برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار امروز ۹۹/۲/۱۵ و پیش بینی بازار ‌فردا

مطابق با گزارش های قبلی در بازار امروز، هم شاهد عرضه بسیاری از نمادها در بازار بودیم و هم اینکه ارزش معاملات سقف جدید ثبت نمود. این امر باعث شد که هم ارزش معاملات خرد و هم حجم معاملات به میزان ۶۰ درصد رشد داشته باشند به طوریکه ارزش معاملات به ۱۸٫۶۰۰ میلیارد تومان رسید. شاخص کل نیز با رشد ۲۳ هزار واحدی به ۹۷۹٫۱۰۵ واحد رسید. شاخص هم وزن اما رشد ۰٫۶۶درصد داشته و به ۳۱۲٫۰۷۶ واحد رسید. بیشترین سهم از ارزش معاملات نیز به ترتیب مربوط به صنعت شیمیایی (۱۳درصد)، فلزات اساسی (۱۴درصد) و استخراج کانه فلزی(۷درصد) می باشد. امروز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار شده است. عرضه های امروز فرصتی برای تکمیل خرید های خود در سهامی بود که تا چند روز پیش در صف خرید قفل بودند.

خبر خوبی برای صنایع لاستیک آمده است. سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر گفته است که :ممکن است دیگر ارز تایرسازان نیمایی باشد. این بدان معنا است که باید منتظر افزایش نرخ در تایر سازان باشیم . نمادهای پتایر، پکویر و پکرمان از جمله نمادهای این صنعت هستند.
از ابتدای تیر ماه پذیره نویسی صندوق های قابل معامله با ۲۰درصد تخفیف در نمادهای پالایشی آغاز می شود و در نیمه دوم سال هم پذیره نویسی صندوق قابل معامله در نمادهای خودرویی و فلزی آغاز می شود.
رییس سازمان بورس اعلام کرد: به زودی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تمهیداتی فراهم می‌کند که احراز هویت مشتریان بورسی در سامانه سجام به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام ‌شود.

در این بازار صعودی جای نماد خودرو و خساپا خالی است. بازگشایی این نمادها بزودی اتفاق می افتد و یک رالی هم با نمایندگی این دو سهم خواهیم داشت. به احتمال فراوان فردا ارزش معاملات کمتری را خواهیم داشت و دوباره شاهد صف های خرید عرضه نشدنی خواهیم بود. به دلیل احتمال حذف ارز دولتی تایرسازان، باید نمادهای این گروه را به دقت رصد کرد. همچنین حذف ارز دولتی می تواند برای گروه دارویی و غذایی هم کلید بخورد.

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخواند.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: