برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری – چه ارزی جایگزین بیت کوین میشود؟

در کنار بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری هم رشد پیدا کردند که می توانند در آینده، ادامه دهنده راه بیت کوین باشند. خب قطعا این ارزهای دیجیتال می توانند برای سرمایه گذاری های بلند مدت بسیار کاربردی به حساب آیند. اما یک سوال اینجا به وجود می آید که بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام اند و چه ارز یا ارزهایی می توانند در آینده جایگزین بیت کوین شده و قیمت های بسیار بالایی را به خود ببینند؟ در ادامه این مقاله آموزشی قصد داریم به بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت اشاره کنیم و چند تا از قوی ترین و بهترین آن ها که حجم معاملات بیشتر، ارزش مالی گسترده تر و اعتبار بیشتری دارند را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. پس اگر قصد دارید بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری رو بشناسید، این مطلب راهنما میتواند بهترین راهنمایی را به شما بکند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

همان طور که احتمالا می دانید، بیت‌ کوین اولین ارز رمزنگاری شده در جهان است و افراد زیادی این اعتقاد را دارند که بیت کوین تغییرات زیادی را در نظام اقتصادی دنیا به وجود آورده است. قطعا در کنار بیت کوین ارزهای دیجیتال بسیاری هم ایجاد شده اند که توجه بعضی کاربران را به خود جلب کرده ‌اند و بعضا برای سرمایه گذاری مطمئن و جذاب محسوب می شوند. در کنار بیتکوین، دیگر پروژه ‌های رمزارزی مزایای بسیاری دارند که می ‌توان برای کاربردهای گوناگون از آن ها استفاده نمود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به عنوان یک نکته بسیار مهم، این را در نظر داشته باشید که مارکت کپ یک رمز ارز که حاصل ضرب قیمت ارز مورد نظر در تعداد حجم در گردش آن در بازار است، کل ارزشی که آن ارز در بازار دارد را نشان می دهد که برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مهم ترین نکته مارکت کپ یا همان ارزش کل بازار یک رمز ارز است که هرچه بیشتر باشد، نشان از وسیع تر بودن آن در دنیا و جذب سرمایه های بیشتر توسط آن رمز ارز است که اطمینان سرمایه گذار را افزایش خواهد داد. شایان ذکر است که تمامی رمزارزهای دیجیتالی بر اساس عدد مارکت کپ بازار رتبه بندی می ‌شوند.

این نکته را در ذهن داشته باشید که ارزش بازار برخی از این به اصطلاح آلت کوین ها به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و در بعضی موارد حتی از بیت کوین هم عبور کرده است. در این مطلب آموزشی تلاش داریم تا بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری موجود در بازار را به کاربران سایت کد بورسی معرفی نماییم.

لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری به جای بیتکوین

۱) اتریوم – ETH

اتریوم یا همان Ethereum یک سامانه‌ نرم افزاری غیر متمرکز به حساب می آید که در سال ۲۰۱۵ میلادی از آن رونمایی به عمل آمد. اتریوم از برنامه های غیر متمرکز پشتیبانی به عمل می آورد و از همین روی بسیاری این اعتقاد را دارند که این رمزارز قبلیت های بالقوه‌ بسیار زیادی دارد. اتریوم در حقیقت پلتفرمی متن باز مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین است که به توسعه دهندگان امکان ساخت و گسترش اپلیکیشن های غیرمتمرکز، قراردادهای هوشمند و سایر برنامه های پیچیده مالی را می دهد و قابلیت های بسیاری دارد.

اتریوم یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری 

اتر از اوج قیمت خود که ۱۴۰۰ دلار بود و در سال ۲۰۱۸ شاهد این قیمت بودیم، فاصله بسیار زیادی دارد و قیمت فعلی حدود ۸۰ درصد پایین ‌تر از بالاترین قیمتی که اتریوم تا به حال به خودش دیده، است. هر جند شاید این کاهش قیمت ناامید کننده به نظر برسد، ولی همچنین می ‌تواند بیانگر جای رشد بسیار بالای این رمز ارز معتبر باشد.

رقبای فعلی اتریوم، به‌ خصوص ایاس و شاید ترون، در بازه زمانی ۲ سال گذشته، نتوانستند آ‌ن ‌طور که باید عملا به مقبولیت دست پیدا کنند، پس اتریوم با توجه به پیشینه روشن خود و محبوبیت آن در بین کاربران و شرکت‌ های بزرگی مانند مایکروسافت، می‌ تواند دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

۲) بیت کوین کش – BCH

بیت‌ کوین کش یا همان Bitcoin Cash یک هارد فورک بیت کوین است که به دلیل عدم توافق نظر توسعه دهندگان و استخراج کنندگان در سال ۲۰۱۷ میلادی به جهانیان معرفی شد. جالب است بدانید که سایز بلاک ها در بلاک چین بیت کوین کش به ۳۲ مگابایت رسیده است که قدرت این ارز دیجیتال در پردازش تراکنش ها را نمایان می کند.

بیت کوین کش

این را در نظر داشته باشید که در واقع یکی از مزایای بیت کوین کش این است که در هنگام تایید تراکنش ها را نسبت به شبکه بیت کوین کم می کند. شایان ذکر است که بیت کوین کش یک آلت کوین به شمار نمی رود، به خاطر این که کدها و برنامه ‌های پایه مشترکی با بیت کوین دارد و تنها قابلیت های جدیدی در آن اضافه شده است که قیمت و نماد متفاوتی نسبت به بیت کوین را داراست.

۳) لایت کوین – LTC

لایت کوین یا همان Litecoin یک ارز رمزپایه متن باز مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین می باشد که انجام عملیات پرداخت با کارمزد بسیار پایین را در سراسر جهان فراهم کرده است. لازم به ذکر است که لایت کوین در سال ۲۰۱۱ میلادی به دنیا معرفی شد و در قیاس با بیت کوین که طلای دیجیتال محسوب می شود، لایت ‌کوین نقره این بازار شناخته شده است.

لایت کوین

در ادامه باید اشاره داشت که تراکنش ‌های لایت کوین بسیار سریع تر از بیت کوین مورد تایید قرار می گیرد و بسیاری بر این باورند که این رمزارز امکانات بالقوه‌ بسیار زیادی دارد. قیمت لایت کوین از شروع سال ۲۰۱۷ میلادی تا به امروز رشدی ۷۲۹۱ درصدی داشته است و این در حالی است که قیمت بیت کوین در این مدت تنها ۱۷۳۱ درصد رشد داشته است، که این امر بسیار جالب و قابل توجه است و نشان از پتانسیل های این بازار برای سودآوری دارد.

۴) ریپل – XRP

ریپل یا همان Ripple یکی از بهترین ارزهای دیجیتال است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی به دنیا معرفی شد. رمزارز ریپل به شکل پیوسته با موسسات مالی قدرتمند و با نفوذ همکاری کرده است و از همین روی جزو برترین و موفق ترین پروژه های ارز دیجیتال در دنیا محسوب می شود که همین امر موجب شد تا در لیست ۱۰ تایی این مقاله از سایت کد بورسی هم جای داشته باشد. ریپل یک شبکه‌ پرداخت آنلاین جهانی به حساب می آید که توکن های مخصوص پلتفرم آن XRP نام دارند و احتیاج نیست آن ها را استخراج کرد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

بسیاری بر این باورند که ریپل قسمت حواله‌ پول در سیستم بانکی را دگردگون خواهد کرد. هدف اصلی ریپل ایجاد یک شبکه پرداخت بین المللی مبتنی بر بلاک چین در راستای ارتباط بانک ها و موسسات مالی در سرتاسر جهان است تا تراکنش ها  با سرعتی بالاتر و هزینه ای پایین تر مورد پردازش قرار گیرد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

ریپل به جهش‌ های ناگهانی قیمتش شهرت دارد. هرچند این رمزارز هم با بیت کوین همبستگی بسیار بالایی دارد، ولی این همبستگی بسیار کم تر از دیگر ارزهای دیجیتال شاخص است. طبق داده های معتبر، همسبتگی XRP با بیت کوین در بازه ۱ ‌ساله حدود ۵۹ درصد است و این در حالی است که اتر و بیت کوین کش هر کدام حدود ۷۷ درصد با بیت کوین همبستگی دارند و این بدین معناست که قیمت XRP نسبت به اتر و بیت کوین کش، بسیار کم تر همگام با بیت کوین افزایش و کاهش می یابد و استقلال به مراتب بیشتری دارد.

۵) مونرو – XMR

مونرو یا همان Monero یک ارز رمزپایه متن باز و در واقع فورک بایت کوین به حساب می آید که در سال ۲۰۱۴ میلادی به دنیا معرفی شد. مونرو این امکان را برای کاربران ایجاد کرده است تا به شکلی کاملا ناشناس تراکنش ‌های خود را انجام دهند. این ارز دیجیتال قابل ردیابی نیست و رشد و توسعه‌ آن تا حد بسیار زیادی از جامعه تاثیر می گیرد.

مونرو

در ادامه باید گفت که مونرو الگوریتم اثبات کار را مورد استفاده قرار داده است و بر قابلیت حفظ حریم شخصی کاربران تمرکز دارد. به این نکته توجه داشته باشید که تیم توسعه مونرو از ۷ دولوپر مرکزی تشکیل شده است که تنها ۲ نفر از آن ها شناخته شده اند. جالب است بدانید که بیش از ۲۰۰ نفر دیگر در این پروژه همکاری به عمل آورده اند و به روز رسانی های نرم افزاری حدودا هر ۶ ماه یک بار منتشر می شود.

۶) کاردانو – ADA

کاردانو یا همان Cardano با توکن ADI یکی از رمزارزهای جذاب بازار ارزهای دیجیتال است. چارلز هاسکینسون، یکی از پایه ریزان اتریوم، با کمک جرمی وود در سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی کاردانو را به دنیا معرفی کرد.

کاردانو

شایان ذکر است که هدف کاردانو این بود که نواقض حوزه‌ پرداخت های بین المللی را برطرف نماید و پلتفرمی برای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن های غیرمتمرکز ارائه دهد که در هر دوی آن ها موفق ظاهر شد.

۷) نئو – NEO

نئو یکی از بهترین ارزهای دیجیتال است که ابتدا در سال ۲۰۱۴ میلادی با عنوان AntShares به دنیا معرفی شد. گفتنی است که در مجموع ۱۰۰ میلیون توکن NEO عرضه می شود که مالکیت زنجیره ای آن را نمایان می کند و این رقم همواره ثابت خواهد ماند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

توجه داشته باشید که نئو نسخه‌ چینی اتریوم محسوب می شود و یکی از پرطرفدارترین رمزارزهایی است که به وسیله کشور چین توسعه داده شده است. بعضی افراد این اعتقاد را دارند که نئو به علت ارتباط با دولت چین امکانات بالقوه‌ بسیاری در اختیار دارد که فرآیند توسعه آن را بهبود بخشیده و سرعت آن را افزایش می دهد.

۸) بایننس کوین – BNB

بایننس کوین یا همان Binance coin توکن بومی صرافی بزرگ و معتبر بایننس به حساب می آید که در دو سال اخیر، توجهات بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.

بایننس کوین - BNB

هر چند این طور به نظر می آید که BNB دیگر رشد خودش را کرده است و خیلی پتانسیل رسیدن به رتبه‌ های بالاتر بازار را ندارد، ولی چنانچه به آینده صرافی بایننس و پیشروی آن در حوزه ارزهای دیجیتال خوش ‌بین هستید، بایننس کوین می ‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری شما بر روی آلت کوین ها باشد.

۹) ترون – TRX

در ابتدا جالب است بدانید که شرکت تتر در مقاله ای ادعا کرد، ارز ترون به منظور بهبود اینترنت پدید آمده است. موسسان ترون این اعتقاد را دارند که اینترنت از هدف اصلی خود که ایجاد بستری مطمئن برای مردم بوده که بتوانند آزادانه محتوای مورد علاقه خود را تولید نمایند، انحراف پیدا کرده است؛ در عوض، اینترنت به وسیله شرکت های بزرگی مثل؛ آمازون، گوگل و … به انحصار در آمده است. ترون قصد دارد با استفاده از ساخت یک سیستم سرگرمی محتوای رایگان، اینترنت را از این شرکت ها باز پس بگیرد و قطعا این امر نیازمند هزینه بسیار زیاد و صرف زمان بسیاری زیادی است.

ارز-دیجیتال-ترون-TRX

این را در نظر داشته باشید که این کار برای کاربران این امکان را فراهم می آورد تا آزادانه داده ها را ذخیره کرده یا انتشار دهند و به صورت کلی آن ها را در اختیار داشته باشند. این سیستم به آنها قدرت انتخاب می دهد که محتوای خود را کجا و چگونه به اشتراک بگذارند.

این پروژه به وسیله جاستین سان که ۲ بار در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در لیست فوبرز ۳۰، رتبه زیر ۳۰ را کسب کرده، مدیریت می شود. در ضمن، سان از شاگردان جک ما بنیان گذار گروه علی بابا، نماینده پیشین ریپل در چین و بنیانگذار Peiwo APP می باشد.

۱۰) زی کش – ZEC

زی کش یا همان ZCash در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی شد و این امکان را برای کاربران ایجاد کرد تا تراکنش های خود را به شکلی کاملا خصوصی انجام دهند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

چیزی که زی کش را از دیگر ارزهای رمزپایه متمایز می ‌کند، تمرکز بر حفظ حریم خصوصی و امنیت بیشتر کاربران در آن به حساب می آید. قیمت زی کش در ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی به بیشینه خود در سطح ۸۷۶٫۳۱ دلار رسید که نشان از پتانسیل بالای این ارز در سال های آتی دارد.

نتیجه گیری نهایی

جهانی بودن ارز دیجیتال مد نظر، حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته به خصوص برای تریدرها، آخرین نوسانات قیمتی، پیش ‌بینی قیمت‌ ها و حجم بازار سرمایه و ارزش بازاری آن ارز در دنیا، پارامترهایی به حساب می آیند که در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری یا حتی انتخاب ارز مناسب برای استخراج کمک می‌ کنند، ولی نکته حائز اهمیتی که باید در نظر داشته باشید این است که در فعالیت و حضور در بازار رمز ارزها و حتی دیگر بازارهای مالی، سرمایه گذاران هیچ‌ گاه نباید همه تخم مرغ ‌های خود را در یک سبد قرار دهند و بهتر است سبدی تشکیل دهند و از تمامی ارزهای معتبر به اندازه کافی سرمایه گذاری کنند.

در بین سودده ترین رمز ارزها و ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری میان مدت و بلند مدت رمز ارزهایی مانند؛ اتریوم، لایت کوین، بایننس کوین، بیت کوین کش، کاردانو، استلار، ریپل، ترون، آنتولوژی، وی چین، نئو، پاندی ایکس، بیت کوین و زیلیکا به چشم می ‌خورند. نوآوری و کاربردی بودن، تحریک کاربران با پاداش ‌ها، مشوق‌ ها و تخفیف‌ های گوناگون، دارا بودن بلاکچین ‌های متفاوت و مستقل، ارائه قرارداد های هوشمند و اپلیکیشن ‌های غیر متمرکز DApp، بهبود وضعیت حریم خصوصی، افزایش سرعت تراکنش‌ ها، پایین بودن کارمزد تراکنش‌ ها، روند متغیر عرضه و ترسیم چشم انداز های وسوسه برانگیز و مواردی از این دست، از دلایل برتری این ارزهای دیجیتال نسبت به دیگر رمز ارزهاست.

برای دوستانتان بفرستید: