برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار بورس امروز ۹۹/۴/۲۴ و پیش بینی بازار ‌فردا

در گزارش بازار بورس این طور آمده است که؛ امروز شاهد عرضه های فراوان در اکثر نمادهای بزرگ بازار بودیم. بسیاری از نمادها که تا دو روز پیش در صف خرید قفل بودند امروز صف فروش بودند نماد لخزر، سهمی است که در روزهای پیش شاهد صف خرید عرضه نشدنی آن بودیم ولی امروز صف فروش بود. به دلیل کندی سیستم های معاملاتی، معاملات نمادها به صورت نوبتی تا ساعت سه بعد از ظهر ادامه داشت. با وجود افزایش عرضه ها شاخص کل ۲۲٫۷۷۷ واحد رشد کرد و به ۱٫۸۴۴٫۸۶۰ واحد رسید. شاخص هم وزن هم ۱٫۵۰۰ واحد افت کرد . به دلیل حراج اوراق دولتی در فرابورس، ارزش ناخالص معاملات به بالای سی هزار میلیارد تومان رسید که با کسر معاملات بلوکی- صندوق ها و اوراق بدهی به خالص ارزش معاملات به مبلغ بیست چهار هزار میلیارد تومان می رسیم. امروز در بازار این خبر پیچیده بود که چند شرکت پالایشی از صندوق های دولتی دارا، حذف شدند. در خصوص صنایع برتر روز جاری، به ترتیب فلزات اساسی (۱۴درصد)، بانکی ها (۱۲ درصد) و شیمیایی (۱۲درصد)، بیشترین سهم از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

شرکت داتین و پرداخت الکترونیک پاسارگاد از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فناپ امسال وارد بورس می‌شوند. شرکت های فناپ زیرساخت، ابرآروان و فناپ تلکام نیز سال آینده وارد بازار سرمایه‌خواهند شد. بانک پاسارگاد و گروه سرمایه گذاری آریان هر کدام مالک ۵۰ درصد گروه فناپ هستند./ معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر ۳۳ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند و به زودی ۱۵ شرکت دیگر دانش‌بنیان وارد بورس می‌شوند./ فولادسپید فراب کویر، سیمان هگمتان، شهداب ناب خراسان و تولید مواد اولیه داروپخش مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰، ۴۵، ۲۴۷ و ۴۳ درصدی گرفتند. / بالاخره معاملات شمش در بورس کالا مورد تایید قرار گرفت. قیمت معامله به طور میانگین هشت هزار تومان به ازای هر کیلو می باشد. / نرخ بازده تا سررسید اسناد خزانه بین ۱۵ تا ۲۱ درصد می باشد.

بازار راه خودش را می رود و دیگر به تحلیل بنیادی و نموداری توجهی نمی کند. چند روزی اصلاح می کند و نفس تازه می کند و دوباره به سمت فتح شاخص دو میلیون واحدی می رود. بنابراین و با توجه به منفی بودن شاخص هم وزن و معاملات آستانه پایینی اکثر نمادها، احتمالا فردا هم که آخرین روز معاملاتی هفته جاری است، معاملات منفی را شاهد باشیم. توصیه می شود سهام شرکت های تولید کننده لوازم خانگی و یا هلدینگ مربوطه را بررسی کنید و در سبد خود داشته باشید.

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخوانید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: