برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار امروز ۹۹/۲/۹ و پیش بینی بازار‌فردا

خوب بنا برآنچه در گزارش قبلی گفته شد، ارزش معاملات خرد به میزان ۲ درصد کاهش پیدا کرد اما هنوز در کانال ۱۲ هزار میلیارد تومان قرار دارد. شاخص کل با رشد ۳% به ۸۴۵٫۹۵۲ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۱٫۷۹ % به ۲۷۶٫۶۵۰ واحد رسید. صنعت شیمیایی همچنان صدرنشین است و ۱۴% ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است. بعد از آن به ترتیب فلزات اساسی (۸%) و سرمایه گذاری ها (۸%) بیشترین سهم از ارزش معاملات را در اختیار داشتند. آمدن صنعت سرمایه گذاری ها در ردیف سوم سهم از ارزش معاملات، بیشتر بخاطر بازگشایی مثبت ۲۰ درصدی نماد وغدیرمی باشد. ضمنا اکثرنمادهای این گروه دارای صف خرید بودند.

رهبری ضمن موافقت با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت خاطرنشان کردند: دولت هر چه زودتر اقدامات مقتضی را به عمل آورد تا مردم سریعتر از منافع سهام خود بهره‌مند شوند. (حمایت همه جانبه از بازار سرمایه)
دوباره ضرایب تضمین اعتباری خرید سهام از ۳۵% به ۳۰% کاهش پیدا کرد .

با توجه به بالا آمدن صنعت سرمایه گذاری به لحاظ ارزش معاملات، زیر نظر داشتن برخی نمادهای این گروه از جمله پارسان، ومعادن، وامید، وغدیر، ونیکی، صبا، آریان و وسپه به عنوان گزینه هایی برای سرمایه گذاری بد نمی باشد. هرچند که برخی در نسبت های p/nav بالایی در حال معامله هستند. در صنعت پالایشگاهی و روانکار هم گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد. به نظر می آید فردا در نیمه اول بازار شاهد عرضه در برخی نمادها باشیم که در نیمه دوم بازار به ثبات می رسد.

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخواند.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: