برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار بورس امروز ۹۹/۴/۳۱ و پیش بینی بازار ‌فردا

در گزارش بازار بورس این طور آمده است که؛ یک روز پرعرضه دیگر هم گذشت و به آخر هفته رسیدیم. نماد شتران که به دلیل برگزاری مجمع عادی سالیانه متوقف شده بود، امروز با رشد قیمتی بیش از ده درصد به معاملات بازگشت. در مجمع فوق العاده بانک ملت، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی تایید شد. در خصوص معاملات شیفت بعد از ظهر نیز، دو نماد خودرو و خساپا که متوقف بودند، نماد شپنا صف فروش سنگین داشت و نماد شستا در ابتدا با یک خرید سنگین روبه رو شد. سپس در صف فروش معامله شد و در نهایت با نوسان ۲۰ درصدی برای کسانی که این نماد را در روز جاری در قیمت صف فروش خریدند، به معاملات خود پایان داد. روز جاری خالص ارزش معاملات سقف جدید خود را ثبت نمود و به نزدیک ۳۰ هزار میلیارد تومان رسید. شاخص کل با افت هشت هزار واحدی به عدد ۱٫۹۱۶٫۲۰۲ واحد رسید. شاخص هم وزن هم ۴٫۸۶۱ واحد کاهش یافت . در خصوص صنایع برتر روز جاری، به ترتیب فلزات اساسی (۱۵درصد)، خودرویی (۱۰ درصد) و فرآورده های نفتی (۹درصد)، بیشترین سهم از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

نماد وتوکا مجوز افزایش سرمایه از محل آورده و سودانباشته را دریافت نمود./ نماد ارفع هم مجوز افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را دریافت نمود./ شرکت اجداد زربال از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در بورس پذیرفته شد و در صف عرضه اولیه قرار گرفت./ نرخ بازده تا سررسید اسناد خزانه بین ۱۶ تا ۲۳ درصد می باشد. معادل بانکی این نرخ بین ۱۶ تا ۱۹ درصد می باشد./ در مجامع روز جاری پتروشیمی پارس مبلغ ۹۵۰- پالایشگاه بندر عباس ۴۲ تومان و بانک ملت نیز ۲۶ ریال به ازای هر سهم تقسیم نمود.

رفتار بازار طوری شده است که انگار بین اصلاح و ادامه روند صعودی مردد شده است. سرمایه گذاران با کوچکترین عرضه فروشنده می شوند و با اندک مثبتی خریدار. شاید کاهش حدود پنج هزار تومانی نرخ دلار برخی سرمایه گذاران را در خصوص سهام دلاری نگران کرده باشد. در این خصوص باید به رشد شارپی دلار نیما که محل اصلی تسعیر ارز این شرکت ها است، توجه ویژه ای داشت. آخرین نرخ دلار نیما مبلغ هجده هزار تومان است که فراتر از نرخ میانگین برخی از تحلیل گران است. گفته شده است که کارمزدها از فردا ۲۰ درصد کاهش پیدا میکند بنابراین احتمال می دهیم که از شدت عرضه ها در بازار فردا کاسته شود و ارزش معاملات هم کمتر باشد.

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخوانید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: