Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
نحوه فروش سهم در صف فروش + {راهکارهای شگفت انگیز}

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نحوه فروش سهم در صف فروش سنگین

تا به حال به این سوال برخوردید که چگونه در صف فروش سهام بفروشیم و یا اصلا فروش سهم در صف فروش سنگین امکانپذیر است یا خیر؟ احتمالا آن موقع ما این مطلب تحت عنوان نحوه فروش سهم در صف فروش را ننوشته بودیم! در واقع هر زمانی اگر بخواهید برای فروش سهمی اقدام کنید و آن سهم در صف فروش قرار داشته باشد، شما باید چیکار کنید؟ آیا باید قید فروش آن سهم در آن روز را بزنید یا اگر نحوه فروش سهم در صف فروش سنگین بدانید می توانید از آن استفاده کنید؟ در این مطلب سعی داریم تا نحوه فروش سهم در صف فروش را به شما عزیزان آموزش دهیم و امیدواریم که این مطلب را تا انتها بخوانید تا همه نکات ریز و درشتی که در این مورد گفتیم رو متوجه شوید.

نحوه فروش سهم در صف فروش

به احتمال زیاد این موضوع برای شما هم اتفاق افتاده است که قصد فروش سهمی را داشته باشید و به دلیل این که سهم در صف فروش قرار دارد و خریداری برای سهم وجود ندارد و یا بسیار کم است، نتوانید سهم خود را بفروشید، به خصوص زمانی که حد سود خود را رعایت نکرده باشید، اما تمامی صف های فروش بیانگر ضعف و کاهش قیمت سهم نیست و احتمال دارد که شرایط جوی بازار موجبات ایجاد این صف فروش را فراهم کرده باشد و سهم از بنیاد مناسبی برخوردار باشد.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


این طور فرض کنید در یک شرکت خبری ناخوشایندی منتشر می شود و وضعیت به صورتی پیش می رود که انگار قرار است ارزش هر سهم با کاهش مواجه شود، سهامداران هم برای جلوگیری از ضررهای احتمالی و کم شدن ارزش سهامی که خریداری کرده اند، تصمیمی مبنی بر زودتر خارج شدن از سهم می گیرند که بعضا هم اشتباه است و به روند قیمتی سهم لطمه وارد می کند.

سهامداران بسیاری در صف رقابت برای فروش سهم می گیرند و کسانی که زودتر از سایرین سهام خود را در کف قیمتی برای فروش گذاشته اند، جایگاه به مراتب بهتری از صف فروش نصیبشان خواهد شد. جالب است بدانید که هر چقدر حجم و تعداد فروشندگان در صف فروش بیشتر باشد، اصطلاحا می گوییم صف فروش سنگین تر شده است.

به صورت کلی صف فروش وقتی تشکیل می شود که برای سهم عرضه ها زیاد باشد، ولی تقاضای خریدی نداشته باشیم و یا این تقاضاها محدود و کم حجم باشد که در این صورت سهم در کف قیمتی روز با عرضه شدید مواجه می شود که در اصطلاح سهم در صف فروش فرو می رود.

البته استراتژی های معاملاتی وجود دارد که می گوید؛ از صف فروش بخرید و به صف خرید بفروشید که در بازار سرمایه ایران معمولا برعکس این روند طی می شود و همواره رفتار گله ای در بازار بورس مشاهده می شود که این حرکت اغلب سهامداران بی تجربه، موجبات ضرر و زیان دیدن سهامداران حرفه ای را نیز بدین وسیله فراهم می کند. در ادامه بیشتر در مورد صف فروش و تمام مواردی که به آن مرتبط است صحبت خواهیم کرد؛

صف عرضه سهم چیست؟

پیش از این که بخواهید یاد بگیرید چگونه در صف فروش در جایگاه اول فرار بگیرید، باید با بعضی از اصطلاحات بورس آشنا شوید. یکی از این اصطلاحات، صف فروش است. می توان گفت که صف فروش زمانی ایجاد می شود که افرادی قصد دارند تا هر چه زودتر سهم خود را به فروش برسانند، پس آن سهم را با پایین ترین قیمت ممکن برای فروش می گذارند و اینجاست که موضوع جایگاه در صف فروش اهمیت خود را نشان می دهد، چرا که اگر خریداری بخواهید سهم مورد نظر را خریداری کند، تنها افرادی که جایگاه مناسبی در صف فروش دارند قادرند سهام های خود را به فروش برسانند.

حتما بخوانید : خرید سهام در صف فروش | صف فروش چیست و چرا باید از آن سهم خرید؟


در حقیقت در صف فروش، صفی بلند و بالا از سهامدارن تشکیل می شود که همه آن ها قصد دارند سهم خود را به فروش برسانند، از همین روی به آن صف فروش گفته می شود. صف فروش بی تردید موجب کاهش قیمت خواهد شد و این امر بسیار هم منطقی است. دلیل آن هم این است که عرضه سهم زیاد شده و از طرف دیگر تقاضایی برای آن وجود ندارد، لذا بر اساس قانون عرضه و تقاضا قیمت و ارزش سهم کاهش پیدا خواهد کرد.

چرا صف فروش ایجاد میشود؟

دلایل گوناگونی به منظور تشکیل صف فروش وجود دارد که از بین این دلایل می توان به جو روانی بازار یا پیرامون سهم، اخبار بیرون آمده از سهم، ضرردهی سهم  و مواردی از این دست اشاره کرد. هر کدام از این دلایل می توانند موجب شوند تا سهامداران به این تحلیل برسند که هر چه سریع تر سهم خود را به فروش برسانند تا سود خود را حفظ کنند و ضرر کمتری متوجه سرمایه آن ها شود.

چگونه در صف فروش سهام اول باشیم

بساری از افراد دوست دارند تا در صف خرید یا فروش جایگاه مناسبی داشته باشند تا در بورس به سود بیشتری دست پیدا کنند و یا سهم خود را سریعا به فروش برسانند. مطمئنا کسی که به این تحلیل می رسد که به زودی روند نزولی سهمش آغاز می شود، دوست دارد تا هر چه سریع تر سهم خود را بفروشد تا سود به مراتب بیتشری به دست آورد، از همین روی بسیاری از افراد می خواهند در صف فروش جزو اولین نفرات باشند. در بخش بعدی شرایط خرید سهم در صف فروش را مورد بحث قرار داده ایم که جذاب ترین بخش این مقاله است؛

شرایط خرید سهم در صف فروش سنگین

ارزش ریالی موجود در صف فروش بالا باشد : چنانچه خواستید برای خرید سهم در صف فروش اقدام کنید، بهتر است به ارزش ریالی موجود در صف فروش نیز دقت کنید، وقتی که سهم در صف فروش قرار داشته باشد، ولی ارزش ریالی موجود در صف فروش بالا باشد، می توانید برای خرید در آن محدوده اقدام نمایید.

به عنوان مثال چنانچه قیمت سهمی ۴۰۰ تومان باشد و آن سهم در صف فروش ۵۰ میلیونی قفل باشد ،ارزش ریالی در صف فروش آن حدودا ۲۰ میلیارد تومان است و با جمع شدن صف فروش های این چنینی باید انتظار رشد سهم را داشته باشیم، چرا که جمع شدن این گونه صف ها یعنی سفته بازی در سهم برای رشد قیمت در آینده که در واقع می توان آن را به عنوان نکته مثبتی به حساب آورد.

سهم در محدوده حمایت تکنیکالی باشد : جایگاه سهم از نظر تکنیکالی نیز از مواردی است که باید حتما آن را مد نظر داشته باشید. در صورتی که سهم در محدوده حمایت تکنیکالی قرار داشت، برای خرید در صف فروش گزینه خوبی به حساب می آید، بنابراین با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال برای شناسایی نقاط حمایتی اقدام کنید و در ادامه به خرید بپردازید. به عنوان مثال سهمی در قیمت ۱۲۰ تومان صف فروش شده است و نزدیک به یک حمایت قوی قرار دارد، در این مواقع شما میتوانید در این ناحیه با رعایت حد ضرر سهم را در صف فروش بخرید و در انتظار برگشت قیمتی در سهم باشید.

حتما بخوانید : صف خرید در بورس یعنی چه – صف فروش به چه معناست؟


خرید حقوقی و حمایت از سهم در ناحیه حمایتی : این که سهم در کف تکنیکالی خود قرار داشته باشد و حقوقی در آن ناحیه شروع به خرید کند نیز می تواند بسیار مثبت تلقی شود، لذا خرید حقوقی در این ناحیه از رشد و حمایت از سهم حکایت می کند. البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که بخشی از پرتفوی خود را به این سهم اختصاص دهید، چرا که صرفا طبق یک تکنیک سهام شرکت را خریده اید و البته بهتر است در این شرایط  برای خرید پله ای در بورس اقدام کنید.

توجه به شرایط کلی بازار : به منظور خرید سهم در صف فروش وضعیت کلی بازار را نیز باید در نظر گرفت. در واقع زمانی که بازار به شدت هیجانی و قیمت ها هم در حال کاهش بودند، تاکید زیادی برای خرید سهم در صف فروش نیست، چرا که هیجان بازار باعث کاهش قیمت سهم است، حتی چنانچه آن سهم ارزش کافی برای خرید داشته باشد.

ارزش ذاتی سهم بالاتر از قیمت بازاری آن باشد : بررسی بنیاد سهم نیز از مواردی است که برای خرید سهم از صف فروش حتما باید مد نظر قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که اتفاق منفی در نماد مورد نظر نیفتاده که به کاهش ارزش ذاتی آن منجر شده باشد، چنانچه سهم از نظر بنیادی در یک موقعیت خوب قرار داشته باشد و ارزش ذاتی آن هم از ارزش بازاری آن بیشتر باشد با تشخیص نواحی حمایتی برای خرید سهم در صف فروش اقدام کنید.

چگونه در صف فروش نفر اول باشیم؟

سفارش خود را در اولین فرصت و به صورت دستی ثبت نمایید؛ بسیاری از افراد تلاش می کنند تا به صورت دستی سفارش خود را ثبت نمایند، لذا چنانچه قصد دارید از این روش استفاده نمایید، باید در نظر داشته باشید که چند دقیقه پیش از آغاز ثبت سفارشات، قیمت سهم خود را مشخص کنید و چند ثاینه قبل از آغاز ثبت سفارش ها آن را بفرستید تا ثبت شود. از ثبت شدن سفارش خود اطمینان حاصل کنید. چندین پیش نویس از سفارش خود تهیه کنید و همه ارسال کنید. همچنین قیمت خود را در پایین ترین مقدار قرار دهید. به عنوان مثال چنانچه ساعت آغاز ثبت معاملات ۸:۳۰ است شما از ساعت ۸:۲۹:۳۰ اقدام به ارسال سفارشات خود نمایید.

حتما بخوانید : معیارهای مهم برای خرید سهام در بورس ایران


البته این مورد برای وقتی است که شما در روز قبل تصمیم گرفته اید که برای فردا سهم خود را به فروش برسانید و چنانچه در طول روز قصد دارید این کار را انجام دهید زیاد فرقی ندارد و احتیاجی نیست که به ثانیه ها هم توجه کنید. شلوغ نبودن کارگزاری بسیار حائز اهمیت است و همواره باید تلاش کنید تا برای این کارها از کارگزاری خلوت تر و سریع استفاده نمایید. همچنین بهتر است در دو یا چند کارگزاری ثبت نام کرده باشید تا در این مواقع کار ساده تری داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که روش دستی بسیاری از زمان ها نمی تواند نیاز شما را برای نفر اول بودن در صف فروش بورس برطرف نماید. اگر می خواهید از وضعیت صف‌ های خرید و فروش مطلع شوید، این بخش از سایت کد بورسی را مشاهده کنید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

فروش سهام در صف فروش هم مثل بخش خریداری سهم در صف خرید می‌ تواند باشد. به این ترتیب سهامدار شرکتی که با افت حداکثری قیمت در معاملات روزانه روبرو شده و با غلبه عرضه بر تقاضا به صف فروش رفته است، می‌ تواند سفارش فروش خود را در سامانه معاملاتی ثبت نماید.

در این شرایط نیز افرادی که جایگاه بالاتری در صف فروش دارند یا به نسبت دیگر سهامدران سفارش فروش خود را سریع تر ثبت کرده‌ اند، شانس بیشتری برای فروش سهم خواهند داشت و با ثبت اولین سفارش خرید در سامانه بسته به حجم سفارش، از ابتدای صف فروش سهام فروخته شده و به متقاضی واگذار خواهد شد.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، نحوه فروش سهم در صف فروش را به زبان ساده برای شما شرح دادیم. 

چنانچه دوست دارید ۱۰ نکته برای خرید و فروش سهام را به صورت رایگان یاد بگیرید، این مطلب رو مطالعه کنید.

برای دوستانتان بفرستید: