برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار بورس امروز ۹۹/۴/۸ و پیش بینی بازار ‌فردا

در گزارش بازار بورس این طور آمده است که؛ رشد حدود ۲۶ هزار واحدی شاخص کل و نیز ثبت سقف جدید در ارزش معاملات خرد، حاصل نبرد بین خریداران و فروشندگان در مواجهه با شاخص ۱٫۵ میلیون واحدی می باشد. همان طور که در گزارشات قبلی اشاره شد، بررسی نموداری ارزش معاملات نشان می داد که همه شرایط برای ثبت رکورد جدید در ارزش معاملات مهیا است و این اتفاق در روز جاری افتاد. در معاملات روز جاری برخی نمادها از صف خرید به سمت صف فروش رفتند و تا آخر بازار هم منفی معامله شدند مانند پتروشیمی پارس. برخی دیگر هم با وجود منفی شدن، خریداران قوی داشتند وبه صف خرید نشستند. مانند بانک آینده. مانند فولاد مبارکه و سرمایه گذاری تامین اجتماعی. برخی هم که کاری با منفی های بازار ندارند. امروز شاخص کل به عدد ۱٫۴۹۱٫۹۵۵ واحد رسید. شاخص هم وزن اما ۱٫۴۴۳ واحد منفی شد. خالص ارزش معاملات خرد هم به ۲۵ میلیارد تومان رسید. در خصوص صنایع برتر روز جاری، به ترتیب فلزات اساسی (۱۵درصد) ، بانکی ها (۱۱درصد) و خودرو (۹ درصد) بیشترین سهم از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

احتمالا هلدینگ سیمان تامین روز چهارشنبه جاری در بورس عرضه می شود./ کارمزد معاملات کاهش پیدا کرد./ شرکتهای تولید کننده لبنیات و و نیز شرکت های فعال در زمینه پرورش دام و تولید شیر متوقف شدند. علت این امر دریافت مجوز افزایش نرخ بیش از ۱۰ درصد در خصوص شیرخام و محصولات لبنی می باشد./ هلدینگ میدکو در کنفرانس خبری خود گفته است که اقدامات اولیه جهت عرضه شرکت های فولاد زرند- فولاد سیرجان و فروسیلیس غرب پارس انجام شده است./ نماد تاپیکو در گزارش کنفرانس خبری خود گفته است که مدارک و مستندات مربوط به پذیرش دو شرکت چوب خزرکاسپین و محصولات کاغذی لطیف به فرابورس ارسال شده است . پس از بررسی مدارک این شرکت ها نیز در صف عرضه اولیه قرار می گیرند.

در خصوص بازار فردا یک سناریو پیش رو آن است که: با رسیدن شاخص به عدد روانی ۱٫۵ میلیون واحد و نیز سقف جدید ارزش معاملات، این احتمال وجود دارد که بازار فردا کمی بی رمق باشد و شاهد مثبت به منفی در نمادها باشیم. البته امکان دارد که این موضوع در کلیت بازار رخ ندهد. شواهد نشان میدهد که احتمالا سناریو مذکور اتفاق افتد. البته با وجود شدت عرضه ها در بازار امروز ،قدرت خرید در برخی از نمادها ازجمله فولاد- همراه- شستا- صبا- وصندوق و ….مشهود بود. با توجه به حمایت همه جانبه از بازار سرمایه از جمله اقدام اخیر( کاهش کارمزد معاملات و افزایش جذابیت سرمایه گذاری) سناریو بالا می تواند اتقاق نیافتد.

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخوانید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: