برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲

مطمئنا با شروع سال ۲۰۲۲ میلادی، در فکر این هستید که بهترین سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ کدام است و اگر فعال بازار رمزارزها باشید هم دنبال این هستید که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ را شناسایی کنید تا در سال جدید میلادی ثروتمند شوید و سود بسیار خوبی از این طریق به دست آورید. اگر دوست دارید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ را بشناسید و دلیل اینکه این ارزها پتانسیل رشد بسیار بالایی در سال ۲۰۲۲ را بدانید، این مطلب نوشته شده است تا در نهایت شما دید خوبی نسبت به سرمایه گذاری های آتی خود پیدا کنید و همچنین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ را بشناسید، لذا توصیه می کنم تنها اگر به دنبال سودآوری در سال ۲۰۲۲ هستید، این مطلب را با دقت بخوانید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ کجا سرمایه گذاری کنیم ؟ این در واقع سوال است که در حال حاضر تمامی افراد به دنبال جوابی برای آن هستند تا بتوانند با مسیر صعودی که بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ و ما قبل آن طی کرد، حداقل در سال ۲۰۲۲ همراه باشند و سودهای جذابی به دست آورند. ابتدای امر باید گفت که بهترین ارزها برای سال ۲۰۲۲ همان ارزهای دیجیتالی هستند که از لحاظ فاندامنتالی شرایط بسیار مطلوبی دارند و پروژه آن ها در سال ۲۰۲۲ پیشرفت و توسعه زیادی پیدا می کند. ارزهایی که فعالیت تیم توسعه دهنده آنها در راستای توسعه پایدار پروژه زیاد باشد، مطمئنا می تواند جزو بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت ۲۰۲۲ به حساب آید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در این مطلب ما بیشتر سعی داریم تا ۸ پروژه ای را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم که از پتانسیل رشد بسیار بیشتری از سایر رمزارزها برخوردار باشند و این بدین معنی نیست که سایر پروژه ها رشد زیادی را در سال ۲۰۲۲ نخواهند کرد، بلکه بدین معنی است که پروژه های نام برده شده، بیشتر در معرض افزایش قیمت و پیشرفت هستند و می توانند گزینه های به مراتب کم ریسک تری برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ محسوب شوند. اما به صورت کلی این را در نظر داشته باشید که بازار رمزارزها بازار جدیدی به حساب می آیند که همچنان در سال های آتی پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد، پس توصیه ما به شما سرمایه گذاری بلند مدت در ارز دیجیتال و پروژه های گوناگون است.

۱) دوج کوین – Dogecoin

دوج کوین بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲ به حساب می آید. جالب است بدانید که آغاز کار دوج کوین یک شوخی بود و کسی اصلا آن را آدم حساب نمی کرد. پدید‌آورندگان این ارز دیجیتال قصد داشتند با درج لوگوی معروف سگی بر کوین خود، رمزارزها را مسخره کنند، ولی با این وجود پروژه‌ ای که با مسخره بازی شروع شده بود، طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرد. معامله گران ردیت با حمایت خود از این کوین موجب شدند که ماجرا در فضای مجازی بپیچد و این خود عاملی شد تا قیمت دوج کوین افزایش پیدا کند.

قیمت دوج کوین در سال پیش چیزی نزدیک به ۹ هزار درصد رشد را تجربه کرد! ولی قیمت در ادامه عقب نشینی داشت و در خصوص دوج کوین، نباید از نقش ایلان ماسک؛ ثروتمندترین آدم جهان هم گذاشت! پس از آن‌ که مارک کوبان مالک باشگاه بسکتبال دالاس ماوریک اعلام کرد که هواداران قادرند با استفاده از دوج کوین بلیط مسابقات این باشگاه را بخرند، طرفداران این کوین به مراتب بیشتر هم شد.

گره خوردن صنعت سرگرمی و بازی با رمزارزها همواره شرایط مساعدی را برای ارزهای دیجیتال رقم زده است. در حال حاضر در رسانه‌ ها خبری از دوج کوین نیست، ولی ماهیت خبرساز این کوین موجب شده است تا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ به حساب آید. به خصوص این که تجربه ثابت کرده است که دوج کوین بسیاری از سرمایه‌ گذاران را در مدت کوتاهی ثروتمند کرده است. چنانچه دوست دارید بدانید دوج کوین چیست و چرا انقدر محبوب است این مطلب را مطالعه کنید.

۲) پولکادات – Polkadot

پولکادات پروژه‌ ای بلند‌پروازانه به شمار می آید که قصد دارد بلاکچین‌ های جدا از هم را به هم دیگر وصل کند تا نهایتا به عنوان ابزاری برای ایجاد Web 3.0، یعنی شبکه اینترنتی غیرمتمرکز که کاربران بر داده‌ های خود کنترل دارند، فعالیت نماید. این پروژه به ویسله گوین وود، یکی از معروف ترین شخصیت‌ های دنیای بلاکچین راه اندازی شده است و به صورت کلی از تیم توسعه دهنده مجربی برخوردار است. این پروژه مزیت های بسیاری دارد که افزایش قیمت توکن این پروژه را به همراه داشته است. در اوایل سال ۲۰۲۱ با اعلام خبر راه‌ اندازی پروژه پاراچین، قیمت پولکادات نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافت.

این پروژه در راستای ارتقای امنیت و اعتبارسنجی تراکنش‌ ها تعریف شده است. دارا بودن پولکادات ار فناوری لایه صفر هم در پیشرفت و توسعه این پروژه نقش بسیار زیادی دارد. به این خاطر که ماهیت پولکادات مثل پلی است که بلاکچین‌ های گوناگون را به هم وصل می کند و این که بلاکچین‌ های نسل جدید به شدت مورد توجه دنیای تکنولوژی قرار دارند، بنابراین این طور به نظر می آید که خرید پولکادات می تواند سوددهی بسیار خوبی در بلندمدت داشته باشد، به خصوص این که این پروژه از نظر سرعت تراکنش و کم بودن تراکنش هم شرایط مساعدی دارد و مطمئنا یکی از سودده ترین سرمایه گذاری ها در سال جدید میلادی به شمار می رود.

۳) بیت کوین – Bitcoin

در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲ بدون شک بیت کوین هم جایگاه خاصی دارد. بیت کوین که بیشترین ارزش بازار را در بازار کریپتو در اختیار دارد، بارها قیمت خود را از دست داده است، ولی هر بار و با قدرتی بسیار بالاتر به رقابت بازگشته است. شاید امروزه دیگر سودده ترین رمزارز به حساب نیاید و در لیست ما هم جایگاه سوم را داشته باشد، ولی چه کسی می تواند بگوید معتبرترین رمزارز در دنیا، بیت کوین نیست!؟ اهمیت ارز بیت کوین به دلیل این که رهبر بازار هم تلقی می شود این است که سهم بسیار زیادی از کل معاملات این بازار را در اختیار دارد و تحرکات قیمتی آن، تاثیر بسیار زیادی بر آلت کوین ها دارد؛ لذا به همین خاطر است که تشکیل سبد سرمایه گذاری در رمزارزها بدون آن‌ که در آن نام بیت کوین به چشم بخورد، برای بلندمدت چندان منطقی نخواهد بود!

به این خاطر که عرضه بیت کوین با محدودیت ۲۱ میلیون واحدی روبروست، هر چقدر زمان بیشتری بگذرد، به علت کاهش مقدار عرضه و بیشتر کمیابی آن، ارزش آن به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد و به نظر نمی آید که در بلند‌مدت شاهد از دست دادن ارزش بیت کوین باشیم. همچنین با گذشت زمان، ارزش بیت کوین به پیروی از افزایش مقبولیت به عنوان وسیله پرداخت افزایش پیدا خواهد کرد. لذا اگر زمانی به زحمت می شد، پیتزایی را به قیمت گزافی بر حسب بیت کوین خرید، در حال حاضر شرایط با قبل بسیار متفاوت است و بسیاری از دارایی های ارزشمند را می توان به صورت مستقیم با طلای دیجیتال یعنی بیت کوین مورد معامله قرار داد.

در واقع می توان این طور گفت که رمز موفقیت رمزارزها نیز در همین مقبولیت به عنوان وسیله پرداخت می باشد؛ قابلیتی که بالاتر از اراده دولت‌ ها و نهادهای تنظیم‌ گر ایستاده است، همین مقبولیت عمومی در دنیاست؛ هرچند در چارچوب ضوابط قانونی دولت‌ ها قرار نگیرد. بیت کوین در سال ۲۰۲۱ توانست سقف قیمتی جدیدی به ثبت برساند و شکاف قیمتی که به علت بیماری کرونا ایجاد شده بود را به خوبی جبران کند. البته که قانون گذاری های و شایعات در مورد رویکرد کشورهای چین و آمریکا و همین طور توئیت های ایلان ماسک در مورد مشکلات بیت کوین برای محیط زیست را هم می توان به عنوان عوامل ریزش بیت کوین در سال ۲۰۲۱ مطرح کرد. حتما دوست دارید زمان مناسب خرید بیت کوین را تشخیص دهید ولی اگر این کار را بلد نیستید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

۴) سولانا – Solana

پلتفرم های زیادی برای ساخت قرارداد هوشمند و اپلیکیشن غیر متمرکز به وجود آمده اند، ولی همه آن‌ ها ظرفیت رقابت شانه به شانه و تهدید اتریوم را نداشتند، ولی در این بین، خطرناک‌ ترین قاتل اتریوم، ارز دیجیتالی سولانا به حساب می آید که اتفاقا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ نیز به حساب می آید. سولانا یک شبکه بلاک چینی متمرکز بر فراهم کردن امکان ایجاد تراکنش‌ های سریع با توان عملیاتی بالاست که در آن از الگوریتم متفاوتی در قیاس با بیت کوین و اتریوم استفاده شده است و سرعت بالاتر آن هم به دلیل همین تفاوت های عمده در ساختار سولانا می باشد.

در دنیای رمزارزها، دو معضل و چالش اساسی به چشم می خورد که سرعت رشد بازار کریپتوکارنسی را کاهش داده است؛ نخستین مورد مقیاس پذیری است! به طور کلی در همه شبکه‌ ها و سیستم‌ های کامپیوتری، کلمه مقیاس پذیری به قابلیت آن در اداره مقدار رو به رشد کار اشاره دارد؛ سیستم چقدر در برابر افزایش درخواست‌ ها و فشار بیشتر جوابگو است. بیت کوین و اتریوم در این زمینه ضعف هایی دارند؛ آن ها با افزایش میزان تراکنش‌ ها، توانایی پاسخگویی مناسب به کاربران و شبکه را ندارند، لذا زمان انتظار برای انجام تراکنش‌ ها و به ویژه نرخ کارمزدها بیشتر شده است و این اصلا برای پروژه خوب نیست!

هرچند بیت کوین و اتریوم در حال حاضر ربته اول و دوم مارکت کپ را در اختیار دارند، ولی شبکه این دو ارز دیجیتال در هر ثانیه به ترتیب توانایی پردازش متوسط ۷ و ۲۵ تراکنش را دارد و تنها اگر این اعداد را با توان پردازش ۱۰ هزار عددی سیستم‌ های بانکی سنتی مقایسه کنید، متوجه وخامت اوضاع خواهید شد! از همین روی برای انتقال باید چند دقیقه و بعضی اوقات چند ساعت صبر کنید و مبالغ بسیار زیادی برای کارمزد بپردازید. کارمزد در شبکه اتریوم، در زمان افزایش ترافیک، امکان دارد به بالای ۴ میلیون تومان نیز برسد که خیلی بالاست!

ولی عملکرد سولانا در این زمینه از بیت کوین و اتریوم بسیار بهتر است و توانسته است به همین دلیل، به عنوان رقیب اتریوم خود را در بازار مطرح کند. در واقع Solana جزو معدود پروژه‌ های لایه اولی است که بدون تکیه بر پروتکل‌ه ای لایه دومی، قادر است در هر ثانیه بیش از ۵۰ هزار تراکنش را مورد پردازش قرار داده و تایید کند!

بهترین ارزها برای سال 2022

حتی بعضی از پروتکل‌ های لایه دوم هم توان عملیاتی سولانا را ندارند و همین موضوع موجب شده است تا سولانا از ابتدای سال ۲۰۲۱ و طی کمتر از چند ماه، بیشتر از ۱۷ هزار درصد افزایش قیمت را تجربه کند که این موضوع باورکردنی نیست! سولانا عرضه اولیه کوین خود را در مارس ۲۰۲۰ اجرا و طی آن بیش از ۲۵٫۶ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که عرضه اولیه روشی برای فروش ارز دیجیتال یک پروژه بلاک چینی پیش از آغاز به کار آن با هدف جذب سرمایه کافی برای توسعه است. در ژوئن ۲۰۲۱ سولانا توانست ۳۱۴ میلیون دلار دیگر برای توسعه‌ های آینده خود سرمایه به دست آورد تا همچنان بتواند طرح های توسعه ای خود را در ماه ها و سال های آتی ادامه دهد.

۵) اتریوم – Ethereum

در حال حاضر اتریوم نزدیک ترین تعقیب کننده بیت کوین از نظر ارزش بازار است و سایر رمزارزها سخت بتوانند به این دو رمزارز برسند. جالب است بدانید که در طول ۵ سال اخیر، قیمت اتریوم ۳۶ هزار درصد افزایش پیدا کرده است. اتریوم نخستین پروژه ای است که به کل جهان نشان داد که بلاک چین بسیار والاتر از رمزارزهاست. اتریوم پلتفرمی برای توسعه و اجرای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن های غیرمتمرکز به حساب می آید که از تیم موسس و توسعه دهنده بسیار خوبی برخوردار است و به همین دلیل است که به طور فعال در حال توسعه است و علیرغم ظهور هر چه بیشتر رقبای جدید، نشانه های ضعف در آن به خوبی قابل مشاهده نیست.

دلایل بسیاری وجود دارد که اتریوم را به این جایگاهی که در آن قرار دارد، رسانده است؛ یکی از این دلایل قراردادهای هوشمند محسوب می شود. قراردادهای هوشمند مثل قراردادهای کاغذی هستند ولی این تفاوت را دارند که تنها بر بستر بلاک چین ذخیره می شوند. این نوع قراردادها به صورتی برنامه ریزی می شوند تا تنها زمانی اجرا شوند که تمامی الزامات رعایت شده باشد. بزرگترین تفاوت این است که قراردادهای هوشمند به شخص ثالث احتیاجی ندارد و این موضوع، این امکان را برای افراد کاملا غریبه فراهم می آورد تا بتوانند در حین انجام تجارت در شبکه اتریوم به یکدیگر اعتماد نمایند و نگرانی از بابت رعایت ملزومات قرارداد نداشته باشند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت اتریوم NFT ها محسوب می شوند و همچنین دلیل دیگر محبوبیت آن، توسعه اتریوم ۲٫۰ می باشد. شبکه اصلی اتریوم اشکالات زیادی داشت که تا حدود زیادی به وسیله اتریوم ۲٫۰ حل شد و این موضوع اعتماد سرمایه گذاران به رمزارز اتریوم را مجددا برقرار کرده است. اتریوم یکی از معدود ارزهایی است که سرمایه گذاران فکر می کنند، ارزش بازار آن زودتر از سایر رمزارزها می تواند از بیت کوین گوی سبقت را برباید، از همین روی بسیاری از سرمایه گذارانی که فکر می کنند رالی صعودی بیت کوین را در سال های گذشته از دست داده اند، در این پروژه سرمایه گذاری داشته باشند.

۶) آوالانچ – Avalanche

اصلی ترین مشکل شبکه‌ های بلاک چینی چه بود؟ مقیاس پذیری. بعضی بسترها مثل بایننس سعی داشتند تتا با کمی متمرکز کردن شبکه، مشکل مقیاس پذیری را برطرف نمایند، ولی یک معیار و خاصیت اساسی را نادیده گرفتند. ولی آوالانچ سعی دارد بدون فدا کردن خاصیت عدم تمرکز، مقیاس‌ پذیری را افزایش دهد. پس از سولانا و کاردانو، نزدیک ترین رقیب اتریوم، آوالانچ می باشد. آوالانچ با توکن AVAX یکی از با ارزش‌ ترین‌ رمزارزهای دنیای کریپتو به حساب می آید. اکوسیستم آوالانچ از سه بلاک چین تشکیل شده است.

لذا جدا کردن بستر به سه بلاک چین راهکار آن برای بهبود مقیاس پذیری بوده است که هر یک از کاربرد متفاوتی برخوردار است. یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ از نظر میزان رشد آوالانچ بوده است و این انتظار می رود که صعود قیمتی آن با توجه به پتانسیل بالای پروژه، همچنان ادامه دار باشد و به همین خاطر است که آوالانچ را بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری می دانیم. اگر در مورد اینکه ارز دیجیتال AVAX چیست اطلاعات بیشتری نیاز دارید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

۷) چیلیز – Chiliz

چیزی از عرضه ارز دیجیتالی چیلیز در بازار کریپتو نمی گذرد ولی این ارز موفق شده است که از آن زمان تا به امروز، خود را به عنوان سودآورترین ارز دیجیتال مطرح کند. ارزش بازار فعلی چیلیز بیش از ۲٫۶ میلیارد دلار و حجم معاملات روزانه آن حدود ۳۱۷ میلیون دلار است. مثل هر رمزارز دیگر، چیلیز هم نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده است ولی با این حال، امروزه نام آن بین ۱۰۰ رمزارز محبوب دنیای ارزهای دیجیتال دیده می شود و این امکان وجود دارد که در سال ۲۰۲۲ هم شاهد بهبود رتبه این ارز دیجیتال قدرتمند باشیم.

همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که خود صرافی چیلیز هم اولین صرافی ورزشی توکن شده در دنیا به حساب می آید، لذا اگر به معامله توکن هایی که به صورت مستقیم با تیم های ورزشی واقعی مرتبط هستند، علاقه مندید، می توانید به بستر معاملاتی این پروژه رجوع کنید.

۸) دیسنترالند – Decentraland

بی شک بهترین سرمایه گذاری در ۲۰۲۲ همین متاورس و بزرگ ترین پروژه متاورسی یعنی دیسنترالند به حساب می آید. فیس بوک، شرکت مادر شرکت‌ های توسعه‌ دهنده فیس بوک، واتساپ و اینستاگرام، چند وقت پیش نام خود را از فیسبوک به متا تغییر داد. متاورس به زبان ساده اَبَر دنیایی است که از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت استفاده می کند. پس از ریبرندینگ فیسبوک، پروژه‌ های متاورسی و به خصوص دیسنترالند و سندباکس رشدهای قمیتی بسیار خوبی را تجربه کردند. آ‌ن‌ ها در حال حاضر جزو بهترین ارزهای دیجیتالی دنیا هستند و این تازه ابتدای مسیر رشد متاورس و پروژه های متاورسی محسوب می شود.

بازی دسنترالند پروژه‌ ای بلاک چینی می باشد و امکان ساخت یک دنیای مجازی آزاد را در اختیار کاربران قرار داده است، جایی که امکان عملکرد مشابه دنیای فیزیکی واقعی برای کاربران وجود دارد؛ بازیکنان در دیسنترالند می توانند به معاشرت، کاوش و معامله بپردازند. در نگاه اول شاید دیسنترالند به دیگر بازی های اول شخص، با گرافیک خیلی پایین‌ تر، شباهت داشته باشد، ولی تفاوتی مهم در آن دیده می شود؛ به لطف استفاده از فناوری بلاک چین و مفهوم توکن غیرمثلی در دیسنترالند، مالک تک تک دارایی‌ های خود هستید و می‌ توانید آن‌ ها را مورد معامله نیز قرار دهید و از روش های مختلف درآمد کسب کنید.

توکن‌ های NFT نماینده لباس‌ ها، آیتم‌ ها و به ویژه املاک و مستغلات مجازی این بازی به نام LAND هستند؛ چنانچه یک خانه، لباس، ماسک یا هر چیز دیگری داخل متاورس دیسنترالند داشته باشید، شما مالک آن دارایی خواهید بود و می‌ توانید این دارایی را در قالب یک توکن در یک کیف پول رمزارزی خود ذخیره و نگهداری نمایید. اگر به عنوان مثال با تلاشتان یک خانه ارزشمند بسازید، یک دارایی باارزش برای خود طراحی کرده اید و می توانید آن را در فروشگاه NFT دیسنترالند به فروش برسانید و در ازای آن، ارز دیجیتال مانا که توکن این پروژه به حساب می آید را دریافت کنید؛ لذا همان طور که گفتیم، MANA توکن اصلی شبکه دیسنترالند می باشد و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری به شمار می رود.


در این مطلب همانطور که قول داده بودیم، سعی کردیم ۸ تا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ را خدمت شما معرفی کنیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید بهترین نوع سکه برای سرمایه گذاری کدام است این مطلب به زبان ساده شما را راهنمایی می کند.

به نظر شما بهترین سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ چیست؟

برای دوستانتان بفرستید: