برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز ورلد کوین چیست و چه آینده ای دارد؟

آیا می دانید ارز ورلد کوین چیست و چطور کار می کند؟ ارز دیجیتال ورلد کوین یکی از اون ارزهایی است که اخیرا سروصدای زیادی بپا کرده است و توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است! ولی دلیل این همه توجه به این رمزارز جدید چیست؟ در این مطلب قصد داریم به این بپردازیم که ارز ورلد کوین چیست و آیا برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر؟ در کنار این موارد، مزایا و معایب سرمایه گذاری در ارز worldcoin و ویژگی های بارز این پروژه و اهدافی که دنبال می کند را نیز بررسی خواهیم کرد و در انتها هم در مورد آینده ارز ورلد کوین صحبت کرده ایم و به پیش بینی قیمت ورلد کوین در سال های آتی پرداخته ایم که مطمئنا برایتان جذاب است؛ بنابراین به هیچ وجه این مطلب را از دست ندهید.

ارز ورلد کوین چیست

ورلد کوین یک پروژه دیجیتالی جاه طلبانه به حساب می آید که بنا دارد با ارائه توکن های رایگان، پذیرش گسترده کریپتوکارنسی را به ارمغان بیاورد. با این حال، در مورد این پروژه یک نکته اساسی مطرح است؛

شرکت کنندگان باید مایل باشند که چشمان خود را هنگام ثبت نام اسکن نمایند! Worldcoin قصد دارد اولین ارز دیجیتال واقعا جهانی با هدف پذیرش گسترده رمزارزها باشد. نکته قابل توجه و تا حدودی بحث برانگیز این است که ورلد کوین در حال معرفی یک سیستم جدید به نام “اثبات شخصیت” است.

این شامل اسکن چشمان شما با استفاده از یک گوی بیومتریک برای تایید این که شما یک انسان هستید و از ایجاد چندین حساب جلوگیری می کند. زمانی که در برنامه Worldcoin ثبت نام کردید، یک شناسه جهانی منحصر به فرد برای شما صادر می شود تا احراز هویت شما انسان باشد.

علاوه بر آن، به کاربران تایید شده توکن های ارز دیجیتال رایگان به نام WLD داده می شود. پس از اجرای آزمایشی قبل از راه اندازی، این پلتفرم به صورت رسمی در سال ۲۰۲۳ راه اندازی شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


جالب است بدانید که تا به حال، Worldcoin گوی های اسکن چشم خود را تنها در بیش از ۲۰ کشور مختلف در سرتاسر دنیا مستقر کرده است! از نظر فنی، Worldcoin از شبکه لایه ۲ استفاده می کند و در بالای لایه پایه اتریوم اجرا می شود.

از مجموعه های خوش بینانه برای مدیریت مقیاس پذیری استفاده می کند. توکن اصلی از استاندارد ERC-20 اتریوم استفاده می کند. این امکان سازگاری با بسیاری از ابزارها و خدمات موجود را فراهم می کند.

جالب است بدانید که سم آلتمن رهبری Worldcoin را بر عهده دارد، شرکتی که او در کنار الکس بلانیا و مکس نووندسترن بنیانگذاری کرده است.

آن ها رمزارز را با تصور «دنیایی که در آن همه در سراسر جهان، صرف نظر از اینکه چه کسی هستند، می‌ توانند در اقتصاد دیجیتال رو به رشد شرکت کنند و از مالکیت غیرمتمرکز و جمعی بهره ببرند» را ایجاد کردند. البته در مورد این که ارز ورلد کوین چیست و چه آینده ای در انتظارش است، در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد؛

پروژه ورلدکوین چگونه کار می کند؟

مهم ترین وظیفه ورلد کوین تایید هویت دیجیتالی و منحصربه‌فرد انسان‌ ها و پاداش دهی در ازای انجام فرآیند احراز هویت است که بدین منظور، WorldCoin از سخت‌ افزار خاصی به نام Orb استفاده می کند که عنبیه افراد را اسکن می کند تا در درجه اول انسان بودن کاربر و در درجه دوم منحصربه‌فرد بدون وی ثابت شود!

در حقیقت عنبیه هر فرد از ویژگی های خاصی برخوردار است که نمونه مشابه آن در شخص دیگری دیده نمی شود و در عمل نمی توان دو نفر را با الگوی عنبیه مشابهی پیدا کرد.

بعد از انجام عملیات اسکن عنبیه کاربر، نتیجه حاصله به شکل هش درآمده و هش خروجی از تصویر عنبیه کاربر را به همراه هش کلید عمومی وی به سرورهای WorldCoin فرستاده می شود و در ادامه کاربر یک ID دریافت می نماید که این آیدی در حقیقت همان شناسه دیجیتالی جهانی او به شمار می رود.

از طرفی موضوع احراز هویت ارتباط مستقیمی با حریم خصوصی افراد دارد و تیم توسعه دهنده ورلد کوین بر این موضوع اشراف دارند و به منظور تامین امنیت و حفظ حریم خصوصی افراد از مکانیزم‌ های گوناگونی مانند اثبات دانش صفر استفاده می کنند.

حتما بخوانید : شناسایی شت کوین های آینده دار


البته این را هم باید گفت که در دنیای ورلد کوین، کاربران کنترل کامل کلیه اطلاعات و داده‌ های فردی خود را بر عهده دارند و حتی قادرند با انجام چند مرحله ساده در ورلد اپ و ارائه درخواست حذف اطلاعات فردی، همه داده های فردی خود را حذف کنند و عملا استفاده از خدمات WorldCoin منافاتی با اصل فعالیت ناشناس کاربران در دنیای رمزارزها ندارد.

به این خاطر که در زمان ثبت نام هم به وارد کردن هیچگونه اطلاعات شخصی مثل نام، شماره تلفن، ایمیل و … احتیاج نخواهید داشت و قادرید به شکل کاملا ناشناس از ولت World App و World ID برای فعالیت‌ های خود استفاده کنید.

در حقیقت هر بار که کاربر از World ID بهره می گیرد، این ZKPها هستند که ثابت می کنند که کاربر مورد نظر یک انسان منحصربه‌فرد می باشد و طبیعتا در این صورت، هیچ شخص ثالثی اطلاعاتی در ارتباط با World ID و کلیدهای ولت کاربر نداشته و هیچ فردی توان ردیابی کاربران در برنامه‌ ها را نخواهد داشت.

در حقیقت این پروژه برای آن که بتواند انسان واقعی را از یک ساخته هوش مصنوعی شناسایی کند، الگوریتم اثبات شخصیت را مورد استفاده قرار می دهد.

چگونه وارد دنیای ورلد کوین شویم و توکن های رایگان بگیریم؟

در حال حاضر، ورلد کوین توکن‌های رمزنگاری رایگان را به کاربران جدید می‌دهد – اما فقط در صورتی که از طریق اسکن چشم تأیید شده باشید. اگر می‌خواهید کاربر Worldcoin شوید و به توکن‌های رایگان دسترسی پیدا کنید، در اینجا چیزی است که باید انجام دهید.

  1. برنامه جهانی را در Google Play یا App Store دانلود کنید.
  2. برنامه World را باز کنید و با استفاده از شماره تلفن یا ایمیل خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  3. برای رزرو سکه های رمزنگاری خود در برنامه جهانی انتخاب کنید (اگر در World App حساب باز کنید، می توانید ۲۵ سکه رایگان WLD را رزرو کنید).
  4. از برنامه Worldcoin برای پیدا کردن نزدیکترین اپراتورهای گوی در مکان خود استفاده کنید.
  5. به منظور تایید هویت خود در ساعات کاری از مکان گوی بیومتریک دیدن کنید.
  6. برای تکمیل تأیید، عنبیه شما باید توسط گوی بیومتریک اسکن شود.
  7. پس از اینکه هویت خود را تأیید کردید، یک کد شناسایی منحصر به فرد برای شما صادر می شود و توکن های رمزنگاری WLD رایگان در حساب شما واریز می شود.

نکته : اگر به هر دلیلی نمی خواهید عنبیه چشم شما اسکن شود، می‌ توانید ارز wld را از پلتفرم‌ های معاملات ارز دیجیتال مانند بایننس و یا حتی صرافی های داخلی مورد معامله قرار دهید.

نکته : در برنامه Worldcoin، همچنین می‌ توانید وجوه کیف پول خود را مشاهده کنید، کمک هزینه WLD خود را رزرو کنید (پس از تایید شناسه خود) و WLD خود را خریداری، واریز و ارسال نمایید.

وجه تمایز پروژه worldcoin 

پس از معرفی ChatGPT توسط OpenAI، نگرانی هایی وجود داشت که هوش مصنوعی می تواند باعث از دست دادن شغل گسترده شود. یکی از راه حل های پیشنهادی، اگر این اتفاق بیفتد، درآمد پایه جهانی است که توسط هوش مصنوعی تامین می شود. از قضا سام آلتمن یکی از بنیانگذاران OpenAI و Worldcoin است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آلتمن «به چیزهایی مانند درآمد پایه جهانی و اینکه چه اتفاقی برای توزیع مجدد ثروت جهانی می‌افتد و این که چگونه می‌ توانیم این کار را بهتر انجام دهیم بسیار علاقه مند است». اگر ورلد کوین به هدف خود دست یابد، به توزیع عادلانه درآمد پایه جهانی بین میلیاردها انسان تأیید شده در سراسر جهان کمک خواهد کرد.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری


برای امکان‌ پذیر شدن درآمد پایه جهانی، ورلد کوین ادعا می‌کند که اولین قدم استفاده از هرچه بیشتر مردم برای استفاده از یک ارز است. این شرکت امیدوار است که به همه افراد در سراسر جهان اجازه دهد از اقتصاد دیجیتال غیرمتمرکز و مالکیت جمعی لذت ببرند. اما با توجه به این که تنها ۴٫۲ درصد از جمعیت جهان از ارزهای رمزنگاری شده استفاده می کنند، واضح است که اکثریت مردم آشنایی چندانی با ارزهای دیجیتال ندارند.

برای این منظور، استراتژی Worldcoin ارائه انگیزه‌ای از توکن‌ های رایگان برای متقاعد کردن افرادی است که نمی‌ دانند چگونه از ارز دیجیتال استفاده کنند تا برای توکن‌ های WLD ثبت نام کنند، با تمرکز ویژه بر کشورهای در حال توسعه. با توجه به اینکه هزاران نفر در سراسر جهان برای دریافت ۲۵ توکن WLD رایگان پس از تکمیل فرآیند تایید، به نظر می رسد این استراتژی در مقیاس کوچک کار می کند.

ارز ورلد کوین در ۲۵ شهر در ۳۰ کشور جهان با برنامه‌ هایی برای گسترش در سایر کشورها و جذب بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان منتشر شده است. اگر در نهایت غیرمتمرکز شود، می تواند به سرعت بخشیدن به وب ۳٫۰ کمک کند.

نقاط قوت و ضعف ارز Worldcoin

هرچند این ارز اهداف قیمت بسیار بالایی دارد و مزایای رقابتی بسیاری ارائه کرده است، ولی اگر قصد دارید توکن WLD را خریداری کنید، بد نیست پیش از اقدام به خرید و سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال، با نقاط قوت و ضعف این رمزارز آشنا شوید؛

  • حریم شخصی داده‌ ها : اگرچه ورلدکوین داده‌ های بیومتریک هر شخص را به صورت کامل ذخیره سازی نمی کند و تنها هش اسکن را ذخیره می‌ کند، اما اسکن کردن عنبیه و در اختیار یک شرکت قرار دادن آن ریسک بزرگی به حساب می آید.
  • امنیت سخت‌ افزار Orb : هیچ سخت‌ افزاری ۱۰۰ درصد ایمن نمی باشد و عدم اطمینان، در دستگاه Orb نیز وجود دارد. این دستگاه در معرض انواع ناامنی‌ ها مانند هک و جعل، نبود دقت کافی و نشت اطلاعاتی قرار دارد. این موضوعات وقتی بیشتر حائز اهمیت خواهد بود که به یاد بیاورید این دستگاه روی داده‌ های بیومتریکی کار می‌ کند و کوچک‌ ترین حادثه امنیتی می‌ تواند اتفاقات بد بزرگی را به همراه داشته باشد.
  • سادگی معامله : برخلاف سایر رمزارزها که معامله با آن‌ ها دشوارتر است، ورلدکوین راه معامله آسان تری دارد و با معامله این ارز در صرافی‌ های گوناگون، می توان به شکل آنلاین برای خرید و فروش اقدام کرد.
  • پاداش در مقابل انسان بودن : در سایر رمزارزها، با هر سرمایه‌ گذاری فرد می‌ تواند به‌ عنوان پاداش توکن دریافت نماید ولی این مسیر در ورلدکوین به صورت کامل برعکس است و این بدین معنی است که با اثبات انسان بودن یک شخص، توکن در اختیار وی قرار خواهد گرفت.
  • نوسان قیمتی : چنانچه قصد خرید توکن WLD را دارید، این را هم باید در نظر داشته باشید که این ارز هم مثل هر رمزارز دیگری، امکان دارد نوسانات قیمتی را تجربه کند، بنابراین باید پیش از خرید آن بررسی های کاملی انجام دهید.

ریسک های پیش روی پروژه ورلد کوین چیست؟

قابل توجه ترین و بحث برانگیز جنبه ورلد کوین فرآیند ثبت نام کاربر آن است. به گفته Worldcoin، برای ثبت نام در این سیستم و دریافت سهم رایگان خود از ورلد کوین، باید چشمان خود را اسکن کنید تا ثابت کنید که یک انسان منحصر به فرد هستید.

ورلد کوین ادعا می کند که این فرآیند برای تأیید منحصر به فرد بودن یک حساب ضروری است. این تضمین می کند که هر فرد می تواند یک بار در سیستم ثبت نام کرده و پاداش خود را مطالبه کند، بنابراین توزیع عرضه Worldcoin یکسان است. کاربرانی که مایل به ثبت نام در سیستم و ادعای سهم رایگان خود از توکن های ورلد کوین هستند، ابتدا باید با “اپراتور Orb” تماس بگیرند.

این افراد در اطراف یک Orb، یک دستگاه کروی شکل سفارشی که چشم افراد را اسکن می کند، حمل می کنند. این گوی تصویری با وضوح بالا از چشمان شما می گیرد و اطلاعات بیومتریک عنبیه شما را به چیزی که Worldcoin IrisHash می نامد تقطیر می کند. سپس ورلد کوین این IrisHash را در یک پایگاه داده ذخیره می کند و از آن برای اطمینان از منحصر به فرد بودن انسان استفاده می کند.

در همین حال، تمام داده های دیگر، از جمله تصویر اصلی عنبیه شما را پاک می کند. ورلد کوین می‌گوید از اطلاعات بیومتریک عنبیه افراد برای اثبات شخصیت خود استفاده می‌کند تا منحصربه‌فرد بودن را با کمترین مزاحمت اثبات کند. هدف آن حفظ ارز بدون نیاز به تسلیم بیش از حد اطلاعات شخصی توسط کاربران است.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال پپه چیست و آیا ارزش خرید دارد؟


افراد جامعه کریپتوکارنسی، از جمله حامیان امنیت و حریم خصوصی، از پروتکل Worldcoin انتقاد کرده اند. اما ما همچنین باید تعجب کنیم که مردم چه احساسی نسبت به طبقه بندی و ذخیره اطلاعات بیومتریک عنبیه خود خواهند داشت. نگرانی دیگر ۱۰ میلیارد توکن WLD است که ورلد کوین آغاز کرده است تا ظرف ۱۵ سال منتشر کند، که با گزینه ای برای باز کردن نرخ تورم ۱٫۵ درصد در هر سال ارائه می شود.

برای درک این موضوع، باید آن را با عرضه بیت کوین مقایسه کنیم که سقف آن ۲۱ میلیون است. به طور خلاصه، این واقعیت که محدودیت عرضه ۲۱ میلیون بیت کوین هرگز افزایش نخواهد یافت، بخشی از چیزی است که آن را به با ارزش ترین سکه رمزنگاری در جهان تبدیل می کند. در حوزه کریپتو، این محدودیت عرضه بسیار پایین است که بیت کوین را نسبتا کمیاب نگه می دارد.

با این حال، برخی از رمزارزها مانند اتریوم عرضه بی‌نهایتی دارند، اما ثابت شده که ارزشمند هستند. پس از آن، اتریوم یک ارز دیجیتال کاهش‌دهنده تورم است که مکانیسمی برای کنترل قیمت از طریق محدود کردن عرضه دارد. باید دید با توجه به اینکه قرار است ۱۰ میلیارد توکن ظرف ۱۵ سال عرضه شود، قیمت توکن های WLD بسته به عرضه و تقاضا چگونه تنظیم می شود.

نحوه خرید ارز ورلد کوین

شما می توانید ارز دیجیتالی ورلد کوین را به شکل آنلاین مورد معامله قرار دهید و صرافی های توصیه شده BitGet و XT.COM هستند که می توانید Worldcoin را از طریق آن ها خرید و فروش نمایید. همچنین صرافی های بسیاری هستند که قادرید توکن های ورلد را به وسیله آن ها خریداری کنید که در این بین می توان به صرافی های معتبر بایننس، کوکوین، یونی سواپ و Bithumb اشاره کرد.

ارز ورلد کوین در چه کیف پول هایی قابل ذخیره سازی است؟

اگر قصد خرید و فروش یا نگهداری کوتاه مدت ارز ورلد کوین را دارید، کیف پول خود صرافی می تواند گزینه مناسبی برای شما به حساب آید ولی چنانچه قصد هولد یا نگهداری طولانی مدت این توکن را دارید، بهتر است دارایی های خود را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید.

لذا بدین منظور ولت های تراست ولت، اتمیک ولت و مای اتر ولت استفاده نمایید. همچنین امکان ذخیره سازی این توکن در ولت های سخت افزاری ترزور و لجر وجود خواهد داشت.

آینده ارز ورلد کوین

آینده ورلد کوین به شدت به عملکرد کلی بازار ارزهای دیجیتال وابسته است. زمانی که نوبت به سرمایه گذاری در WDC می رسد، بایستی اطمینان حاصل کنید که از استراتژی درستی بهره گرفته اید. این نوع سرمایه گذاری برای افرادی که پروفایل ریسک نامتقارن دارند، گزینه مناسبی به حساب نمی آید.

آینده ارز ورلد کوین

با این وجود، این ارز هنوز هم یک سرمایه گذاری مناسب برای افرادی است ریسک پذیری بالایی دارند و از موقعیت مالی خوبی برخوردارند. WDC در کنار ماهیت حدس و گمان خود، قرار گرفتن در معرض یک فناوری جهانی و یک اکوسیستم همیشه در حال رشد را هم ارائه می دهد. در ادامه به پیش بینی قیمت ارز ورلد تا سال ۲۰۳۰ میلادی پرداخته ایم:

آینده ورلد کوین در سال ۲۰۲۴ : : چنانچه روند صعودی ورلد کوین ادامه یابد، انتظار داریم این ارز بتواند به حداکثر قیمت ۶٫۶۶ دلار دست پیدا کند و این در حالی است که حداقل قیمت WLD که می‌ تواند در سال ۲۰۲۴ به آن برسد، ۵٫۲۳ دلار پیش بینی می شود.

پیش بینی قیمت ورلد کوین در سال ۲۰۲۵ : در سال ۲۰۲۵ این طور انتظار داریم که ورلد کوین رشد چشمگیری را تجربه کند، چرا که ارزهای دیجیتال در بسیاری از قسمت های کسب و کارها به رسمیت شناخته خواهند شد. لذا بیشترین قیمت در این سال می تواند ۹٫۰۴ دلار و حداقل قیمت در این سال، ۷٫۶۱ دلار تخمین زده می شود.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال ورلد کوین در سال ۲۰۲۶ : با ادامه رشد سرمایه در بازار رمزارزها، ورلد کوین می‌ تواند به حداکثر قیمت ۱۱٫۴۲ دلار در سال و حداقل قیمت مورد انتظار در پیش بینی ما ۱۰ دلار می باشد.

آینده ارز ورلد کوین در سال ۲۰۲۷ : با توجه به پذیرش WLD توسط کشورهای سرتاسر دنیا، ورلد کوین می‌ تواند تا سال ۲۰۲۷ به بیشترین قیمت خود یعنی بالای ۱۳ دلار برسد و حداقل قیمتی ۱۲٫۳۷ دلار برای این رمزارز در سال ۲۰۲۷ پیش بینی می شود.

تحلیل و پیش بینی قیمت ورلد کوین در سال ۲۰۳۰ : در سال ۲۰۲۸ میلادی، پذیرش ورلد کوین همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. لذا سرمایه گذاران قادرند شاهد افزایش قیمت WLD به ۱۶٫۱۷ دلار تا سال ۲۰۲۸ و پس از آن به حداقل قیمت ۱۴٫۷۵ دلار برسد.

آینده ورلد کوین در سال ۲۰۲۹ : در سال ۲۰۲۹، با توجه به رشد ۵ سال اخیرش، شاهد صعود بزرگ دیگری هستیم و این احتمال وجود دارد که ورلد کوین بتواند به بیشترین قیمت ۱۹ دلار و حداقل قیمتی ورلد کوین ۱۷٫۱۳ دلار برسد.

تحلیل و پیش بینی قیمت ورلد کوین در سال ۲۰۳۰ : برای سال ۲۰۳۰، انتظار می‌ رود که ارز WLD مطابق با احساسات بازار به رشد خود تا ۲۰٫۹۳ دلار ادامه دهد و در صورت عدم دستیابی به این سطح حمایتی، حداقل ۱۹٫۵۰ دلار برای این ارز در دسترس خواهد بود.

سرمایه گذاری روی ورلد کولد خوب یا بد؟

به این خاطر که رمزارز ورلد کوین هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد و هنوز خیلی از کاربران، کامل با آن آشنا نیستند و نمی دانند ارز ورلد کوین چیست و چطور کار می کند، نمی‌ توان خیلی دقیق گفت که نقشه راه به چه صورت است و آینده world coin در چه مسیری پیش خواهد رفت. با این وجود به علت سروصدای زیاد این پروژه، می‌ توان این طور نتیجه گرفت که هر اتفاقی که درباره آن رخ دهد، به اطلاع کاربران می رسد.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال حوزه متاورس که باید بشناسید


از طرفی هدف ورلد کوین ایجاد یک سیستم جهانی عظیم است که در آن هرکس سهمی از هویت و سرمایه آن را در اختیار داشته باشد. این سیستم به افراد امکان می دهد هویت خود را به صورت آنلاین بدون افشا کردن جزئیات زندگی شخصی شان اثبات کنند.

اگرچه این هدف چشم انداز مثبتی را ارائه می دهد دستیابی به آن کمی دشوار است. البته با توجه به تیم توسعه دهنده آن و استفاده از شبکه اتریوم به عنوان زیرساخت می توان به آینده امیدوار بود.


نتیجه گیری و کلام پایانی

ورلد کوین، پروژه‌ ای بلاک چینی به حساب می آید که در راستای ایجاد هویت دیجیتالی برای کاربران، فعالیت خود را در این بازار آغاز کرده است و به وسیله شرکت اوپن اِی‌ آی که همان سازنده چت جی‌ پی‌ تی است، راه‌ اندازی شده است و با مکانیسمی به نام اثبات شخصیت کار می کند که در آن کاربران با اسکن عنبیه چشم خود با دستگاه‌ های خاص به نام Orb، هشی منحصر به فرد دریافت می کنند که به عنوان هویت دیجیتالی‌ شان به نام World ID ذخیره می گردد.

لذا آن‌ ها به عنوان پاداش، تعداد مشخصی از توکن WLD را دریافت می کنند. همان طور که گفتیم، WLD نام توکن کاربردی شبکه ورلد کوین است که مطابق با استاندارد ERC-20 و بر روی شبکه اتریوم بنا شده است و به وسیله آن، کاربران قادرند در شبکه همگانی مالی و احراز هویت دیجیتال شرکت کنند و به فعالیت‌ های گوناگون مالی دسترسی پیدا کنند.

نکته جالب آخر این که پروژه Worldcoin، توزیع عادلانه و جامع توکن WLD بین همه افراد دنیا را تضمین کرده است و فرصت دسترسی به اقتصاد جهانی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

البته، ورلد کوین هم با چالش‌ های فنی، حقوقی و اخلاقی بسیاری مواجه است که پیش تر به آن ها اشاره کردیم؛ بنابراین در طول زمان، این پروژه باید ثابت کند که محافظ حریم خصوصی و منافع کاربران خود خواهد بود تا اطمینان بیشتری از کاربران، فعالان کریپتوکارنسی و علاقه مندان به این ارز دیجیتالی جلب شود.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز ورلد کوین چیست و آیا برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی به حساب می آید یا خیر.

همچنین اگر دوست دارید با ارزهای دیجیتال پر نوسان که باید بشناسید آشنا شوید، این مطلب بهترین راهنما برای شماست.

حال که می دانید ارز ورلد کوین چیست، چطور کار می کند و چه اهداف قیمتی را در سال های آتی دنبال می کند، فکر می کنید این ارز در سبد سرمایه گذاری شما جایی دارد یا خیر؟ (لطفا نظر یا تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید)

برای دوستانتان بفرستید: