می خواهیم در این مقاله به معرفی آن بپردازیم، توکن ارائه شده پلتفرم پالی گان Polygon می باشد که هدف اصلی آن افزایش مقیاس پذیری در بلاکچین است.

شبکه پالی گان قصد دارد این مسئله را با داشتن زنجیرهای جانبی پلاسمایی در معاملات مبتنی بر اتریوم به جهت افزایش مقیاس پذیری و معاملات ایمن حل کند. این پلتفرم با استفاده از نسخه بهبود‌یافته‌ای که از چارچوب پلاسما ایجاد شده است  راه‌ حلی برای انجام تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر را در زنجیره اصلی فراهم می‌کند.

شبکه پالی گان به شما این امکان را می دهد که معاملات مبتنی بر اتریوم را طی چند ثانیه انجام دهید، بنابراین، این شبکه یک راه حل مقیاس پذیر برای شبکه اتریوم است همچنین توسط این شبکه میتوانید طیف وسیعی از برنامه های غیرمتمرکز را به شکل نوآورانه ای تجربه کنید. از توکن ماتیک برای پرداخت هزینه های تراکنش در شبکه و همچنین جهت ایمن سازی زنجیره استفاده می شود. همچنین کاربران می توانند توسط آن به تغییرات برای بهینه سازی پلتفرم پالی گان رای دهند.

در ادامه این مقاله به تفصیل به موارد ذکر شده در بالا خواهیم پرداخت. این پلتفرم برای یک تجربه عالی کاربری روشی سریع و کارآمد برای پردازش توکن های مبتنی بر ERC-20 انجام می دهد و با سایر DApp ها همکاری می کند. در سال ۲۰۲۱ یک تغییر بزرگ در این شبکه اتفاق افتاد و منجر به تغییر برند این شبکه شد.

تغییر شبکه Matic به Polygon!

شبکه Matic که یک پروژه توسعه راه حل لایه دو مبتنی بر اتریوم و بلاک چین مبتنی بر گواه اثبات سهام بود در فوریه ۲۰۲۱ اعلام کرد که میخواهد نام تجاری خود را به Polygon تغییر ‌دهد. برند تجاری جدید از یک تغییر استراتژیک برای تبدیل شدن به یک تجمیع کننده لایه دو خبر داد اما محصولات موجود و توکن آن تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماندند.

پلی گان علاوه براینکه از سیستم عامل‌های داخلی خود پشتیبانی می کند، راه حل‌های مقیاس پذیری اتریوم نظیر Optimistic Rollups StarkWare’s Validium و ZkRollups را نیز پشتیبانی می‌کند. این استراتژی از طریق Polygon SDK جدید پیاده سازی می‌شود، که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز خود را در زیرساخت‌های مقیاس پذیر اتریوم، بدون نیاز به هیچ فناوری خاصی، بسازند.

پلتفرم Polygon قصد دارد، اتریوم را به یک سیستم چند زنجیره‌ای تبدیل کند، و هرچند که اینکار بی‌شباهت به پروژه‌های دیگر مانند پولکادات، کازمس یا آوالانچ نیست اما این استراتژی مزیت های قابل توجهی نسبت به سیستم‌های رقیب ارائه می‌دهد و می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر اکوسیستم اتریوم داشته باشد. از جمه اینکه که امنیت، آزادی و اکوسیستم فعال اتریوم را نیز در اختیار دارد. اینکه این تغییر استراتژی چقدر می‌تواند موفق باشد هنوز مشخص نیست اما به نظر آینده‌ بهتری در انتظار این پلتفرم است.

ارز دیجیتال matic

این پروتکل سعی دارد از طریق یک راه حل زنجیره ای جدید برخی از محدودیت‌های عمده اتریوم از جمله توان عملیاتی آن، تجربه ضعیف کاربری و عدم حاکمیت جامعه را حل کند. این پروژه به دنبال پذیرش گسترده رمز ارزها و حل مشکلات مقیاس پذیری در بسیاری از بلاک چین‌ها است.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ پیش بینی آینده ارز دیجیتال کوانتوم 

از طریق Polygon، توسعه دهندگان می‌توانند شبکه‌های از پیش تعیین شده بلاک چین را با ویژگی‌های متناسب با نیازهای خود راه اندازی کنند. تاکنون به توضیح اینکه رمزارز ماتیک MATIC چیست، پرداختیم اکنون می خواهیم شما را با برخی ویژگی های مهم شبکه Polygon آشنا کنیم:

  • مقیاس پذیری : از پلتفرم پالی گان می توان برای حل مشکلات مقیاس پذیری استفاده کرد و با استفاده از آن مقیاس پذیری را به دست آورد.
  • توان عملیاتی بالا : این پلتفرم می تواند با استفاده از ساختار ساید چین خود تا ۶۵,۰۰۰ تراکنش را در ثانیه پردازش ‌کند و زمان تایید هر بلاک آن نیز زیر ۲ ثانیه است.
  • امنیت : این پلتفرم در ساختار خود از الگوریتم اثبات سهام یا PoS استفاده می کند و به همین دلیل امنیت این پلتفرم افزایش یافته است؛ همچنین اپراتورهای پالی گان خودشان در سیستم اثبات سهام، سهام‌گذار  هستند.
  • سایدچین‌های عمومی : ساید چین‌های پالی گان برخلاف زنجیره‌های شخصی برنامه‌های غیر متمرکز، عمومی هستند، نیاز به کسب اجازه ندارند و از چندین پروتکل پشتیبانی می کنند.

نحوه عملکرد پالی گان

پالی گان را  می‌توان به عنوان یک سیستم چهارلایه شامل لایه اتریوم، لایه امنیتی، لایه شبکه‌های پالی گان و لایه اجرایی تعریف کرد.

لایه اتریوم : این لایه شامل گروهی از قراردادهای هوشمند است که در اتریوم اجرا می شوند. کنترل بخش هایی نظیر نهایی کردن تراکنش ها، استیکینگ، چک‌ پوینت‌ها و ارتباط بین اتریوم و زنجیره های مختلف در پالی گان بر عهده این لایه می باشد. همچنین این لایه، یک لایه اختیاری میباشد.

لایه امنیتی : این لایه به زنجیره ها امکان استفاده از یک لایه امنیتی اضافی را می دهد؛ این لایه نیز یک لایه اختیاری می باشد؛ یک لایه اختیاری که به ولیدیتورها  این امکان را می دهد که هر جنبه‌ای از هر زنجیره پالی گان را بررسی کنند (این لایه بر اساس کارمزد است). لایه‌های امنیتی را می‌توان در فعالیت‌های تکراری و روی شبکه اتریوم که ماینرها مشغول عملیات اعتبارسنجی هستند، استفاده کرد.

لایه شبکه های پالی گان : این لایه یک لایه اجباری است و شامل شبکه های مختلفی می باشد و هر کدام از این شبکه ها مسئول رسیدگی به اجماع و تولید بلاک ها در شبکه تولید بلاک، اجماع داخلی و تلفیق تراکنش‌هاست.

لایه اجرا : این لایه نیز مانند لایه قبلی یک لایه اجباری است و به عنوان لایه پیاده سازی ماشین مجازی اتریوم و یا EVM شناخته می شود که برای اجرای قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. این لایه تراکنش‌های توافق شده را در زنجیره‌های شبکه پالی گان اجرا و تفسیر می‌کند. دو زیرلایه در این مجموعه که شامل عملیات انتقال حالت “محیط و منطق اجرا” در یکی از شبکه‌های بخصوص پالی گان هستند، به‌عنوان قراردادهای هوشمند اتریوم نوشته می‌شوند.

شبکه پالی گان چارچوب پلاسما و معماری بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام را با هم ترکیب می‌کند. چارچوب پلاسمایی که در پالی گان استفاده می‌شود، توسط ویتالیک بوترین و ژوزف پون معرفی شد و امکان اجرای راحت قراردادهای هوشمند خودمختار و مقیاس‌پذیر را فراهم می‌کند.

چارچوب پلاسما از چندین زنجیره تشکیل شده است و هر زنجیره دارای یک زنجیره اصلی است و زنجیره های کوچکتر به زنجیره های پلاسما معروف هستند. زنجیره های جانبی مجهز به EVM  هستند و می توانند بلافاصله قراردادهای هوشمند را روی خود مستقر کنند. از این چارچوب برای تضمین امنیت دارایی‌های روی زنجیره اصلی نظیر توکن‌های ERC20 و ERC721 اتریوم استفاده می‌شود و در عین حال امنیت تراکنش‌ها را با استفاده از شبکه اثبات سهام ساخته شده روی تندرمنیت تامین می‌کند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال سلسیوس چیست و چطور کار می کند؟

تندرمینت یک پروتکل و پلتفرم بلاک چینی و در واقع ابزاری برای توسعه‌دهنده‌هاست که می‌توانند از طریق آن قسمت‌های دشوار فنی رمزنگاری را کنار زده و مستقیما وارد توسعه برنامه‌های بلاک چینی شوند. چارچوب پلاسما بدون ایجاد نقایص عادی موجود در بلاک چین‌های مبتنی بر اثبات سهام، پتانسیل میزبانی تعداد نامحدودی از برنامه‌های غیر متمرکز را در شبکه پالی گان فعال می‌کند. تاکنون این شبکه بیش از ۵۰ اپلیکیشن غیرمتمرکز را به ساید چین PoS امن اتریوم خود جذب کرده است.

توکن رمزارز ماتیک MATIC چیست؟

اگرچه پالی گان اهداف ارائه شده توسط شبکه ماتیک را به طرز چشمگیری تغییر داده است، اما هنوز هم از همان توکن MATIC استفاده می‌کند. از این توکن  ERC-20که سرمایه اصلی اکوسیستم پالی گان است ، برای پرداخت کارمزد تراکنش‌های روی ساید چین پالی گان، سرویس‌های پرداخت روی شبکه پالی گان، به‌عنوان یک ارز تسویه حساب میان کاربرانی که در اکوسیستم این شبکه فعالیت دارند و همچنین برای تهیه امنیت شبکه پالی گان نیز استفاده می‌شود. از زمان تغییر نام تجاری این توکن به ماتیک، با افزایش چشمگیر کاربرد و همچنین افزایش قابل توجه قیمت مواجه بوده است.

نحوه خرید ارز ماتیک

همانطور که قبلاً اشاره شد، رمز ارز شبکه پالی گان، MATIC می باشد. برای خرید این رمز ارز، ابتدا باید یکی از استیبل کوین ها را خریداری  و سپس اقدام به خرید ماتیک در ازای آن استیبل کوین کرد. مشهوترین و معتبرترین صرافی که از این رمز ارز پشتیبانی می کند صرافی بایننس است.

اما از صرافی های دیگری نظیر کوینکس، یونی سواپ و کوین بیس نیز قابل تهیه است. پس از خرید این رمز ارز جهت افزایش امنیت آن را به کیف پول خود انتقال دهید. در ادامه اسامی کیف پول های سخت افزاری که از رمزارز ماتیک پشتیبانی می کنند آمده است: Ledger، Trezor، SafePal و CoolWallet همچنین کیف پول های نرم افزاری مانند Atomic ، Trust Wallet و MyEther از این رمز ارز پشتیبانی می کنند.

نحوه عرضه در گردش و مدل توزیع توکن ماتیک

توکن‌های ماتیک به صورت ماهانه عرضه می‌شوند. عرضه اولیه خصوصی آن در سال ۲۰۱۷ برابر با ۳٫۸ درصد از کل عرضه ماتیک بود و در فروش لانچ ‌پد آن در اپریل ۲۰۱۹ ، ۱۹ درصد دیگر از این رمز ارز با قیمت ۰٫۰۰۲۶۳ دلار فروخته شد. توزیع باقی توکن‌ها به شرح زیر است:

  • توکن‌ های تیم: ۱۶ درصد عرضه کل
  • توکن‌ های مشاوران: ۴ درصد عرضه کل
  • توکن‌ های بنیاد: ۲۱٫۸۶ درصد عرضه کل
  • توکن‌ های عملیات شبکه: ۱۲ درصد عرضه کل
  • توکن‌ های اکوسیستم: ۲۳٫۳۳ درصد عرضه کل

نکته : بر اساس پیش بینی ها، تمامی توکن‌ها تا دسامبر سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی درباره ارز دیجیتال matic و نحوه کار کردن آن ارائه دهیم.  همانطور که گفتیم، شبکه پالی گان دارای اعتبارسنج‌هایی است که با سهام‌گذاری یا همان استیک کردن رمز ارز خود، اجازه مشارکت در اجماع PoS را در ساید چین‌ها کسب می‌کنند.

کارمزد تراکنش‌ها هم همانند اتریوم توسط کاربرانی که در این شبکه فعالیت می‌کنند تعیین می‌شود، اما با توجه به اینکه امکان افزایش توان عملیاتی تراکنش‌ها وجود دارد، انتظار می‌رود که به دلیل بازارهای عرضه و تقاضای “کارمزد گس”، کارمزدها نیز نسبت به اتریوم کمتر باشد. با توجه به مواردی که گفته شد، از جمله اهداف این پلتفرم افزایش مقیاس پذیری می باشد و همچنین قصد دارد تا هزینه های مربوط به تراکنش را کاهش دهد.

از دیگر اهداف این پلتفرم افزایش سطح کاربر پسند بودن است. البته این شبکه در این مسیر رقبای سرسختی دارد همچنین در سال پیش شاهد تغییر برند در چندین پروژه بودیم که بعضی از آنها مانند Aave بسیار موفق بودند. حال باید دید که آیا پالی گان نیز می‌تواند به این موفقیت دست یابد یا خیر.

همان طور که ابتدای مقاله قول داده بودیم، همه چیز درباره ارز دیجیتال matic را برای شما عزیزان به زبان ساده بیان کردیم.

برای دوستانتان بفرستید: