برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال پیمان چیست و چه آینده ای دارد؟

آیا می دانید ارز دیجیتال پیمان چیست و چطور کار می کند؟ ارز دیجیتال ایرانی پیمان نخستین رمزارز ایرانی در دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید که با پشتوانه طلا و ۴ بانک ایرانی روانه بازار شده است. حال در این مطلب قصد داریم به این بپردازیم که ارز دیجیتال پیمان چیست و چه آینده ای در انتظارش می باشد. همچنین به موضوعات دیگری مثل استخراج رمز ارز پیمان ، خرید رمز ارز پیمان و پیش بینی قیمت ارز پیمان نیز اشاره خواهیم داشت؛ لذا اینجا می توانید همه چیز درباره رمز ارز پیمان را به زبان ساده و کاملا رایگان یاد بگیرید، پس این فرصت را از دست ندهید و تا انتها با مای مانی همراه بمانید؛

ارز دیجیتال پیمان چیست

ارز دیجیتال پیمان یک رمزارز ایرانی به حساب می آید که به وسیله شرکت ققنوس و به همراه چهار بانک معتبر ایرانی ارائه شده است. لذا می توان این طور گفت که این ارز به وسیله چهار بانک مطرح ایرانی پشتیبانی می شود و به ارزش یک سوت طلای ۲۴ عیار منتشر شده است. پس می توان آن را یک استیبل کوین نام نهاد که نام اختصاری آن Pmn می باشد. بانک هایی که از این رمزارز پشتیبانی و حمایت می کنند به نام های بانک ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد با همراهی شرکت توسن هستند. البته این طور پیش بینی شده است که سازمان فرابورس و نهادهای دیگری هم در ادامه از این رمزارز ایرانی حمایت هایی داشته باشند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


البته باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که در پیش نویس قوانین رمزارزها در ایران که به وسیله بانک مرکزی ایجاد می شود، این امکان را بانک هایی دارند که قادر به ارائه توکن با پشتوانه طلا هستند. لذا می بایست به اندازه ارزی که در اختیار مردم قرار می دهند، طلا ذخیره کنند. قانون دیگری که در این بانک ها وجود دارد، این است که رمزارزهای ملی قابلیت استخراج نداشته باشند، پس نمی توان توکن پیمان را استخراج نمود.

چه کسانی رمزارز پیمان را ایجاد کردند؟

در سال ۲۰۱۸ میلادی ایران با همکاری ۴ بانک ملت، ملی، پاسارگاد و پارسیان ارز دیجیتالی را راه اندازی کرد که ارزش و قیمت خود را از نرخ طلا می گرفت. البته این را هم باید گفت که این ۴ بانک با هدف دور زدن تحریم‌ های اقتصادی جدید وضع‌ شده در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، این ارز دیجیتال را راه اندازی کرده اند، ولی به هر حال رمز ارز ایرانی پیمان با همکاری این ۴ بانک معتبر و با تکیه بر نرخ و ارزش طلا به وجود آمد. روی کار آمدن این ارز دیجیتال برای نخستین بار به وسیله یک وب‌ سایت خبری مالی بسیار معتبر در سطح بین‌ الملل انتشار پیدا کرد.

ضمنا این ارز دیجیتال ایرانی حتی توانست در لیست صرافی‌ های معتبر جهانی هم جای بگیرد. همچنین ۴ بانک، شرکت ققنوس مسائل مربوط به بلاکچین را تحت کنترل دارد و از نظر جنبه‌ های فنی این شبکه بلاکچین را مدیریت می کند. رمزارز پیمان یک ارز دیجیتال نوین به شمار می رود که برای تعیین دارایی‌ های موجود در بانک کاربرد پیدا می کند. در حقیقت افراد به جای این که مبلغی پول یا حتی طلا خام را در اختیار بانک قرار دهند، قادرند این ارز دیجیتال را در بانک داشته باشند، به همین خاطر بانک‌ ها هم کنترل بهتری بر روی دارایی‌ ها پیدا می کنند.

اهداف ارز دیجیتال ایرانی پیمان چیست؟

هدف اصلی رمزارز پیمان ساده سازی روند معاملات داخلی و فرامرزی است. در حقیقت ایران تلاش می کرد تا با راه اندازی همچین ارز دیجیتالی، از پول رایج خود، ریال، حمایت کند، ولی این حمایت به چه صورت امکان پذیر است؟ با راه‌ اندازی یک نرم‌ افزار که امکان نصب بر روی تلفن همراه را دارد، ۴ بانک‌ ایرانی از ارزش طلا بیشترین استفاده را ببرند و یک رمزارز را روانه بازار کریپتوکارنسی نمایند.

حتما بخوانید : زمان مناسب خرید بیت کوین


ارزش این ارز دیجیتال برابر با یک سوت طلای ۲۴ عیار می باشد که به همین خاطر، رمزارز ایرانی پیمان مثل یک استیبل کوین فعالیت می کند. تخمین زده شده است که در آینده‌ ای نزدیک و یا دور، دیگر سازمان‌ ها و شرکت‌ ها هم به همین ازر دیجیتال روی خواهند آورد. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که بانک‌ هایی که این توکن‌ ها را به عنوان روش پرداخت انتخاب کنند، می بایست به اندازه توکن‌ های قابل ارائه خود، طلا ذخیره کرده باشند و این خود تضمینی برای معاملات شفاف این ارز دیجیتال ایرانی به حساب می آید.

نحوه خرید ارز دیجیتال پیمان

خرید رمزارز پیمان با ریال و تتر قابل انجام است. البته باید توجه داشت که عرضه این رمزارز به شکل محدود انجام شد و عرضه آن بر عهده میزبان های شبکه بود. بنابراین قیمت گذاری این رمزارز به وسیله میزبان صورت پذیرفت. به این خاطر که پشتوانه رمزارز پیمان طلا می باشد، می توان از فرمول زیر برای محاسبه قیمت روز ارز دیجیتالی پیمان استفاده کرد:

قیمت یک واحد ارز دیجیتال پیمان= (نرخ یک سوت طلا به قیمت وجه رایج محل عرضه) * ۱٫۱

شایان ذکر است که ارزش گذاری ارز پیمان به وسیله قیمت طلای مظنه تهران که به وسیله اتحادیه طلا و جواهر تهران و بعد از اعمال سایر تعدیل ها به عیار ۲۴ تعیین می گردد. مطابق با فرمولی که پیش تر بیان کردیمف در حدود ۱۰ درصد برای کارمزد در نظر گرفته شده است. این کارمزد برای مشارکت فعالانه در فرآیند توزیع پیمان می باشد. البته نکته ای که باید در نظر داشت اینجاست که امروزه نرخ معامله رمزارز پیمان به شکل ریالی در نظر گرفته شده است. این فرمول به منظور مشخص کردن حداقل قیمت قابل عرضه به وسیله میزبان در نظر گرفته می شود و هیچ گونه نقشی در معاملات فرد به فرد در بازارها نخواهد داشت، به این خاطر که در این بسترها عرضه و تقاضا هم بر قیمت رمزارز موثر واقع خواهد بود.

در صرافی های ایرانی این امکان فراهم شده است تا کاربران بتوانند برای مبادله رمزارز پیمان اقدام می کنند. البته این موضوع نیز شایان ذکر است که ارز دیجیتال پیمان به وسیله طلا پشتیبانی می شود، پس برای خرید رمزارز پیمان می بایست قیمت و نوسانات طلا را مد نظر قرار دهید. نکته حائز اهمیت دیگر اینجاست که این بازار یک بازار تازه ای به حساب می آید و تامین تقاضاهای بازار به وسیله میزبان های شبکه ققنوس صورت می پذیرد.

حتما بخوانید : استراتژی معاملات در روزهای منفی بازار


حجم عرضه در بازار، شکاف قیمتی، بازارگردانی و سایر معیارهای بازار کاملا منوط به تصمیمات این بازارگردان خواهد بود و صرافی های ایرانی هیچ دخل و تصرفی در این خصوص نخواهند داشت. لذا به منظور خرید ارز دیجیتال پیمان با تتر و یا ریال می بایست به سایت صرافی های ایرانی مراجعه نمایید. برای ثبت سفارش نیز می بایست ریال و یا تتر داشته باشید و پس از فروش دارایی نیز، موجودی شما به ریال و یا تتر تبدیل می شود. بعد از اتمام معامله نیز قادرید دارایی خود را در ولت صرافی های ایرانی نگهدارید و یا از آن به ولت شخصی و امن خود منتقل کنید.

آینده رمز ارز پیمان چگونه است؟

هنوز قادر نیستیم با قطعیت در خصوص با آینده رمزارز پیمان صحبت کنیم و بهتر است برای بازخوردهای دقیق تر کمی صبر کنیم. سیر پیشرفت شبکه ققنوس که البته قدم های اولیه خود را پشت سر میگذارد، بیان کننده این است که میتوان ققنوس را بستری مناسب برای توکنایز کردن دارایی های گوناگون به حساب آورد. بستری که از طرفی قادر است میزبان دارایی ها باشد و از طرف دیگر میزبان سرمایه گذاران علاقه مند به این حوزه. یکی از نخستین مراحلی که این پلتفرم در توکنایز کردن دارایی ها در پیش گرفته است، انتشار توکن آب پارس می باشد.

منتشر کننده این توکن شرکت تعاونی آب رسانی فلات مرکزی پارس در چابهار است که در زمینه شیرین سازی آب دریای عمان کار می کند. دارندگان توکن آب پارس که هر توکن آن معادل حق اختیار استفاده از یک مترمکعب آب شیرین معادل ۱۰۰۰ بطری یک لیتری بود، سهامداران این شرکت به حساب آمده و در قالب سهام از مزایای سود سالانه استفاده خواهند کرد. ققنوس حالا در حال برداشتن نخستین گام ها می باشد و بایستی اخبار بیشتری در آینده از آن انتشار پیدا کند تا ببینیم در مسیر پیشرفت تا چه اندازه ثابت قدم و جدی است.

حتما بخوانید : نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران چیست؟


ولی به صورت کلی درباره رمزارزها که بیشتر آن ها طی مدت اخیر با افزایش ارزش روبرو شده اند، باید گفت که آینده متعلق به ارزهای دیجیتالی است و در این موضوع شکی نیست که هرچه بیشتر کسب و کارها، شرکت ها، کشور ها و حتی سرمایه گذاران به این سمت کشیده شوند، بهتر خواهد بود. ارائه رمزارز پیمان امکان دارد گام مثبتی در این مسیر به حساب آید، ولی بی تردید ممنوعیت اعمال شده بر سر معامله رمزارزها در ایران به هیچ عنوان در این راستا کمک کننده نیست. زمانی که کل نهادها و کشورها به رمزارزها روی آورده اند و از آن ها استقبال می کنند، ممنوعیت های بیهوده فقط مانعی بر سر راه و پیشرفت کشور و کاربران ایرانی است؛ لذا امیدواریم تصمیمات بسیار شفاف و مناسبی در این خصوص اتخاذ گردد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

چندی پیش ارز دیجیتال پیمان از طرف شرکت ققنوس با همکاری ۴ بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت با پشتوانه طلا روانه بازار شد که با هماهنگی صورت گرفته ۲ کیلو طلا بدین منظور تخصیص داده شد و قرار است بر اساس معادل طلا، رمزارز پیمان عرضه گردد. به گفته طراحان ارز پیمان، تفاهم اولیه‌ ای با فرابورس صورت گرفته است تا خیلی زود فرابورس هم به عنوان ششمین میزبان، وارد این شبکه شود. مطمئنا باور این که کشور ایران هم وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده باشد، برای تمامی ایرانیان مشکل است ولی این اتفاقی است که در حال حاضر رخ داده است!

از طرفی باید گفت که ۴ بانک معتبر ایرانی ملت، ملی، پاسارگاد، و پارسیان به کمک سازمان و گروهی به نام ققنوس نرم‌ افزاری راه‌ اندازی کردند که مثل شبکه بلاکچین فعالیت می کند و به کمک آن افراد قادر خواهند بود تا توکن پیمان خریداری کنند و حتی به‌ عنوان یک روش پرداخت از همین توکن بهره بگیرند. جالب است بدانید که هدف از ایجاد ارز ایرانی پیمان، رسیدگی منظم به دارایی‌ های کاربران و البته ذخیره طلا در بانک‌ ها بود. پیش تر هم اشاره داشتیم که پیمان بر اساس قیمت طلا ارزش‌ گذاری می‌ شود و در کنار ارز پیمان، توکن الماس هم روانه بازار شد تا تحت تاثیر نرخ جهانی الماس نوسان داشته باشد.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز دیجیتال پیمان چیست و چه آینده ای را دنبال می کند.

همچنین اگر دوست دارید بنیادی ترین ارزهای دیجیتال را به رایگان بشناسید، توصیه می کنم همین الان این مقاله را بخوانید.

حال که دیگر می دانید ارز دیجیتال پیمان چیست و چطور کار می کند، فکر می کنید برای سرمایه گذاری و خرید مناسب است یا خیر؟

برای دوستانتان بفرستید: