برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

طریقه سرمایه گذاری در بورس – چطور در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

افرادی زیادی به دنبال کسب اطلاعات مفید و آموزش بورس هستند و دوست دارند طریقه سرمایه گذاری در بورس را بدانند تا بتوانند سرمایه گذاری در بورس را شروع کنند و سود خوبی را به دست آورند و ارزش پول خود را نیز حفظ نمایند. بورس به عنوان بهترین و پرسود ترین بازار مالی ۳ ساله اخیر در ایران، توجه سرمایه گذاران و افراد زیادی را به خود جلب کرده است که خب با توجه به بازدهی چند هزار درصدی سهام شرکت های بورسی و رشد بی سابقه شاخص کل بورس ، میتوان این موضوع را امری طبیعی به حساب آورد. حال سوال اینجاست که برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم و طریقه سرمایه گذاری در بورس به چه صورت است و چگونه در بورس میتوانم سودهای بسیار بالایی کسب کنم؟ در این مقاله آموزشی جامع بورسی با عنوان طریقه سرمایه گذاری در بورس قصد داریم تا به ۱۰ مورد از مواردی که باید در بورس در نظر داشته باشید و مبنای تصمیمات خود قرار دهید، اشاره داشته باشیم. این مطلب رو تا انتها بخونید تا متوجه این شوید که برای سرمایه گذاری در بورس توجه دقیق به همین مطلب جامع کافی خواهد بود.

طریقه سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس برای افرادی که به این بازار علاقه مند هستند، همین طور افرادی که به دنبال حفظ ارزش پول و درآمد خود هستند، بسیار توصیه می شود. مشمولان سهام عدالت، خریداران صندوق های etf دولتی هم دیگر افرادی هستند که باید نسبت به ثبت نام در بورس اقدام کنند تا توانایی فروش دارایی های خود را در بورس داشته باشند. لذا در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون متقاضی برای دریافت کد بورسی وجود دارد و همین موضوع است که اهمیت این سوال که چطور در بورس سرمایه گذاری کنیم و ثبت نام در بورس به چه صورت است را بیشتر از پیش، اساسی و مهم کرده است. بسیاری از افراد به دنبال این هستند که طریقه سرمایه گذاری در بورس را یاد بگیرند تا از سودهای بازار بورس نیز عقب نماند. طریقه سرمایه گذاری در بورس رو به صورت کامل و در ۱۰ گام به صورت جامع و با زبانی ساده در ادامه توضیح داده ایم که میتوانید استفاده کنید.

برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم ؟

سوالی که در ابتدا مطرح می شود این است که برای سرمایه گذاری در بورس از کجا شروع کنم ؛ خب در پاسخ باید گفت که برای شروع سرمایه گذاری در بورس باید در ابتدا برای دریافت کد بورسی اقدام کنید. به منظور دریافت کد بورسی که به آن کد معاملاتی یا کد سهامداری نیز گفته می شود، در ابتدا باید در سامانه سجام احراز هویت شوید تا کد ۱۰ رقمی سجام را دریافت کنید. در ادامه که کد ۱۰ رقمی سجام برای شما ارسال شد (احراز هویت شما در سایت سجام تایید شد) شما باید با اصل شناسنامه و کارت ملی و همراه داشتن این کد ۱۰ رقمی، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید تا نسبت به احراز هویت حضوری سجام و همین طور ثبت نام کارگزاری اقدام کنید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام رایگان نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


در نظر داشته باشید که مراحل ثبت نام در سجام، کارگزاری و بورس بسیار ساده است و در یک روز کاری فرآیند اداری آن انجام می شود و در انتها که تمامی مراحل را طی کردید، باید منتظر باشید تا کد بورسی شما که شامل سه حرف اول نام خانوادگی شما به همراه ۵ عدد است، بیاید. همراه با کد بورسی باید برای شما کد معاملاتی آنلاین هم ارسال شود تا بتوانید با این کد معاملاتی آنلاین و رمزی که خودتان برای ثبت نام در کارگزاری انتخاب کرده اید، وارد سیستم معاملاتی کارگزاری انتخابی خود بشوید و توانایی خرید و فروش سهام در بورس را داشته باشید.

چطور در بورس سرمایه گذاری کنیم ؟

برای شروع سرمایه گذاری در بازار بورس بهتر است این ۱۰ مورد زیر را در نظر داشته باشید و به صورت کلی استراتژی معاملاتی مناسبی را برای خود تنظیم کنید و از ابزارهایی مانند؛ تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تابلوخوانی، مدیریت سرمایه و … که در ادامه کاملا توضیح خواهیم داد، استفاده نمایید تا سرمایه گذاری در تایم فریم های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شما سوددهی قابل توجهی داشته باشد. اگر موارد زیر را در کنار هم رعایت کنید و مد نظر داشته باشید، چه در بازارهای صعودی و چه در بازارهای نزولی، سود خوبی را کسب خواهید کرد و این را در خاطر داشته باشید که سهم خوب همیشه راه خودش را خواهد رفت، چه در بازار منفی و چه در بازاری سراسر سبز.

۱) آموزش خرید سهم در بورس

آموزش خرید سهم در بورس

برای دریافت سیگنال خرید سهام در بورس روش های گوناگونی وجود دارد و ما می توانیم از ابزارهای مختلفی در این راستا کمک بگیریم. در واقع اگر ما با این ابزارهایی که در اختیار ما قرار دارد مانند؛ تابلوخوانی در بورس ، تحلیل تکنیکال ، تحلیل بنیادی ، روانشناسی و رفتارشناسی معامله گران و بازار بورس و … بتوانیم سهام مناسبی را که شرایط تکنیکالی و بنیادی خوبی دارد و قیمت در محدوده حمایتی قرار گرفته است و برای سرمایه گذاری مناسب است، شناسایی کنیم، قادریم سرمایه گذاری در بورس را به بهترین شکل و با مناسب ترین استراتژی معاملاتی پیش ببریم و همواره سود خوبی از بورس کسب کنیم، ولی خب همه این موارد در کنار هم خیلی ساده نیست و ما در این مطلب سعی میکنیم دید مناسبی نسبت به هر یک از این موارد به شما بدهیم تا از سردرگمی که در آن هستید، خارج شوید.

به صورت کلی در نظر داشته باشید که آموزش خرید سهم در بورس بسیار ساده است و کافی است وارد سامانه معاملاتی کارگزاری خود شوید و حسابتان را شارژ کنید و نمادی که قصد خرید آن را دارید (مثل نماد خودرو که به شرکت ایران خودرو تعلق دارد) را انتخاب کنید، سپس روی گزینه خرید کلیک نمایید و قیمت و تعداد سهامی که قصد داریم خریداری کنید را مشخص کنید و سفارش خودتان را ارسال کنید و سهم مورد نظر را خریداری کنید، ولی نکته اصلی در آموزش خرید سهم در بورس به این مربوط می شود که برای مثال چرا در این زمان، با این قیمت و با چه دید زمانی برای سرمایه گذاری باید اقدام به خرید سهام ایران خودرو کنید و در چه زمانی با چه قیمتی و به چه دلیل باید برای فروش این سهام اقدام کنید! در واقع ابزارهای بورسی که بیان کردیم در پاسخ به این سوالات ما را یاری می کنند.

۲) آموزش تحلیل تکنیکال بورس

تحلیل تکنیکال در واقع مجموعه از قواعد و ابزارهایی است که یک معامله گر بیشتر برای تحلیل یک شرکت در بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت از آن بهره می گیرد. اگر بخواهیم دقیق تر عنوان کنیم باید گفت که تحلیل تکنیکال به بررسی نمودارهای یک سهم می ‌پردازد و با توجه به تغییرات قیمت و حجم معاملات پیش بینی می کند که کدام سهم‌ ها قرار است بالا بروند یا پایین بیایند. او سعی می کند که نقطه ایده ‌آل برای ورود و خروج به سهم را شناسایی نماید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

این روش تنها برای سفته ‌بازها و نوسان‌ گیرها نیست، بلکه تحلیلگران بنیادی هم بعد از انتخاب سهم، بدشان نمی ‌آید که از روند سهم آگاهی یابند و ببینند که آیا چند روز بعد نمی ‌توانند سهم را ارزان ‌تر از امروز خریداری کنند! در نظر داشته باشید که تحلیل تکنیکال هم یک روش ثابت و جهانی ندارد و امکان دارد تحلیلگران مختلف از راه‌ های متفاوتی به تحلیل تکنیکالی یک سهم بپردازند. سوالی اصلی در تحلیل تکنیکال این است که دریابیم روند آتی سهم در بازه های زمانی مختلف صعودی است یا نزولی، اگر صعودی بود و قیمت در مکان مناسبی قرار داشت، برای خرید سهم اقدام کنیم و اگر نزولی بود و قیمت در سقف قیمتی و یا نزدیک آن بود، برای فروش آن سهم اقدام کنیم.

۳) آموزش تحلیل بنیادی بورس

تحلیل بنیادی یا همان تحلیل فاندامنتال با بررسی صورت مالی، محصول، ساختار مدیریت، وضعیت اقتصادی و پیش ‌بینی هزینه ‌های تولید و میزان فروش، سعی دارد تا تخمین بزند یک سهم چقدر ارزش دارد. امکان دارد در آینده بازار هم به ارزش ذاتی سهم پی ببرد و قیمت افزایش یابد. امکان دارد سهم ارزان بماند، ولی با ایجاد سودی فوق ‌العاده، سود خوبی به سرمایه‌ گذار برساند. شایان ذکر است که تحلیل بنیادی تنها برای سرمایه ‌گذاران بلندمدت نیست.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

خوب است که نوسانگیرها هم درکی کلی از وضعیت بنیادی شرکت، مثل دارایی ‌ها و بدهی‌ ها داشته باشند. برای یک تحلیلگر بنیادی، کاهش قیمت یک سهم ارزنده، موقعیتی خوبی را برای خرید سهم ایجاد می کند، به این دلیل که معمولا او قصد دارد سهم را ۱ تا ۵ سال یا بیشتر نگه دارد. بعضی تحلیلگران بنیادی سهم را برای “تمام عمر” خریداری می ‌کنند. گفتنی است که هدف اصلی از تحلیل بنیادی این است که بفهمیم یک سهم چقدر ارزش دارد و آیا قیمت فعلی، بسیار گران یا بسیار ارزان است.

۴) آموزش تابلوخوانی در بورس

در آموزش ابتدایی بورس در این بخش به آموزش تابلوخوانی در بورس میرسیم. در واقع تابلوخوانی در بورس یعنی بررسی هر نماد، میزان خرید و فروش، انواع کندل های قیمتی، قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله، سهام شناور سهم و نسبت های EPS و P/E سهم و گروه، ورود و خروج پول هوشند ، ارزش معاملات، تحرکات حقوقی و حقیقی، نوسان‌ های قیمت، میزان عرضه و تقاضای موجود روی هر سهم و مواردی از این دست که به شناخت وضعیت کوتاه ‌مدت و میان ‌مدت سهم منجر خواهد شد. تابلوخوانی بازار و تکنیک های معاملاتی در سایت tse یکی از آن مواردی است که هر سهامدار و معامله گری در بورس باید با آن آشنایی های لازم رو داشته باشد.

اگر در اینترنت سرچ کنید، فیلم آموزش تابلو خوانی بورس را خواهید دید، ولی بهتر است نسبت به آموزش تابلو خوانی بورس یک آشنایی کلی داشته باشید تا بتوانید بهتر از فیلم آموزش تابلو خوانی بورس استفاده نمایید. در آموزش تابلوخوانی در بورس قصد داریم تا تمامی مواردی که یک معامله گر باید در تابلوی معاملات و سایت بورس مشاهده کند و در روند معاملات و تصمیمات خود در نظر داشته باشد را بررسی کنیم تا موضوع اموزش تابلوخوانی در بورس که یکی از ارکان آموزش کامل بورس است را یاد بگیرید، به این دلیل که تابلوخوانی در بازار بورس بسیار ساده است و هر فردی می تواند با کمی دقت و توجه آن را یاد بگیرد.

۵) آموزش نوسانگیری در بورس

آموزش نوسانگیری در بورس

نوسان گیری در بورس در حقیقت خرید و فروش سهام با هدف کسب سودهای خرد ۳ تا ۱۰ درصدی در بازه زمانی کوتاه مدت در حدود ۱ تا ۳ ‌روزه را نوسانگیری در بورس گفته می شود. البته برخی از معامله گران نوسان گیری را خرید سهم در اول روز کاری و فروش آن در انتهای روز کاری برای کسب سود تا ۵ درصد به حساب آورند. بیشتر افراد استراتژی های گوناگونی برای سرمایه گذاری در بورس دارند، در حقیقت نوسان‌ گیری یک نوع استراتژی معاملاتی به شمار می رود. در بورس نوسان ‌گیری را با نام سفته ‌بازی هم می شناسند. به صورت کلی سفته‌ بازی یعنی وارد شدن به مبادلاتی که ریسک بسیاری دارند، برای به دست آوردن سود از نوسانات.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

کسب سود می ‌تواند به دو صورت باشد؛ مستقیما از نوسانات قیمتی و سود تقسیمی شرکت‌ ها. جالب است بدانید که نوسان گیران به ارزش بنیادی شرکت ‌ها توجه زیادی ندارند و تنها توجهشان بر روی روند قیمتی سهم و تحلیل تکنیکال است. پس توجه داشته باشید که نوسان گیران با توجه به تحلیل تکنیکال و شناسایی و بررسی نقاط حمایتی و نقاط مقاومتی، به خرید سهام در کف و سپس فروش آن در سقف می ‌پردازند. برای نوسان گیری توجه به این نکت الزامیست که بهتر است به طرف سهم هایی بروید که نقد شوندگی سهم بالاست و سهام شناور آزاد آن درصد بالایی دارد، به این دلیل که با انتخاب سهم هایی که نقد شوندگی پایین دارند، این امکان وجود دارد در سهم گیر کنید و نتوانید به سادگی سهم را به فروش برسانید. نوسان گیر ها به معاملات زیاد با سود های کم و در بازه های زمانی کوتاه مدت معتقدند، دقیقا برعکس معامله گران بلند مدت٬ که بر این باورند که سهم کم تری را در زمانی نسبتا طولانی با سود های بزرگ معامله نمایند.

۶) صندوق های سرمایه گذاری در بورس

صندوق های سرمایه گذاری در بورس

تعداد زیادی از افراد به دلایل گوناگون مانند؛ کمبود وقت، نداشتن اطلاعات کافی درباره فرصت ‌های سرمایه گذاری موجود و … به تنها گزینه ‌ای که برای پس ‌انداز پول خود فکر می ‌کنند، بانک است. در نتیجه، فرصت کسب بازده ‌های بیشتر را از دست خواهند داد و با توجه به درصد واقعی تورم موجود در کشور، مخصوصا در سال های اخیر و امسال، ارزش ریالی سرمایه آن ها کم تر و کم تر خواهد شد. یکی از ابزارهایی که این فرصت را در اختیار سرمایه گذاران قرار می ‌دهد، صندوق ‌سرمایه گذاری است. این صندوق‌ ها برای افرادی که بنا دارند به صورت غیرمستقیم سرمایه گذاری در بورس را تجربه کنند یا این که زمان و اطلاعات کافی برای سرمایه گذاری مستقیم را ندارند بهترین گزینه ممکن خواهد بود. با این کار، سرمایه گذار امکان دستیابی به بازدهی‌ بالاتر از سود بانکی را کسب خواهد کرد.

یک صندوق سرمایه گذاری مناسب، مجموعه‌ ای از سهام، اوراق مشارکت و دیگر اوراق بهادار است که قادرید آن را به صورت شرکتی در نظر بگیرید که افراد مختلف، پول‌ های خود را روی هم می ‌گذارند و در سبدی از اوراق بهادار سرمایه گذاری می‌ کنند. البته در نظر داشته باشید که انواع صندوق های سرمایه گذاری وجود دارند مانند صندوق سرمایه گذاری در سهام که تنها در سهام های قوی بورس سرمایه گذاری دارد و این نوع از صندوق سرمایه گذاری ، ریسک و ریوارد بالاتری خواهد داشت. در نظر داشته باشید که کاهش ریسک سرمایه گذاری ها، نظارت و شفافیت اطلاعاتی، مدیریت حرفه ای دارایی ها و نقدشوندگی بسیار بالا از مزایای بهترین صندوق سرمایه گذاری در بورس به حساب می آید.

۷) تحلیل صورت های مالی در بورس

صورت ‌های مالی منبع بسیار مهم به حساب می آیند و برای استخراج اطلاعاتی که ما را در تحلیل وضعیت یک شرکت به لحاظ بنیادی کمک می کنند، بسیار مفید هستند. در خاطر داشته باشید که اطلاعات موجود در این گزارش‌ های مالی، چه نکاتی را در اختیار ما می ‌گذارد تا بتوانید بازده بیشتری در سرمایه ‌گذاری خود کسب کنید یا ضرر خود را کاهش دهید. صورت مالی ترازنامه و صورت سود و زیان از مهم ترین صورت های مالی شرکتها در بورس به حساب می آیند که بررسی آن ها میتواند در تحلیل بنیادی شرکت و حتی در تایم فریم های کوتاه مدت مفید واقع شود. همچنین تجزیه و تحلیل صورت سود و زیان جامع، صورت جریان وجوه نقد و … را هم بهتر است بررسی کرد تا بتوان سرمایه گذاری بلند مدت امنی را در سهام شرکتی مد نظر قرار داد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

لذا میتوان گفت که صورت های مالی مختلفی برای یک شرکت وجود دارد که هر یک از آن ‌ها برای بررسی شرکت از دیدگاه خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که از نسبت‌ های نقدینگی برای سنجش توان شرکت در عمل به تعهدات کوتاه‌ مدت خود استفاده شده و از انواع نسبت‌ های بدهی جهت سنجش وام و اعتبار دریافتی شرکت استفاده می‌ گردد. سرمایه‌ گذاران به منظور بررسی میزان ریسک سرمایه ‌گذاری در یک شرکت، از این نسبت ‌ها کمک می گیرند. برای انجام یک تحلیل جامع طبق نسبت ها و صورت های مالی، می‌ توان مقادیر محاسبه ‌شده را در دوره ‌های مختلف با مقدار میانگین صنعت مقایسه کرد.

۸) مدیریت سرمایه در بورس

مدیریت سرمایه امری کاملا شخصی است و با توجه به شخصیت، روحیات و اهداف شخص می‌ تواند متفاوت باشد. این امر شدیدا به خود شناسی فرد وابسته است. اینکه او در چه سنی قرار دارد و چه زمانی به چه چیزی می‌خواهد برسد، امری کاملا ضروری در تعیین اهداف سرمایه گذاری های اوست. مدیریت سرمایه، علمی است که نه تنها به بقای سرمایه شما کمک خواهد کرد. بلکه اگر به شیوه صحیح مدیریت شود مطمئنا موجب افزایش سرمایه شما خواهد شد. بنابراین هر شخصی باید سرمایه خود را در جهت درست مدیریت کند که با توجه به مدل ‌های سرمایه گذاری شخص، بازدهی سرمایه او می ‌تواند متفاوت باشد. برای مدیریت سرمایه مناسب در بورس باید؛ استراتژی معاملاتی خود را در بازار بورس تعیین کنید و حد زیان و حد سود برای معاملات خود داشته باشید و آن را رعایت کنید و همچنین حجم معاملات را همیشه به عنوان یک رکن مهم در نظر داشته باشید و در انتها ریسک معاملات خود را مدیریت کنید تا بتوانید مدیریت سرمایه وجوه و سهام های خود را در بورس به بهترین شکل در دستور کار داشته باشید.

اولویت اصلی مدیریت سرمایه با بقای سرمایه است، سپس کسب سود از محل سرمایه گذاری که چنانچه شخصی به این اولویت توجهی نداشته باشد و در اجرای این اولویت کوتاهی نماید باعث ضرر رساندن به سرمایه خود خواهد شد. قسمت قابل توجهی از سرمایه خود را از دست خواهد داد. در این راستا روشی از سرمایه گذاری را به شما خواهیم گفت، که بتوانید با به حداقل رساندن خطر از دست دادن سرمایه و با توجه به هدف و شخصیت خود بهترین سودآوری از سرمایه خود را داشته باشید. در نظر داشته باشید که مواردی مانند؛ بازده ، ریسک ، حجم معاملات ، نسبت افت سرمایه و نسبت بازده به ریسک از ارکان مدیریت سرمایه در بورس به حساب می آیند.

۹) شناسایی سهام ارزشمند در بورس

صندوق های سرمایه گذاری در بورس

سرمايه‌ گذاری در بازار سهام نيازمند داشتن استراتژی مناسب بقط ميزان سرمايه، مدت ‌زمان سرمايه ‌گذاری، بازده مورد انتظار و ريسک ‌پذيری سرمايه ‌گذار است. بر همین اساس شناسايي سهام شركت‌ ها با استفاده از روش ‌های حرفه ‌ای تجزيه و تحليل مالی و اقتصادی (بنیادی و تکنیکال) اولين گام در سرمايه‌ گذاری به حساب می آید. همچنین این نکته را باید در نظر داشت که سهام ارزشمند آن‌ هایی اند که در کم ترین قیمت خریداری ‌شده و با صبر منطقی، بازدهی بی نظیری را برای شما به ارمغان بیاورند. میتوان گفت که مواردی مانند؛ تحلیل بنیادی، ارزش دفتری هر سهم، نسبت P/E، قابلیت نقدشوندگی سهم، سود تقسیمی مناسب، تحلیل تکنیکال، تابلوخوانی و تجزیه و تحلیل صنعتی که سهام در آن قرار دارد از موارد حائز اهمیت در شناسایی سهام ارزشمند در بورس محسوب می شود.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

در نظر داشته باشید که سرمایه‌ گذار باید در زمان خرید سهام ارزشمند در بازار بورس ، از شایعات دوری کند و حتما پیش از ورود به معامله، تمامی جوانب را مورد ارزیابی قرار دهد و در انتها اقدام به ورود به یک معامله در بازار بورس کند. لازم به ذکر است که ترکیب موارد تاثیر گذار در شناسایی سهام ارزشمند که پیش تر گفتیم، برای تحلیل قیمت و پیش بینی بازده سهام در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بهترین گزینه پیش روی هر سرمایه گذار و فعال بازار مالی مانند بورس خواهد بود.

۱۰) خرید عرضه اولیه سهام در بورس

عرضه اولیه در بورس یعنی این که یک شرکت سهام خود را برای بار اول در بورس اوراق بهادار عرضه کند. جالب است بدانید که اصطلاح عرضه اولیه سهام از IPO یا Initial Public Offering گرفته شده است. عرضه اولیه سهام از دید سرمایه ‌گذاران نیز به دلیل اینکه عموماً بازدهی‌ های جذاب حداقل ۵۰ درصدی را در کمترین زمان محقق می کند و رسیک سرمایه گذاری بسیار پایین و نزدیک به صفری دارد، از جذابیت‌ های بسیار زیادی برای فعالان بازار سرمایه برخوردار است. خرید اتوماتیک عرضه اولیه به صورت خودکار امکانی است که سهولت خرید برای عرضه اولیه ‌ها را به دنبال خواهد داشت و در حال حاضر برخی از کارگزاری ‌ها این امکان را برای مشتریان خود به وجود آورده اند.

اگر بخواهید برای خرید عرضه اولیه در بورس اقدام کنید، باید از مواردی مانند؛ تاریخ عرضه، تعداد سهام و معادل درصد از سهام کل شرکت، بخش، گروه و طبقه سهام، نماد، کف و سقف قیمتی، مدیر و متعهد عرضه و حداکثر سقف خرید حقیقی و حقوقی آگاهی داشته باشید و برای خرید عرضه اولیه اقدام کنید. به صورت کلی در نظر داشته باشید که خرید عرضه اولیه سهام در بورس همیشه سودده بوده و اخیرا ثابت شده است که اگر با متعادل شدن قیمت عرضه اولیه که معمولا افراد اقدام به فروش عرضه اولیه می کنند، شما صبر کنید و عرضه اولیه خود ار به فروش نرسانید و حداقل یک سال سهامدار آن باشید، سودی به مراتب قابل توجه تر کسب خواهید کرد، پس همیشه عرضه اولیه جدید در بورس هر چقدر که پول نیاز داشته باشد، ارزش خرید را دارد ولی بعد از خرید سعی کنید به فروش آن فکر نکنید.

خلاصه مطلب و کلام آخر

همان طور که عنوان شد، افراد زیادی از مشمولان سهام عدالت، خریداران etf های دولتی از بانک ها و همین طور افرادی که اخیرا مراحل ثبت نام در بورس را به اتمام رسانده اند و کد بورسی خود را دریافت کرده اند، خواهان آموزش ابتدایی بورس هستند.

در واقع این افراد به دنبال یادگیری بورس هستند و قصد دارند طریقه سرمایه گذاری در بورس را یاد بگیرند. آموزش ابتدایی بورس شامل مواردی مانند؛ آموزش خرید سهم در بورس ، آموزش تابلوخوانی در بورس ، آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی ، مدیریت سرمایه ، نحوه خرید و فروش سهام در بورس و مواردی از این دست می باشد.

بسیاری از افراد به دنبال فیلم آموزش بورس رایگان و آموزش کامل بورس هستند و سعی دارند صفر تا صد بورس را آموزش ببینند که بسیار فکر خوبی است، ولی بهتر است این ۱۰ موردی که در این مقاله آورده ایم را در ابتدای امر مطالعه کنند تا دید جامع و مناسبی نسبت به سرمایه گذاری در بورس پیدا کنند و در ادامه به دنبال پکیج آموزش بورس باشند و برای شرکت در کلاس های آموزش بورس اقدام کنند.

این مقاله آموزشی بهترین گزینه برای آموزش بورس برای مبتدیان به زبان ساده است.

امیدوارم از این مقاله با عنوان طریقه سرمایه گذاری در بورس نهایت استاده رو برده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص با طریقه سرمایه گذاری در بورس و اینکه چطور در بورس سرمایه گذاری کنیم ، داشتید از بخش ارسال دیدگاه ها و نظرات که در ادامه مشاهده می کنید، با ما و سایر مخاطبان کد بورسی به اشتراک بگذارید و تجربیات خوتون رو هم به ما و دیگر دوستان تازه وارد در بورس، بفرمایید.

برای دوستانتان بفرستید: