برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صرافی های جایگزین بایننس برای ایرانیان

همانطور که احتمالا میدانید، استفاده از خدمات صرافی بایننس برای کاربران ایرانی منع شده است و در واقع ایرانیان برای ساخت حساب کاربری و خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بایننس، تحریم شده اند و به همین دلیل بیشتر کاربران ایرانی به دنبال صرافی های جایگزین بایننس می گردند که هم کارایی و امنیت صرافی بایننس را داشته باشد و هم اجازه فعالیت به کاربران ایرانی را بدهد. لذا اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال صرافی های جایگزین بایننس هستید و دوست دارید بهترین صرافی خارجی برای کاربران ایرانی را شناسایی و انتخاب کنید، ما در این مطلب سعی داریم تمامی صرافی های جایگزین بایننس را به همراه مزایا و معایب هر کدام برای شما معرفی کنیم تا دید جامع و مناسبی در مورد صرافی های ارز دیجیتال پیدا کنید.

صرافی های جایگزین بایننس

در حال حاضر پیدا کردن بهترین صرافی برای جایگزین کردن با صرافی بایننس، یک مشکل اساسی محسوب می شود! در واقع با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از معامله گران ارزهای دیجیتالی سردرگم شده اند. صرافی بایننس، اخیرا با ایجاد محدودیت برداشت تا ۰٫۰۶ بیت کوین، موجبات کوچ بسیاری از کاربران را فراهم کرد و به این خاطر که ایران در لیست تحریم صرافی بایننس قرار دارد و عملا احرازهویت برای معامله گران ایرانی امکان پذیر نیست، کاربران ایرانی خیلی سخت بتوانند در صرافی بایننس بدون مشکل فعالیت کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


حال یافتن صرافی دیجیتالی که همه از تمامی امکانات بایننس برخوردار باشد، رابط کاربری آن هم مناسب باشد و همچنین افراد مبتدی تا حرفه ای به سادگی بتوانند در آن به فعالیت بپردازند، موضوع اصلی تریدرهاست، پس چنانچه شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نگران محدودیت‌ های جدید هستید، یا این که سرمایه تان زیاد است و به سقف برداشت بالا نیازمندید؛ این مطلب بهترین راهنما برای شماست. پس در ادامه با کد بورسی همراه بمانید تا ۷ صرافی معتبر خارجی که پتانسیل جایگزین بایننس شدن را دارا می باشند را خدمت شما معرفی کنیم. بدون مقدمه بریم سراغ معرفی صرافی ها؛

۱) صرافی دیجیتال Coinex

صرافی کوینکس در سال ۲۰۱۷ میلادی در کشور هنگ کنگ تاسیس شد. صرافی کوینکس برخلاف بیشتر صرافی های رمزارز خارجی، ایران را در لیست کشورهای مورد تحریم خود قرار نداده است و بنابراین کاربران ایرانی قادرند بدون نیاز به vpn از آن به سادگی استفاده نمایند، لذا ایرانیان می توانند از طریق شماره تلفن یا ایمیل ثبت نام نمایند. علاوه بر این کاربران ایرانی می توانند با استفاده از پاسپورت ایرانی، احراز هویت نیز انجام دهند و حساب کاربری خود را تکمیل کنند. اگر بخواهیم ویژگی های بارز صرافی کوینکس را بیان کنیم، ۸ مورد زیر قابل ذکر می باشد:

  1. کیف پول داخلی
  2. رابط کاربری فارسی
  3. اجباری نبودن احراز هویت
  4. عدم پشتیبانی از ارزهای فیات
  5. اپلیکیشن برای سهولت استفاده
  6. پشتیبانی از انواع معاملات اسپات و فیوچرز
  7. کارمزد بالا نسبت به دیگر صرافی های دیجیتالی
  8. دارای کوین اختصاصی و ارائه تخفیف در ازای استفاده از این توکن

۲) صرافی دیجیتال Huobi

صرافی huobi در واقع یکی از قدیمی ترین صرافی های دنیا به حساب می آید که در سال ۲۰۱۳ میلادی تاسیس شده است. هیوبی از لحاظ حجم معاملات، جزو ۱۰ صرافی برتر دنیا نیز جای می گیرد و همین طور از یک توکن اختصاصی نیز برخوردار می باشد که از لحاظ ارزش بازار نیز در لیست ۱۰۰ ارز معتبر قرار دارد. شایان ذکر است که این صرافی در کنار ایجاد بستری برای معاملات رمزارزهای مختلف، از قرارداد های آتی هم پشتیبانی به عمل آورده است. اگر بخواهیم ویژگی های بارز صرافی هیوبی را بیان کنیم، ۸ مورد زیر شایان ذکر است:

  1. نقدشوندگی بالا
  2. کارمزد پایین تراکنش ها
  3. اجباری نبودن احراز هویت
  4. خدمات و پشتیبانی مناسب
  5. عدم پشتیبانی از ارزهای فیات
  6. پشتیبانی از رمزارزهای مختلف
  7. اجازه برداشت روزانه تا ۰٫۱ بیت کوین
  8. امکان استفاده از صندوق ذخیره به عنوان بیمه سرمایه کاربران

۳) صرافی دیجیتال Bitmex

صرافی دیجیتال بیتمکس یک صرافی مناسب است که معاملات در آن به شکل همتا به همتا انجام می پذیرد. این صرافی با حجم روزانه بیش از ۲ میلیارد دلار یکی از پرطرفدارترین صرافی های دیجیتالی دنیا به شمار می آید. پلتفرم بیتمکس اختصاص به قراردادهای آتی یا فیوچرز دارد و این بدین معنی است که شما می توانید با پیش بینی بازار  هم از صعود و هم از نزول قیمت ها سوددهی مورد نظر خود را به دست آوردید. اگر بخواهیم ویژگی های بارز صرافی بیتمکس را بیان کنیم، ۷ مورد زیر بارزترین آنهاست:

  1. دارای امنیت بالا
  2. امکان دریافت وام
  3. احراز هویت اجباری
  4. رابط کاربری نسبتا سخت
  5. قابلیت استفاده از لوریج تا ۱۰۰ برابر
  6. دارای محیط آزمایشی برای استفاده مبتدیان
  7. عدم واریز رمزارزهایی به غیر از بیت کوین به صرافی

صرافی های جایگزین بایننس

۴) صرافی دیجیتال Mexc

یکی دیگر از صرافی های کم تر شناخته شده ولی معتبر که می توانیم نام آن را در کنار نام صرافی های بزرگ و معتبر دنیا مثل بایننس بیاوریم، بدون شک صرافی mexc است. اگر بخواهیم ویژگی های بارز صرافی mexc را بیان کنیم، ۷ مورد زیر بارزترین آنهاست:

  1. وجود بخش استیکینگ
  2. رابط کاربری ساده با طراحی مناسب
  3. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال گوناگون
  4. امکان معامله در بخش های اسپات، فیوچر و مارجین
  5. امکان انجام معاملات در بخش اسپات، فیوچرز و مارجین
  6. اجباری نبودن احراز هویت؛ تنها با یک ایمیل امکان ثبت نام در آن فراهم است
  7. تفاوت قیمتی موجود در آن با دیگر صرافی ها و نبود چارت این صرافی در وبسایت Tradingview

۵) صرافی دیجیتال Ftx

صرافی ftx یکی از صرافی های دیجیتالی به حساب می آید که خدمات مختلفی از جمله معاملات رمزارزها، قرارداد های آتی و دائمی، معاملات اختیار معامله یا آپشن، مارجین، صندوق های شاخص، بازارهای پیش بینی و … را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از جهت ارائه خدمات و سرویس های ویژه این صرافی کاربران تعداد زیادی را به خود جذب کرده است.

حتما بخوانید : انواع صرافی های غیر متمرکز برای استفاده ایرانی ها


همچنین صرافی بایننس و صرافی ftx در سال ۲۰۱۹ همکاری خود را اعلام کردند. یکی دیگر از قابلیت های جذاب این صرافی، قابلیت خرید وجوه شاخص به حساب می آید. همچنین باید در نظر داشت که در این صرافی کاربران می توانند واریز و برداشت هایی به طرق گوناگون مثل رمزارزها، استیبل کوین ها، ارزهای فیات و … را انجام دهند. اگر بخواهیم ویژگی های بارز صرافی ftx را بیان کنیم، ۵ مورد زیر را باید عنوان نمود:

  1. امنیت بسیار بالا
  2. پشتبانی از بیش از ۴۸۰ جفت ارز
  3. برخورداری از چهار سطح کاربری گوناگون که هریک شرایط خاص خود را دارا هستند
  4. داشتن توکن اختصاص؛ لذا در صورتی که از توکن صرافی ftx استفاده نمایید، کارمزد تراکنش ها با تخفیف محاسبه خواهد شد
  5. پشتیبانی سرویس های صرافی ftx از طریق ایمیل انجام می شود و معمولا پاسخ دهی در عرض ۱۲ ساعت انجام می پذیرد

۶) صرافی دیجیتال Kucoin

یکی دیگر از صرافی هایی که می توان به چشم جایگزین بایننس به آن نگاه کرد، بی تردید صرافی kucoin به حساب می آید. کوکوین یکی از صرافی‌ های آنلاین رمزارز به حساب می آید که با امکانات مناسب خود، کاربران بسیار زیادی را در کل دنیا به سمت خود جذب کرده است. اگر بخواهیم ویژگی های بارز صرافی کوکوین را بیان کنیم، ۱۰ مورد زیر قابل ذکر می باشد:

  1. کارمزد پایین معاملات
  2. پذیرش انواع روش پرداخت
  3. امکان معامله ارزهای فیات
  4. از حدود ۲۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می کند
  5. اجباری نبودن احراز هویت و ثبت نام تنها با یک ایمیل
  6. امکان برداشت رمزارز تا سقف روزانه ۵ بیت کوین بدون احراز هویت
  7. صرافی کوکوین خدمات پشتیبانی مناسبی را در اختیار کاربران خود می گذارد
  8. نقد شوندگی در این صرافی به دلیل داشتن حدود ۶ میلیون کاربر فعال، بسیار بالاست
  9. برای استفاده از این صرافی باید از نرم افزارهای تغییر IP مانند؛ VPS یا VPN استفاده فرمایید
  10. رابط کاربری بسیار ساده است؛ لذا کاربران مبتدی و حرفه ای به سادگی قابلیت استفاده از خدمات گوناگون این صرافی را دارند

۷) صرافی Bybit

صرافی بای بیت، یک صرافی برای انجام معاملات مشتقات ارزهای دیجیتال به شمار می آید. تمرکز اصلی این صرافی بر روی بازار فیوچر قرار دارد، تا جایی که در بخش اسپات آن شاهد تنوع بالایی نخواهیم بود. اگر بخواهیم ویژگی های بارز صرافی بای بیت را بیان کنیم، ۶ مورد زیر شایان ذکر است:

  1. نقدشوندگی بسیار بالا
  2. اجباری نبودن احراز هویت
  3. پشتیبانی مناسب از کاربران
  4. رابط کاربری ساده و راحت است
  5. تعداد ارزهای موجود در این صرافی خیلی زیاد نیست
  6. نباید با آی پی واقعی خود وارد شوید، بلکه بایستی از نرم افزارهای تغییر آی‌ پی کمک بگیرید

نتیجه گیری و کلام پایانی

در بازار رمزارزها که همه چیز مدام در حال تغییر است، صرافی‌ های متمرکز و غیرمتمرکز و سرویس دهنده‌ های گوناگونی از سرتاسر جهان شروع به فعالیت می‌ کنند و امکان دارد صرافی‌ که امروز به عنوان بهترین صرافی های دیجیتالی دنیا معروف شده اند، چند سال بعد حتی به عنوان یک صرافی پر مخاطب به حساب نیاید و حتی اثری از آن وجود نداشته باشد. برای مثال تا چند سال پیش صرافی FTX اصلا وجود خارجی نداشت، ولی امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین صرافی‌ های ارز دیجیتال در جهان شناخته می‌ شود، از همین روی احتیاج است که اطلاعات خود را از صرافی‌ های گوناگون همواره بروز نگه داریم.

به صورت قطعی نمی‌ توان گفت که بهترین صرافی خارجی برای استفاده ایرانیان کدام است ولی بین گزینه های در دسترس، صرافی‌ های کوکوین و کوینکس مناسب ترین گزینه‌ های خارجی برای کاربران ایرانی به حساب می آیند. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که شما امکان معامله در صرافی‌ های خارجی بدون احراز هویت را دارید ولی نکته ای که در این خصوص باید مد نظر داشته باشید اینجاست که این صرافی‌ ها از درگاه پرداخت ریالی پشتیبانی نمی کنند، بنابراین به منظور خرید باید در کیف پول خود تتر یا بیت کوین و آلت کوین داشته باشید و با انتقال این کوین ها، برای خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی را اقدام نمایید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب به معرفی ۷ تا از صرافی های جایگزین بایننس پرداختیم. 

همچنین اگر دوست دارید بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را یاد بگیرید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

برای دوستانتان بفرستید: