برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نحوه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، مطمئنا باید نحوه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال را بلد باشید تا معاملات خود را در بهترین زمان و در مناسب ترین قیمت انجام دهید و به این صورت سود شما بیشینه خواهد شد و احتمال ضرر هم کاهش خواهد یافت. از همین روی تصمیم گرفتیم در این مطلب آموزشی رایگان به موضوع نحوه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال بپردازیم و توضیح دهیم که چگونه قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کنیم و خرید های خوبی را در این بازار تجربه کنیم. پس اگر شما هم دوست دارید نحوه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال را یاد بگیرید، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

نحوه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال

تحلیل ارزهای دیجیتال بعضا پیچیده و گیج‌ کننده است. معامه گرها از کجا تصمیم می‌ گیرند چه زمانی باید خرید کنند و چه زمانی باید فروشنده باشند؟ کار تحلیلگر تکنیکال پیش‌ گویی نیست و در واقع پیش بینی قیمت هاست. تحلیلگر تکنیکال تنها احتمالات را مورد بررسی قرار می دهد و سعی می‌ کند قوی‌ ترین احتمالات را شناسایی و روی آن سرمایه گذاری کند و در ادامه طبق این احتمالات استراتژی معاملاتی خود، زمان خرید، حد ضرر و … را تنظیم نماید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به صورت کلی روش‌ های تحلیلی را می‌ توان ۳ مورد به حساب آورد. تکنولوژی باعث شده این روش‌ های تحلیلی در دسترس افراد بیشتری قرار گیرد و انجام آن ها آسان تر از همیشه باشد. چندین سال است معامله گرها و سرمایه‌ گذاران در بازارهای مالی از این روش‌ های تحلیلی برای تحلیل انواع بازارها استفاده می‌ کنند و در ادامه قصد داریم آن ها را مفصل خدمت شما عزیزان توضیح دهیم؛

۱) تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال بر پایه تشخیص روندها طبق رویدادهای گذشته قابل استفاده است. به عبارتی دیگر تحلیل تکنیکال با بررسی تحرکات قیمت، نوسانات حجم و با کمک گرفتن از اندیکاتورها و اسیلاتورها صورت می پذیرد.

قیمت‌ ها، روند را دنبال می‌ کنند و تاریخ تکرار می‌ شود از مهم ترین باورهای تحلیلگران تکنیکال به شمار می آید. با این وجود تحلیل تکنیکال مثل پیش بینی وضعیت هوا می باشد و نمی‌ توان به صورت قطع آن را درست دانست. در مقاله آموزش گام به گام تحلیل تکنیکال به زبان ساده مفاهیم تحلیل تکنیکال را مرحله به مرجله و رایگان یاد داده ایم.

۲) تحلیل فاندامنتال

در تحلیل بنیادی یا همان تحلیل فاندامنتال، تحلیلگران رویکرد متفاوتی در پیش می‌ گیرند و به جای این که به مسیر حرکت قیمت دقت کنند، به بررسی معیارهایی می پردازند که باعث رشد یا افت قیمت می‌ شود. این معیارها در واقع مواردی مثل وضعیت اقتصاد و صنعت، نحوه مدیریت شرکت و موارد بنیادی و اساسی کسب و کار است. تحلیل گران بنیادی معتقدند که بازار احتمال دارد ارزش ذاتی یک ارز دیجیتال را درک نکرده و قیمت آن پایین‌ تر از ارزش باشد.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال شیبا که همه را متحیر کرده است!


یا شاید قیمت یک ارز، بالاتر از ارزش ذاتی در حال معامله شدن است. تحلیلگر بنیادی همچنین بر این باور است تفاوت قیمت با ارزش ذاتی در نهایت از بین خواهد رفت. به عبارت دیگر ارزی که ارزش بنیادی دارد اما در قیمت پایین خرید و فروش می شود به ارزش ذاتی خود نزدیک خواهد شد و بالعکس، چنانچه ارزی قیمتی بیش از ارزش ذاتی داشته باشد، نزول قیمت را تجربه خواهد کرد. در مطلب آموزشی آموزش کامل تحلیل بنیادی در بازار سرمایه به زبان ساده تحلیل فاندامنتال را به صورت رایگان یاد داده ایم.

۳) روانشناسی بازار

در روانشناسی بازار، سعی بر این است که کلیدی‌ ترین بازیگران بازار شناسایی و رفتار آن ها بررسی شود؛ رسانه‌ ها، افراد تاثیرگذار بر بازار، وال‌ ها و هر عاملی که تاثیر بزرگی بر بازار می‌ گذارد. روانشناسان بازار بر این باورند که کل داستان در داده‌ ها خلاصه نشده است و روندهایی مثل فروش گسترده بر مبنای ترس یا خریدهای هیجانی را می‌ توان با بررسی انتظارات و ادراک فعالان بازار، پیش از وقوع تشخیص داد. در مطلب آموزشی روانشناسی بازار بورس، نکات طلایی روانشناختی معامله در بورس را به صورت رایگان آموزش داده ایم.

خواندن نمودارهای قیمت

خواندن نمودارها از آن چیزی که فکر می کنید ساده‌ تر است. نمودارهایی که در سایت‌ های تحلیلی و اکسچنج‌ ها مشاهده می کنید، با نام کندل استیک شناخته می‌ شوند. نمودارهای شمعی قاعده و اصول مشخصی دارند. در تحلیل تکنیکال همیشه باید در نظر داشته باشید که برای مشاهده تغییرات روزانه، هفتگی و ماهیانه قیمت باید بازه زمانی مناسب را برای نمودار انتخاب نمایید.

به عنوان مثال چنانچه نمودار را بر روی بازه زمانی روزانه قرار دهید، هر شمع نشان دهنده یک روز معاملاتی خواهد بود. طبیعتا نمودار روزانه گزینه مناسبی برای معاملات ساعتی یا دقیقه‌ ای به حساب نمی آید. مزیت نمودارهای شمعی این است که جزییات کاملی از نوسانات دارایی دیجیتال در یک دوره زمانی خاص را نمایش می‌ دهد که این ویژگی به دلیل شکل آن ها می باشد.

الگوهای مهم در نمودار شمعی

الگوی چکش

به عنوان مثال یک نمودار شمعی که به صورت چکش درآمده بیانگر این است که قیمت پیش از بسته شدن در پایان دوره، افت شدیدی را تجربه کرده اما بازیابی شده است. این الگوی شمعی بدین معنی است که فشار فروش در دارایی دیجیتال مربوطه در طول دوره معاملاتی به صورت گسترده وجود داشته ولی خریداران توانسته‌ اند فشار خرید کافی برای رشد مجدد قیمت وارد نمایند.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در بورس یا ارز دیجیتال سودده تر است؟


شایان ذکر است که الگوی چکش می‌ تواند برعکس نیز باشد و این بدین معنی است که سایه بلند در بالای بدنه شمع قرار بگیرد. جالب است بدانید که الگوی چکش برعکس معمولا به معنای افزایش فشار خرید پس از یک فروش گسترده است.

الگوی ستاره دنباله‌ دار

الگوی ستاره دنباله‌ دار به چکش برعکس شباهت زیادی دارد اما زمینه آن فرق می کند. این الگو معمولا وقتی ایجاد می شود که قیمت رشد کرده اما به احتمال زیاد شروع به کاهش می کند. اگر دوست دارید بدانید الگوی مثلث در تحلیل تکنیکال چیست و انواع آن کدام است این مطلب شما را به صورت رایگان راهنمایی می کند.

الگوی مرد دارآویز

الگوی مرد دارآویز یا مرد آویزان معمولا وقتی به وجود می آید که بازار صعودی ضعیف می‌ شود. این کندل استیک‌ پس از یک دوره صعودی ایجاد می شود و سایه پایین بلند بیانگر فشار فروش است که پایان دوره صعودی را نشان می‌ دهد. این نکته مهم را باید در نظر داشته باشید که در خواندن الگوهای کندل استیک، باید حتما نمودار بلندمدت را با کوتاه‌ مدت مشاهده نمود.

این الگوها را نباید به تنهایی نشانه صعود یا نزول بازار به حساب آورد، بلکه دیگر موارد را نیز باید برای تصدیق مورد بررسی قرار داد. الگوهای دیگری نیز در کندل استیک وجود دارد که در کتاب الگوهای شمعی ژاپنی به آنها پرداخته شده است. علاوه بر این، قرار دادن حد سود و حد ضرر در هر شرایط، یکی از مهم ترین و اصلی ترین وظایف یک معامله گر پیشرفته به حساب می آید.

آیا تنها تحلیل تکنیکال کفایت می کند؟

با این وجود که تحلیل تکنیکال یکی از پرکاربردترین روش‌ های تحلیلی محسوب می شود، بهتر است دیگر روش‌ های تحلیل و روانشناسی را نیز برای اتخاذ تصمیم نهایی مورد بررسی قرار دهید. همواره این را در نظر داشته باشید که با تحلیل تکنیکال، هیچ اطلاعات بنیادی بدست نخواهید آورد و تحلیلگر تکنیکال تنها به قیمت و نمودار توجه خواهد کرد.

حتما بخوانید : بهترین کیف پول های دسکتاپ برای ایرانیان


حملات هکرها، تغییر قوانین در کشورها و مناطق جغرافیایی، اخبار مثبت و منفی قابل توجه، توافقات شرکت‌ ها، محصولات جدید و مواردی از این دست، همگی می‌ توانند روی قیمت ارزهای دیجیتال موثر واقع شوند، لذا همیشه تلاش کنید از چندین روش تحلیلی برای گرفتن تصمیمات درست استفاده نمایید تا رسیک خرید شما تا حدود بسیار زیادی تقلیل یابد.

پرطرفدارترین تکنیک ها برای تحلیل تکنیکال کدامند؟

بیشتر تحلیلگران سعی دارند روندهایی را شناسایی کنند که در پی آن بتوانند روند کلی بازار را تشخیص دهند. یکی از روش های معروف به خطوط روند است. این نمودار تلاش دارد تا با نادیده گرفتن جهش ها یا کاهش های مفرط قیمت ارزهای رمزنگاری، روند رو به بالا را تحت شرایطی که قیمت ها در حال افزایش اند و یا روند نزولی را در شرایطی که قیمت ها چند روز در حال کاهش است، به تصویر بکشد.

چگونه قیمت ارز دیجیتال را پیش بینی کنیم

این تاکتیک همراه با تجزیه و تحلیل شکل نمودارهای شمعی، می تواند شما را کمک کند تا مشخص شود که آیا روند ادامه دارد یا به اتمام می رسد و این امکان را در اختیار تریدرها قرار می دهد تا تصمیمات در مورد استراتژی کوتاه مدت خود را اتخاذ کنند. یک استراتژی دیگر میانگین متحرک می باشد که شامل بررسی و رهگیری قیمت های معمول یک دارایی رمزنگاری در طی یک دوره زمانی مشخص است.

لازم به ذکر است که این دوره زمانی می تواند یک هفته ای، ۱۰ روزه، یک ماهه یا بیشتر باشد. مقایسه میانگین های متحرک در یک بازه زمانی کوتاه تر با یک دوره بلندتر می تواند روندهای جدید را کشف کند و این توانایی را در اختیارتان قرار می دهد تا سطوح قابل توجه رشد یا سقوط اخیر را شناسایی کنید. ویژگی که تجزیه و تحلیل های بلند مدت آماری نمی توانند به این وضوح این کار را انجام دهند.

آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

با وجود گسترش سریع فناوری و ارتباطات در نیم قرن اخیر، انتقال ارز برای خرید و فروش کالا حائز اهمیت ترین و ماندگارترین تغییر در نظام پولی بین‌ المللی بوده است. در سال ۲۰۰۸ میلادی این معمای ساتوشی ناکاموتو بود که White Paper بیت‌ کوین را منتشر نمود و ایده استفاده از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده و غیرمتمرکز را به عنوان جایگزینی برای پول‌ های فیزیکی که مورد پذیرش دولت باشد، مطرح کرد.

تعداد افرادی که ارزهای رمزپایه را مورد پذیرش قرار می‌ دهند به صورت پیوسته رو به افزایش است ولی هنوز هم بیشتر مردم این مفهوم را جدید و غیرقابل اعتماد می‌ دانند؛ در نتیجه به همان روش قدیم پیش می‌ روند. به این منظور که ارزهای رمزپایه بیشتر استفاده شوند، ابتدا باید مقبولیت گسترده‌ ای بین مصرف‌ کنندگان یابید. با این وجود به احتمال زیاد پیچیدگی نسبی آن‌ ها در مقایسه با پول‌ های معمولی بیشتر مردم را منصرف می‌ کند که این موضوع در مورد افرادی که با تکنولوژی ارتباط خوبی دارند کمی فرق می کند.

حتما بخوانید : صفر تا صد تحلیل تکنیکال | آموزش تحلیل تکنیکال بورس رایگان


ارز رمزنگاری شده برای تبدیل شدن به قسمت مهمی از سیستم اصلی مالی، باید معیارهای حائز اهمیتی را داشته باشد؛ به عنوان مثال لازم است از نظر ریاضی پیچیده باشد ولی در عین حال درک آن برای کاربران آسان باشد، غیرمتمرکز باشد ولی از دارایی کاربران محافظت کند، امتیاز ناشناس ماندن کاربر را بدون ایجاد فرصت برای فرار مالیاتی فراهم نماید و در نهایت به هیچ عنوان بستری مناسب برای پول‌ شویی و دیگر فعالیت‌ های بر هم زننده‌ هنجارهای اجتماعی نباشد. داشتن این معیارها از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

بعضی از محدودیت‌ هایی که ارزهای رمزپایه امروزه با آن مواجه هستند؛ مثل این واقعیت که دارایی الکترونیکی اشخاص می‌ تواند در اثر خرابی رایانه به کلی از بین برود یا این که حساب مجازی شخص به وسیله هکر مورد حمله قرار بگیرد، امکان دارد به مرور با پیشرفت‌ های فنی برطرف شود. پیش‌ بینی این که در آینده دقیقا چه بر سر ارزهای دیجیتال می‌ آید شاید خیلی ساده نباشد و به نوعی غیر ممکن باشد! بسیاری از اتفاقاتی که در دنیای امروز در حال روی دادن است، از قبل پیش‌ بینی نشده است ولی تاثیرات زیادی بر اقتصاد، سیاست و شرایط مردم مناطق مختلف کره‌ زمین دارد.


نتیجه گیری و کلام آخر

وقتی در بازار ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستیم، نکته مهمی که باید در نظر داشته باشیم این است که یک خرید درست در زمان مناسب و کمترین قیمت مطمئنا می تواند سوددهی شما را تا حدود زیادی تضمین کند. تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال برای بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بعضا بلندمدت و همین طور تحلیل فاندامنتال رمزارزها با توجه به آینده ای که برای آن ها متصور هستید، قطعا می تواند نقشه راه بسیار خوبی برای سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال به حساب آید و آن ها را از نوسانات بسیار شدید و هیجانات بازار دور نگه دارد.

همان طور که قول داده بودیم، نحوه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال را به زبان ساده بیان کردیم.

اگر به دنیای رمزارزها علاقه دارید، مطلب تحلیل فاندامنتال چیست و چه کاربردی در بازارهای مالی دارد را به هیچ وجه از دست ندهید.

در این مطلب نحوه پیش بینی قیمت ارز دیجیتال را توضیح دادیم، ولی اگر هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص خرید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال داشتید، حتما از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از ما سوال کنید.

برای دوستانتان بفرستید: