برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال کوانتوم چیست | پیش بینی آینده ارز دیجیتال کوانتوم

آیا میدانید ارز دیجیتال کوانتوم چیست و برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی است یا خیر؟ کوانتوم از آن دسته از آلت کوین هایی است که سرمایه گذاری بلندمدت روی آن می تواند سود بسیار خوبی را در طول زمان برای شما به همراه داشته باشد. حال این که ارز دیجیتال کوانتوم چیست و چطور کار می کند را در ادامه خواهیم گفت، همچنین عنوان می کنیم که کیف پول و صرافی هایی که ارز دیجیتال کوانتوم را پشتیبانی می کنند کدام اند تا بتوانید به سادگی از آن ها استفاده کنید، پس اگر شما هم مثل من به دنیای کریپتوکارنسی علاقه دارید و دوست دارید بدانید ارز دیجیتال کوانتوم چیست و آینده آن به چه صورت است، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ارز دیجیتال کوانتوم چیست ؟

ارز دیجیتال کوانتوم که با نماد Qtum شناخته می‌ شود، یک بلاکچین متن‌ باز و نامتمرکز است، همچنین کوانتوم یک پروتکل انتقال دارایی هم محسوب می شود که قادر است قراردادهای هوشمند را روی چندین ماشین مجازی گوناگون به اجرا دربیاورد. در واقع می توان این طور گفت که ارز کوانتوم ترکیبی از بیت کوین و اتریوم است؛ ترکیبی که توانسته قرارداد‌های هوشمند بلاکچین اتریوم را با ثبات موجود در شبکه بیت کوین همراه کند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


کوانتوم در واقع با استفاده از کد‌های اصلی بیت کوین ساخته شده و توسعه دهندگان آن را به شکلی طراحی کرده اند که به سادگی با ماشین مجازی اتریوم یا EVM کار کند. همچنین الگوریتم اثبات کار موجود در کد‌های بیت کوین نیز با الگوریتم اثبات سهم جایگزین شده است.

QTUM رمزارز رسمی ‌بلاک چین کوانتوم است و از آن برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ ها استفاده می‌ شود و در عرضه اولیه سکه، ۱۰۰ میلیون توکن از آن فروش رفت. ماینینگ و استخراج QTUM از طریق پروتکل سهم هوشمند کوانتوم که طبق نسخه سوم الگوریتم اثبات سهم توسعه داده شده، امکان پذیر خواهد بود.

عرضه اولیه سکه QTUM در ماه مارچ سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد و قرار شد که به مدت ۳۰ روز ادامه یابد و جالب اینجا بود که در کم تر از ۵ روز چیزی نزدیک به ۱۵.۶ میلیون دلار در ازای فروش ۵۱ میلیون توکن دریافت شد و به این ترتیب عرضه اولیه کوانتوم به عنوان چهارمین عرضه اولیه بزرگ دنیای رمزارز‌ها شناخته شد.

عملکرد کوانتوم دقیقا چگونه است؟

توسعه دهندگان کوانتوم آن را به شکلی ساخته اند که یک ارز یا ترکیبی از ساختار بیت کوین و ماشین مجازی اتریوم ولی معطف تر باشد. با استفاده از این طرح ارزی ایجاد کردند که هم از نظر امنیت شباهت به بیت کوین دارد و هم مثل اتریوم از قرار دادهای هوشمند بهره می گیرد.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال ملی ایران با جزئیات دقیق


جالب است بدانید که الگوریتم کوانتوم همان الگوریتم مورد استفاده در بیت کوین یعنی SHA_256 است و مثل بیت کوین به طریق اثبات سهام و الگوریتم اجماع شبکه کار می کند. قراردادهای هوشمند به منظور ایجاد تغییر و به صورت کلی اجرا به یک گره کامل نیاز دارند و چنانچه سیستم از پردازش ضعیفی برخوردار باشد ذخیره سازی آن محدود خواهد شد. ارز دیجیتال کوانتوم با این روش اجرایی خود موفق به حل کردن مشکل پذیرش و استفاده انبوه از قرار داد های هوشمند شده است.

بنیانگذاران کوانتوم چه کسانی هستند؟

آقای “آنتونی دی یوریو” یکی از طراحان اصلی اتریوم است که از سرمایه گذاران اولیه و اصلی ارز دیجیتال کوانتوم نیز به حساب می آید. تیم کوانتوم در آسیا فرار دارد و بسیار جوان و قدرتمند می باشد و نسبت به چالش هایی که در پیش دارند بسیار جدی و قاطع هستند.

این تیم سعی دارند تا به بازار های آسیا به ویژه بازار چین دسترسی داشته باشند. آقای “آنتونی دی یوریو” این طور عنوان کرده است که اعتقاد من بر این است که تیم جوان کوانتوم یکی از بهترین تیم های چین و آسیا هستند و خواهند بود. آن ها از اشتباهات اتریوم یاد می گیرند که روی نقاطی که آن ها بیشتر می شناسند تمرکز کنند.

هدف ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟

درست است که زمان خیلی زیادی از راه اندازی رمزارز کوانتوم نمی گذرد، ولی در همیین مدت کوتاه این ارز توانسته است چندین طرح و برنامه که آینده اش را تضمین کرده و به اجرا دربیاورد و چندین قرار داد مهم را نیز در همین حین امضا کند.

لذا کوانتوم یک طرح جهانی است و هدف اصلی آن ارتباط بین کاربران و یا دنبال کنندگان بیت کوین و یا اتریوم در دنیای فناوری بلاکچین است. کوانتوم قصد دارد انتقال ارزهای جدید را به صنعت تبدیل نماید.

ارز دیجیتال کوانتوم قابل استخراج است؟

در نظر داشته باشید که کوانتوم قابلیت استخراج را ندارد و این ارز را تنها می توان خریداری کرد. از ۱۰۷ میلیون کوانتوم بیش از ۹۰ میلیون آن روانه بازار شده است و قابلیت معامله دارد. همان طور که گفتیم، کمپانی QTUM در سال ۲۰۱۷ برای جمع‌ آوری سرمایه یک برنامه ۳۰ روزه برای عرضه اولیه کوانتوم در نظر گرفت ولی Qtum در طی ۹۰ دقیقه اولیه عرضه، ارزهای زیادی به ارزش ۱۰ میلیون دلار فروخت و بعد از تنها ۵ روز فروش ارز کوانتوم، مبلغ ۱۵٫۷ میلیون دلار از این ارز به فروش رفت.

حتما بخوانید : ارز ديجيتال نم | همه چیز درباره ارز دیجیتالی NEM


در واقع این بدین معنی است که تیم توسعه توانست در مدت ۳۰ روز به ازای عرضه ۵۱ میلیون توکن ۱۱٫۱۵۶٫۷۶۶ بیت کوین و ۷۷٫۰۸۱٫۰۳۱ دلار به دست آورد. برنامه عرضه Qtum این است که در چند سال آینده ۸۰ درصد توکن­ ها در اختیار کاربران و ۲۰ درصد آن در اختیار تیم توسعه‌ دهنده قرار گیرد.

نحوه خریداری QTUM در ایران چگونه است؟

کاربرانی که می خواهند برای خرید ارز دیجیتال کوانتوم اقدام کنند، می توانند با مراجعه به صرافی های معتبدر آن را خریداری و خرید و فروش نمایند. بیشتر افرادی که در حوزه ارزهای دیجیتال با تجربه هستند، پیشنهاد می کنند که کوانتوم را از صرافی Binance خریداری کنید ولی ما به جز صرافی بایننس چند صرافی دیگر را در ادامه معرفی می کنیم که می توانید از طریق آن ها نیز برای خرید و فروش ارز دیجیتال کوانتوم اقدام کنید :

  1. Binance.Com
  2. Bitfinex.Com
  3. Bittrex.Com
  4. Exx.Com

البته برای خرید بدون مشکل کوانتوم در ایران آسان ترین روش این است که ابتدا ارز­های پرطرفدار­تری مثل بیت کوین و اتریوم را بخرید و در ادامه به واسطه بیت کوین یا اتریوم، کوانتوم خریداری نمایید. برای این کار بهتر است به یک صرافی آنلاین ایرانی بروید، و در ادامه برای خرید بیت کوین یا اتریوم اقدام کنید و سپس آن را به یک صرافی خارجی منتقل کرده و با ارز کوانتوم جابجا کنید.

ارز دیجیتال کوانتوم

در واقع از طریق صرافی‌ های خارجی مثل بایننس و مشابه آن، می‌ توانید بیت کوین خود را به کوانتوم تبدیل کنید. البته باید در انتخاب صرافی‌ ها توجه نمایید تا دچار ضرر و زیان مالی نشوید. به منظور تبدیل اتریوم یا بیت کوین به کوانتوم می‌ توانید از سایت changelly نیز استفاده نمایید.

زیر ساخت نگهداری از کوانتوم در کیف پول­ های دیجیتالی زیادی قرار دارد که این خود بیانگر تلاش تیم توسعه‌ دهنده آن می باشد. کیف پول مخصوص کوانتوم با نام OSX برای سیستم عامل­ های ویندوز و لینوکس قابل استفاده است و نسخه اندروید آن نیز در حال ساخت است. در مورد کیف پول های کوانتوم در بخش بعدی مطلب بیشتر توضیح داده ایم.

در مورد استفاده از این کیف پول نگران نباشید، چرا که  در وب سایت خود شرکت، شیوه رمزنگاری و پشتیبان­ گیری از کیف پول توضیح داده شده است و این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است. برای Staking توکن­ ها تنها نیاز است که کیف پول اصلی کوانتوم را دانلود کنید و با همگام‌ سازی‌ کردن بلاکچین ارزهای شما به شکل خودکار Stake می­ شوند.

ارز دیجیتال کوانتوم را کجا ذخیره کنیم؟

کاربران پس از خریداری ارز دیجیتال کوانتوم می توانند آن ها را در کیف پول هایی که به وسیله این ارز پشتیبانی می شود، نگهداری کنند. در ادامه برایتان تمامی کیف پول هایی که کوانتوم از آن ها پشتیبانی می کند را گفتیم و شما می توانید این کیف پول ها را برای دسکتاپ و یا موبایل و یا وب تهیه نمایید.

حتما بخوانید : بهترین کیف پول های دسکتاپ برای ایرانیان


همچنین کوانتوم امکان پشتیبانی از کیف پول های سخت افزاری را نیز داراست و شما عزیزان می توانید کیف پول های دیگران را به کیف پول های سخت افزاری یا لجر وصل کنید تا امنیت بیشتری داشته باشید. در پاسخ به این سوال که کوانتوم چه کیف پول هایی پشتیبانی می کند می توان به موارد زیر اشاره داشت ؛

  • Paper Wallets
  • ledger nano
  • Mycelium
  • Electrum
  • Jaxx

البته کیف پول رسمی ‌کوانتوم Qtum Core نام دارد و کاربران می‌ توانند از این کیف پول رسمی‌ در پلتفرم‌ های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید استفاده نمایند. نسخه اینترنتی این کیف پول رسمی ‌نیز از طریق آدرس qtumwallet.org قابل دسترس است. بر اساس اطلاعات موجود در سایت رسمی‌ کوانتوم، هر دو برند معتبر کیف پول‌ های سخت افزاری یعنی ترزور و لجر امکان نگهداری توکن‌ های Qtum را در اختیار دارند. با توجه به این موضوع که امروزه نسخه آی او اس کیف پول رسمی‌ عرضه نشده است، سایت کوانتوم به کاربران توصیه دارد که از کیف پول رمزارز Qbao Network استفاده نمایند.

آینده ارز دیجیتال کوانتوم

می توان این طور گفت که Qtum آینده روشنی پیش رو دارد، چرا که این ارز با یک تکه کد بیت کوین مثل Lightning ،Sewgit توانایی پیشرفت را خواهد داشت. همچنین با EVM توانایی میزبانی هر گونه قرارداد Dapp یا هر گونه قرارداد هوشمند مبتنی بر اتریوم را نیز خواهد داشت. شاید این موضوع در حال حاضر اهمیت خاصی نداشته باشد، ولی گسترش اپ­هایی که روی Qtum ساخته می­ شود به مقیاس‌ پذیری کوانتوم کمک خواهد کرد.

حتما بخوانید : آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ چطور رقم میخورد؟


امروزه کوانتوم میزبان بیش از ۲۰ Dapp به حساب می آید و ICO هایی که در همان بلاک­چین کوانتوم اجرا شده‌ اند. تنها نکته نگران‌ کننده این است که پروژه ­هایی مثل اتریوم از یک پایگاه داده قوی و گسترده کاربران برخوردار است ولی کوانتوم پایگاه داده گسترده از کاربران را ندارد، اما با این حال کار بر روی گسترش کاربران کوانتوم جزئی از نقشه راه تیم توسعه Qtum محسوب می شود. با این حال از آن‌ جایی که امکان وجود بیش از یک پلتفرم برای قراردادهای هوشمند وجود دارد، می­ توان به رشد کوانتوم در این حوضه امیدوار بود.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتالی کوانتوم در سال های آینده :

  • پایان سال ۲۰۲۱ : ۴۰٫۱۵ دلار
  • پایان سال ۲۰۲۲ : ۴۶٫۱۸ دلار
  • پایان سال ۲۰۲۶ : ۹۴٫۳۱ دلار
  • پایان سال ۲۰۲۸ : ۱۲۱٫۰۸ دلار

نتیجه گیری و کلام پایانی

Qtum یک پلتفرم خلاقانه و قوی است که پتانسیل رسیدن به اهداف خود را دارد. این نرم‌ افزار برای اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز موبایلی غرضه شده است، همچنین نخستین پلتفرم قراردادهای هوشمند است که از سیستم POS استفاده می‌ کند. این موضوع Qtum را کاملا خاص کرده و به آن دست بالا در رقابت را می دهد.

با وجود سازگاری با بیت کوین و اتریوم، تیم توسعه‌ دهنده قدرتمند و با تجربه و سرمایه‌ گذاران بزرگ Qtum امروزه در جایگاه خوبی است و تمام مشخصه‌ های موفقیت را دارد. در دنیای رمزارزها همه چیز با سرعت بسیاری بالایی در حال پیش روی است و معلوم نیست که چه چالش‌ ها و رقبای جدیدی برای Qtum ایجاد خواهد شد، ولی با توجه به اهداف و قابلیت های Qtum بهتر است که همیشه نیم نگاهی به روند پیشرفت این پلتفرم داشته باشید.

همان طور که در ابتدای مقاله قولش را داده بودیم، الآن دیگر میدانید ارز دیجیتال کوانتوم چیست و چگونه آن را خرید و فروش کنید.

اگر به ارزهای دیجیتال علاقه دارید، مطلب آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال  هم حتما برای شما جالب است.

در این مقاله همه چیز راجب ارز دیجیتال کوانتوم را توضیح دادیم و کیف پول ها و صرافی های ارز دیجیتالی کوانتوم را نیز معرفی کردیم، ولی اگر هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص خرید ارز دیجیتال کوانتوم داشتید، حتما از طریق بخش دیدگاه ها از ما بپرسید.

برای دوستانتان بفرستید: