برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار امروز ۹۹/۲/۱۳ و پیش بینی بازار ‌فردا

ارزش معاملات خرد در پایان روز جاری به ۸ هزار و پانصد میلیارد تومان رسید و درواقع نسبت به روز گدشته ۱۹% کاهش یافت.درگزارش قبلی ذکر شد به لحاظ نموداری ارزش معاملات در جای حساسی است. اقبال سهامدارن به بازارسرمایه ونیز عرضه نشدن صف های خرید،یکی از دلایل کاهش ارزش معاملات است. امروز بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شده است. شاخص کل نیز با رشد ۳۹ هزار واحدی وارد کانال ۹۰۰ هزار شد وبدین ترتیب از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۰ درصد رشد داشته است. شاخص هم وزن نیز با رشد ۴٫۳ درصدی به ۲۶۸٫۱۵۴ واحد رسید. در معاملات امروز سهم صنعت شیمیایی از ارزش معاملات ۱۸ درصدی  بوده است و بعد از آن به ترتیب فلزات اساسی (۱۰ درصدی ) و سرمایه گذاری ها (۵ درصدی ) بیشترین سهم از ارزش معاملات را در اختیار داشتند.

به گفته مدیرعامل مدیر عامل بانک ملت، گروه مالی ملت در راه ورود به بازار سرمایه است.
اکثر شرکت های بورسی امروز اطلاعیه ای منتشر کردند مبنی بر اینکه شیوع ویروس کرونا در روند تولید و فروش محصول شرکتها تاثیری نداشته است و همه شرکت ها با رعایت نکات بهداشتی در حال تولید هستند.. این یعنی جای نگرانی نیست و در سهام مورد نظر خود سهامداری کنید.
از فردا تا ۳۱ اردیبهشت، باقیمانده سهام دولت در بانک های تجارت- ملت و صادرات و نیز بیمه اتکایی امین و البرز در قالب صندوق قابل معامله در کارگزاری ها و بانک های منتخب پذیره نویسی می شود.

اینکه دولت از یک طرف سهام خود در شرکت های بزرگ بورسی را در قالب صندوق قابل معامله به عموم مردم واگذار میکند و از طرف دیگرتصمیم به آزادسازی سهام عدالت کرده است، این سوال را در ذهن اکثر فعالین بازار آورده است که آیا امکان دارد در آینده شاهد عرضه های سنگین باشیم یا نه؟! چیزی که در حال حاضر واضح است، ورود سیل نقدینگی به بازار است. پس فعلا ما هم با این موج صعودی که بیشتر در گروه شیمیایی و فلزی- معدنی مشهود است همراه می شویم و البته از گروه غذایی و دارویی هم غافل نشویم.

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخواند.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: