برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شت کوین چیست | معرفی شت کوین های انفجاری

آیا میدانید شت کوین چیست و چگونه شت کوین ها را تشخیص دهیم؟ شت کوین های انفجاری آنقدر در بازار سروصدا به پا کردند که در حال حاضر در کل دنیا و به خصوص ایران به دنبال شت کوین های جدید برای سرمایه گذاری و خرید هستند، چرا که سود شت کوین های معتبر معمولا بالاتر از ۱۰۰۰ درصد در بازه زمانی کوتاهی است و این سود آنقدر شیرین و جذاب است که همه دنیا به دنبال این هستند که در ابتدا یاد بگیرند شت کوین چیست و در ادامه شت کوین های برتر را شناسایی کرده و روی آن ها سرمایه گذاری کنند. بنابراین اگر دوست دارید شت کوین های آینده دار را بشناسید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

شت کوین چیست؟

با پیدایش بیت کوین در سال ۲۰۰۹ میلادی علاقه کاربران به رمزارزها به صورت شگفت انگیزی افزایش پیدا کرده است. رشد و درآمدزایی بالای بیت کوین موجب شد که ارزهای نو ظهور وارد این عرصه شوند. به دنبال ورود ارزهای جدید، سرمایه گذاران به منظور کسب سود بیشتر همگی به این بازار جذب شدند. در این بین درصد زیادی از سرمایه گذاران که با فناوری بلاکچین خیلی آشنا نبودند، بستر مناسبی را برای افراد سودجو فراهم کردند. به این ارزهای دیجیتال که هدفشان مشخص نیست، شت کوین یا میم کوین گفته می شود.

چنانچه شما مدتی است برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتالی اقدام کرده اید و در این بین خرید و فروش انجام داده باشید، مطمئنا اسم شت کوین ها به گوشتان خورده است. مطابق با داده های موجود در تمام وب سایت ها تا به حال بیش از ۵ هزار ارز دیجیتال و بیش از ۲ هزار نوع بازدار در کل جهان ایجاد شده است و تعداد زیادی از کاربران در حال معامله هستند.

ما به شما توصیه داریم که پیش از خرید یک رمزارز تمام بررسی های لازم را در خصوص آن رمزارز و طرح های توسعه ای آن در آینده بکنید، تا بدانید کدام ارز دیجیتال با ارزش و کدام یک شت کوین است. ما در مقالات قبلی به نقد و بررسی ارزهای دیجیتال پرداختیم و در این مطلب تنها قصد داریم در مورد شت کوین های بازار صحبت کنیم.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به صورت کلی به آلت کوین های بی ارزشی که روانه بازار می شوند، شت کوین گفته می شود. ابتدا این ارزهای دیجیتال خود را بسیار جذاب و با طرح های توسعه ای مناسب نشان می دهند و قیمت به مراتب پایینی دارند. این دو عامل بزرگ برای جذب گروه بزرگی از سرمایه گذاران است. پس از گذشت مدتی قیمت این ارزها به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند و حتی این امکان وجود دارد که سرمایه گذاران سود کوتاه مدتی را کسب کنند.

ولی از آنجایی که پیش از این هم به شما گفتیم، هدف اصلی شت کوین ها کلاهبرداری و موج سواری با سرمایه سرمایه گذاران در بازه های زمانی کوتاه و یا میان مدت است. با گذشت زمان کمی امکان دارد ارزش این ارزهای دیجیتالی به صفر برسد! توصیه ما به شما این است که با دیدن نکات مثبت خیلی سریع برای خرید و سرمایه گذاری روی شت کوین ها اقدام نکنید، بلکه باید با کمی جست و جو ارز دیجیتال با ارزش را از شت کوین تشخیص دهید.

جالب است بدانید که شت کوین ها معمولا از الگوی خاص و مشخصی پیروی می کنند. در بخش های بعدی به تفاوت ارزهای دیجیتال معتبر و شت کوین و روش های تشخیص شت کوین های بازار پرداخته ایم و در مورد سرمایه گذاری روی شت کوین ها نکاتی را گفته ایم که قطعا می تواند برای شما مفید باشد، پس همچنان با کد بورسی همراه بمانید.

تفاوت ارزهای دیجیتال معتبر با شت کوین ها چیست؟

زمانی که یک ارز دیجیتال معتبر وارد دنیای ارزهای دیجیتالی می شود، با اعتماد کامل در جایگاه سخنرانی قرار می گیرد و می گوید من برای برطرف کردن چه مشکلاتی وارد کریپتوکارنسی شده ایم، در واقع می گوید؛ این مشکل را در سیستم مالی، اقتصادی، دیجیتالی یا حتی اینترنتی پیدا کرده ایم و در حال حاضر قصد برطرف کردن این مشکل را دارم و توکن خود را بدین وسیله معرفی می کند، چنانچه شما هم این مشکلات را احساس می کنید، با حمایت از من از این افراد حمایت نمایید.

ولی در نقطه مقابل شت کوین ها زمانی که طراحی می شوند، با اعتماد به نفس بسیار بالاتری برای معرفی خود اقدام می کنند یا به هیچ عنوان توضیحاتی در خصوص این که چرا عرضه شده است، نمی دهد، چرا که اگر بخواهد بگوید که به چه دلیل ساخته شده است و چه مشکلی را در دنیای امروز برطرف می کند، کاربران و فعالان این بازار متوجه خواهند شد که این مشکل اصلا وجود دارد یا این که حتی پیش از این، این مشکل توسط رمزارز دیگری برطرف شده است و نتیجه گیری این خواهد شد که این ارز دیجیتال شت کوین است و ساختار و هدف مشخص و مناسبی برای بلندمدت ندارد.

حتما بخوانید : دوج کوین چیست و چرا انقدر محبوب است؟!


این شت کوین ها زمانی می گویند که دلیل ساختشان چیست که معمولا یک فرد مشهورم در کنار آن ها قرار داشته باشد و ضعف و به اصطلاح کم و کسری های پروژه و طرح به دلیل حضور آن شخص مشهور نادیده گرفته شود و اعتمادسازی این ارز در ابتدا و حتی در طول مسیر به وسیله همین شخص مشهور انجام می شود.

در این بین تنها افرادی که تجربه سرمایه گذاری و فعالیت در این بازار را دارند، امکان دارد به بی ارزش بودن این ارز و سرمایه گذاری روی آن پی ببرند، ولی بیشتر افراد و به ویژه تازه واردانی که قصد دریافت سودهای چند صد درصدی هستند، درگیر FOMO و صحبت های جذاب آن ارز می شوند و جوانب احتیاط و منطق در سرمایه گذاری را رعایت نمی کنند و به صورت معمول متضرر می شوند.

چگونه شت کوین ها را تشخیص دهیم؟

چگونه شت کوین ها را تشخیص دهیم

شت کوین‌ ها به صورت معمول ویژگی‌ های مشترکی دارند که با در نظر گرفتن آن ها، تا حدود زیادی می‌ توانید آن ها را از دیگر ارزهای دیجیتالی معتبر تشخیص دهید که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره کرده ایم:

  1. این پروژه ها اغلب قول ها و وعده های بزرگی می دهند، ولی هیچ نقشه راه و مسیر منطقی ای به منظور دستیابی به آن ها ندارند!
  2. این پروژه ها از جنبه های گوناگون نسخه کپی از طرح های شناخته شده تر هستند. برای مثال چنانچه در سایت پروژه ای اطلاعات مربوط به شرکت یا تیم موسس آن نباشد یا از دامنه های رایگان برای وبسایت استفاده شده باشد، بهتر است به این پروژه و ارز دیجیتال اعتماد نکنید تا مسیر آن در آینده مشخص تر شود.
  3. تعداد دارندگان آن رمزارز را رضد کنید. فعالان این بازار بر این باورند که یک رمزارز معتبر حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هولدر دارد. همچنین هر ارز جدید و قابل اعتماد باید حداقل ۵ تا ۱۰ تراکنش در دقیقه داشته باشد که اگر نداشته باشد، نشانه خیلی خوبی نیست!
  4. چنانچه وایت پیپر آن مشخصه متمایز کننده ای به نسبت دیگر رمزارزها نداشته باشد، به احتمال زیاد این طرح کپی کاری از وایت پیپر ارزهای دیگر است. همین طور اگر وایت پیپر شامل عبارت های بسیار تخصصی باشد و درک آن برای عوام سخت باشد هم بهتر است به آن پروژه اعتماد نکنید.
  5. توسعه دهندگان آن ها به صورت معمول شناخته شده نیستند. موسسان یک پروژه در حوزه رمزارزها باید شناخته شده باشند تا بتوانیم به آن ها با توجه به سابقه ای که دارند، اعتماد کنیم.

دو نمونه از شت کوین های معروف بازار

۱) دوج کوین : دوج کوین رمزارزی است که با هدف بازی و سرگرمی در سال ۲۰۱۳ میلادی راه اندازی شد و حتی بعد از مدتی مخترعان این ارز دیجیتال گفتند که دیگر مدیریت آن را رها کرده اند، ولی دوج کوین و بلاکچین آن همچنان در حال فعالیت است. با این که هیچ‌ گونه هدف و برنامه‌ ای برای این ارز دیجیتال طراحی و تعیین نشده است، در طول کمتر از چند ماه ۹۰۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است و به نظر نمی آید این روند دوام چندانی داشته باشد، اما خب حظور ایلان ماسک به عنوان حامی این پروژه را نیز نمی توان در نظر نگرفت!

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال شیبا که همه را متحیر کرده است!


۲) شیبا : ارز شیبا یک شوخی تلخ با بازار رمزارزها محسوب می شود. برخلاف دوج کوین که حداقل بلاکچین اختصاصی خود را داراست، شیبا حتی یک شبکه بلاک‌ چین هم برای خود ندارد! بهتر است بگوییم ارز شیبا را نمی توان به هیچ عنوان یک ارز دیجیتال دانست، بلکه یک توکن است که بر بستر بلا‌ک‌ چین اتریوم قرار گرفته است.

جالب است بدانید که برای این رمزارز، هیچ‌ گونه وایت پیپری نیز ارائه نشده است، ولی در سالیان اخیر روند صعودی سنگینی را به خود دیده است! مشکلات ساختاری حول ارز شیبا باعث شده است که بعضی از صرافی‌ های معتبر پشتیبانی آن را نپذیرند. اگر دوست دارید در مورد نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا در ایران اطلاع کسب کنید، این مطلب را مطالعه کنید.

دلیل استقبال بالا از شت کوین ها چیست؟

متاسفانه یکی از حائز اهمیت ترین علت های این که تقاضا برای خرید شت کوین ها زیاد است را می توانیم عدم آگاهی کاربران به حساب آوریم! بازار ارزهای دیجیتال یک حوزه جوان و جدیدی است و طبیعتا از افراد مختلفی در این بازار فعالیت دارند و متاسفانه درصد بسیار بالایی از این کابران بدون دانش و مهارت برای ورود به این بازار اقدام کرده اند! نتیجه این موضوع چیست؟ خرید هیجانی، فروش از روی ترس!

می توان این طور نتیجه گرفت زمانی که چند جا یک ارز را مشاهده می کنند و در سایت های مختلف به آن پرداخته می شود، با مشاهده قیمت ارز دیجیتال توسط افراد، آن ها این طور می پندارند که ۱ میلیون تومان می دهیم ۱ تریلیون از این ارز را خریداری می کنیم! چقدر عالی و آن جایی این اشتباه کامل می شود که می گویند اگر این ارز در آینده به قیمت بیت کوین یا حتی اتریوم برسد، چه سودی به دست خواهم آورد! در این حالت دقیقا دارید به چیزی فکر می کنید که کلاهبردارای پشت قضیه قصد دارند فکر کنید!

بنابراین زمانی که درصد بالایی از یک بازار را افراد تازه کار و مبتدی تشکیل بدهند، وقتی اسم یک ارز دیجیتال را بارهای بار مشاهده کنند و تبلیغات آن همه جا باشد، ناخودآگاه درگیر آن ارز خواهند شد و این احساس را می کنند که اگر هیچ اقدامی انجام ندهند، از سود بازار عقب می مانند! خودشان را هم این طور قانع می کنند که خیلی نمی خریم و اگر هم ضرر کرد برایمان اهمیتی ندارد و نتیجه آن می شود پامپ های وحشتناکه که خیلی دقیق برنامه ریزی شده است و در کل دنیا افراد تازه کار که سودای کسب سودهای بسیار بالا و ثروتمند شدن را دارند، گرفتار همچین پروژه هایی می شوند.

با خرید shitcoin امکان کسب سود وجود دارد؟

در صورتی که در حوزه کریپتوکارنسی از تخصص و مهارت کافی برخوردار هستید و همچنین ریسک پذیری لازم را دارید، می توانید در هر نوع سرمایه گذاری حتی در ارزهای کم ارزشی مثل شت کوین ها نیز سود هایی را به دست آورید. راهکار ورود به این معاملات این است که فرد با دید کوتاه مدت ورود کرده و با کسب مقداری سود و کنترل طمع، برای خروج از معامله اقدام کند. در صورتی که روحیه ریسک پذیری دارید، حتما به دید کوتاه مدت و با سرمایه کم وارد حوزه شت کوین ها شده و پس از کسب مقداری سود، سرمایه خود را به فروش برسانید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

توسعه و علاقه مندی سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با سرعت بالایی در حال افزایش است. به این منظور که بفهمیم کدام دسته از ارزهایی که قرار است عرضه شود، شت کوین هستند، باید وایت پیپر آن را مطالعه کنیم و اطلاعات کاملی را درباره تیم طراح، سن، پیشترفت و هدفی که یک ارز دنبال می کند کسب کنیم تا بتوانیم یک سرمایه گذاری امن داشته باشیم. به این موضوع توجه کنید که نباید هیچ وقت فریب شایعات و طرح های پانزی را بخورید. نگرش های منفی زیادی در خصوص بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و امری عادی است.

افرادی وجود دارند که بر این باورند بیت کوین کلاهبرداری و یا یک شرکت هرمی است که این موضوع کاملا روشن شده است و مشخص شده است که این طور نیست. با توجه به عدم قانون گذاری در بازار رمزارزها، شت کوین ها از طرح های بازاریابی جهت کلاهبرداری از سرمایه گذاران جدید بهره می گیرند و از طمع آن ها سود بسیار بالایی به دست می آورند. بدون شک شت کوین ها در بلند مدت از بین خواهند رفت. بسیاری از فعالان حوزه بلاکچین به دنبال ارزهای ارزان می روند، در کوتاه مدت سود کرده و بعد از آن ارز خارج می شوند؛ این استراتژی در نگاه اول یک استراتژی مناسب است اما ریسک زیادی برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.

می توانیم این طور نتیجه بگیریم که خرید و فروش هر دارایی به استراتژی معاملاتی سرمایه گذار مربوط است و کسانی که قصد سرمایه گذاری طولانی مدت را دارا هستند، بهتر است سرمایه خود را بر خرید ارزها و دارایی های امن تری متمرکز کنند، به این خاطر که خرید شت کوین در بلند مدت نتیجه ای جز شکست به همراه ندارند، ولی کسانی که دید کوتاه مدت تری دارند و به نوسان گیری در بازارهای مالی مشغول اند، با رعایت حد ضرر می توانند سود مناسبی از این بازار به دست آورند.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب توضیح دادیم که شت کوین چیست و چگونه شت کوین ها را تشخیص دهید. 

اگر به دنیای شت کوین ها علاقه دارید، حمتا باید میم کوین های آینده دار کدامند؟ را بشناسید تا بتوانید روی آن ها سرمایه گذاری کنید.

آیا تا به حال معنی شت کوین را میدانستید؟ خود شما خرید و فروش شت کوین را به سایر افراد توصیه می کنید؟ به نظر شما کدام شت کوین قابلیت سوددهی بیشتری نسبت به دیگر شت کوین ها دارد؟ نظرات خود را با کد بورسی به اشتراک بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: