برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز بیت کوین گلد چیست | آینده بیت کوین گلد

آیا میدانید ارز بیت کوین گلد چیست و چطور می توان روی آن سرمایه گذاری کرد؟ این که ارز بیت کوین گلد چیست را در این مطلب به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم و همچنین به مواردی مانند؛ استخراج بیت کوین گلد ، کیف پول بیت کوین گلد ، آینده بیت کوین گلد و همچنین نکات مهم برای خرید بیت کوین گلد اشاره کرده ایم که قطعا برای علاقه مندان به دنیای کریپتوکارنسی و به خوصوص ارز دیجیتال بیت کوین گلد بسیار جذاب و کامل است. پس اگر دوست دارید بدانید ارز بیت کوین گلد چیست و همه چیز درباره رمزارز بیت کوین گلد را یاد بگیرید، این مطلب راهنما برای شما نوشته شده است.

ارز بیت کوین گلد چیست؟

بیت کوین گلد یا همان BTG در سال ۲۰۱۸ میلادی راه اندازی و روانه بازار ارزهای دیجیتال شد که هدف انتشار آن، جبران محدودیت ‎های بیت کوین بود. در حقیقت بیت کوین گلد یکی از چنگال های سخت بیت کوین به حساب می آید و این بدین معنی است که با چرخاندن بعضی از بلاک های موجود در بلاکچین برای حاکمیت مستقلی ایجاد شده است. از آن زمان به بعد، تمامی پیوندهای مربوط به آن در بلاکچین بیت کوین متوقف شده است و تیم توسعه دهندگان خود امروزه به بیش از ۲۰ عضو افزایش داده ‎اند که همچنان هم در حال افزایش است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بیت کوین گلد با ارائه زمان پردازش سریع تر از بیت کوین و بی ‎هویتی کامل خود، نیمی از وعده ‎هایی که داده بود را جامع عمل پوشانده است. تیم توسعه دهنده این رمزارز از ۶ بنیانگذار تشکیل شده است که جهت هدایت بلاکچین از فناوری منبع باز بهره می گیرند. به منظور دسترسی به بیت کوین گلد احتیاج است تا اتصال به اینترنت داشته باشید تا بتوانید آن را ارسال یا دریافت کنید. این ارز دیجیتال به عنوان یک ارز منوط به صدور بانک نیم باشد یا به وسیله سیاست های پولی بانک مرکزی محدودیتی برای آن در نظر گرفته نشده است، لذا کنترل بلاکچین به عهده اعضای جامعه و اعضای هیئت مدیره خواهد بود.

نحوه کار ارز Bitcoin Gold

شبکه بیت کوین گلد به وسیله الگوریتم اثبات کار Equihash کنترل می‌ شود که خروجی بلاک‌ ها را به حافظه موجود برای ذخیره‌ سازی اطلاعات منتقل می کند. شیوه کار شبکه بیت کوین گلد به‌ شکلی است که در فواصل زمانی گوناگون، بروز می شود و تغییر می‌ کند، لذا همین موضوع موجب می شود تا استفاده از دستگاه‌ های ASIC برای استخراج، ایده خوبی به نظر نیاید، به این خاطر که با هر بار تغییر الگوریتم، دستگاه بایستی سفارشی‌ سازی شود.

به‌ بیان دیگر ممکن است پیش از این که فرآیند استخراج وارد مراحل سوددهی شود، دستگاه کارایی خود را از دست بدهد. بیت کوین گلد در قیاس با دیگر ارزهای دیجیتالی، از نظر ناشناس بودن به ارز دیجیتال مونرو شباهت های بسیاری دارد. در حقیقت برخلاف اتریوم و بیت کوین، بیتکوین گلد هیچ اطلاعاتی از تراکنش‌ های صورت گرفه را در اختیار سایر افراد قرار نمی دهد، که شامل آدرس کیف پول واقعی افراد هم می شود.

تفاوت بین بیت کوین و بیت کوین گلد

همان طور که پیش تر هم گفتیم، هدف رمزارز بیت کوین گلد حل مشکلاتی است که ارز دیجیتال بیت کوین دارد. یکی از مشکلات بیت کوین استخراج آن توسط دستگاه های ای سیک است، چرا که این دستگاه ها هزینه های بسیار بالایی دارند. به این منظور که بتوانید رمزارز بیت کوین را ماین کنید، به دستگاه ای سیک احتیاج خواهید داشت. در حقیقت بیت کوین گلد به این منظور که بتواند این موضوع را برطرف کند، الگوریتم را از SHA-256 به Equihash تغییر داده است. با توجه به بررسی های صورت گرفته، می توان گفت این امر از جمله تفاوت های اصلی میان بیت کوین گلد و بیت کوین محسوب می شود.

استخراج بیت کوین گلد

ارز دیجیتال بیت کوین گلد از الگوریتم اثبات کار بهره می گیرد که برای پیوند دادن خروجی به ظرفیت ذخیره سازی یا حافظه ساخته شده است. POW برای محافظت از شبکه به صورت سنتی بعضی از وظایف را گردن ماینرها انداخته است، لذا ماینرها قدرت پردازش خود را در راستای تولید راه حلی برای مسائل ریاضی موجود مورد استفاده قرار می دهند. به یک معنا به نظر می‎رسد BTG در زمان کاهش بیش از حد معدن کاران در بلاک صنعتی که تهدیدی برای تمرکز زدایی از اکوسیستم بلاکچین است، پاسخ خود را می ‎دهد.

نحوه خرید بیت کوین گلد

به منظور خرید ارز دیجیتال بیت کوین گلد همان طور که احتمالا میدانید باید به صرافی های خارجی یا داخلی مراجعه فرمایید. در ابتدای امر باید شما صرافی ارز دیجیتال که از بیت کوین گلد پشتیبانی می کند را شناسایی کنید و در ادامه و پس از انتخاب صرافی معتبر و احراز هویت در آن صرافی، قادرید به سادگی رمزارز مورد نظر خود را مورد معامله قرار دهید.

حتما بخوانید : بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است؟


به عبارتی می توان گفت یک صرافی معتبر این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا با خیالی راحت ارز دیجیتال خود را خرید و فروش نمایید. در این بخش ما ۵ مورد از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال که از ارز دیجیتال بیت کوین گلد پشتیبانی می کنند را برای شما عزیزان معرفی کرده ایم تا دید خوبی نسبت به صرافی هایی که از این رمزارز پشتیبانی می کنند پیدا کنید. صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال Bitcoin Gold بدین شرح می باشند؛

  1. Binance
  2. Coinbit
  3. Upbit
  4. OKEx
  5. Bitfinex

کیف پول بیت کوین گلد

بعد از این که شما ارز دیجیتال بیت کوین گلد را خریدید، می توانید از این رمزارز در کیف پول هایی که توانایی ذخیره سازی آن را دارند، نگهداری کنید. بدین منظور شما می توانید با خرید کیف پول سخت افزاری یا نصب کیف پول نرم افزاری بر روی سیستم عامل خود، ارز دیجیتالی Bitcoin Gold را ذخیره کرده و مدیریت فرمایید.

بیت کوین گلد چیست

ولی موضوعی که در این خصوص حائز اهمیت است، این است که چه کیف پول هایی امکان ذخیره سازی بیت کوین گلد را برای دارندگان آن فراهم کرده اند. چنانچه شما هم به دنبال یک کیف پول مناسب برای ذخیره سازی رمزارز بیت کوین گلد هستید، در ادامه کیف پول های Bitcoin Gold که می توانید از آن ها استفاده کنید را خدمت شما عزیزان معرفی کرده ایم؛

  1. کیف پول Trezor
  2. کیف پول Exodus
  3. کیف پول Guarda
  4. کیف پول Freewallet
  5. کیف پول Amon Tech
  6. کیف پول Atomic BTG
  7. کیف پول Ledger Nano S

نکته مهم : به منظور امنیت بیشتر همواره به یاد داشته باشید که کیف پول سخت افزاری بهترین گزینه ممکن به حساب می آیند که در اینجا ترزور و لجر نانو اس به عنوان گزینه‎ های پیش رو معرفی شده اند.

آینده بیت کوین گلد چگونه است؟

همیشه دلیل اصلی هر سرمایه گذاری، به دست آوردن سود بیشتر است و این امر به وسیله بسیاری از افراد بررسی شده است. به عنوان فردی که سرمایه گذاری می کند، توجه به جزئیاتی که زمینه ساز یک سرمایه گذاری خوب است، حائز اهمیت ترین موضوع به حساب می آید. به این خاطر که در حال حاضر بازار کریپتوکارنسی در حال افزایش ارزش است و روند صعودی دارد، هیچ دلیلی برای این که فکر کنیم این ارز دیجیتال رشد نمی کند، دیده نمی شود.

حتما بخوانید : جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار کدامند؟


ارز بیت کوین گلد در راستای روندهای بزرگ بازار حرکت می کند، لذا بر این باوریم که ۲۰۲۱ برای BTG بسیار خوب رقم می خورد. پیش بینی این که تیم این ارز دیجیتال ویژگی چشمگیری اضافه کند، خیلی آسان نیست، ولی با نگاهی به گذشته می توان این طور نتیجه گرفت که BTG بدون افزایش چشمگیر، روند خود را در این بازار پرنوسان دنبال خواهد کرد. رشد احتمالی بازار کریپتو در چند سال آینده امکان دارد به BTG ارزش ۴۴ تا ۴۸ دلار در پایان سال ۲۰۲۵ را بدهد!


نتیجه گیری و کلام پایانی

در این مقاله نکات حائز اهمیتی در خصوص ارز دیجیتال بیت‌ کوین‌ گلد‌ مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. بیت کوین گلد در جهان امروز کاربردهای زیادی ارائه کرده است. بیت کوین گلد، از قابلیت های بسیاری برخوردار است و مزایای بیشتر آن در قیاس با دیگر ارزهای دیجیتالی، می‌ تواند دلیل خوبی برای استفاده و سرمایه گذاری در بیت کوین گلد باشد. همچنین با توجه به این که اینده بیت کوین گلد هم بسیار روشن است، می‌ توان آن را به عنوان یک سرمایه‌ گذاری بلند مدت هم دید. به صورت خلاصه میتوان گفت که بیت کوین گلد، نسخه‌ ای متفاوت از بیت کوین است که با هدف افزایش سرعت تراکنش‌ ها به‌ صورت ناشناس، راه اندازی شده است.

هرچند مدت خیلی زیادی از ورود این رمزارز به دنیای کریپتوکارنسی نمی گذرد، ولی این طور به نظر می آید که تا به اینجای کار عملکرد این ارز قابل قبول بوده است و به اهداف اولیه ای که پیش از این مشخص شده بود، دست پیدا کرده است و همین می تواند نکته مثبتی برای سرمایه گذاری و اعتماد به تیم این ارز دیجیتال به حساب آید.

سهم بازار بیت کوین گلد نیز رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است ولی تحلیلگران بر این باورند که وضعیت آن همچنان به ثبات خوبی نرسیده است و همه‌ چیز به میزان پذیرش عموم و موسسه های مالی بستگی خواهد داشت. در پایان امیدواریم با سرمایه‌ گذاری بر روی بیت‌ کوین‌ گلد و دیگر ارزهای دیجیتالی آینده‌ دار‌ به نتایج و سود بسیار خوبی دست پیدا کنید. البته این نکته را هم هیچ موقع از یاد نبرید که چنانچه قصد سرمایه‌ گذاری روی هر نوع ارز دیجیتال را دارید، بهتر است ابتدا بررسی های لازم در خصوص آن را به صورت کامل و شفاف انجام دهید و سپس برای سرمایه گذاری و خرید آن اقدام کنید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، این که ارز بیت کوین گلد چیست و چطور کار می کند را به همراه تمامی مواردی که در خصوص این رمزارز نیاز بود بدانید را خدمت شما عزیزان توضیح دادیم. 

اگر به شت کوین ها نیز علاقه دارید، حمتا باید میم کوین های آینده دار کدامند؟ را بشناسید تا بتوانید روی آن ها سرمایه گذاری کنید.

برای دوستانتان بفرستید: