برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال icp چیست و چه آینده ای دارد؟

مطمئنا نام ارز دیجیتال icp به گوشتان خورده است، چرا که ارز دیجیتال icp انقلاب جدیدی در ساخت و توکن‌ سازی سرویس‌ های اینترنتی به وجود آورده است و در حال حاضر تقاضا برای خرید این توکن تا حدود زیادی افزایش پیدا کرده است و توجهات در دنیا به سمت این رمزارز آینده دار جذب شده است. حال اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال icp چیست و آینده رمز ارز icp به چه صورتی رقم خواهد خورد، این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا همه چیز درباره ارز دیجیتال دفینیتی را برای شما شرح دهیم.

معرفی ارز دیجیتال icp

توکن اینترنت کامپیوتر، نخستین بلاکچینی به حساب می آید که با سرعت وب و با ظرفیت نامحدود به اجرا در می آید. این رمزارز همچنین سومین نوآوری بزرگ در بلاکچین را پس از بیت کوین و اتریوم، به نمایش گذاشته است. رمزارز ICP یک کامپیوتر بلاکچینی را ارائه می دهد که داده‌ ها و قرارداد‌های هوشمند را با سرعت وب اجرا می نماید، داده‌ ها را به صورت کارآمد پردازش و ذخیره سازی می کند و فریم‌ ورک‌ های نرم افزاری قدرتمندی را در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار می دهد. در دسامبر ۲۰۲۰، دیفینیتی شبکه آلفای رمزارز Internet Computer را راه اندازی نمود. دیفینیتی در مرحله نهاییت به سوی تمرکززدایی، در ۱۰ می ‌۲۰۲۱، توکن ICP را در دامنه عمومی ‌راه‌ اندازی کرد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


میتوان این طور گفت که اینترنت در حال حاضر به عنوان یک رایانه جهانی غیرمتمرکز عمل می‌ کند که با انتشار تمامی کدهای منبع توکن اینترنت کامپیوتر در دامنه عمومی ‌و همچنین توکن ابزاری ICP، به ده‌ ها هزار نفر از اعضای جامعه‌ کریپتو این توانایی را می دهد تا شبکه این رمزارز را کنترل و مدیریت نمایند. جالب است بدانید که این رمزارز به وسیله بنیاد دیفینیتی طراحی شده است و توکن ICP از همان ابتدای ورود به بازر کریپتو، با استقبال بسیاری مواجه شد و در رتبه‌ های خوبی از لحاظ ارزش بازار قرار گرفت. اما اگر قصد دارید با این ارز دیجیتال محبوب و آینده دار بیشتر آشنا شوید و نحوه خرید و نگهداری از آن را نیز یاد بگیرید، همچنان با کد بورسی در این مطلب همراه بمانید.

نحوه کار پلتفرم ICP چگونه است؟

همانطور که گفتیم این پلتفرم ارائه دهنده توکن ICP می باشد و نکته قابل ذکر این است که اینترنت کامپیوتر یک پروتکل غیرمتمرکز جدید است که ترکیبی از قدرت محاسبه جمعی تعداد زیادی از نودهای رایانه ای به شمار می رود و یک پلتفرم رایانه ای واحد به وجود می آورد که توانایی پشتیبانی از برنامه های کاربردی در هر مقیاسی را داراست. در واقع با استفاده از اینترنت کامپیوتر، قراردادهای هوشمند به واحدهایی با امنیت بالا تفکیک خواهند شد که این واحدها، واحدهای محاسباتی محسوب می شوند که به عنوان برنامه کاربردی یا عملکردهای جداگانه عمل خواهند کرد.

کاربران نهایی می توانند از طریق یک بخش ورودی با این واحدها ارتباط برقرار کنند و تجربه کاربری آن ها شبیه اینترنت کنونی خواهد بود. بر خلاف اینترنت سنتی، اینترنت رایانه به جای تکیه بر زیرساخت های متمرکز، به صورت مستقیم میزبان و سرویس دهنده برنامه ها و داده ها است. در لایه اصلی آن، شبکه ای از مراکز داده می تواند نودهایی را اجرا نماید که پروتکل ICP را اجرا می نمایند، در ادامه این نودها را می توان به زیر شبکه هایی تقسیم کرد که برای میزبانی از نرم افزارها مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران قادرند به عنوان قسمتی از وب خود با آن ها ارتباط برقرار نمایند.

نکات مهم درباره نقشه راه ارز دیجیتال دفینیتی

  1. در طول ۵ سال، مدارس در مورد اینترنت کامپیوتر و Motoko زبان برنامه نویسی آن را آموزش خواهند داد. برخی از سرویس های اینترنتی موفقیت بسیاری به دست خواهند آورد و درک وسیعی از ICP را شاهد خواهیم بود.
  2. در طول ۱۰ سال اینترنت کامپیوتر به عنوان راهی برای پیشی گرفتن از اکوسیستم اینترنتی مطرح خواهد شد. بودجه همچنان از شرکت های اینرنتی قدیمی به ICP هدایت خواهد شد و DeFi هم تراز با فناوری سنتی مالی خواهند بود.
  3. در طول ۲۰ سال، ICP بزرگتر از اینترنت امروز خواهد بود و اکثر زیرساخت های مهم جامعه در آن میزبانی می کنند و افراد در کل دنیا از آزادی های شخصی به صورت وسیعی بهره مند می شوند.

دلیل منحصر به فرد بودن پروژه icp

جالب است بدانید که هدف بنیاد دفینیتی از راه اندازی این پروژه، گسترده کردن اینترنت عمومی و توزیع همگانی منابع می باشد. به بیان دیگر تبدیل اینترنت به پلتفرمی محاسباتی در سطح جهانی، بستری که در آن تمامی افراد توانایی این را داشته باشند که از منابع قدرتمند استفاده نمایند. در حال حاضر اینترنت به عنوان بزرگ ترین شبکه ارتباطی، همه چیز را به یک دیگر متصل کرده است ولی زیرساخت ها و شبکه های ارائه دهنده خدمات آن، به صورت خصوصی و به وسیله غول های فناوری اداره می شوند، لذا واضح است که وقتی چیزی در انحصار افراد یا گروه خاصی قرار داشته باشد، به یک ابزار نفوذ و تاثیر گذاری تبدیل خواهد شد.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال آوه چیست | اینده ارز دیجیتال aave


از آنجایی که رسالت اصلی بلاکچین تمرکز زدایی است و پروژه ICP در راستای تحقق این هدف تلاش می کند، این بدین معنی است که مدیریت اینترنت در دست کاربران آن در کل دنیا قرار گیرد، نه فرد و شرکت خاصی! به عنوان مثال با استفاده از پلتفرم اینترنت کامپیوتر، چنانچه کسی بخواهد برای راه اندازی یک وب سایت اقدام کند، به پرداخت هزینه هاست احتیاج نخواهد داشت و همچنین یک توسعه دهنده نرم افزار با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ضعیف نیز قادر است با در اختیار گرفتن منابع اشتراکی شبکه، از امکاناتی که مورد نیازش است، بهره مند شود.

استخراخ ارز دیجیتال icp

از آن جایی که پلتفرم اینترنت کامپیوتر که پلتفرم ارائه دهنده توکن ICP می باشد، در ساختار خود از الگوریتم اثبات سهام یا PoS بهره می گیرد و مبتنی بر این الگوریتم است، رمزارز ICP مثل سایر ارزهای دیجیتال که مبتنی بر الگوریتم PoS هستند، قابل استخراج نیست. لذا امروزه استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از دستگاه های با توان پردازش بالا قابل انجام است و برای ارزهای دیجیتالی امکان پذیر است که از الگوریتم اثبات کار یا PoW در ساختار خود بهره می برند و مبتنی بر این الگوریتم می باشند.

نحوه خرید ارز دیجیتال icp

به منظور خریداری ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر با توکن ICP، نیاز است کاربران ایرانی در ابتدا یکی از استیبل کوین ها مثل تتر را بخرند و در ادامه در صرافی های معتبر خارجی که امکان خرید و فروش این ارز دیجیتال را فراهم کرده اند، استیبل کوین خود که مثلا تتر باشد را به ارز ICP تبدیل نمایند. بنابراین شما می توانید به منظور معامله رمزارز ICP از یکی از صرافی هایی که در ادامه معرفی می کنیم را مورد استفاده خود قرار دهید.

ارز icp در بیشتر صرافی های بزرگ لیست شده و مورد معامله قرار می گیرد. بر این اساس برخی کارشناسان این موضوع را مهر تاییدی بر اعتبار این ارز به حساب می آورند. در ادامه صرافی‌ هایی که از ارز icp پشتیبانی می‌ کنند و کاربران می‌توانند از طریق آن‌ ها برای خرید و فروش ارز icp اقدام کنند را معرفی کرده ایم، ولی در نظر داشته باشید که صرافی های نام برده، معروف ترین صرافی هایی هستند که از معاملات این رمزارز پشتیبانی می کنند و لذا صرافی های دیگری هم وجود دارند که کاربران می توانند از طریق آن ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال آی سی پی اقدام کنند؛

  • Mexc
  • Okex
  • Hitbtc
  • Hotbit
  • Kucoin
  • Wazirx
  • Gate.io
  • Bitfinex
  • Binance
  • Coinbase
  • Huobi global

کیف پول‌ های رمزارز ICP

ارز دیجیتالی ICP به علت این که از ظهور آن در بازار کریپتوکارنسی چیز زیادی نمی گذرد، هنوز به وسیله کیف پول‌ های دیجیتالی زیادی پشتیبانی نمی‌ شود. امروزه بهترین کیف پول‌ ها به منظور نگهداری این ارز کیف پول نرم‌ افزاری سیف پال safepal و همچنین کیف پول‌ های سخت‌ افزاری لجر نانو اس و نانو ایکس و ترزور وان و ترزور تی به حساب می آیند. این نکته نیز شایان ذکر است که کیف پول‌ های سخت‌ افزاری به منظور نگهداری رمزارزها در بلند مدت امنیت بسیار بالایی دارند و خطرات کیف پول‌ های نرم‌ افزاری برای این کیف پول ها وجود ندارد.

رویکرد ایلان ماسک در مورد icp چیست؟

رفتار بازار رمزارزها به کار کامل بر مبنای عرضه و تقاضاست، ولی در این ‌میان رفتار بزرگان اقتصادی بر روی جزییات آن می تواند موثر واقع شود. یکی از این افراد تاثیر گذار در این زمینه ایلان ماسک مدیر عامل تسلا و همچنین ثروتمندترین انسان روی کره زمین است. شاید درباره رفتارهای و عملکرد این فرد روی ارزهای دیجیتال گوناگون زیاد شنیده باشید و آن را شوخی بزرگی از طرف ایلان ماسک بدانید، ولی نکته ای که در این خصوص باید در نظر داشته باشید اینجاست که عملکرد او مستقیما می‌ تواند قیمت توکن یک رمزارز را منفجر کند و یا این که به دره‌ ها عمیقی بفرستد!

حتما بخوانید : شت کوین چیست | معرفی شت کوین های انفجاری


از همین روی توصیه ما این است که رفتارهای این افراد را خیلی دقیق دنبال کنید و چنانچه قصد دارید از این بازار سودهای خوبی کسب کنید، گوش خودتان را تیز کنید و همه حرف های افرادی مثل ایلان ماسک را در اولین فرصت بشنوید. در واقع موضوع این است که مدیر عامل تسلا به عنوان یکی از خودروسازان مطرح در دنیا اعلام کرد که به دلایل زیست محیطی علاقه‌ ای به بیت کوین ندارد و از آن برای پرداخت‌ های خود مورد استفاده قرار نخواهد داد و در ادامه همچنین کریپتو چین را تحریم نمود. لذا این اخبار و افشاگری‌ های دیگر کافی بود تا این رمزارزها به دست و پا بیافتند و به یک‌ باره وارد روند اصلاحی و حتی نزولی شوند.

ارز دیجیتال دفینیتی چیست

این موضوع در خصوص ارز دیجیتال ICP نیز می‌ تواند رخ دهد. این امکان وجود دارد که یک روز ایلان ماسک از این رمزارز به منظور پرداخت‌ های شرکت خود بهره بگیرد و روند قیمتی آن را برای همیشه متحول کند. لذا می توان این طور نتیجه گرفت که خرس‌ های این ارز دیجیتال بیدار شده و شاید تبدیل به گاوهای خشمگین و قدرتمند شوند! ولی روز دیگر نیز آن را تحریم کند و باعث کاهش قیمت آن شود، از همین روی پیشنهاد ما را جدی بگیرید و چنانچه در این رمزارز سرمایه‌ گذاری می کنید، رفتارهای افرادی مثل ایلان ماسک را در برخورد با این ارز دیجیتال دنبال کنید.

آینده رمز ارز icp چگونه است؟

بنیانگذار و دانشمند ارشد بنیاد Dfinity|؛ دومینیک ویلیامز اینترنت کامپیوتر را به عنوان سومین نوآوری بزرگ در بلاکچین بعد از بیت کوین و اتریوم دانسته است. بر اساس گفته این بنیاد، پلتفرم قرارداد هوشمند آن با سرعت اینترنت اجرایی می شود و می تواند همه برنامه ها را از وب باز و بلاکچین اجرایی کند.

این پروژه یک هدف خاص در سر دارد و آن وسعت بخشیدن بی وقفه توانایی های بلاکچین عمومی و اکوسیستم غیرمتمرکز با استفاده از علوم کامپیوتر پیشرفته و رمزنگاری و ساخت بلاکچین انتخابی به حساب می آید که می توانیم کل سیستم ها و خدمات خود را مطابق با آن مجددا متصور شویم. به صورت کلی می توان این طور گفت؛ با توجه به اهدافی که این پروزه دارد و در نقشه راه آن عنوان شده است، icp در آینده شاهد پیشرفت خوبی است.

حتما بخوانید : میم کوین های آینده دار کدامند؟


البته این که این صعود و رشد تا چه اندازه می تواند باشد دقیقا مشخص نیست. آینده icp تا حدود بسیار زیادی به نحوه عملکرد Dfinity از این به بعد بستگی خواهد داشت. لذا چنانچه آن‌ ها بتوانند اهداف خود را بر اساس نقشه راه خود تکمیل نمایند و یک اکوسیستم کامل را توسعه دهند، تا سال ۲۰۳۰، ICP می‌ تواند رقمی معادل ۱۰۰۰ دلار را نیز برای خود ببیند. البته که این تنها یک پیش بینی است و برای تحقق این امر، بیت کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال باید چند برابر شوند که البته این موضوع چیز دور از دسترسی به نظر نمی آید.

پیش بینی روند قیمتی ارز icp تا سال ۲۰۲۵

آینده رمزارز icp در سال ۲۰۲۲ : چنانچه روند صعودی ارز اینترنت کامپیوتر ادامه یابد، در شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ قیمت این رمزارز می تواند به ۲۵۰ دلار برسد و در ادامه قدرت این صعود کاهش پیدا خواهد کرد و احتمالا شاهد صعودهای دیگری نباشیم و در پایان ۲۰۲۲ به قیمت ۲۰۰ دلار این رمزارز خرید و فروش شود. با توجه به قدرت تیم توسعه دهنده و مشارکت ها ۲۰۰ دلار قیمتی است که امکان دارد خیلی زودتر از موعدی که مشخص کردیم نیز شاهد تحقق آن باشیم.

آینده رمزارز icp در سال ۲۰۲۳ : در سال ۲۰۲۳ امکان دارد قیمت اینترنت کامپیوتر با نوسانات شدیدی همراه شود و تحت شرایطی که روند صودی بازار ادامه پیدا کند و از طرف دیگر این ارز بتواند از سطح مقاومتی خود عبور کند، احتمال این که قیمت ICP به ۳۵۰ دلار نیز برسد کم نخواهد بود.

آینده رمزارز icp در سال ۲۰۲۴ : مطابق با اخرین بروزرسانی ها و پیش بینی آینده ارز اینترنت کامپیوتر، ممکن است که قیمت این ارز رمز افزایش یابد و بهترین گزینه برای سرمایه گذاری محسوب خواهد شد، چرا که قیمت آن در سال ۲۰۲۴ می تواند به حدود ۵۰۰ دلار برسد.

آینده رمزارز icp در سال ۲۰۲۵ : در سال ۲۰۲۵ نیز قیمت اینترنت کامپیوتر می تواند رشد هایی را تجربه کند و تا ۷۵۰ دلار نیز افزایش یابد، ولی با این حال این طور به نظر می آید که رسیدن به این قیمت برای این پلتفرم خیلی سخت نخواهد بود، به این خاطر که اهداف قیمتی کوتاه مدت و بلند مدت این ارز دیجیتال نشان دهنده این امر است که توکن ICP در سال ۲۰۲۵ می تواند رشدهای بسیار خوبی را تجربه کند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

به صورت خلاصه این ارز دیجیتال، توکن ارائه شده پلتفرم اینترنت کامپیوتر Internet Computer به حساب می آید و به وسیله بنیاد Dfinity راه اندازی و عرضه شده است. پلتفرم اینترنت کامپیوتر یک پلتفرم متن باز به حساب می آید و هدف از راه اندازی آن اینترنت مدرن با امکان میزبانی قراردادهای هوشمند و برنامه های DeFi می باشد. شما می توانید جهت معامله رمزارز ICP از صرافی های بایننس، کوین بیس پرو، اوکی اکسچنج و … استفاده کنید.

همان طور که در انتهای مقاله هم بیان کردیم، روند قیمتی این رمزارز به صورت کلی و در بلندمدت صعودی ارزیابی می شود و این ارز دیجیتال می تواند تا سال ۲۰۲۵، قیمت ۷۵۰ دلار را به خود ببیند و دور از دسترس نیست که تا سال ۲۰۲۸ نیز بتوانیم قیمت ۱۰۰۰ دلار را برای هر واحد icp پیش بینی کنیم که البته همان طور که گفتیم، روند قیمتی این رمزارز تا حدود زیادی به پیش روی تیم توسعه دهنده این ارز در راستای اهدافی که در وایت پیپر آن آمده است بستگی خواهد داشت و همچنین روند کلی بازار رمزارزها و به خصوص روند قیمتی بیت کوین می تواند نقش تعیین کننده ای در این بین بازی کند.

همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز دیجیتال icp چیست و چه آینده ای در انتظار دارد. 

همچنین اگر دوست دارید اطلاعات کاملی در مورد ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی کسب کنید، این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

برای دوستانتان بفرستید: