Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 که حتما باید بخریم

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵

اگر بخواهیم یک سرمایه گذاری بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال انجام دهیم، به نظر شما بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ کدامند؟ شاید بعضی الان بگویند بیت کوین، اتریوم، سولانا و … ولی اینها تا چه اندازه معتبر هستند و آیا واقع بیت کوین نسبت به سایر آلت کوین ها، عملکرد بهتری تا سال ۲۰۲۵ خواهد داشت؟ در این مطلب ما بررسی می کنیم که شرایط فاندامنتالی و تکنیکالی بلندمدت رمزارزهای مختلف، چه چیزی به ما می گوید و در واقع اگر بخواهیم بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ را شناسایی کنیم، نام کدام ارزها را باید به عنوان سودآورترین رمزارزها برای سرمایه گذاری بلندمدت بیاوریم، بنابراین اگر تا انتها همراه ما بمانید، شما هم با بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ آشنا خواهید شد.

بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵

دنیای ارزهای دیجیتال همواره در حال رشد است و پتانسیل های بسیار بالای این بازار برای رشد و توسعه در سال های آتی، موجب شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران در پی این باشند که سبدی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری دراز مدت تشکیل دهند تا بدین وسیله هم ارزش پول خود را حفظ کنند، هم دارایی های دیجیتالی در اختیار داشته باشند که سود بسیار بالایی نیز برای آن ها به همراه داشته باشد.

اما در حال حاضر ارزهای دیجیتال بسیار زیادی وجود دارند که می توانیم برای خرید آن ها اقدام کنیم و همین موضوع در عین حال که نشان از گستردگی این بازار دارد، کمی هم کار ما را برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت سخت می کند و موجب می شود تا ندانیم کدام پروژه های بلاک چین می توانند تا سال ۲۰۲۵ بهترین عملکرد را از خود نشان دهند و بیشترین سود را برای ما به همراه داشته باشند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


لذا همین موضوع سبب شده است که تحقیقات بسیار گسترده ای در این زمینه صورت پذیرد و ارزهای دیجیتال مختلف به صورت کامل و دقیق از لحاظ تکنیکالی و فاندامنتالی مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود که کدام رمزارزها، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۵ هستند و می توانند در سبد سرمایه گذاری بلندمدت ما جای بگیرند.

در این مطلب قصد داریم بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ را معرفی کنیم و در این بین سعی می کنیم دلیل این که به عنوان مثال اسم سولانا در بین آن ها دیده می شود را عنوان کنیم تا همه چیز را با دلیل و برهان پیش ببریم تا شما هم بتوانید به آن استناد کنید ولی در نظر داشته باشید که این مقاله و تمام مقالات آموزشی وب سایت کد بورسی جنبه آموزشی دارند و هیچ گونه توصیه خرید، فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال و دیگر دارایی ها نیستند، بنابراین این مطلب و سایر مطالب این سایت تنها سعی دارد دید مناسبی در خصوص سرمایه گذاری در بازارهای مالی به شما بدهد و در نهایت این شما هستید که باید تصمیم نهایی را اتخاذ کنید و ما به همین دلیل است که فعالیت می کنیم تا این انتخاب ها را برای شما ساده سازی کنیم.

۱) دوج کوین – DOGE

نحوه راه اندازی و تاریخچه دوج کوی با شرایط جالبی آغاز نشد ولی چهار سال و پس از آغاز به کار شبکه بیت کوین چند ارز دیچیتال دیگر نیز به وجود آمد و کم کم افراد بیشتری حوزه ارزهای دیجیتال را جدی تر دنبال کردند. در این بحبوحه، سال ۲۰۱۳، بیلی مارکوس و جکسون پالمر این طور نتیجه گیری کردند که ارزهای دیجیتالی بیشتر از آن چه باید جدی گرفته شده‌ اند، در واقع آن ها بر این باور بودند که رمزارزها را نباید به پول تشبیه کرد، بلکه صرفا برای سرگرمی اند. لذا با همین دیدگاه بیلی و جکسون تصمیم گیری کردند که برای خود یک ارز دیجیتال بسازند! همانطور که مشخص است این پروژه هدف و نقشه راه و آینده ای نداشت ولی رفته رفته این موضوعات در حال برطرف شدن است.

برخلاف اتریوم، پولکادات، کاردانو، ریپل و دیگر بلاک چین ها که در فهرست رمزارزهای آینده دار جای می گیرند، دوج کوین هیچ کاربردی نداشت و مثل بیت کوین تنها یک ابزار معامله پول بود. داشتن یک انجمن کاربری فعال و زنده موجب شد تا دوج کوین با کنار زدن حتی برخی از آینده دار ترین رمزارزها، کم کم به جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر دنیا بپیورند. دوج کوین از جامعه بزرگی برخوردار می باشد و البته از ظرفیتش برای پشتیبانی از اهداف خوب و خیرخواهانه در کل جهان استفاده کرده است.

دوج کوین باعث تولد دسته میم کوین ها در بازار شد و رفته رفته خود را از آن ها جدا کرد. با توجه به این که معمولا میم کوین ها تیم توسعه دهنده و پشتیبان ندارند، نقشه راه و هدف مشخصی را دنبال نمی کنند، از خود بلاک چین مجزا ندارند و … شاید دیگر نمی توان دوج کوین را میم کوین دانست و جالب است بدانید که بنیاد دوج کوین نقشه راه مشخصی برای اولین بار ارائه داده است تا در سال ۲۰۲۲ این ارز بر اساس این مسیر مشخص حرکت کند و همین طور همکاری ویتالیک بوترین؛ هم بنیانگذار اتریوم با تیم توسعه دهنده و بنیاد دوج نیز رسمی شده است و همین این ها را به علاوه حمایت های به چون و چرای ایلان ماسک که ثروتمندترین فرد جهان و مالک چندین شرکت معتبر در کل دنیاست اضافه کنید و خودتان حساب کنید که آینده دوج کوین چطور رقم خواهد خورد!

البته که این ارز از توئیت‌ های ایلان ماسک نیز تاثیرات قیمتی بسیاری می گیرد که این موضوع برای دسته از افراد خوب است و برای تحلیل گران و تکنیکالیست ها خیلی خوشایند نیست، چرا که نمی توانند با توجه به نمودار، ۱۰۰ درصد احتمال دهند که در نقطه ای مناسب، شاهد افزایش یا کاهش قیمت خواهند بود و صحبت های ایلان ماسک در مورد دوج، واکنش های بسیار زیادی را در قیمت این ارز اعمال می کند. همچنین اسنوپ داگ؛ رپر آمریکایی نیز حمایت خود را از این ارز اعلام کرده است و به صورت کلی در حال حاضر می توان دو دیدگاه کلی در نظر گرفت که یکی نشان از صعودهای بسیار قدرتمند دارد و دیگری این است که قیمت دوج کوین به صفر نزدیک شده و مثل یک شت کوین نابود شود ولی احتمال این که شاهد صعودهای قوی و بهبود وضعیت بنیادی این ارز باشیم، به مراتب بالاتر است.

۲) آوالانچ – AVAX

آوالانچ که آن را با نام آواکس هم می شناسیم، سعی دارد تا بدون فدا کردن خاصیت عدم تمرکز، مقیاس‌ پذیری را افزایش دهد. این برخلاف روندی است که بعضی بلاک چین‌ ها مثل بایننس چین در پیش گرفته‌ است. شبکه اصلی آن در اصل متشکل  سه بلاک چین به اسم های X-Chain ،C-Chain و P-Chain دارد. این ساختار شکل متفاوتی در قایس با سایر پروژه های دیجیتالی دارد و از جمله دلایل تبدیل آوالانچ به یکی از رمزارزهای آینده دار و مناسب برای سرمایه گذاری تا سال ۲۰۲۵ همین موارد است. جالب است بدانید که هر کدام از این بلاک چین ها کارکرد متفاوتی دارند؛ برای مثال X-Chain به منظور مدیریت دارایی‌ ها مورد استفاده قرار می گیرد و از پروتکل اجماع آوالانچ بهره می گیرد. C-Chain به منظور ساخت قراردادهای هوشمند کارایی خواهد داشت. P-Chain برای هماهنگ نگه داشتن ولیدیتورها که شامل اعتبارسنج‌ ها، بررسی‌ کنندگان و تراکنش‌ هاست، مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

این را باید گفت که دو بلاک چین آخر از پروتکل اجماع Snowman بهره می گیرند. شیوه کار پروتکل اجماع آوالانچ بدین شکل است که تمامی نودها را به صورت موازی و همزمان با یکدیگر مشغول فعالیت نگه می دارد. لذا هر یک قادر به بررسی تاییدیه‌ های دیگر گره‌ ها خواهد بود. بعد از این که به صورت تصادفی نمونه‌ گیری‌ های پیوسته انجام شد، یک تراکنش ثبت نهایی خواهد شد.

شاید این طور فکر کنید که این نحوه کار، سرعت پردازش تراکنش‌ ها در آوالانچ را کم می کند، ولی باید در نظر داشته باشید که مقیاس‌ پذیری بالای این اکوسیستم مثال‌ زدنی است؛ آوالانچ در هر ثانیه می‌ تواند بالای ۶ هزار تراکنش را مورد پردازش قرار دهد. اگر دوست دارید همه چیز درباره پلتفرم Avalanche را به زبان ساده یاد بگیرید، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

۳) سولانا – SOL

سولانا که تحت عنوان نخستین بلاک چین در مقیاس وب طراحی شده است، یک سیستم اثبات تاریخچه مبتنی بر تلرانس خطای بیزانس عملی به حساب می آید که در مارس ۲۰۲۰ تاسیس شده است. به بیانی دیگر سیستم PBFT به منظور کاهش خطرات نودهای مخرب شبکه ساخته شده است. اصول فعالیت این شبکه رمزارز آینده دار بدین شکل است که تعداد نودهای مخرب، می بایست کم تر از یک سوم تمام نودهای سیستم باشد، لذا با افزایش تعداد نودها، امنیت شبکه بهبود پیدا خواهد کرد. سولانا تنها ارز دیجیتالی نیست که طبق سیستم PBFT کار می کند، بلکه در واقع ریپل، استلار و هایپرلجر هم از این نوع بلاک چین استفاده کرده اند.

به دلیل وجود چنین مدل اجماع دوگانه مبتکرانه‌ ای، سولانا از سوی هر دوی معامله گران خرد و نهادی به عنوان یک سرمایه گذاری و دارایی مثبت تلقی می شود. یکی از اهداف تیم این شبکه، در دسترس قرار دادن امور مالی غیر متمرکز در یک مقیاس بزرگ است. می‌ توان در مقیاسی گسترده روی آن اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز توسعه داد. همچنین وعده اصلی این شبکه به مشتریان این است که هیچگاه با افزایش کارمزد روبرو نمی شوند. این پروتکل به شکلی ساخته شده است که در کنار تضمین مقیاس پذیری و سرعت پردازش بالا، هزینه تراکنش‌ ها کم بماند. ما هم به دلیل همین قابلیت های ارز دیجیتال سولانا را در لیست ۵ تایی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری تا سال ۲۰۲۵ قرار داده ایم.

۴) بیت کوین – BTC

بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ به وسیله شخص ناشناس به نام مستعار ساتوشی ناکاموتو راه اندازی شد، نخستین ارز دیجیتال در کل دنیا بود که در لیست ما هم آورده شده است. بیت کوین در حقیقت ما را با فناوری خارق‌ العاده بلاک چین آشنا کرد، تکنولوژی که به مرور بستر پروژه‌ های بی‌ شمار دیگری قرار گرفت. هرچند رمزارزها زیادی از زمان ظهور بیت کوین متولد شده اند و امکانات بیشتری مانند سرعت بیشتر انجام تراکنش و کارمزد پایین‌ تر ارائه می‌ کنند، ولی بیت کوین هچنان از لحاظ ارزش بازار در رتبه اول دنیا قرار دارد! بسیاری از موسسات و شرکت ها برای خرید بیت کوین در مقیاس بالا اقدام کرده اند و با توجه به محدود بودن کل بیت کوین ها موجود به ۲۱ میلیون واحد بیت کوین، این دارایی با توجه به افزایش تقاضا و کاهش عرضه، مطمئنا افزایش قیمت های بسیاری را تجربه خواهد کرد.

جالب است بدانید که طبق آخرین تحلیل ها، در حال حاضر بالای نیمی از عرضه BTC در اختیار همین موسسات قرار گرفته است. آن‌ ها به بیت کوین امید دارند و آن را یکی از آینده دارترین رمزارزها برای نگهداری و هولد می دانند، پس چرا ما آن را تا سال ۲۰۲۵ هودل نکنیم؟! برخی موسسات حتی در حال جایگزین کردن موجودی طلای خود برای خرید بیت کوین هستند، به این خاطر که آن را ذخیره ارزش بهتری می دانند. این نگاه‌ ها به نخستین ارز دیجیتال جهان بسیار امیدوار کننده است. هرچند تا به امروز صدها هزار رمزارز و حتی بعضی با مارکت کپ‌ های چند ده میلیارد دلاری، به وجود آمده اند، ولی همچنان نبض بازار در اختیار بیت کوین قرار دارد و دامیننس بیت کوین همچنان بالای عدد ۴۰ درصد است و این بدین معنی است که بیش از ۴۰ درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال، تنها متعلق به بیت کوین است و دلیل تاثیرپذیری سایر ارزها از بیت کوین هم به همین دلیل است.

از همین روی با رشد بیت کوین، شاهد رشد آلت کوین ها نیز هستیم. ارزهای دیجیتال  به خاطر نوظهور بودن و به ویژه نبود چارچوب نظارتی برای آن، ریسکی هستند، ولی چنانچه با وجود علاقه به سرمایه گذاری در این بازار قصد دارید، ریسکتان را کاهش دهید، خرید BTC بهترین گزینه است. فکر نمی کنم توپ هم بتواند یک دارایی با سرمایه در گردش بالای ۱ تریلیون دلار را تکان بدهد! به صورت کلی اگر سبدی برای سرمایه گذاری تا سال ۲۰۲۵ می چینید، حتما باید بیت کوین را هم در سبد خود داشته باشید.

۵) اتریوم – ETH

تنها تعقیب کننده بیت کوین که در حال حاضر ارزش بازار آن، توانایی رسیدن به مارکت کپ بیت کوین را دارد، بدون شک اتریوم است. اتریوم یک پلتفرم نرم افزاری غیر متمرکز به حساب می آید که امکان ساخت قرارداد هوشمند و اپلیکیشن غیر متمرکز را مهیا می سازد. هدف اتریوم در واقع طراحی مجموعه غیر متمرکزی از محصولات مالی است که هر کسی در کل جهان بدون توجه به ملیت، قومیت یا اعتقادات مذهبی، بتواند به سادگی و کاملا آزادانه از آن استفاده کند. این جنبه از شبکه اتریوم کاربردهای آن را برای ساکنین بهضی از کشورها که زیرساخت مالی دولتی خوبی ندارند و خواهان دسترسی به حساب‌ های بانکی، وام، بیمه یا انواع گوناگون از محصولات مالی هستند، بهتر می کند. نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که بیت کوین تنها یک شبکه برای تبادلات مالی می باشد ولی اتریوم یک اکوسیستم کاربردی به حساب می آید.

ظهور اتریوم موجب شد به پتانسیل و کاربردهای باورنکردنی فناوری بلاک چین پی ببریم. امروزه دامیننس اتریوم نیز حدود ۱۸ درصد است و پشت سر بیت کوین و با اختلاف از سایر تعقیب کنندگان، بیشتربن سرمایه در گردش را به خود اختصاص داده اند. بسیاری از کارشناسان و مهندسان حوزه بلاک چین و رمزارزها بر این باورند که آینده دار ترین توکن در کل دنیا، اتریوم است، به صورتی که در آینده نزدیک جایگاه بیت کوین را هم مال خود خواهد کرد! با در نظر گرفتن مسیری که این اکوسیستم طی کرده است و امروزه نیز در راستای آن در حرکت است، می‌ توان در این خصوص خوش بین بود.

در الگوریتم جدید اتریوم، مشترکین با سهام‌ گذاری یا همان استیکینگ ارز دیجیتال، امنیت شبکه را تامین خواهند کرد. در ادامه مثل سود بانکی، به این افراد پاداش داده خواهد شد. نکته جالب دیگر این که اتریوم در حالی با اختلاف از سایر  رقبا در رتبه دوم از نظر ارزش بازار قرار دارد که در حال حاضر با مشکل مقیاس پذیری مواجه است. این شبکه در هر ثانیه به شکل متوسط تنها ۲۵ تراکنش را پردازش می کند، ولی بعد از مهاجرت به الگوریتم اثبات سهام و راه‌اندازی پروژه‌ اتریوم ۲٫۰، این تعداد به ۱۰۰ هزار عدد در ثانیه می رسد و این می تواند آغاز انقلابی بزرگ برای بنیاد اتریوم باشد. تصور کنید بعد از آن، چه تعداد توسعه‌ دهنده ای برای ساخت اپلیکیشن بر بستر آن اقدام خواهند کرد و چه حجم بالایی از سرمایه به سمت این ارز دیجیتال محبوب سرازیر خواهد شد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

اگر بخواهیم سبد سرمایه گذاری بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال تشکیل دهیم، ترجیحا نباید ارزهای دیجیتالی که در یک گروه کلی قرار دارند را در کنار هم داشته باشیم! اگر از حوزه دیفای ارزی نداشته باشیم و این حوزه تا سال ۲۰۲۵ رشد چشم گیری را تجربه کند، چی؟ یا اگر فقط ارزهای nft را داشتیم و این حوزه پیشرفت خاصی را تجربه نکرد، تکلیف چیست؟! بنابراین مفهوم سبد سرمایه گذاری هم دقیقا به همین موضوع اشاره می کند.

در این مطلب ما ۵ ارز دیجیتالی؛ دوج کوین، آوالانچ، سولانا، بیت کوین و اتریوم را معرفی کردیم و در نظر داشته باشید که این سبد کم ریسک برای سرمایه گذاری تا سال ۲۰۲۵ به حساب می آید و تنها دوج کوین است که ریسک این سرمایه گذاری را تهدید می کند وگرنه پروژه های دیگر روند صعودی و مثبتی خواهند داشت، لذا اگر فرد ریسک پذیر تری هستید، سرمایه گذاری در میم کوین ها می تواند جزو برنامه های شما باشد.

همچنین سرمایه گذاری بر روی آلت کوین های جذاب و تازه وارد هم می تواند گزینه جذاب تری از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم باشد، البته که نباید از فاندامنتال قوی بیت کوین و اتریوم هم گذشت! به صورت کلی اگر ریسک پذیری بالاتری دارید؛ ارزهای فایل کوین، ترون، شیبا، پالی گان، بایننس کوین، دیسنترالند، سندباکس، انجین کوین، ریپل، کاردانو، ترا، پولکادات، الگورند، وی چین، اکس اینفینیتی، فانتوم، گراف، اینترنت کامپیوتر، هارمونی و … نیز بهترین ارزهای دیجیتالی برای سرمایه گذاری بلند مدت هستند و از لحاظ تکنیکالی و فاندامنتالی شرایط خوبی برای سرمایه گذاری بلندمدت دارند و می توانید با تحقیق، چند مورد از آن ها را نیز در سبد سرمایه گذاری خود داشته باشید.

در این مطلب همانطور که قول داده بودیم، سعی کردیم ۵ مورد از بهترین ارزهای دیجیتالی برای سرمایه گذاری بلند مدت را خدمت شما معرفی کنیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ این مطلب رو حتما بخوانید.

به نظر شما بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ چیست؟

برای دوستانتان بفرستید: