برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال آوه چیست | اینده ارز دیجیتال aave

آیا تا به حال اسم ارز دیجیتال aave به گوشتاه خورده است؟ آیا میدانید ارز دیجیتال آوه چیست و چطور کار می کند؟ در پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال آوه چیست باید گفت که رمزارز آوه یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری است که در حال حاضر نام آن بین ۵۰ ارز دیجیتال برتر بازار از لحاظ ارزش بازار دیده می شود و بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران، اینده ارز دیجیتال aave را مثبت ارزیابی می کنند و به همین دلیل در این مطلب قصد داریم ابتدا به این بپردازیم که ارز دیجیتال آوه چیست و چه مزایایی دارد و در ادامه نیز به این اشاره خواهیم کرد که آیا ارز دیجیتالی آوه برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی به حساب می آید یا خیر، پس همچنان همراه کد بورسی بمانید.

ارز دیجیتال آوه چیست ؟

رمزارز Aave پلتفرمی بر بستر بلاکچین می باشد که برای ایجاد یک بازار مالی غیر متمرکز اقدامات لازم را انجام داده است و در زمینه وام دهی فعالیت دارد. این بازار مالی از وام‌ دهندگان، وام‌ گیرندگان و تامین کنندگان موجودی تشکیل شده است. جالب است بدانید که نقدینگی مورد نیاز این بازار، توسط تامین کنندگان سرمایه و سپرده ­‌گذاران در اختیار متقاضیان وام قرار می گیرد و در ادامه این تامین کنندگان با توجه به سیستم وثیقه‌ گذاری به وام‌ گیرندگان اجازه دریافت وام را می دهند. در واقع می توان گفت که این روش، همان روش وام‌ دهی غیر متمرکز و همتا به همتایی است که در زمان شروع به کار پروتکل ETHLend از آن بهره می گرفت. رمزارز آوه با ایجاد یک بازار معاملاتی، فرصت‌ های وام‌ دهی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


همچنین قابل ذکر است که در این شبکه امکان ایجاد محصولات مشابه برای پشتیبانی از این پلتفرم وجود دارد. امروزه پلتفرم اتریوم این امکان را برای آن ها فراهم کرده است. این شرکت با فراهم کردن استخرهای نقدینگی، این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا برای واریز ارزهای دیجیتال خود و کسب سود از این طریق اقدام کنند. پس از ورود نقدینگی به این استخرها، تامین کنندگان نقدینگی به وام‌ دهندگان تبدیل می‌ شوند و به نسبت پولی که وام داده‌ اند، سود به دست می آورند. در این پلتفرم به جای استفاده از روش های همتا به همتا، از روش استخر نقدینگی بهره گرفته است.

توکن رمزارز آوه

توکن اختصاصی این شبکه LEND نام دارد که برخی آن را با نام گذشته آن ETHLend به یاد می آورند. این توکن مطابق با استاندارد ERC-20 اتریوم راه اندازی شده است. همچنین استفاده از توکن LEND مزیت هایی مثل کاهش کارمزد تراکنش‌ ها در شبکه را به همراه دارد. همچنین دارندگان این توکن قسمتی از کارمزد تراکنش‌ ها را به عنوان پاداش، در قبال حفظ امنیت شبکه دریافت می‌ کنند. این پروژه در سال ۲۰۱۷ با نام ETHLend ایجاد شد و در سال ۲۰۱۸ میلادی به آوه تغییر نام داد.

آوه یک واژه فنلاندی و به معنای روح است. هدف این پروژه، ایجاد زیرساختی شفاف و باز برای وام دهی بر پایه تکنولوژی بلاکچین است و این نام بر اساس این هدف انتخاب شده است. بعد از تغییر برند این تیم به آوه، کاربران برای انتقال توکن‌ های Lend خود به پلتفرم جدید باید آن ها را با توکن Aave تعویض می‌ کردند. در این فرآیند، نسبت‌ ها به صورت ۱۰۰:۱ در نظر گرفته بود، لذا به هر کاربر در ازای پرداخت ۱۰۰ توکن LEND یک توکن آوه تعلق می‌ گرفت.

نحوه کار پروژه آوه چگونه است؟

آوه از جمله سیستم های وام دهی است که به عنوان بهترین سیستم استخرهای وام خود را معرفی کرده است. کاربران وجوهی را که قصد دارند وام دهند، واریز می کنند و در ادامه در یک استخر جمع می شود. وام گیرندگان بعد از دریافت وام امکان دارد از آن استخرها وام بگیرند. این توکن ها را می توان به دلخواه وام دهنده مورد معامله قرار داد و یا انتقال داد. به منظور تسهیل این فعالیت، آوه دو نوع توکن صادر می کند که یکی از آن ها ATokens می باشد و برای وام دهندگان صادر می شود تا بتوانند سود سپرده ها که همان توکن بومی Aave است را دریافت نمایند.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال سان چیست و چه آینده ای دارد؟


هر وقت که وجوه در Aave یا به عنوان وام دهنده یا به عنوان وثیقه در زمان دریافت وام به حساب شما واریز گردد، مبلغی معادل یک تومان در اختیارتان قرار خواهد گرفت. برای مثال چنانچه ۱۰۰ DAI به Aave واریز نمایید، ۱۰۰ ATokens به شما تعلق خواهد گرفت. عملکرد این توکن ها بدین شکل است که شما را قادر به کسب سود می کند. آوه همچنین این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا با ارزهای دیجیتالی گوناگون از سپرده های خود، وام دریافت کنند. برای مثال امکان دارد یک کاربر اتریوم واریز کرده و در ادامه استیبل کوین ها را برداشت نماید و به Yearn.Finance واریز نماید تا بازدهی منظم داشته باشد.

چه چیزی ارز دیجیتال aave را منحصر به فرد میکند؟

این پروتکل در قیاس با رقبا در بازار به شدت شلوغ ارزهای دیجیتال، از چندین امتیاز فروش بسیار خاص برخوردار است. در طول اختلال DeFi در تابستان سال ۲۰۲۰، این یکی از بزرگ­ترین پروژه­ ها از لحاظ ارزش کل ارز دیجیتال قفل­ شده در پروتکلش بود. این پروژه به افراد امکان می دهد تا حدود ۲۰ ارز دیجیتال را قرض بگیرند و وام دهند و این بدین معنی است که کاربران انتخابات بسیار وسیع تری را پیش روی خود دارند. یکی از محصولات شاخص آوه، وام ­های فلاش به حساب می آید که به عنوان نخستین گزینه وام بدون وثیقه در فضای DeFi معرفی شده است. مشکلی که در این بین وجود دارد این است که آن ها باید در همان معامله پرداخت شوند.

استخراج ارز دیجیتال aave امکانپذیر است؟

چنانچه اطلاعات کمی در خصوص بازار کریپتو دارید، می دانید که یکی از روش ها برای سرمایه گذاری در بستر ارزهای دیجیتال خرید آن و روش دیگر استخراج آن هاست. در حال حاضر استخراج ارزهای دیجیتال به دستگاه هایی با قدرت پردازش بالا نیازمند است. همچنین پیش از انجام کار بایستی جستجو کنید که آیا ارز دیجیتال مورد نظر امکان استخراج دارد و چنانچه پاسخ مثبت گرفتید، برای استخراج اقدام کنید. ارز دیجیتال آوه به علت الگوریتمی که در ساختارش به کار گرفته شده است، قابل استخراج نیست. لذا توجه به این نکته الزامیست که برای اینکه ارز دیجیتالی امکان استخراج داشته باشد، نیاز است تا در ابتدا مبتنی بر الگوریتم اثبات کار یا PoW باشد.

مزیت های پلتفرم وام دهی آوه چیست؟

  1. امنیت بسیار بالا : امنیت اقتصادی این پلتفرم و عملکرد مناسب این سیستم، آن را به بهترین پلتفرم مالی تبدیل خواهد کرد.
  2. حاکمیت غیرمتمرکز پروتکل : دارندگان رمزارز Aave می توانند با رای دادن در بهبود و یا تغییر مقادیر در سیستم، در روند و تکامل پروتکل نقش داشته باشند.
  3. سادگی در استفاده : این سیستم به شکلی ساخته شده است تا کاربران بتوانند به سادگی از خدمات مورد نظر خود استفاده کنند. در حقیقت از همان ابتدا وقتی که ETHLend بود، این پروتکل به عنوان یکی از ساده ترین موارد استفاده در DeFi شناخته می شد.
  4. ارائه نرخ سود بالا برای وام ها : البته که این سود به اندازه سود ارائه دهندگان نقدینگی نیست ولی از این نظر این پلتفرم به عنوان یک پلتفرم وام با حجم بالا شناخته می شود که قصد دارد این دو جنبه پروتکل را جبران نماید.

ارز دیجیتال aave چیست

آموزش استفاده از سیستم وام دهی آوه

به این منظور که بتوانید از پلتفرم های وام دهی بهره لازم را ببرید، پیش از این که وارد سیستم Aave شوید، باید دو کار انجام دهید؛ نخست این که انتخاب کنید که قصد دارید ارزهای دیجیتال خود را وام دهید و یا وام دریافت نمایید. همچنین در ادامه و قبل از آغاز هر کاری یک کیف پول نصب کنید. شما می توانید به منظور دسترسی به این پلتفرم، یکی از کیف پول های لجر، مای اتر، کوین بیس و یا متامسک را مورد استفاده قرار دهید.

حتما بخوانید : آموزش پرایس اکشن به زبان ساده و عامیانه


به صورت خلاصه شما باید در ابتدا کیف پول مورد نظر خود را نصب نمایید تا در ادامه وارد پلتفرم آوه شوید و کیف پول خود را به آن وصل فرمایید. سپس با انتخاب بازار مورد نظر فعالیت خود را آغاز کنید. شما می توانید برای واریز به این شبکه از گزینه واریز و یا Deposit استفاده کنید و در گام بعدی ارز مورد نظر خود را انتخاب کرده و مقدار ان را مشخص کنید. در ادامه مراحل دریافت وام ارز دیجیتال در پروتکل آوه را به صورت گام به گام آورده ایم:

۱) در گام نخست به سایت Aave.com مراجعه نمایید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که باید دسترسی به سایت با استفاده از تغییر آدرس IP باشد. لذا بعد از ورود به صفحه اصلی سایت، روی دکمه Enter app کلیک فرمایید.

۲) در گام بعدی باید انتخاب کنید که قصد دارید از کدام نسخه Aave استفاده نمایید. در ادامه باید کیف پول خود را متصل نمایید، بنابراین بر روی گزینه Connect کلیک کنید.

۳) در گام سوم کیف پول خود را انتخاب خواهید کرد. در واقع بسته به این که از کدام کیف پول بهره می گیرید، گزینه‌ ها را انتخاب نمایید. چنانچه قصد دارید به اپلیکیشن موبایلی کیف پولتان اتصال پیدا کنید، گزینه WalletConnect را انتخاب کنید و چنانچه از دسکتاپ وارد می‌ شوید، کیف پولی که به صورت افزونه روی مرورگر شما وجود دارد را وصل کنید. در این مثال ما کیف پول مرورگر را (متامسک) را انتخاب می کنیم و برای ادامه گزینه Browser Wallet را انتخاب می کنیم.

۴) در این مرحله به‌ صورت اتوماتیک پلتفرم آوه Aave به کیف پول شما اتصال پیدا می کند. رمز عبور خود را وارد و روی گزینه Unlock کلیک فرمایید.

۵) در این مرحله باید حساب کاربری که قصد دارید با آن در آوه به فعالیت بپردازید را انتخاب کنید. در ادامه روی Next کلیک نمایید.

۶) به منظور اتصال کیف پولتان به پلتفرم آوه، باید گزینه Connect را انتخاب نمایید.

۷) در مرحله هفتم شما در حال اتصال به پلتفرم آوه Aave هستید.

۸) پلتفرم آوه از قسمت های گوناگونی تشکیل شده است اما به منظور دریافت وام می بایست وارد قسمت Deposit شوید تا وثیقه‌ وامی را که قصد دریافت آن را دارید را در پلتفرم قرار دهید. به عنوان مثال ما در این مثال از ارز دیجیتال اتر با نماد ETH به عنوان وثیقه استفاده کرده ایم. در یک کادر، مقدار اتریومی که دارید قابل مشاهده است، لذا باید آن را انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید که شما می‌ توانید رمزارزهای دیگری را نیز با توجه به نرخ سود دریافتی سالانه یا APY انتخاب فرمایید. طبیعتا هرچقدر این نرخ افزایش یابد، صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت و این بدین معنی است که شما در ازای گذاشتن این وثیقه قادر به دریافت سود خواهید بود.

۹) در گام بعدی مقدار ETH مورد نظر خود را جهت وثیقه گذاشتن انتخاب کرده و در ادامه بر روی گزینه Continue کلیک نمایید.

۱۰) برای ادامه کار گزینه Deposit را انتخاب کنید.

۱۱) در واقع با این کار، درخواستی به کیف پول شما فرستاده خواهد شد که در آن میزان دارایی انتخابی شما برای وثیقه گذاشتن و کارمزد شبکه اتریوم قابل مشاهده است. در ادامه به منظور ادامه کار گزینه Confirm را انتخاب کنید تا آن را تایید نمایید.

۱۲) تا به اینجا شما توانسته اید وثیقه وامتان را تامین نمایید. به این منظور که تعیین کنید چه رمزارزی را به چه مقدار احتیاج دارید، کافی است گزینه Borrow را انتخاب نمایید. در این مرحله شما می بایست دارایی مورد نظر خود را به جهت دریافت وام انتخاب کنید. در این مثال ما USDT را برای وام گرفتن انتخاب می کنیم. در یک کادر نرخ سود متغیر پرداخت سالانه برای شما به نمایش در خواهد آمد و این بدین معنی است که شما سالانه چه مقدار در ازای دریافت این توکن می بایست سود پرداخت کنید. طبیعتا هرچقدر این مقدار کم تر باشد صرفه بیشتری خواهد داشت. شایان ذکر است که این سود می‌ تواند ثابت یا متغیر باشد.

۱۳) پس از انتخاب USDT برای دریافت وام، حداکثر میزان USDT که قادرید با توجه به وثیقه خود وام دریافت کنید مشخص خواهد شد. میزان وام موردنظرتان را انتخاب و در ادامه گزینه Continue را انتخاب کنید. به نوار پایین این عدد که با نام Health factor مشاهده می کنید نیز باید توجه داشته باشید، چرا که این عدد نشان دهنده این است که شما تا چه اندازه در معرض ریسک هستید. لذا هر چقدر وثیقه بیشتری بگذارید و وام کم تری بگیرید، شرایط امن تری خواهید داشت، به این خاطر که اگر ارزش وثیقه‌ شما کاهش یابد، دارایی‌ تان کم تر در معرض لیکویید شدن قرار خواهد گرفت.

۱۴) در گام چهاردهم شما می بایست نوع بازپرداخت وام را انتخاب نمایید. سود وام را قادرید از دو طریق سود ثابت و سود متغیر پرداخت کنید. در این مثال ما سود متغیر را انتخاب کرده ایم. همچنین در یک کادر، توضیحی در خصوص نرخ سود انتخابی‌ شما خواهد آمد که برای ادامه کار باید Continue کلیک نمایید.

۱۵) در گام بعدی میزان وام دریافتی و شیوه بازپرداخت بهره آن را مشاهده خواهید کرد که خلاصه ای از فعالیت مراحل پیش شماست. چنانچه از انتخاب خود اطمینان دارید، گزینه Borrow را انتخاب نمایید.

حتما بخوانید : دامیننس بیت کوین چیست و آیا قابل استناد است؟


۱۶) با کلیک بر روی گزینه Borrow درخواستی به کیف پول شما فرستاده خواهد شد. لذا به منظور ادامه کار می بایست این عملیات را در کیف پول خود تایید نمایید. به این منظور گزینه Confirm را انتخاب نمایید تا به مرحله بعدی بروید.

۱۷) در این مرحله و پس از تایید، درخواست شما در قرارداد هوشمندی ثبت خواهد شد و پس از اتمام عملیات، مبلغ درخواست شده به کیف پول شما واریز می گردد.

۱۸) با کلیک روی USDT، میزان دارایی وام گرفته شده و مبلغ بهره آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

نکته مهم : البته باید در نظر داشت که امکانات وسیع تری در پلتفرم آوه در دسترس است مثل سواپ در خود پلتفرم و بازپرداخت وام از طریق وثیقه و سواپ آن یا دریافت وام‌ های فوری بدون وثیقه و … که در این مطلب موضوع صحبت ما نبود. همچنین باید در نظر داشت که در حال حاضر در آوه ۲۰ توکن پشتیبانی می‌ شوند که بعضی از آن ها قابلیت وثیقه گذاری یا دریافت به صورت وام را ندارند. در خود پلتفرم می‌ توانید این امکان را مورد بررسی قرار دهید و همچنین مشاهده کنید که دریافت چه وامی برای شما مقرون به صرفه تر است و بهتر می‌ توانید از آن استفاده یا آن را تصفیه فرمایید.

نحوه خرید ارز دیجیتال Aave

به منظور معامله ارز دیجیتال Aave کافی است تا از طریق یکی از صرافی های پشتیبان کننده این ارز دیجیتال اقدام کنید. به علت تحریمات موجود در کشور ایران، کاربران ایرانی می توانند در ابتدا یکی از استیبل کوین ها را خریداری کنید و در ادامه آن را به ارز دیجیتال Aave تبدیل کنند.

حتما بخوانید : بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است؟


نکته ای که در این خصوص باید در نظر داشته باشید اینجاست که صرافی های بسیاری از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند ولی شما باید صرافی را انتخاب کنید که معتبر باشد و از یک پشتیبان قوی برخوردار باشد. به منظور معامله این رمز ارز می توانید از صرافی های Binance، Huobi Global، Coinbase Pro، FTX و … استفاده کنید.

کیف پول های رمزارز Aave 

به این منظور که بعد از خرید ارز دیجیتالی Aave آن را ذخیره کنید، می توانید از کیف پول های دیجیتالی که از رمزارز آوه پشیبانی می کنند استفاده کنید. این کیف پول ها می توانند به صورت دستکتاپی، موبایلی، تحت وب و یا حتی سخت افزاری باشند. از آنجایی که ارز دیجیتال Aave یک توکن ERC-20 می باشد، می توانید آن را در کیف پول هایی که از این استاندارد پشتیبانی می کنند، نگهداری نمایید.

کیف پول های سخت افزاری لجر و ترزور این امکان را در اختیارتان قرار می دهند تا بتوانید ارز دیجیتال Aave را در این کیف پول ها ذخیره کنید. همچنین شما می توانید از کیف پول تراست که امکان نصب بر روی سیستم عامل های اندروید و IOS را دارد، به منظور ذخیره سازی ارز دیجیتال استفاده کنید. از سایر کیف پول ها جهت ذخیره سازی ارز دیجیتال Aave، می توان به کیف پول اتمیک اشاره داشت. همچنین می توانید از کیف پول تحت وب مای اتر نیز در این خصوص استفاده کنید.

آینده ارز دیجیتال آوه

اینده ارز دیجیتال Aave به پیشرفت پلتفرم آن بستگی دارد. در واقع این پلتفرم اهدافی را مد نظر دارد که می تواند به آینده ارز دیجیتال آن کمک شایانی کند. بسیاری بر این باورند که سیستم وام باید از بانک ها جمع شود و بایستی سیستم وام غیرمتمرکز را رسما معرفی نمایند.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار – بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت


امیدواریم در این موضوع Aave در قالب پیشرو خود را نشان دهد و بتواند توجه ها را به سمت خود جلب کند که می تواند با این کار آینده خوبی را برای خود به همراه آورد و سرمایه گذاران خود را شادمان کند. همچنین سایت digitalcoinprice.com این طور پیش بینی کرده است AAVE در سال ۲۰۲۸، حدود ۲,۳۰۰ دلار ارزش پیدا کند و همچنین پیش بینی کرده است در سال های آینده روند این رمزارز به صورت کامل صعودی باشد که البته با توجه به تازه کار بودن بازار و قرار داشتن در روند صعودی کلی بلندمدت، این موضوع جای تعجبی ندارد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

رمزارز Aave در حوزه دیفای فعالیت می کند و قابلیت وام دهی و وام گیری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. کاربران در این شبکه توانایی دارند تا تحت عنوان وام‌ دهنده و وام‌ گیرنده به فعالیت بپردازند و از مزایا و سودهای حاصل از آن بهره بگیرند. لازم به ذکر است که توکن اختصاصی این شبکه، LEND نام دارد که بهضی آن را با نام گذشته آن ETHLend به یاد می آورند. این پروژه در سال ۲۰۱۷ میلادی با نام ETHLend راه اندازی شد و در سال ۲۰۱۸ میلادی به Aave تغییر نام داد.

جالب است بدانید که کاربران در راستای منتقل کردن توکن‌ های Lend خود به پلتفرم جدید، می‌ توانند توکن‌ های Lend را با نسبتی معادل ۱۰۰:۱ به توکن Aave تبدیل نمایند و این یعنی که شما در قبال ۱۰۰ توکن LEND، یک توکن Aave دریافت می کنید. بازارهای پولی غیر متمرکز مانند آوه یا کامپاند سیستم‌ های مالی بهتر و در دسترس‌ تر را برای کاربران فراهم می آورند. رمزارز آوه به عنوان یک پروژه دیفای این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا بر تغییر پروتکل نقش و تاثیر بسیاری داشته باشند.

پروژه‌ های AAVE و ETHLend در سالیان اخیر، بدون هیچ مشکلی فعالیت های خود را انجام داده اند ولی این بدین معنی نیست که سرمایه‌ گذاری در ارز آوه هیچ گونه ریسکی برای شما به همراه نخواهد داشت. این پروژه طبق قراردادهای هوشمند ساخته‌ شده و قراردادهای هوشمند با اینکه بسیار مؤثر هستند، ولی می توانند درست عمل نکنند. اگرچه پلتفرم آوه هم راه‌ حل‌ های امنیتی مثل ماژول امنیتی برای این کار ساخته است.

همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز دیجیتال آوه چیست و چطور کار می کند. 

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی چیست و سرمایه گذاری در آن مناسب است یا خیر، این مطلب را مطالعه کنید.

برای دوستانتان بفرستید: