برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال انجین کوین چیست و چطور کار میکند؟

آیا میدانید ارز دیجیتال انجین کوین چیست و برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر؟ انجین کوین از آن دسته از آلت کوین هایی است که جذابیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاران و تریدرهای نوسان گیر بازار دارد. از این روی قصد داریم در خصوص رمزارز انجین کوین صحبت کنیم و بررسی کنیم ببینیم ارز دیجیتال انجین کوین چیست و چطور کار می کند. همچنین کیف پول های ارز دیجیتال انجین را نیز معرفی می کنیم و صرافی هایی که از معاملات این ارز پشتیبانی می کنند را نیز بیان خواهیم کرد. پس اگر شما هم مثل من به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه دارید و دوست دارید بدانید ارز دیجیتال انجین کوین چیست و آینده ارز انجین کوین به چه صورت است، این مطلب شما را کاملا رایگان راهنمایی می کند.

ارز دیجیتال انجین کوین چیست ؟

انجین یک اکوسیستم از محصولات یکپارچه را ارائه می دهد که توسعه، تجارت و کسب درآمد با بلاکچین را برای تمامی افراد آسان می کند. Enjin این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا موارد موجود در گیمینگ را در بلاکچین اتریوم ثبت نمایند. ارز دیجیتال انجین کوین به وسیله شرکت Enjin که یک پلتفرم گیمینگ است، ارائه شده است.

رمزارز انجین کوین بر بستر بلاکچین اتریوم واقع شده است که برای پشتیبانی مستقیم از ارزش دارایی های بلاکچین مجهز به Enjin استفاده می شود. توکن ENJ دارایی دیجیتالی است که برای پشتیبان گیری مستقیم از ارزش دارایی های بلاکچین به وجود آمده، در بستر Enjin استفاده می شود. توکن ENJ مطابق با استاندارد ERC-20 بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. ENJ را می توان با ارز فیات یا دیگر ارزهای دیجیتال مورد معامله قرار داد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


پس همان طور که گفتیم ارز دیجیتال انجین کوین، یک توکن ERC-20 بر بستر اتریوم می باشد و همان طور که پیش تر گفتیم از قراردادهای هوشمند ERC-1155 پشتیبانی می کند. تعداد کل توکن های این ارز، امروزه ۱ میلیارد واحد می باشد. عرضه عمومی این توکن در سال ۲۰۱۷ صورت پذیرفت و در این عرضه حدود ۲۲ میلیون دلار بر حسب اتریوم جمع آوری شد. حدود ۸۰ درصد از توکن های Enjin Coin فروخته شد و ۲۰ درصد دیگر بین تیم موسس، شرکت و سرمایه گذاران این پروژه تقسیم بندی شد. البته بعد از این که این توکن وارد عرصه معاملات شد، توانست ۳۵ میلیون دلار دیگه نیز سرمایه جذب نماید.

پلتفرم انجین چطور کار میکند؟

پلت فرم انجین مجموعه‌ ای ابتکاری و قوی از ابزارها و خدمات را برای توسعه بازی‌ ها و برنامه‌ های بلاکچین فراهم می‌ کند. این پلتفرم یک جز قابل توجه از اکوسیستم انجین را ایجاد می کند. پلتفرم انجین که بهتر از بلاکچین اتریوم طراحی شده است، این امکان را در اختیار مهندسین بازی قرار می دهد تا از ابزارهای مبتنی بر بلاکچین استفاده کنند. بدین ترتیب آن ها می‌ توانند از طریق آن، قراردادهای هوشمند و توکن‌‌‌ های غیر قابل معاوضه را با دنیای پیشرفته بازی ادغام نماید.

به صورت کلی این پلتفرم بازی کردن را برای علاقه مندان به بازی ساده تر می کند، یعنی این که کاربران می‌ توانند بازی‌ های بلاکچین را بدون نیاز به دانش نوشتن کد مربوط به بلاکچین بازی کنند. پلت فرم انجین دروازه‌ ای به دنیای فرصت‌ های هیجان آور است. در آن افراد قادرند با انبوهی از ابزارها و سرویس‌ های بلاکچین بازی کنند تا به بازی‌ های خود جلوه‌ ای تازه، مقدمه داستان و سازوکارهای کسب درآمد بدهند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال فلو | همه چیز درباره ارز دیجیتال Flow


رویکرد ساده و سرراست پلتفرم انجین در مورد بازی‌ های بلاکچین، آن را به یک پلتفرم ابتدایی برای افرادی تبدیل می‌ کند. این پلتفرم به خصوص برای افرادی که لزوما سابقه کدگذاری ندارند بسیار مناسب است. امروز، این پلت فرم طیف وسیعی از بازی‌ های مبتنی بر بلاکچین مثل گرس شاپر فارم، آلتر ورس، میسفیتس اسپیس و چندین بازی دیگر را تامین می‌ کند. همچنین این پلتفرم همچنین از ارز دیجیتال انجین کوین برای تهیه منابع ارزش دارایی‌ های درون بازی استفاده می نماید.

ارز دیجیتال انجین کوین قابل استخراج است؟

همان طور که می دانید برای کسب و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، یکی از راه ها خرید ارز دیجیتال و دیگری استخراج آن است. از آنجا که روند استخراج ارز دیجیتال به یک سیستم قوی و برق قدرتمند نیاز دارد، کار پر هزینه ای محسوب می شود. برای این که بررسی کنیم که ارز دیجیتال امکان استخراج را دارد یا خیر در ابتدا باید الگوریتم آن رمز ارز را مورد بررسی قرار دهیم. بر اساس بررسی های صورت گرفته، رمزارز انجین کوین قابلیت استخراج را دارا نیست.

نحوه خرید ارز دیجیتال انجین کوین

برای خرید و فروش تمامی رمز ارزها می توان از طریق صرافی های ارزدیجیتال اقدام نمود. برای خرید و فروش رمز ارز انجین کوین نیز در ابتدا باید ببینید چه صرافی هایی از این رمز ارز پشتیبانی می کنند و در ادامه برای انجام معاملات در صرافی مورد نظر اقدام کنید.

صرافی‌ های ارزهای دیجیتالی مانند لاتوکن، بایننس، آپ بیت و بیترکس و بسیاری صرافی­ های دیگر، Enjin Coin را پشتیبانی می‌ کنند. قابلیت معامله توکن انجین با بیت کوین، اتریوم و USDT در این صرافی‌ ها وجود دارد و علاوه بر این قابلیت معامله آن با ارزهای فیاتی مثل  یورو، دلار آمریکا و وون کره جنوبی هم ایجاد شده که این موضوع بیانگر استفاده بالای این توکن در کشورهای مختلف به خصوص کره جنوبی می باشد.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال تزوس چیست و چطور کار میکند؟


به بیانی دیگر صرافی های معتبر زیادی وجود دارند که شما می توانید بعد از احراز هویت و ثبت نام در آن صرافی رمزارز انجین کوین را خریداری کنید و یا بفروشید. توصیه ما این است که از صرافی های آنلاین خارجی استفاده نمایید، چرا که به نسبت صرافی های داخلی کارمزد کم تری از شما دریافت می کنند.

همان طور که گفتیم شما برای معامله ارز دیجیتال انجین کوین بایستی از طریق صرافی ها اقدام نمایید، امروزه شما می توانید از طریق صرافی های زیادی مانند؛ Binance ،Upbit ،CoinTiger ،FTX و ZG.Com و سایر صرافی ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام کنید که معتبرترین آن ها به شرح زیر می باشد :

  1. صرافی بایننس : این صرافی بسیاری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می کند و میتوان گفت که مشهورترین صرافی ارزدیجیتال در دنیاست. صرافی بایننس به علت حجم معاملات بالایی که روزانه دارد، اعتبار بسیار بالایی دارد و در بین کاربران بسیار محبوب است.
  2. صرافی CoinTiger : صرافی کوین تایگر در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷ راه اندازی شد و یک صرافی متمرکز واقع در سنگاپور به حساب می آید.
  3. صرافی Upbit : صرافی آپ بیت در سال ۲۰۱۷ در کره جنوبی تاسیس شد. این صرافی تقریبا ۲ ماه بعد از راه اندازی از نظر حجم معاملات ۲۴ ساعته تبدیل به برترین صرافی رمزارزها شد.
  4. صرافی FTX : صرافی FTX علاوه بر رمز ارز انجین کوین از ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین اتریوم، بایننس کوین و … پشتیبانی می کند.
  5. صرافی ZG.Com : صرافی ZG.Com در ژانویه ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و یک صرافی متمرکز است که گفته می شود در سنگاپور، تایوان و کره مستقر است.

ارز دیجیتال انجین کوین

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال انجین کوین

کیف پول های بسیاری وجود دارد که می تواند Enjin Token را ذخیره نماید، چرا که زیرساخت های اطراف نشانه های ERC-20 به خوبی توسعه پیدا کرده است. بسته به نیاز آن ها به امنیت و عملکرد، کاربران کیف پول مناسب خود را انتخاب می کنند. صرافی کریپتومات محل مناسبی برای ذخیره سازی ENJ شما است، به این خاطر که عملکرد فوق العاده ای را فراهم می کند بی آنکه هیچ وقت امنیت ایجاد نماید. ENJ یک رمز ERC20 است که در بالای بلاکچین اتریوم اجرا می شود. لذا استخراج یا سهام گذاری مستقیم ENJ امکان پذیر نخواهد بود چرا که در زمان اجرای قرارداد ERC20 ضبط شده است.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال گولم چیست | آینده رمزارز Golem


اتریوم خود از الگوریتم اثبات کار Ethash بهره می گیرد وامروزه می توان ETH را با استفاده از سخت افزار تخصصی در قالب واحدهای پردازش گرافیک یا مدارهای مجتمع مخصوص برنامه استخراج نمود. حداقل سهام مورد نیاز ۳۲ ETH سنگین است، ولی توکن ها در ابتدا برای چندین ماه قفل می شوند، اگر نه سال ها تا زمانی که Ethereum 2.0 به صورت کامل مستقر شود.

این در حالی است که نمی توان ENJ را به صورت مستقیم لمس کرد، سیستم عامل های شخص ثالثی مثل مبادلات و کیف پول وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که رمزهای ENJ را با آن ها قفل کنید تا بازدهی به دست آورید، که معمولا به عنوان Soft Staking توصیف می شود. همچنین می توان با واریز رمزهای ENJ بر روی پروتکل های defi مانند Aave و Bancor درآمدزایی کرد.

بعد از خریداری رمز ارز انجین کوین امکان ذخیره سازی این رمز ارز در کیف پول های سازگار با استاندارد ERC-20 وجود دارد. شما می توانید ارز انجین کوین را در کیف پول هایی که در ادامه مطلب به شما معرفی می کنیم ذخیره نمایید. لذا در ادامه ۶ مورد از بهترین کیف پول ها برای ذخیره سازی انجین کوین و بعضا سایر ارزهای دیجیتال را معرفی کرده ایم :

  • کیف پول سخت افزاری کیپ کِی – KeepKey
  • کیف پول نرم افزاری اکسودوس – Exodus
  • کیف پول نرم افزاری کوینومی – Coinomi
  • کیف پول سخت افزاری ترزور – Trezor
  • کیف پول سخت افزاری لجر – Ledger
  • کیف پول سخت افزاری Archos

آینده ارز دیجیتال انجین کوین 

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم انجین کوین مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و در ایجاد برنامه های کاربردی در صنعت گیمینگ مشهور می باشد. یکی از قابلیت های این رمز ارز این است که محصولات بازی می تواند به وسیله توسعه دهندگان اجرا شود. چنانچه این رمز ارز توسعه یابد و یا همکاری های خاص با شرکت های در حال توسعه انجام دهد می تواند پیشرفت قابل توجهی در آینده داشته باشد. در حقیقت چنانچه رمز ارز انجین کوین بر روی بهبود پروتکل خود تمرکز کند، می تواند کاربران و سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کند.

آیا انجین کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

تعداد کل کوین‌ های انجین کوین ۱ میلیارد کوین است که تا پایان سال گذشته، حدود ۸۰۰ میلیون کوین آن عرضه شده است. همان طور که گفتیم امکان استخراج برای ارز دیجیتال ENJ وجود ندارد و تمام کوین‌ ها در همان ابتدا استخراج شده‌ اند. با استفاده از انجین کوین، گیمر‌ها می‌ توانند به انجام معاملات خود بپردازند. انجین با بارگذاری اطلاعات بر روی یک قرارداد هوشمند ERC-1155 باعث انجام این فرایند می‌ شود. پس از اتصال به انجین، کیف پول انجین از خرید، فروش یا معاملات این گونه دارایی‌ ها با طیف وسیعی از ارزهای گوناگون پشتیبانی می‌ کند.

حتما بخوانید : همه چیز درباره ارز زیلیکا | آیا برای سرمایه گذاری مناسب است؟


شرکت انجین حمایت تعداد زیادی از گیمرهای کلیدی جهان را کسب کرده است. به عنوان مثال یونیتی، تقریبا حمایت تمام اکوسیستم‌ های موجود از بازی‌ های ساده فیسبوک گرفته تا بازی‌ های با کیفیت پلی استیشن را کسب کرده است. همکاری سامسونگ با Oculus و فروش سالانه بیش ۲۵۰ میلیون تلفن همراه نیز موجب تبدیل آن به یک شریک بسیار قدرتمند برای انجین شده است.

تیم مشاور و توسعه انجین در هر دو زمینه بلاک چین و بازی‌ های ویدئویی فعالیت دارد و در سال ۲۰۱۹ توسعه دهنده‌ های زیادی را برای توسعه فعالیت‌ های خود استخدام کرده است. مدتی پیش این شرکت توانسته بازی ماینکرافت را تحت پوشش خود قرار دهد، SDK بلاکچین خود را به لیست فروش فروشگاه یونیتی اضافه کند و حتی یک اپلیکیشن مبتنی بر وب با نام EnjinX را نیز منتشر کند، از این روی به صورت کلی این ارز با برنامه های توسعه ای که در نظر دارد، می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت به حساب آید ولی توصیه می شود که سرمایه خیلی زیادی را وارد این ارز دیجیتال نکنید تا عملکرد این ارز دیجیتال در آینده واضح تر شود.


نتیجه گیری و کلام آخر

به صورت کلی در این مطلب به بررسی ارز دیجیتال انجین کوین پرداختیم. گام به گام عملکرد و قابلیت های این ارز دیجیتال را بررسی کردیم و به معرفی و بررسی کیف پول، صرافی و آینده این ارز دیجیتال پرداختیم. ارز دیجیتال انجین کوین به وسیله شرکت انجین که یک پلتفرم گیمینگ است، ارائه شده است. توکن ENJ در بستر Enjin استفاده می شود و همچنین یک توکن با استاندارد ERC-20 به حساب می آید. در نظر داشته باشید که پیش بینی می شود در صورت توسعه پلتفرم انجین کوین، این رمز ارز از آینده خوبی برخوردار باشد.

از آنجایی که Enjin یک شرکت با سابقه درخشان در زمینه گیمینگ است که با ارز دیجیتال ادغام شده و توانسته است مشارکت‌ های بسیاری با شرکت‌ های موفق داشته باشد. توسعه‌ دهندگان آن در مورد ادعای خود برای تسخیر صنعت بازی‌ های ویدیویی با گردش مالی بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار در سال، بسیار جدی و توانمند هستند، لذا می‌ توان آینده‌ ای بسیار خوب برای شرکت انجین کوین متصور شد.

همان طور که در ابتدا قولش را داده بودیم، با هم دیگر یاد گرفتیم که ارز دیجیتال انجین کوین چیست و چطور کار می کند.

برای دوستانتان بفرستید: