برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار امروز ۹۹/۲/۱۷

شروع بازار امروز با صف فروش اکثر سهام بزرگ از جمله فارس، کچاد، رمپنا و …همراه بود. هرچند چندین بار صف فارس و رمپنا جمع شد. این درحالی است که بانکی ها معاملات بهتری را داشتند و اکثر نمادهای این گروه از نزدیکی صف فروش به سمت صف خرید رفتند. در نهایت شاخص کل با ریزش ۲۶۵۰ واحد به ۹۷۷٫۹۲۳ واحد رسید. شاخص هم وزن با ریزش به میزان ۲٫۲۰۰ واحد به ۳۰۸٫۱۳۴ واحد رسید. در معاملات روز جاریی فلزات اساسی ۱۴ درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص داد و پس از آن بانک ها(۱۳درصد) و شیمایی(۱۰درصد) ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند. امروز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار شد.

صندوق بازنشستگی اعلام نموده است که تا پایان سال جاری ۲۰ شرکت از زیرمجموعه های خود را وارد بازار سرمایه میکند.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور با اعلام رانت ۲۴۵ هزار میلیارد تومانی عده ایی خاص در دو سال اخیر پیشنهاد کرد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات برخی نهاده ها حذف شود. بنابراین خبر باید گروه دامپروری را زیر نظر داشت.
دو شرکت تولیدکننده یوتیلیتی در بازار سرمایه نرخ های فروش خود را برای سال ۱۳۹۸ اعلام کردند که از رشد قابل توجهی برخوردار است.
شرکت دارویی رهآورد تامین مجوز افزایش نرخ های فروش محصولات خود را بین ۱۰ تا ۴۰ درصد دریافت کرد..

صدر نشینی معاملات به گروه بانکی و فلزات اساسی رسیده است. البته بخشی از بازار درگیر اصلاح کوتاه مدت است. خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست می تواند صنایع دیگر هم به طور جدی تر وارد جریان صعودی بازار سرمایه کند. همچنان توصیه می شود که در گروه دارویی- گروه تولید کننده روغن خوراکی و لاستیکی ها به دنبال نمادی باشیم که از حذف دلار دولتی بیشترین نفع را ببرند. به نظر می رسد که ابتدای هفته پیش رو را با اصلاح بازار به سر کنیم و بعد دوباره شاهد رشد شاخص کل باشیم.

 

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخواند.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: