Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
تاریخ دقیق هالوینگ بیت کوین - هالوینگ بیت کوین چیست؟ | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تاریخ دقیق هالوینگ بیت کوین – هالوینگ بیت کوین چیست؟

هالوینگ ارز دیجیتال برای بیت کوین موضوعی است که هم میتواند خیلی خوب باشد و هم میتواند هزینه های استخراج را افزایش دهد. به نوعی پاداش استخراج بیت کوین، نصف می شود. تاریخ دقیق هالوینگ بیت کوین هر ۴ سال یک بار است و با فرا رسیدن زمان هالوینگ بیت کوین، معمولا روند صعودی قابل توجهی روی نمودار بیت کوین به نمایش در می آید. تاریخ دقیق هالوینگ بیت کوین سال ۲۰۲۰ و در تاریخ ۱۸ می خواهد بود و به همین خاطر باید اطلاعات کامل و دقیقی در این خصوص داشته باشید تا قادر به کسب سود از هالوینگ بیت کوین باشید، چون همانطور که گفتیم بازدهی بیت کوین در زمان هالوینگ بسیار بالا خواهد رفت، حداقل گذشته این موضوع را به اثبات می رساند.

تاریخ دقیق هالوینگ بیت کوین

مطمئنا یکی از حائز اهمیت ترین دلیل‌ های افزایش قیمت بیت کوین، سخت شدن مداوم استخراج آن به حساب می آید. روند استخراج بیت کوین در روز‌های اول پاداش استخراج به ازای هر ۱۰ دقیقه ۵۰ بیت کوین بود. به صورت حدودی هر ۴ سال یکبار سختی شبکه بیت کوین ۲ برابر شده و پاداش استخراج بیت کوین نصف می شود؛ که همانطور که مشخص است، به این فرایند “نصف شدن پاداش استخراج” یا هاوینگ گفته می شود. در روز‌های اولی که ساتوشی ناکاماتو اولین بلاک را استخراج کرد، پاداش استخراج هر بلاک در آن زمان ۵۰ بیت کوین بود که در سال‌ های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ به ترتیب به ۲۵ و ۱۲٫۵ بیت کوین کاهش پیدا کرد. پیش بینی می شود که نصف شدن پاداش بعدی در سال ۲۰۲۰ (اردیبهشت ماه سال ۹۹) اتفاق بیفتد و میزان آن به ۶٫۲۵ برسد. به صورت کلی بعد از هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک، پاداش استخراج بیت کوین نصف خواهد شد.

جالب است بدانید که هر بلاک بیت‌ کوین حدود یک مگابایت اندازه دارد و برای ذخیره اطلاعات تراکنش بیت‌ کوین مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال وقتی A به B پول ارسال می کند، این اطلاعات تراکنش در یک بلاک ذخیره می گردد. در واقع ماینرهایی که از دستگاه‌ های ماینینگ جهت استخراج بلاک‌های جدید بهره می گیرند، پاداش تلاش‌ های خود به وسیله “پاداش بلاک” دریافت خواهند کرد. نکته جالب توجه این است که دیگر ارزهای رمزنگاری شده (آلت کوین ها) نیز از مکانیزمی مشابه برای پاداش ماینرها استفاده میکنند.

شایان ذکر است که تعداد کل بیتکوین‌ هایی که قابلیت استخراج دارد؛ ۲۱ میلیون بیت کوین خواهد بود که تا به امروز بیش از ۱۷ میلیون از آن استخراج شده است. رویداد هالوینگ تا زمانی که ۲۱ میلیون بیتکوین استخراج شوند ادامه پیدا خواهد کرد. طبق اصل اقتصاد رمزنگاری با کاهش بیت‌ کوین‌ هایی که به عنوان پاداش بلاک به استخراج کنندگان تعلق می گیرد، با گذشت زمان، بیت‌ کوین جدید کمتری در دسترس خواهد بود و این موجب خواهد شد تا قیمت بیت‌ کوین افزایش پیدا کند. بعد از ۶۴ تکرار نصف پاداش بلوک، سرانجام پاداش استخراج هر بلوک بیت کوین به عدد ۰ خواهد رسید.

نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین در زمان هالوینگ

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین در زمان هالوینگ ( HALVING ) : اگرچه که تلفظ صحیح این کلمه انگلیسی “هوینگ” است، ولی به علت جستجوی زیاد کلمه “هالوینگ” در گوگل ما هم به همین شکل می نویسیم. در نظر داشته باشید که این نمودار تقریبا نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا تا کنون را نشان می دهد.

زمان نصف شدن پاداش بیت کوین

به دلیل نوسان نرخ هش ریت شبکه، روز دقیقی برای آن معلوم نیست ولی به احتمال بسیار زیاد در روز پنجشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ما شاهد هاوینگ بیت کوین خواهیم بود. جالب است بدانید که بعد از هالوینگ سال ۲۰۲۰، تنها ۳٫۱۵ میلیون بیت کوین برای استخراج باقی می ماند. چیزی که هر بار تاریخ اثبات کرده است این است که قیمت بیت کوین بعد از هالوینگ به صورت شارپ بالا رفته است و باید دید در اردیبهشت ماه امسال، بیت کوین چه روند قیمتی را به خود خواهد گرفت.

تاریخ هاوینگ بعدی بیت کوین

با توجه به عملکرد فعلی، هاوینگ پیش رو در تاریخ ۱۸ می ۲۰۲۰ رخ خواهد داد. البته این امکان وجود دارد که این رویداد در ۱۴ می اتفاق بیفتد. همانطور که پیش تر هم گفتیم تاریخ این رویداد ۱۰۰ درصد معلوم نیست، بخاطر اینکه زمان مورد نیاز برای تولید بلاک های جدید امکان دارد کند یا سریع شود. به صورت میانگین شبکه بیت کوین هر ۱۰ دقیقه ۱ بلاک تولید میکند. پیش بینی می شود که آخرین هاوینگ در سال ۲۱۴۰ رخ دهد. جالبه بدونید که وقتی این اتفاق رخ دهد، استخراج کنندگان دیگر پاداش بلاکی دریافت نخواهند کرد، ولی منبع درآمد حفظ میشود و آن هم کارمزد تراکنش هایی است که در بلاک قرار دارد.

پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2020

اما با این شرایط آیا استخراج کنندگان بیت کوین به کار خود ادامه خواهند داد؟

بعضی از استخراج کنندگان ضعیف تر احتمالا مجبور به تعطیل کردن کار خود خواهند شد و یا سخت افزارهای خود را باید بهبود ببخشند. در این مرحله غول های استخراجی مثل شرکت چینی بیت مین بیشتر استخراج را در دستور کار خواهند داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۸ در حدود ۱۲ میلیارد دلار بدین وسیله درآمد داشته است. بیت مین بلاک ها را با استفاده از چندین هزار دستگاه استخراج بسیار قوی و پر مصرف که در اصطلاح اسیک نام دارند، تایید و استخراج میکند. دستگاه های استخراج اسیک از قدرت پردازش بسیار قوی و کارآمدی برخوردار می باشند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

بر اساس این که پاداش بلاک کم میشود، استخراج کنندگانی که به سختی هزینه های خود را پوشش می دهند، مجبور به ترک بازار خواهند شد، ولی هنوز استخراج کنندگانی هستند که با توجه به کاهش پاداش استخراج، تمایل دارند که به کار خود ادامه دهند. همانطور که گفته شد در طول تاریخ، وقتی که استخراج یا کسب بیت کوین برای عام مردم دشوار گردد، سازندگان دنیای بلاک چین و کریپتو کارنسی مجبور به افزایش قیمت بیت کوین و همه آلت کویین هایی که استخراج میشوند خواهند بود تا برای ماینرها جذاب باشد و به فرآیند ماینینگ ادامه دهند. بنابراین می بایست منتظر افزایش قیمت برای ماندگاری ماینرها باشیم البته این موضوع نیز وجود دارد که پس از هربار که سختی شبکه بیت کوین افزایش پیدا می کند، دستگاه های ماینر هم باید قطعات سخت افزاری خودشون را به روز رسانی کنند که خود هزینه بر خواهد بود.


علاقه مند به سرمایه گذاری در بازار بورس هستید؟ از طریق لینک زیر (ثبت نام سریع و رایگان) اقدام به ثبت نام نمایید. راهنمایی و آموزش بورس نیز به صورت رایگان بعد از ثبت نام برای شما ارسال خواهد شد.

ثبت نام در بورس – دریافت کد بورسیسریع و رایگان


نتیجه گیری

اول از همه باید گفت که برای رایانه هایی که برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار میگیرند، هالوینگ (halving) یا همان نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین، به معنای ۲ برابر شدن هزینه ها خواهد بود. نظر کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال بدین شکل است که قیمت بیت کوین تحت تاثیر هالوینگ سوم، به آرامی خودش را بالا می کشد تا اینکه در اوایل سال ۲۰۲۱ می تواند به بالای ۱۰۰ هزار دلار صعود کند.نکته ای که کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند این است که الان بهترین زمان خرید بیت کوین به شمار می رود. این پیش بینی بر اساس الگوهای پیشین حرکت بیت کوین در زمان هالوینگ تخمین زده شده است. لذا این تحلیل از هر تحلیل دیگری در این زمینه معتبر تر است، بخاطر اینکه ۲ بار اتفاق افتاده است.

در نهایت باید بگیم که چنانچه تاریخ تکرار شود و قیمت بیت کوین روند افزایشی خود را از آوریل ۲۰۲۰ شروع کند، معامله گران بیشتری با ترس از دست دادن فرصت خرید، اقدام به سرمایه گذاری در این دارایی خواهند کرد. پس تقاضا تحریک شده و سرانجام قیمت افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین نتیجه کلی این است که الان یکی از بهترین زمان ها برای سرمایه گذاری روی بیت کوین به حساب می آید.

برای دوستانتان بفرستید: