Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
نحوه ترید ارزهای دیجیتال + نکات باورنکردنی معامله رمزارزها

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نحوه ترید ارزهای دیجیتال + نکات شگفت انگیر معامله رمزارزها

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران به بالاترین حد خودش در سال های اخیر رسیده است و این میزان از مشارکت فعالان بازارهای مالی در بازاری با این میزان پتانسیل افزایش سرمایه و سودآوری، ایجاب می کند که نحوه ترید ارزهای دیجیتال را بلد باشیم. ترید همان خرید و فروش ارز دیجیتال است و تریدر نیز به کسی گفته می شود که این کار را انجام می دهد، پس اگر شما هم به نوسان گیری ارز های دیجیتال علاقه دارید، باید نحوه ترید ارزهای دیجیتال در ایران را آموزش دیده باشید که در این مطلب به صورت خلاصه به تمامی موارد مربوط به این موضوع اشاره کردیم. بنابراین چنانچه قصد دارید نحوه ترید ارزهای دیجیتال را به زبان ساده و کاملا رایگان یاد بگرید، کافی است همین مطلب کوتاه و مختصر را مطالعه کنید تا دید بسیار خوبی نسبت به خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران کسب کنید.

نحوه ترید ارزهای دیجیتال

ترید ارز دیجیتال به معامله یا خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال می گویند که با هدف کسب سود صورت می پذیرد. فرد معامله ‌گر یا تریدر با هدف کسب سود از نمودارهای قیمتی، اخبار بازار و رویدادهای آتی بازار استفاده می نماید. به عنوان مثال معامله بیت کوین به معنای خرید با قیمت پایین و فروش با قیمت بالاتر است. برخلاف سرمایه ‌گذاری که به معنای نگهداری بیت کوین به دید بلند مدت است، معامله‌‌ گر در ترید به دنبال آن است تا قیمت بیت کوین را پیش ‌بینی نماید. برای پیش‌ بینی قیمت‌ ها باید اخبار و رویدادهای این صنعت را دنبال نماید و با نمودارهای گوناگون سروکار داشته باشد. فرد معامله ‌گر برای رسیدن به مهارت در معاملات نیازمند زمان، سرمایه و تلاش زیاد است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به بیانی دیگر ترید یا مبادله ارزهای دیجیتال به استفاده مناسب از نوسان‌ آن ‌ها، اخبار و رویدادهای مختلف و به کارگیری استراتژی ‌های مبادلاتی برای کسب سود گفته می شود. ابزار کار تریدرها با سرمایه ‌گذاران فرق عمده ای ندارد. به عنوان مثال آن‌ ها معمولا از صرافی‌ های آنلاین برای خرید و فروش لحظه ‌ای ارزهای دیجیتال یا تبدیل آن‌ ها به یکدیگر بهره می گیرند، محل نگهداری دارایی ‌های دیجیتال آن ها متفاوت است و در مقابل ریسک کاری که انجام می ‌دهند نیز به مراتب بیشتر است. ترید کردن به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در بازه ‌های زمانی گوناگون نیازمند است که مستلزم آن یادگیری دانش تحلیل تکنیکال و استفاده از تحلیل فاندامنتال است تا تریدر قادر به شناسایی فرصت‌ هایی باشد که بازار در اختیارش قرار می ‌دهد.

تریدر حرفه ای کیست؟

همانطور که در مقدمه هم گفتیم، تریدر یا همان معامله‌ گر کسی است که در بازارهای مالی به دنبال خرید یا فروش هر نوع دارایی مالی است. این فعالیت می ‌تواند از جانب شخص برای خود، فردی دیگر یا یک سازمان انجام شود. تفاوت مهمی که بین یک تریدر و یک سرمایه‌ گذار وجود دارد، مدت زمانی است که شخص دارایی ‌ها را نگهداری می‌ کند. سرمایه‌ گذاران چشم ‌انداز بلند‌مدت را مد نظر قرار می دهند، ولی معامله گرها به صورت معمول به بازه ‌های زمانی کوتاه بیشتر علاقه دارند، چرا که قادرند از روند‌ها کوتاه ‌مدت سود خوبی به دست آورند.

آموزش ترید ارزهای دیجیتال

معامله گرها تعداد خرید و فروش بیشتری در بازه زمانی یکسان نسبت به سرمایه ‌گذاران انجام می‌ دهند. معامله‌ گران در بازار ارز دیجیتال به کسانی گفته می شود که در بازه‌ های زمانی یک روزه تا چند ماهه به خرید و فروش و مبادله ارزهای دیجیتال گوناگون می پردازند، ولی سرمایه‌ گذاران با نگاه بلندمدت، به دنبال نگهداری یک تا چند ساله ارزهای دیجیتال در کیف پول های ارز دیجیتال خود هستند و به مراتب زمان کمتری برای رصد بازار در نظر می گیرند.

انواع مختلف روش ‌های معامله ‌گری

خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا همان تریدینگ انواع گوناگونی دارد. نکته ‌ای که در همه آن ها باید رعایت شود، عنصر اصلی معاملات یعنی صبر کردن است. همچنین هر کدام از سبک ‌های گوناگون باید برای مدت زمان قابل قبولی آزمایش شود تا مفید بودن یا نبودن آن در شما مشخص شود ولی با این وجود همواره قیمت‌ ها موافق تحلیل شما پیش نخواهد رفت. جالب است بدانید که کلید پیروزی در ترید کردن تعداد موفقیت‌ های بالا نسبت به شکست ‌های آن است. می توان گفت که سبک مناسب خرید و فروش برای هر شخص متفاوت است. نکته مهم دستیابی به سبکی است که در آن موفق هستید.

۱) معاملات روزانه

ترید روزانه – Day Trading همان چیزی است که از واژه آن می ‌توان دریافت. این نوع از مبادله به معامله اسکالپینگ یا فوری که در ادامه خواهیم گفت شباهت دارد ولی به جای چند دقیقه، معاملات در طول یک روز صورت می پذیرد. در این معاملات نیز از حدضرر استفاده می ‌کنید و اغلب سودی که به دنبالش هستید، کمی بیشتر از معاملات اسکالپینگ می باشد. از آنجا که ترید در بازار ارزهای دیجیتال به ساعات خاصی محدود نیست و به صورت ۲۴ ساعته در جریان است، در نوع دیگری از سبک‌ های معامله‌ گری به نام Intra-day Trading بنا به تصمیم تریدر خرید و فروش می ‌تواند بیش از یک روز نیز طول بکشد.

۲) خرید و فروش اسکالپینگ یا فوری

اسکالپینگ – Scalping یا خرید و فروش با هدف سودبری فوری به دنبال سود کردن از مبادله ارز دیجیتال در بازه‌ های زمانی بسیار کوتاه مدت‌ است. این نوع از تریدینگ می‌ تواند در عرض چند دقیقه تا چند ساعت صورت پذیرد. به عنوان مثال شما ارز دیجیتال x را در قیمت ۲۰۰ دلار می خرید و چند دقیقه بعد آن را در قیمت ۲۰۵ دلار به فروش می رسانید.

حتما بخوانید : اسکالپ تریدینگ چیست و معاملات اسکالپ در ارزهای دیجیتال چگونه است؟


در ادامه شما مجددا با پایین آمدن قیمت آن را در ۲۰۲ دلار خریداری می کنید و در ۲۰۴ دلار برای فروش اقدام می کنید. در چنین مواردی باید حدضرر خود را نسبت به قیمتی که خرید داشته اید، بسیار نزدیک نگه‌ دارید تا از ضررهای هنگفت احتمالی در امان باشید. این نوع از مبادله ارز دیجیتال نیازمند مهارت، تمرکز، صرف زمان، مدیریت ریسک و اندکی هم شانس است؛ هرچند اگر آن را خوب انجام دهید، سود خوبی در مدت زمان کمی به دست خواهید آورد.

۳) موقعیت‌ گیری

این نوع خرید و فروش – Position Trading دیدگاه کلی ‌تری نسبت به خرید و فروش نوسانی بوده و در حقیقت نسخه ‌ای از ترید کردن در سرمایه‌ گذاری است. در این سبک معامله‌ گری موقعیت خرید یا فروشی می ‌گیرید و در ادامه  تا هفته ‌ها، ماه‌ ها و حتی سال‌ ها در آن باقی می ‌مانید!

این ساده ‌ترین نوع از تریدینگ است که با این وجود قواعد خاص خود را داراست. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که از سال ۲۰۱۷ و زمانی که بیت کوین ۱۰۰۰ دلار بوده، موقعیت خرید خود را همچنان حفظ کرده است. یا شخص دیگری که با رسیدن قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار تا به امروز در موقعیت فروش خود باقی مانده است. موقعیت ‌گیری شباهت بسیاری به سرمایه ‌گذاری دارد ولی به صورت کامل به آن شبیه نیست. هدف نهایی در این نوع تریدینگ رسیدن به سود قابل توجهی در بلندمدت است.

۴) معامله نوسانی یا سووینگ 

خرید و فروش نوسانی یا سووینگ – Swing Trading در بازه‌ های زمانی بیشتری انجام می شود. در این روش شما با توجه به کف قیمت نسبی ایجاد شده، موقعیت می‌ گیرید. بعد از خریداری دارایی آن را در قیمتی که به تحلیل شما سقف نسبی قیمت است، به صورت یکباره یا تدریجی به فروش می رسانید. برای موقعیت فروش نیز عکس این مطلب صادق است. معاملات نوسانی به صورت معمول در بازه‌ های زمانی چند روزه تا چند هفته‌ صورت می پذیرد. این بدین معنی است که شما بعد از موقعیت ‌گیری، شاهد نوسان قیمت هستید و نیازی نیست در این باره نگران شوید.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است؟


چنانچه در تحلیل تکنیکال ماهر باشید، یعنی به عنوان مثال بتوانید الگوها را به خوبی بشناسید و سطوح حمایتی و مقاومتی را تشخیص دهید، احتمالا بهترین گزینه خرید و فروش نوسانی خواهد بود. ارزهای دیجیتال نوسان بالایی دارند و یک تریدر با سبک خرید و فروش نوسانی به دنبال یافتن سقف ‌‌ها و کف‌ های احتمالی است تا از امواج قیمتی استفاده کند. به صورت معمول آن ‌هایی که به صورت نوسانی به معامله می پردازند، توجیه بسیار بالایی برای نتیجه‌ ای که می‌ گیرند از زمانی که صرف می ‌کنند، دارند. نکته شایان ذکر این است که حدضررها در این نوع معاملات فاصله بیشتری با قیمت خریداری شده دارند.

۵) معاملات پرتعداد

معاملات پرتعداد – High-Frequency Trading سبک دیگری از معاملات سریع است که با استفاده از الگوریتم‌ های سخت تحلیل بازار و نرم‌افزارهای خاص صورت می پذیرد. معاملات در این سبک معاملاتی مطابق با شرایط بازار به وسیله بات ‌های معامله ‌گری و نرم‌افزارها فرستاده می شود. لازم به ذکر است که این سبک معاملاتی به وسیله شرکت ها بزرگ در بازارهای مالی بین ‌المللی و با صرف هزینه‌ های بسیار بالا صورت می پذیرد.

ترید ارزهای دیجیتال کجا انجام میشود؟

ترید یا مبادله ارزهای دیجیتال به صورت معمول در صرافی‌ های آنلاین قابل انجام است. ملاک ‌های گوناگونی برای انتخاب یک صرافی مناسب برای معامله وجود دارد که نقدشوندگی، حجم معاملات بالا، تعداد جفت ‌ارزها و … از جمله آن موارد است. امروزه اکثر معاملات ارز دیجیتال در صرافی ‌های متمرکز مثل بایننس، کوین ‌بیس و یا صرافی های ایرانی انجام می‌ شود ولی از طرفی صرافی‌ های غیرمتمرکز فضای زیادی برای رشد کردن و حذف برخی از خطرات صرافی ‌های متمرکز را دارند.

با توجه به نوع سبک خرید و فروشی که انتخاب می‌ کنید، باید ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول های گوناگون نگهداری نمایید. به عنوان مثال فردی برای کسی که به صورت روزانه ترید می ‌کند، انتقال از کیف پول سرد یا سخت ‌افزاری به حساب صرافی دردسرساز است و کارمزد زیادی از این بابت از او کسر می ‌شود، لذا این معامله‌ گر باید احتیاط بیشتری در انتخاب صرافی به خرج دهد تا امکان نگهداری در آن را داشته باشد.

از طرف دیگر برای کسی که به صورت ماهانه یا سالانه ترید انجام می دهد، خطر نگهداری در صرافی نسبت به هزینه کارمزدی که از او در حین انتقالات کسر می‌ شود، طبیعتا بیشتر است. در هر صورت هزینه‌ فایده کردن تریدر برای نگه داشتن دارایی خود مکان نگهداری دارایی ‌های دیجیتال را تعیین می‌ کند که می ‌تواند برای هر شخص متفاوت باشد.

تریدینگ به عنوان یک شغل

در زمان ورود به بازارهای مالی سنتی شاید با موانع گوناگونی روبرو شوید ولی در بازار ارز دیجیتال تمامی امور به صورت آنلاین قابل انجام است. همین امر نیز موجب شده است تا بسیاری آن را یک فرصت ببینند. همچنین شنیدن این که بازار ارز دیجیتال فرصت ‌های سودآوری بسیاری در برای تریدرها به همراه دارد باعث شده تا تریدینگ به عنوان یک شغل نیز جذابیت پیدا کند.

حتما بخوانید : بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال برای ایرانیان


اگرچه نگاه کردن به تریدینگ به عنوان یک شغل با ریسک‌ زیادی همراه است، ولی باید در نظر داشت که نداشتن درآمد ثابت در تریدینگ و امکان از دست دادن سرمایه در صورت تجربه ناکافی معامله‌ گر، از خطرات موجود در انتخاب تریدینگ به عنوان یک شغل به حساب می آید. همچنین امکان فعالیت در هر زمان و شرایطی یکی از مزایای معامله کردن ارز دیجیتال به شمار می رود. بر همین اساس داشتن تجربه و مهارت لازمه‌ انتخاب تریدینگ به عنوان شغل اصلی می باشد.

اشتباهات رایج در ترید

همواره در خاطر داشته باشید که ترید امری پر خطر است و هر اشتباهی به از دست رفتن پول و سرمایه‌ شما منتهی خواهد شد، به همین دلیل قبل از شروع معاملات خود، اشتباهات رایج در معاملات را بررسی می ‌کنیم تا به درک درستی از آن ها برسید و تکرارشان نکنید.

  1. نداشتن برنامه : یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد در هنگام ترید آن را انجام می دهند، نداشتن برنامه‌ شفافی است که با جدیت تنظیم شده باشد. یعنی افراد نمی دانند که به چه دلیل وارد یک معامله خاص شدند و مهم تر این که چه زمانی باید از این معامله خارج شوند، لذا پیش از ورود به معامله باید هدفی برای سود و حد ضرر را تعیین نمود.
  2. نگهداری پول در یک صرافی : این اشتباه یکی از مهم ترین قوانین برای هر معامله‌ گر را در دنیای ارزهای دیجیتال یادآور می‌ شود؛ هرگز پولی که الآن با آن معامله نمی ‌کنید را در صرافی نگه ‌داری نکنید. اگر پول شما در صرافی باشد شما بر آن هیچ کنترلی ندارید. چنانچه صرافی مورد نظر هک شود یا به هر دلیل از دسترس خارج شود یا فعالیتش را متوقف کند، امکان از دست رفتن پول شما وجود دارد. چنانچه بیت کوینی در صرافی دارید که در کوتاه مدت برای معاملات خود به آن نیاز ندارید، سریعا آن را به کیف پول بیت کوین انتقال دهید.
  3. ریسک کردن بیش از حد مجاز : بزرگ‌ ترین اشتباهی که در حوزه‌ ترید می‌ توانید انجام دهید، ریسک کردن سرمایه ‌ای است که توان از دست دادنش را ندارید. از همین روی ابتدا به مبلغی که قصد معامله با آن را دارید بیشتر فکر کنید، چرا که در بدترین حالت قرار است شما تمام این مبلغ را از دست دهید، پس چنانچه در معاملات خود بیش از این مقدار وارد می ‌کنید، این کار را متوقف کنید! ترید کار بسیار خطرناکی است. چنانچه بیشتر از پولی که توان از دست دادنش را دارید، وارد معامله کنید، این موضوع بر معاملات شما موثر است و ممکن است تصمیم اشتباهی اتخاذ کنید.
  4. تسلیم ترس و طمع شدن : دو نمونه از احساسات اصلی که اقدامات بسیاری از معامله‌ گران را کنترل می ‌کند، ترس و طمع است. ترس می ‌تواند به شکل خارج شدن زودهنگام از معامله بروز کند، به خاطر این که شاید اخباری پراکنده‌ خوانده باشید، شایعاتی به گوش ‌تان خورده باشد، یا از افت شدید در قیمت ترسیده‌ اید. احساس اصلی دیگر، حرص و طمع است که مبتنی بر ترس است؛ احساسی که از آن با عنوان ترس از عقب افتادن یاد می ‌شود. در نظر داشته باشید که اکثر اوقات، این احساسات است که بر ذهن ما مسلط است. بنابراین هیچ ‌وقت نگویید که این اتفاق برای من پیش نخواهد آمد؛ از ترس و طمع خود آگاه باشید و حتما به برنامه ‌ای که پیش از شروع معامله‌ داشتید، پایبند بمانید.
  5. تکرار اشتباه : صرف نظر از این‌ که شما در یک معامله موفق هستید یا خیر، همواره می بایست از معاملات خود درس بگیرید. هیچ معامله‌ گری همیشه تمام معاملاتش موفقیت ‌آمیز نیست و هیچکس بدون از دست دادن پول نمی ‌تواند به سوددهی مداوم و برنامه‌ صحیح خود برسد. نکته‌ اصلی این نیست که لزوما همه معاملات شما با سود همراه باشد، بلکه این حائز اهمیت است که آیا شما به درک جدیدی در مورد شیوه بهتری از ترید کردن برسید.

نتیجه گیری و کلام آخر

ترید روزانه تنها یکی از روش ‌های معامله می باشد که می‌ توانید از آن سود به دست آورید. معاملات سویینگ اسکالپ از دیگر روش‌ های معاملاتی هستند که قادرید از آن ها برای کسب درآمد استفاده نمایید و این در حالی است که بسیاری بر این باورند که ترید روزانه راه درستی برای کسب درآمد است اما ۹۰ درصد افراد پس از ۳ ماه از ترید روزانه خارج می ‌شوند. هر نوع استراتژی در معاملات تا وقتی که تمایل به وقت گذاشتن روی آن باشید، سودآور است، تنها کافی است روز به روز در روش ‌های معاملاتی خود اشکالات خود را برطرف کنید و معاملات خود را بهبود بخشید.

چنانچه قصد یادگیری نحوه ترید ارزهای دیجیتال و تبدیل شدن به معامله‌ گری موفق را دارید، مثل هر سرمایه ‌گذاری دیگر باید مقدار زیادی وقت و پول صرف کسب مهارت ‌های مرتبط کنید. چنانچه با هدف یک شبه پولدار شدن وارد این حوزه می ‌شوید، بهتر است این فکر را از سر خود بیرون کرده ابزاری دیگر برای این کار پیدا کنید. هیچ چیزی با عنوان یک شبه پولدار شدن وجود ندارد و نمی ‌توان بدون قبول ریسک و شکست، پولدار شد. هرچند با صرف وقت و یادگیری می ‌توان معامله ‌گر بهتری شد و در انتها به درآمد بسیار بالایی دست یافت.

مزیت های ترید ارز دیجیتال

  • کسب درآمد دلاری
  • کارمزد پایین برای انجام معامله
  • نوسانات مناسب برای ترید روزانه
  • شروع ساده و بدون نیاز به پیش‌ شرط
  • معاملات ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته، ۳۶۵ روز سال
  • قابلیت انجام معاملات با بات ‌ها و نرم افزارهای اتوماتیک

معایب ترید ارز دیجیتال

  • نبود قوانین شفاف
  • بدون پشتوانه بودن
  • ریسک‌ هایی مثل هک شدن کیف پول و مسدود شدن حساب

همان طور که گفته بودیم، نحوه ترید ارزهای دیجیتال را به صورت کامل و به زبان ساده برای شما توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران کدام است می توانید این مطلب را بخوانید.

اگر هر گونه سوالی درباره آموزش نحوه ترید ارزهای دیجیتال داشتید، میتوانید آن را در بخش نظرات عنوان کنید تا پاسخ شما را بدهیم.

برای دوستانتان بفرستید: