برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال فایل کوین چیست؟

تا به حال در مورد پروژه جذاب و آینده دار Filecoin و ارز دیجیتال فایل کوین چیزی شنیده اید؟ ارز دیجیتال فایل کوین یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری و یک شبکه همتا به همتا به منظور ذخیره‌ سازی داده در اینترنت محسوب می شود که می تواند در آینده گسترش بیشتری پیدا کند و قیمت توکن فایل کوین نیز به همین اندازه میتواند افزایش پیدا کند. در این مطلب ما قصد داریم در ابتدا به این بپردازیم که ارز دیجیتال فایل کوین چیست و چطور کار می کند و در ادامه به نحوه خرید و فروش فایل کوین و پیش بینی آینده ارز دیجیتال فایل کوین نیز اشاره هایی خواهیم داشت، پس تا انتها همراه کد بورسی بمانید.

ارز دیجیتال فایل کوین 

یکی از پرطرفدارترین پروژه‌ های مبتنی بر شبکه بلاکچین، رمز ارز فایل کوین به حساب می آید. جالب است بدانید که هدف پروژه فایل کوین، بهبود روند ذخیره‌ سازی اطلاعات در حوزه ارزهای دیجیتال، با استفاده از غیرمتمرکز کردن داده‌ هاست. رمزارز اختصاصی و مورداستفاده در شبکه بلاکچین فایل کوین، ارز دیجیتال فیل نام دارد. بنیاد پروتکل لبز وظیفه توسعه این پروژه را عهده دار شده است. پروتکل لبز به وسیله دانشمند کامپیوتر ۳۲ ساله مکزیکی-آمریکایی، خوان بنت، در سال ۲۰۱۴ بنیان‌ گذاری شد. می توان گفت که وی مغز متفکر پروژه فایل کوین به شمار می رود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به زبان ساده فایل کوین، پروتکل غیرمتمرکزی به حساب می آید که هر شخصی می‌ تواند فضای ذخیره‌ سازی اضافی کامپیوتر خود را با استفاده از آن اجاره دهد، از همین روی هر فردی نیز می‌ تواند این فضای ذخیره‌ سازی را بخرد، ولی باید در خاطر داشت که شبکه فایل کوین، تفاوت های بسیاری با سیستم‌ های سنتی دارد. حائز اهمیت ترین تفاوت این شبکه، غیرمتمرکز بودن فایل کوین، به علت استفاده از تکنولوژی بلاکچین می باشد. برخلاف سیستم‌ های متمرکز که فضای ذخیره‌ سازی به وسیله شرکت‌ های معدودی به فروش می رسد، در فایل کوین فروشنده‌ ها همان کاربران شبکه به حساب می آیند.

فایل کوین چیست؟

فایل کوین یک شبکه همتا به همتا به حساب می آید که این امکان را به کاربران می دهد تا فایل‌ های خود را با استفاده از بلاکچین فایل کوین در اینترنت ذخیره نمایند و هر تراکنش را با یک واحد ذخیره‌ سازی ثبت می‌ نماید. مشوق‌ های اقتصادی داخلی فایل کوین ذخیره‌ سازی مطمئن و دقیق داده‌ ها را تضمین خواهند کرد، به صورتی که کاربران دیگر نگران از دست دادن داده‌ های آپلود کرده خود نیستند.

میزان فضای ذخیره در دسترس و هزینه ذخیره داده‌ ها به وسیله بازار آزاد کنترل می‌ شود و داده‌ های منحصر به فرد، ارزشمند یا پرطرفدار بیشتر، قیمت بالاتری دارند. ارز دیجیتال بومی این شبکه یعنی فیل یا همان FIL یک توکن ERC-20 محسوب نمی شود، چرا که فایل کوین از فناوری بلاکچین مخصوص خود برای مدیریت شبکه بهره می گیرد. فایل کوین می بایست از توکن مبتنی بر شبکه خود بهره گیرد، به این خاطر که مکانیسم اجماع خاص خود را دارد که مشارکت کنندگان در شبکه را به ارائه خدمات بهتر تشویق می کند.

عرضه اولیه فایل کوین چگونه بود؟

عرضه اولیه فایل کوین بزرگترین فروش توکن در تاریخ به حساب می آید که در جریان آن مبلغ خیره کننده ۲۵۷ میلیون دلار سرمایه جمع آوری شد. مجموع توکن‌ های پیش فروش شده و توکن‌ های به فروش رفته در عرضه اولیه شامل ۱۰ درصد از عرضه کل فایل کوین می باشد. عرضه اولیه کوین فایل کوین تنها برای برای آن دسته از سرمایه‌ گذارانی که مطابق مقررات آمریکا معتبر شناخته می‌ شدند، فعال بود.

حتما بخوانید : عرضه اولیه ارزهای دیجیتال چیست | اخبار عرضه اولیه توکن ها


در عمل، این گروه به صورت کلی شامل افرادی با بیش از ۲۰۰ هزار دلار درآمد سالانه یا شبکه‌ ای با بیش از ۱ میلیون دلار درآمد می‌ شد. این پروژه سعی داشت تا استانداردهای رعایت مقررات در عرضه اولیه خود را به بهترین شکل رعایت نماید ولی با این وجود تصمیم فایل کوین مبنی بر مشارکت ندادن سرمایه‌ گذاران خرد، باعث ناامیدی تعداد زیادی از طرفداران این ارز دیجیتال شد.

نحوه کار شبکه فایل کوین

فایل کوین شباهت های ساختاری بسیاری به شبکه IPFS دارد و این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بدون مدل تشویقی اطلاعات را به اشتراک گذاشته و ذخیره نمایند. مشتریان به منظور ذخیره‌ سازی فایل‌ های خود در این شبکه به استخراج کننده ها هزینه می پردازند. لذا بدین شکل ماینر و مشتری با یکدیگر به توافق می رسند و در ادامه ماینر متعهد می‌ شود تا فایل را ذخیره کند و به‌ صورت عمومی در بلاکچین منتشر نماید.

در گام بعدی فایل کوین داده‌ ها را رمزگذاری می کند و بعد از بخش کردن، آن‌ ها را در شبکه میزبانی می‌ کند. در این بین مکانیسم تائید دائمی بر نحوه عملکرد ماینرها نظارت می‌ کند. فایل کوین با استفاده از الگوریتم‌ های PoRep و PoSt نحوه ذخیره‌ سازی داده‌ ها را برای مدت‌ زمان تعیین‌ شده، تایید می‌ کند برای بررسی و اثبات این که آیا اطلاعات تصادفی همچنان در بلاکچین ذخیره‌ شده‌ اند یا نه مانیرهای تصادفی به وسیله شبکه انتخاب می‌ شوند. در زمان بازیابی فایل نیز درخواست مشتریان با انجام پرداخت هزینه به ماینرهای بازیابی مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ داده خواهد شد.

نحوه استخراج فایل کوین

رمز ارز فایل کوین از سیستم توزیع فایل استفاده می نماید که دلیل آن هم ایجاد فضای ذخیره سازی است. در واقع این رمزارز را می توان به سادگی استخراج نمود، ولی تفاوت های بسیاری با استخراج رمزارزی مانند بیت کوین دارد. در واقع شما به این منظور که بتوانید بیت کوین را استخراج کنید، می بایست از دستگاه های ماینینگ استفاده نمایید تا ماینر بتواند مسائل پیچیده پیش رو را حل کند.

در تحلیل فایل کوین باید گفت که با ایجاد فضای ذخیره سازی می توان فایل کوین را استخراج نمود، لذا آن دسته از افرادی که بتواند فضاهای ذخیره سازی را ایجاد کنند، مستحق دریافت پاداش خواهند بود و کسانی که آن ها را هرچه سریع تر در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند، پاداش بسیاری کسب خواهند کرد.

فایل کوین از چه نظر منحصر به فرد است؟

باید گفت که سیستم‌ های ذخیره‌ سازی این امکان را در اختیار افراد قرار می دهد تا بر ذخیره شدن داده‌ های خود نظارت کنند ولی معمولا بسیار متمرکز هستند. در فایل کوین کاربران قادرند داده‌ های خود را در یک شبکه غیر متمرکز همتا به همتا ذخیره نمایند تا داده‌ هایشان در مقابل سانسور، از دسترس خارج شدن و حملات هکرها امنیت به مراتب بالاتری داشته باشد. همچنین فایل کوین از فناوری منحصر به فرد بلاکچین خود برای ایجاد مشوق‌ هایی بهره می گیرد که کاربران را به مشارکت تشویق می کند و به استخراج کنندگان درستکار پاداش می دهد. البته یکی دیگر از قابلیت های خاص و منحصر به فرد فایل کوین معماری آن به حساب می آید که در نوع خود بسیار جالب است.

حتما بخوانید : بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال برای نوسان گیری


فایل کوین از راه‌ حل گره دوگانه بهره می گیرد و این در حالی است که بیشتر شبکه‌ ها تنها با یک نوع گره فعالیت می کنند. از گره‌ های ذخیره‌ ساز به منظور ذخیره داده‌ ها در شبکه استفاده می شود. فایل کوین برای تضمین ویژگی غیر متمرکز بودن، کاربران متوسط ​​را ترغیب می کند. ضمنا در شبکه فایل کوین از گره‌ های بازیابی بهره گرفته می شود؛ گره‌ های بازیابی می بایست در نزدیکی گره‌ های ذخیره‌ ساز در شبکه قرار بگیرند، دارای پهنای باند بالا و زمان تاخیر کم باشند. گره‌ های بازیابی زمانی پاداش می گیرند که سریع تر از دیگر گره ها یک فایل خاص را برای کاربر مکان یابی و بازیابی نمایند.

مزیت های فایل کوین چیست؟

  • اقتصاد : فایل کوین به جای طراحی رایانه های ذخیره سازی جدید، از منابع موجود بهره می گیرد.
  • اندازه : جمع آوری میلیون ها کامپیوتر در کل دنیا با هم، یک شبکه بزرگ ذخیره سازی به وجود خواهد آورد.
  • هزینه : با ایجاد یک بازار آزاد بزرگ تر به منظور ذخیره اطلاعات، قیمت ها شرایط رقابتی پیدا خواهند کرد که به دنبال آن، قیمت کاهش پیدا می کند.
  • ایمنی : با این وجود که Dropbox و iCloud هک شده اند، یک شبکه غیرمتمرکز محسوب می شوند که هیچ نقطه حمله ای در آن ها نیست و دستکاری آن کار ساده ای به حساب نمی آید.

معایب فایل کوین چیست؟

  • عدم وجود محصول کاربردی : شبکه ای که امروزه در حال فعالیت است، موقتی است ولی سرمایه گذاران به چیزی اعتماد دارند که حتی قدرت آزمایش آن را ندارند.
  • سرعت : فایل کوین به جای دسترسی به یک سرور، می بایست به چندین سرور دسترسی یابد تا در صورت لزوم اسناد را با هم جمع آوری کند. این موضوع به آنلاین بودن سرورها و سرعت اینترنت به شدت وابستگی دارد.
  • دپ : با پردازش معاملات با استفاده از رمزارز فایل کوین، مانع بزرگی برای ورود کاربران به وجود آمده است، چرا که برخی از کاربران الزاما باید سکه دیگری خریداری کنند و در ادامه برای استفاده از سرویس آن را در صرافی ها به توکن فایل کوین تبدیل نمایند.

نحوه خرید و فروش رمز ارز FIL

یکی از دلایل اصلی این که صرافی‌ های خارجی طرفداران بسیاری دارند، طیف گسترده ارزهای دیجیتالی است که پشتیبانی می کنند و از آن مهم‌ تر، حجم بالای معاملات در طول یک شبانه روز است که نقدشوندگی دارایی های دیجیتال شما را تضمین خواهد کرد. امروزه صرافی‌ های خارجی گوناگونی برای خریداری ارز دیجیتال FIL وجود دارند که در این بین صرافی بایننس به دلیل برخورداری از حجم معاملات بسیار بالا، سهولت استفاده و امکان معامله بیش از ۳۰۰ توکن و کوین دیجیتال، مناسب ترین و پرطرفدارترین گزینه به شمار می رود.

حتما بخوانید : صرافی های جایگزین بایننس برای ایرانیان


صرافی بایننس از ارز دیجیتال FIL پشتیبانی می‌ کند و کاربران قادرند با داشتن یکی از رمزارزهای بیت کوین، بایننس کوین، تتر و بایننس یو اس دی به ترتیب در جفت‌ های معاملاتی FILBTC، FILBNB، FILUSDT و FILBUSD برای خرید فایل کوین اقدام نمایند، لذا تهیه یکی از ارزهای عنوان شده، برای خرید ارز دیجیتال FIL از طریق صرافی بایننس الزامی خواهد بود. از طرف دیگر صرافی‌ های خارجی مانند بایننس به علت تحریم‌ های موجود، استفاده از پلتفرم‌ های خود برای کاربران ایرانی را ممنوع کرده‌ است.

پس کاربران ایرانی باید ضمن پذیرش امکان مسدود شدن حساب و دارایی های دیجیتالی خود، با استفاده از VPN برای خرید و فروش رمزارزها در این صرافی‌ ها اقدام نمایند و یا می توانند از صرافی های معتبر ایرانی برای خرید اقدام کنند که در حال حاضر صرافی های زیادی نیستند که از معاملات این رمزارز پشتیبانی می کنند ولی ریسک مسدودی حساب را دیگر نخواهید داشت و ریسک های دیگر به سراغ سرمایه شما خواهد آمد!

کیف پول های رمز ارز فایل کوین

چنانچه قصد دارید بر روی فایل کوین پول زیادی را سرمایه گذاری کنید یا چنانچه بنا دارید این ارز را به صورت بلندمدت هولد کنید، بهترین گزینه استفاده از کیف پول های سخت افزاری مثل لجر و نانو ایکس می باشد ولی چنانچه قصد سرمایه گذاری با مبالغ کم تری را دارید، ولت های  دسکتاپی یا موبایل مثل، تراست ولت و اتمیک ولت می توانند گزینه های مناسبی برای شما به حساب آیند. البته کیف پول های دیگری مثل کیف پول کوین بیس، متامسک، imToken و ولت های سخت افزاری دیگر مثل ترزور وان و ترزور تی نیز گزینه های مناسبی به حساب می آیند که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال فایل کوین

فایل کوین راه حلی عالی برای ناکارآمدی ذخیره‌ سازی و بازیابی فایل‌ های داده‌ در کل دنیاست و همچنین این شبکه به مشتریان خود قدرت می دهد. موضوعی که در تنظیم قرارداد با شرکت ‌های بزرگ ارائه ‌دهنده فضای ذخیره‌ سازی خیلی معمول نیست. به گفته تحلیل گران بازار کریپتوکارنسی، چنانچه تیم توسعه دهنده فایل کوین بتوانند در راستای انجام اهداف خود قدم بردارند، این پروژه می تواند آینده روشنی داشته باشد. ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری مثل آمازون و گوگل از پس هزینه های زیادی بر می آیند و این نشان دهنده این است که تقاضای زیادی در بازار دیده می شود.

آینده ارز دیجیتال فایل کوین

چنانچه مشتریان این طور تصمیم بگیرند که اعتماد بیشتری به خدمات غیرمتمرکز کنند، می توانند پس انداز زیادی را انجام دهند. این پول همچنین به عنوان سرمایه شخصی و مشاغل کوچک به اقتصاد بر خواهد گشت و می تواند نقش مثبتی در زندگی مردم ایفا کند و در حقیقت همین استفاده زیاد و بهینه از شبکه فایل کوین، می تواند ارزش توکن آن را به شدت افزایش دهد و به دنبال آن می توانیم شاهد افزایش چشمگیر قیمت آن باشیم. اگرچه که در کنار مواردی که تا اینجا گفتیم، از نظر تکنیکالی هم آینده خوبی را برای این رمزارز متصور هستیم. در ادامه پیش بینی قیمتی ارز دیجیتال فایل کوین برای سال های پیش رو را بررسی کرده ایم؛

پیش بینی قیمت فایل کوین تا سال ۲۰۲۲ : چنانچه روند صعودی بلندمدت بازار ارزهای دیجیتال ادامه پیدا کند، فایل کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ می تواند قیمت ۴۰۰ دلار را به خود ببیند. به علاوه نیمه اول ۲۰۲۲ رشد سریع تا ۴۵۰ دلار را نشان می دهد که در ادامه قدرت روند صعودی کاهش پیدا می کند، ولی هیچ سقوط یا اصلاح عمیقی برای بازار متصور نیستیم. با توجه به آینده، مشارکت و تحولات ۴۰۰ دلار خوش بینانه به حساب می آید، ولی بی تردید برای آینده نزدیک در دسترس خواهد بود.

پیش بینی قیمت فایل کوین تا سال ۲۰۲۳ : چنانچه فایل کوین سطح پشتیبانی را در حدود ۲۰۰-MA که میانگین متحرک بلند مدت است حفظ نماید و خریداریان زمان و ثبات کافی برای طراحی ماموریت حمله بعدی در سطح حیاتی ۷۰۰ دلار را پیدا خواهند کرد، که این موضوع موجب می شود تا قیمت سقوط نکند، ولی نوسان در این بازه های قیمتی کاملا منطقی خواهد بود.

پیش بینی قیمت فایل کوین تا سال ۲۰۲۴ : بر اساس آخرین بروزرسانی ها و پیشرفت ها، پیش بینی قیمت فایل کوین و پروژه های جدید این پلتفرم برای بلندمدت خیلی ساده نیست ولی سرمایه گذاران فایل کوین می توانند در سال ۲۰۲۴ انتظار مشارکت ها و ادغام های بسیاری را داشته باشند که آینده رمزارز فایل کوین را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد. به علاوه این امکان نیز وجود دارد که تمامی این مسائل، به افزایش قیمت توکن این پروژه منتهی شود. چیزی که واضح است اینجاست که فایل کوین یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در حوزه بلاکچین به حساب می آید و به این خاطر قیمت می تواند در این بازه زمانی تا ۸۵۰ دلار نیز رشد داشته باشد.

پیش بینی قیمت فایل کوین تا سال ۲۰۲۵ : آینده توکن فایل کوین برای سال ۲۰۲۵ نشان دهنده صعود قیمتی تا حدود ۱۰۵۰ دلار است. همچنین رسیدن به این سطح نمی تواند برای فایل کوین آنقدر سخت باشد که اهداف قیمت متوسط ​، کوتاه مدت و بلند مدت برای خرید یا فروش سفارشات مشخص شود. این نشان دهنده آن است که فایل کوین احتمالا تا سال ۲۰۲۶ بر اساس یک پیش بینی به ATH جدید تبدیل خواهد شد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در پایان باید گفت که تکنولوژی نوظهور بلاکچین، در حال برداشتن گام های ابتدایی خود است و نوآوری‌ های آن می‌ تواند به هرچه بیشتر جهانی شدن آن کمک کنند. فایل کوین دقیقا یکی از همین نوآوری‌ ها بر بستر بلاکچین به حساب می آید، چرا که مشکلاتی که در ذخیره سازی اطلاعات در سیستم فعلی وجود دارد، به پروژه‌ ای برای غیرمتمرکز کردن این حوزه و تحول آن نیازمند است.

فایل کوین در تلاش است تا با استفاده از فناوری پیشرفته خود و با استفاده از تکنولوژی IPFS، مشکلات این حوزه را برطرف نماید. فایل کوین توانست یکی از موفق‌ ترین عرضه‌ های اولیه سکه را در تاریخ رمزارزها رقم بزند و ۲۵۷ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند. شبکه اصلی این پروژه ۳ سال بعد از عرضه اولیه، در نهایت در سال ۲۰۲۰ راه اندازی و رمز ارز FIL با قیمت چندین برابری نسبت به عرضه اولیه خود مورد معامله قرار گرفت.

هرچند پروژه فایل کوین از نظر فنی بسیار خاص و قدرتمند است، ولی برای سرمایه گذاری در آن باید همچنان جوانب احتیاط را رعایت کرد. در زمان آغاز معامله فایل کوین در صرافی‌ های دیجیتالی، فقط ۰٫۵ درصد از کل ذخایر ارز دیجیتال FIL در گردش بود. تورم بالای این رمزارز در طول سالیان آتی و ورود دیگر ارزهای FIL به چرخه معاملاتی، می‌ تواند به افت شدید و احتمالی قیمت فایل کوین منتهی شود، پس سرمایه گذاری در این پروژه به صورت بلندمدت می تواند سود بسیار بالا و یا ضررهای سنگین به همراه داشته باشد.

همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مقاله به این پرداختیم که ارز دیجیتال فایل کوین چیست و چه آینده ای در انتظارش است. 

همچنین اگر دوست دارید بدانید ath در ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد ، همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید.

برای دوستانتان بفرستید: