برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار امروز ۹۹/۲/۱۶ و پیش بینی بازار ‌فردا

شاخص کل بعد از صعود بیش از ۸۰% از ابتدای سال، در حوالی عدد یک میلیون عقب نشینی کرد. اکثر سهم های بزرگ بازار در محدوده منفی معامله کردند و درنهایت  ارزش معاملات خرد به حدود ۲۰ میلیارد تومان رسید. شاخص هم وزن با کاهش ۰٫۵ درصدی به ۳۱۴٫۴۴۲ واحد رسید.  بدین ترتیب صنعت شیمایی که از ابتدای سال جاری در صدربیشترین سهم از ارزش معاملات قرار داشت امروز رتبه سوم سهم از ارزش معاملات را کسب کرد. بیشترین سهم از ارزش معاملات خرد به ترتیب مربوط به  صنعت بانکها  (۱۵درصد)، فلزات اساسی  (۱۵درصد) و شیمایی(۱۰درصد) می باشد. نقدینگی که امروز وارد بازار شد کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود.

 خبرهایی شنیده می شود مبنی بر اینکه نرخ بهره بین بانکی کاهش پیدا کرده است و به احتمال زیاد نرخ سود سپرده ها هم دوباره کاهش پیدا میکند. که این امر می تواند محرکی دوباره برای بازار باشد.

شرکت های سرمایه گذاری استانی که مسئول مدیریت سهام عدالت هستند، وارد بازار سرمایه می شوند.

اصلاح ذات بازار است. با توجه به اینکه بعضی از نمادها یک نفس بیش از ۶۰درصد رشد نموده اند، برای ادامه حرکت نیاز به کمی اصلاح دارند. بسیاری از سرمایه گذران در سود خوبی هستند و طبیعی است که با عرضه هایی سنگین، همانند امروز، سود خود را شناسایی کنند. قبلا هم ذکر شد رسیدن شاخص به عدد یک میلیون به لحاظ روانشناسی، سرمایه گذار را وادار به شناسایی سود میکند. البته در بازار امروز برخی نمادهای معدنی و فلزی ا زجمله کگل، ومعادن، وامیدو … صف خود را عرضه نکردند. میزان عرضه ها در معاملات فردا و نیز رفتار سهامداران، سرنوشت ادامه بازار را مشخص میکند. اگر معاملات فردا باعث شود که شاخص دوباره عقب نشینی کند، پس باید منتظراصلاح بیشتر دربازار باشیم. در هر صورت بهتر است که پرتفوی خود را کمی خلوت تر کنیم و برای همراهی با بازار پس از اصلاح، سهام مد نظر خود را زیر نظر بگیریم.

 

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخواند.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: